Республикалық және облыстық маңызы бар қалалардың даму стратегияларын әзірлеу жөніндегі әдістемені бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2019 жылғы 11 қаңтардағы № 3 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2019 жылғы 14 қаңтарда № 18174 болып тіркелді.

      Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2014 жылғы 24 қыркүйектегі № 1011 қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігі туралы ереженің 15-тармағының 24) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда - ҚР Ұлттық экономика министрінің 29.04.2022 № 38 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Қоса беріліп отырған Республикалық және облыстық маңызы бар қалалардың даму стратегияларын әзірлеу жөніндегі әдістеме бекітілсін.

      2. Өңірлік даму департаменті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрық Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелген күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде оның көшірмесін электронды түрде қазақ және орыс тілдерінде ресми жариялау және Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне енгізу үшін "Республикалық құқықтық ақпарат орталығы" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жіберуді;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      4) осы бұйрық Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Заң департаментіне осы тармақтың 1), 2) және 3) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Ұлттық экономика министрі
Т. Сүлейменов

  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
2019 жылғы 11 қаңтардағы
№ 3 бұйрығымен
бекітілген

Республикалық және облыстық маңызы бар қалалардың даму стратегияларын әзірлеу жөніндегі әдістеме

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Республикалық және облыстық маңызы бар қалалардың даму стратегияларын әзірлеу жөніндегі әдістеме (бұдан әрі – Әдістеме) Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2014 жылғы 24 қыркүйектегі № 1011 қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігі туралы ереженің 15-тармағының 24) тармақшасына сәйкес әзірленді және республикалық және облыстық маңызы бар қалалардың даму стратегияларын әзірлеу жөніндегі тәсілдерді ашып көрсетеді.

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Ұлттық экономика министрінің 29.04.2022 № 38 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      2. Республикалық немесе облыстық маңызы бар қаланың даму стратегиясын әзірлеу пайымды модельдеу, қалыптастыру және басымдықтарды, мақсаттарды, нысаналы индикаторларды, міндеттерді және оларға қол жеткізу жолдарын айқындау мақсатында жүзеге асырылады.

      3. Осы Әдістемеде мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:

      1) республикалық немесе облыстық маңызы бар қаланың даму стратегиясы (бұдан әрі – стратегия) – қала халқының 2050 жылға дейінгі перспективалы санын ескере отырып, республикалық маңызы бар қаланың, облыс орталығының, сондай-ақ Семей қаласының (бұдан әрі – қала) даму стратегиясы;

      2) стратегияның игілік алушылары - тиісті қаланың және оған іргелес басқа елді мекендердің немесе функционалдық қалалық ауданның тұрғындары.

2-тарау. Стратегияны әзірлеу

      4. Стратегияны әзірлеу екі кезеңнен:

      1) қаланың дамуын талдаудан;

      2) қаланың 2050 жылға дейін дамуын жоспарлаудан тұрады.

      5. Қаланың дамуын талдау кезеңінде мыналар:

      ішкі (өткен жылдардағы қаланың және оның маңындағы елді мекендердің әлеуметтік-экономикалық дамуы) және сыртқы (қаланың дамуына тікелей әсер ететін республикадағы және іргелес елдердегі экономикалық процестер) ортадағы бар процестер мен үрдістер;

      қала дамуының мүмкіндіктері мен әлеуетті қауіптері ортасы;

      шешімі қаланың одан әрі дамуы үшін қажет проблемалар анықталады;

      6. Қаланың дамуын талдау кезеңі: сыртқы және ішкі факторларды, статистикалық деректерді зерделеуді, сұхбат, пікіртерімдер, фокус-топтар, мүдделі тараптармен консультациялар өткізуді көздейді. Талдау жүргізу кезінде әдістердің бірі ретінде SWOT-талдау пайдаланылады.

      Жүргізілген талдау нәтижелері стратегияны әзірлеу кезінде: даму пайымы мен стратегиялық даму бағыттары ескеріле отырып қолданылады.

      7. Стратегияның әзірленіп жатқан бағыттары қаланың даму пайымын іске асыруға бағытталады.

      8. Әр стратегиялық бағыт үшін ағымдағы жағдай, проблемалар, шешу жолдары сипатталады.

      9. Стратегияны жоспарлау кезеңінде нысаналы индикаторлар және олардың мәндері айқындалады.

      10. Стратегияда:

      пікіртерім деректеріне негізделген халықаралық, отандық рейтингтердің көрсеткіштері;

      қазіргі уақыттағы әлемнің ең үздік қалаларының деректерімен (түрлі рейтингтер бойынша) салыстыру қолданылады;

      11. Стратегияны әзірлеу тиісті қалаға жақын орналасқан, функционалдық қалалық ауданды құрайтын елді мекендердің (моно және шағын қалалар, ауылдар) дамуын ескере отырып жүзеге асырылады.

      12. Стратегияны іске асыру Қазақстанның 2050 жылға дейінгі даму стратегиясының, Қазақстан Республикасының 2025 жылға дейінгі ұлттық даму жоспарының, Қазақстан Республикасының 2025 жылға дейінгі аумақтық даму жоспарының мақсаттарына қол жеткізуге бағытталатын болады.

      Ескерту. 12-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Ұлттық экономика министрінің 29.04.2022 № 38 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      13. Стратегия 2050 жылға дейін әзірленеді.

      Стратегияны әзірлеуді аталған салада заманауи стратегиялық жоспарлау тәжірибесі бар ұйымдарды, сарапшыларды тарта отырып жүзеге асыру ұсынылады. Зерттеу жүргізуде негізсіз және жоғары шығыстарды болдырмау және консультанттарды тарту мақсатында стратегия жобасын әзірлеуші мемлекеттік орган зерттеу құнының есебін (консультанттарды тарту) жасайды және облыстық (республикалық маңызы бар қаланың, астананың) бюджет комиссиясының қарауы үшін мемлекеттік жоспарлау жөніндегі жергілікті уәкілетті органға бюджеттік өтінім құрамында белгіленген тәртіпте ұсынады.

      14. Стратегия жобасы бойынша "Қоғамдық кеңестер туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес қоғамдық тыңдаулар өткізіледі.

      Ескерту. 14-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Ұлттық экономика министрінің 29.04.2022 № 38 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      15. Қоғамдық тыңдаулар өткізілгеннен кейін стратегия жобасы мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органмен келісіледі. Бұл ретте республикалық маңызы бар қалалар мен астананың әкімдіктері стратегия жобасын оларға іргелес облыстардың әкімдіктерімен келіседі.

      16. Стратегия жобасы мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органмен келісілгеннен кейін жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктердің әкімдіктерінің ұсынысы бойынша облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың, астананың мәслихаттары сессиясында Қазақстан Республикасы Президентінің Әкімшілігімен келісу бойынша бекітіледі.

3-тарау. Қалалардың даму стратегиясының құрылымы

      17. Стратегия құрылымы:

      1) қаланың ағымдағы даму жағдайын талдау;

      2) қалаға қатысты қорытындылары бар халықаралық тәжірибе;

      3) қаланың даму пайымы;

      4) қаланың стратегиялық даму бағыттары:

      қаланың креативті экономикасы;

      адами даму;

      қоршаған орта;

      smartcity/ цифