Медицина кадрларын интернатурада даярлау қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің 2018 жылғы 18 қыркүйектегі № ҚР ДСМ-16 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2018 жылғы 12 қазанда № 17534 болып тіркелді.

      Ескерту. Бұйрықтың тақырыбы жаңа редакцияда – ҚР Денсаулық сақтау министрінің м.а. 21.12.2020 № ҚР ДСМ-300/2020 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      "Білім туралы" Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 27 шілдедегі Заңы 21-бабының 5-тармағына сәйкес және білім алушылардың клиникалық даярлығын қамтамасыз ету мақсатында БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда – ҚР Денсаулық сақтау министрінің м.а. 21.12.2020 № ҚР ДСМ-300/2020 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Қоса беріліп отырған медицина кадрларын интернатурада даярлау қағидалары бекітілсін.

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Денсаулық сақтау министрінің м.а. 21.12.2020 № ҚР ДСМ-300/2020 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      2. Мыналардың:

      1) "Интернатура туралы ережені бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің 2010 жылғы 16 маусымдағы № 452 бұйрығынның (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 6331 болып тіркелген, 2010 жылғы 9 қарашада "Егемен Қазақстан" газетінде № 461-468 (26311) болып жарияланған);

      2) "Резидентура туралы ережені бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің 2008 жылғы 30 қаңтардағы № 28 бұйрығының (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 5142 болып тіркелген, 2008 жылғы 10 маусымда Қазақстан Республикасының орталық атқарушы және өзге де орталық мемлекеттік органдарының нормативтік құқықтық актілерінің бюллетенінде жарияланған, № 6 құжат) күші жойылды деп танылсын.

      3. Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің Ғылым және адами ресурстар департаменті Қазақстан Республикасының заңнамасымен белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрықты мемлекеттік тіркеген күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде және оның қазақ және орыс тілдеріндегі электрондық түрдегі көшірмесін ресми жариялау және Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің Эталондық бақылау банкіне қосу үшін "Республикалық құқықтық ақпарат орталығы" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жіберуді;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      4) осы бұйрықты мемлекеттік тіркегеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің Заң қызметі департаментіне осы тармақтың 1), 2) және 3) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Денсаулық сақтау вице-министрі Л. М. Ақтаеваға жүктелсін.

      5. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Денсаулық сақтау министрі
Е. Біртанов

  Қазақстан Республикасы
Денсаулық сақтау министрінің
2018 жылғы 18 қыркүйектегі
№ ДСМ-16 бұйрығына
қосымша

Медицина кадрларын интернатурада даярлау қағидалары

      Ескерту. Қағидалар жаңа редакцияда – ҚР Денсаулық сақтау министрінің м.а. 21.12.2020 № ҚР ДСМ-300/2020 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Медицина кадрларын интернатурада даярлау қағидалары (бұдан әрі – Қағидадар) "Білім туралы" Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 27 шілдедегі Заңы (бұдан әрі –Заң) 5-бабының 21-тармағына сәйкес әзірленді және медицина кадрларын интернатурада даярлау тәртібін айқындайды.

      2. Осы Қағидаларда мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:

      1) денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті орган (бұдан әрі – уәкілетті орган) – Қазақстан Республикасы азаматтарының денсаулығын сақтау, медицина және фармацевтика ғылымы, медициналық және фармацевтикалық білім беру, халықтың санитариялық-эпидемиологиялық саламаттылығы, дәрілік заттар мен медициналық бұйымдардың айналысы, медициналық қызметтер (көмек) көрсетудің сапасы саласында басшылықты және салааралық үйлестіруді жүзеге асыратын орталық атқарушы орган;

      2) интерн – тәлімгердің бақылауымен интернатураның білім беру бағдарламасы шеңберіндегі білім алушы;

      3) интернатура – клиникалық практикаға рұқсат алу үшін білім алушыларды базалық жоғары медициналық білім шеңберінде клиникалық мамандықтар бойынша даярлау нысаны.

      4) тәлімгер - медициналық білім беру бағдарламалары бойынша білім алушыларға және жас мамандарға кәсіптік бейімделуде практикалық көмек көрсету үшін медициналық ұйымның немесе медициналық білім беру ұйымының басшысы тағайындайтын, кемінде бес жыл өтілі бар, қызметін білім берудің, ғылым мен практиканың үш тұғырлығы негізінде жүзеге асыратын медицина қызметкері;

      3. Интернатурада медицина кадрларын даярлау мерзімі "Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" Қазақстан Республикасының 2020 жылғы 7 шілдедегі Кодексі 221-бабының 2-тармағына сәйкес белгіленеді.

      4. Медицина кадрларын интернатурада даярлау осы Қағидаларға, "Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" Қазақстан Республикасының 2020 жылғы 7 шілдедегі Кодексі 267-бабының 1-тармағының 3 тармақшасына сәйкес бекітілген денсаулық сақтау саласындағы жалпыға міндетті білім берудің мемлекеттік стандарттарына сәйкес жүзеге асырылады.

      5. Медицина кадрларын мемлекеттік бюджет есебінен интернатурада даярлау жоғары медициналық білімі бар мамандарды даярлауға арналған мемлекеттік білім беру тапсырысының шеңберінде жүзеге асырылады.

      6. Медицина кадрларын интернатурада мемлекеттік білім беру тапсырысының белгіленген санынан тыс даярлау оқуға жұмсалатын шығындарды толық өтей және осы Қағидалардың талаптарын сақтай отырып, шарт негізінде жүзеге асырылады.

2-тарау. Медицина кадрларын интернатурада даярлау тәртібі

      7. Медицина кадрларын интернатураға қабылдау және мамандықтар бойынша топтарды қалыптастыру денсаулық сақтау саласындағы жоғары және үздіксіз интеграцияланған медициналық білімнің білім беру бағдарламаларын іске асыратын жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымының (бұдан әрі - ЖЖООКББҰ) бірінші басшысының бұйрығы негізінде ағымдағы жылғы 1 қыркүйекке дейін денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органға ақпарат бере отырып, ағымдағы жылғы 28 тамызынан кешіктірілмей жүзеге асырылады.

      8. Оқу процесін ұйымдастыру академиялық күнтізбе, оқу cабақтарының кестесі, білім беру бағдарламалары негізінде жүзеге асырылады.

      9. Интернатурада мемлекеттік білім беру тапсырысы бойынша білім алушыларға Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2008 жылғы 7 ақпандағы № 116 қаулысымен бекітілген Білім беру ұйымдарында білім алушыларға мемлекеттік стипендияларды тағайындау, төлеу және олардың мөлшерлерін бекіту қағидаларына сәйкес стипендия төленеді.

      10. Медицина кадрларын интернатурада даярлау тәлімгерлердің басшылығымен жүргізіледі.

      11. Интерндерді ауыстыру және қайта қабылдау "Тиісті үлгідегі білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2018 жылғы 30 қазандағы № 595 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 17657 болып тіркелген) бекітілген жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымына ауыстыру және қайта қабылдау қағидаларына сәйкес жүзеге асырылады.

      12. Интерндерге академиялық демалыс ауруы бойынша ұзақтығы 6-12 айға дейінгі амбулаториялық-емханалық ұйымның дәрігерлік-консультативтік комиссиясының қорытындылары, әскери қызметке шақырту қағазы, үш жасқа толғанға дейінгі асырап алынған ұл немесе қыз баланың туу туралы құжаттары (куәлік) негізінде беріледі.

      ЖЖООКББҰ білім алушыларға академиялық демалыстар беру тәртібін айқындайды.

      13. Медицина кадрларын интернатурада даярлау медициналық жоғары білім беру ұйымдарының клиникалық базаларында осы Қағидалардың, үлгілік оқу жоспарының және білі беру бағдарламалары негізіне әзірленген жеке жоспар бойынша жүргізіледі.

      14. Білім алушы жеке жоспарға сәйкес интернатурада:

      1) дәрігерге дейінгі медициналық көмекті, білікті медициналық көмекті, мамандандырылған медициналық көмекті, медициналық-әлеуметтік көмекті көрсететін ұйымдарда пациенттерге жетекшілік етеді;

      2) диагностикалық, емдеу және профилактикалық іс-шараларды тағайындауға және орындауға қатысады;

      3) құжаттаманы және халық арасында санитариялық-ағарту жұмысын жүргізеді;

      4) бөлімшенің қызметі туралы есептер жасауға қатысады;

      5) профилактикалық қарап-тексеруге, диспансерлеуге, консилиумдерге қатысады;

      6) пациенттерді клиникалық аралауға қатысады;

      7) айына кемінде төрт рет емдеу-профилактикалық ұйымдарда кезекшілікке қатысады (интернатурада білім алушының оқу жүктемесін есептеу кезінде ескерілмейді);

      8) клиникалық және клиникалық-анатомиялық конференциялардың жұмысына қатысады;

      9) патологиялық-анатомиялық ашуларға қатысады.

      15. Жеке оқу жоспарының талаптарын орындамаған бітіру курсының білім алушылары жазғы семестрден өтпестен екінші оқу жылына қалдырылады.

      16. Интерндарға академиялық кезеңдер (семестрлер немесе оқу жылы) арасында каникул беріледі. Каникулдың ұзақтығы оқу жылы ішінде бітіру курсты қоспағанда, кемінде жеті аптаны құрайды.

      17. Білім беру бағдарламасының сапасын мемлекеттік бақылау қорытынды мемлекеттік аттестаттау нысанында жүзеге асырылады.

      18. Интернатурада білім алушылардың білімі мен дағдыларын бағалау ағымдағы, межелік бақылау, аралық және қорытынды аттестаттау нысанында жүзеге асырылады. Ағымдағы, межелік бақылау және қорытынды мемлекеттік аттестаттау нысандарын ЖЖООКББҰ белгілейді.

      19. Медициналық білім бағдарламасы бойынша білім алушыларды қорытынды аттестаттау мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартына сәйкес жүргізіледі.

      20. Интерндер мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартына сәйкес оқу мезгілінде:

      1) жеке жұмыс жоспарын орындайды;

      2) тиісті пәндер бойынша бағдарламада көзделген емтихандар, аралық аттестаттауды, қорытынды аттестаттауды тапсырады;

      3) атқарған жұмыстары туралы егжей-тегжейлі есептерін ұсынады.

      21. Интерндерді оқудан шығару Заңның 41-бабының 1 тармағына сәйкес білім беру ұйымының бекітілген Жарғысына сәйкес жүзеге асырылады.

      22. Қорытынды аттестациядан өткен интернге интернатурада білім алушыларға "Білім туралы мемлекеттік үлгідегі құжаттардың түрлері мен нысандарын және оларды беру қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2015 жылғы 28 қаңтардағы № 39 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 10348 болып тіркелген) бекітілген мемлекеттік үлгідегі білім туралы құжат беріледі.

On approval of the Rules for the Training of Medical Personnel in the Internship and the Rules for Training of Medical Personnel in Residency

Order of the Minister of Health of the Republic of Kazakhstan dated September 18, 2018 № ҚР ДСМ-16. Registered in the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan on October 12, 2018 № 17534.

      Unofficial translation

      Footnote. The title as amended by order No. ҚР DSM-300/2020 of the acting Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan dated 21.12.2020 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the date of its first official publication).

      In accordance with paragraph 5 of Article 21 of the Law of the Republic of Kazakhstan dated July 27, 2007 “On Education” and in order to provide clinical training for students, I HEREBY ORDER :

      Footnote. Preamble - as amended by Order No. ҚР DSM-300/2020 of the Acting Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan dated December 21, 2020 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the date of its first official publication).

      1. Approve the attached Rules for healthcare personnel training in internship.

      Footnote. Paragraph 1 as amended by Order No. ҚР DSM-300/2020 of the Acting Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan dated 21.12.2020 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the date of its first official publication).

      2. That the following orders shall be deemed to have lost force:

      1) Order # 452 of the Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan of June 16, 2010 “On Approval of the Regulations on Internship” (registered in the Register of State Registration of Regulatory Legal Acts under No. 6331, published on October 2, 2010 in the Kazakhstanskaya Pravda newspaper under No. 260-261 ( 26321-26322));

      2) Order # 28 of the Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan dated January 30, 2008 “On Approval of the Regulations on Residency” (registered in the Register of State Registration of Regulatory Legal Acts under No. 5142, published in March 2008 in the Bulletin of Regulatory Legal Acts of the Central Executive and Other State Bodies in the Republic of Kazakhstan, No. 3, Art. 312).

      3. The Department of Science and Human Resources of the Ministry of Healthcare of the Republic of Kazakhstan shall, in accordance with the procedure established by the legislation of the Republic of Kazakhstan, ensure:

      1) the state registration of this order with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan;

      2) within ten calendar days from the date of state registration of this order, sending a copy hereof in electronic form in both Kazakh and Russian languages to the Republican State-Owned Enterprise on the Right of Economic Management "Republican Center of Legal Information" for official publication and inclusion into the Reference Control Bank of Regulatory Legal Acts of the Republic Kazakhstan;

      3) the placement of this order on the Internet resource of the Ministry of Healthcare of the Republic of Kazakhstan;

      4) within ten working days after the state registration of this order, the submission to the Legal Department of the Ministry of Healthcare of the Republic of Kazakhstan of the information on the implementation of measures provided for in subparagraphs 1), 2) and 3) of this paragraph.

      4. The control over the implementation of this order shall be entrusted to Vice-Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan L. Aktayev.

      5. This order shall become effective upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication.

      Minister of Healthcare
of the Republic of Kazakhstan
E. Birtanov

  Appendix 1
to Order № ҚР DSM-16
of the Minister of Healthcare 
of the Republic of Kazakhstan 
of September 18, 2018 

Rules for healthcare personnel training in internship

      Footnote. Rules as amended by Order No. ҚР ДСМ-300/2020 of the Acting Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan dated 21.12.2020 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the date of its first official publication).

Chapter 1. General provisions

      The Rules for healthcare personnel training in internship (hereinafter– the Rules) have been developed in accordance with paragraph 5 Article 21 of the Law of the Republic of Kazakhstan dated July 27, 2007 “On Education” and govern the procedure for healthcare personnel training in internship .

      2. In these Rules the following basic concepts shall be used:

      1) an authorized body in public health (hereinafter -the authorized body) - a state body that performs management and cross-sector co-ordination in health protection of citizens of the Republic of Kazakhstan, medical and pharmaceutical science, medical and pharmaceutical education, sanitary and epidemiological well-being of the population circulation of medicines and medical devices, quality control of medical services (assistance);

      2) an intern- a trainee in an educational internship program under the supervision of a mentor;

      3) internship - a form of training learners in clinical areas within the framework of basic higher medical education to be admitted to clinical practice;

      4) mentor - a healthcare professional with at least five years of practice, appointed by the head of a healthcare organization or organization of medical education to provide practical assistance in the professional adaptation of students in medical education programs and young professionals, carrying out activities on the basis of the trinity of education, science and practice.

      3. The term of healthcare professionals training in internship shall be established in accordance with paragraph 2 of Article 221 of the Code of the Republic of Kazakhstan dated July 7, 2020 On Public Health and Health Care System.

      4 The internship training of healthcare personnel shall be carried out in accordance with these Rules, the state compulsory standards of education health care, approved in accordance with subparagraph 3) of paragraph 1, Article 267 of the Code of the Republic of Kazakhstan dated July 7, 2020 On Public Health and Health Care System and paragraph 8 article 14 of the Law.

      5. The internship training of healthcare professionals at the state budget expense shall be carried out within the framework of the state educational order for the training of specialists with higher medical education.

      6. The internship training of healthcare professionals in excess of the established amount of the state educational order shall be carried out on a contractual basis with full reimbursement of training costs and compliance with the requirements of these Rules.

Chapter 2.Procedure for healthcare professionals training in internship

      7. The healthcare professionals enrollment in the internship and formation of groups by specialties shall be carried out on the basis of the order of the head of the organization of higher and (or) postgraduate education, implementing educational programs of higher and continuous integrated medical education in the field of healthcare (hereinafter - OHPE) no later than August 28 of the current year with the reported information to the authorized body in health care by September 1 of the current year.

      8. The educational process shall be based on the academic calendar, timetable of studies and curricula.

      9. Students in an internship on a state educational order shall be paid a scholarship in accordance with the Rules for the appointment, payment and size of state scholarships to students in educational institutions, approved by resolution No. 116 of the Government of the Republic of Kazakhstan dated February 7, 2008.

      10. The internship training of medical personnel shall be carried out under the guidance of mentors.

      11. The transfer and reinstatement of interns shall be carried out in accordance with the rules for the transfer and reinstatement in institutions of higher and (or) postgraduate education, approved by order No. 595 of the Minister of Education and Science of the Republic of Kazakhstan dated October 30, 2018 On Approval of the Standard Rules for the Activities of Educational Organizations of the Respective Types (registered in the Register of State Registration of Regulatory Legal Acts under No. 17657).

      12. Academic leaves shall be granted to interns on the basis of the conclusion of a medical consultative board at an outpatient clinic for a period of 6 to 12 months due to illness, draft to military service, birth, and adoption of a child before he reaches three years old.

      The procedure for granting academic leaves to students shall be determined by the OHPE.

      13. The internship training of the health professionals shall be carried out at the clinical bases of higher medical educational institutions on an individual plan developed on the basis of these Rules, standard curricula and educational program.

      14. In accordance with an individual internship plan a trainee shall:

      1) supervise patients in organizations providing paramedical care, qualified medical care, specialized medical care, medical and social assistance;

      2) participate in prescribing and fulfillment of diagnostic, therapeutic and preventive measures;

      3) conduct documentation and sanitary and educational work among the population;

      4) participate in the preparation of reports on the activities of the department;

      5) participate in preventive examinations, medical examination, attend consultations;

      6) participate in clinical rounds of patients;

      7) participate in duties at least four times a month in medical organizations (it shall not be taken into account when calculating the student’s workload during the internship);

      8) participate in the work of clinical and clinical-anatomical conferences;

      9) attend postmortem autopsies.

      15. Students of the final year who have not fulfilled the requirements of the individual curriculum shall repeat the year of study without the summer semester.

      16. Interns shall be provided with vacations between academic periods (semesters or academic year). The duration of a vacation during the academic year shall be at least seven weeks, excluding the graduation year.

      17. State control over the education program quality shall be carried out in the form of final state attestation.

      18. Assessment of the knowledge and skills of students in internship shall be carried out in the form of current, midterm control, intermediate and final attestation. The forms of current, midterm control, intermediate attestation shall be determined by OHPE.

      The final attestation of students in medical education programs shall be carried out in accordance with the state compulsory education standard.

      20. During the training, in accordance with the state compulsory standard, the interns shall:

      1) fulfill an individual work plan;

      2) take exams required by the program, pass intermediate attestation, final attestation in the relevant disciplines;

      3) submit a detailed report on the work performed.

      21. The expulsion of interns shall be carried out in accordance with the approved Charter of the educational organization as required by paragraph 1 of Article 41 of the Law.

      22. An intern who has passed the final attestation shall be granted a certificate on education of the state standard approved by order No. 39 of the Minister of Education and Science of the Republic of Kazakhstan dated January 28, 2015 “On Approving the Types and Forms of State-Level Education Documents and Rules for their Issuance” (registered in the Register of State Registration of Regulatory Legal Acts under 10348).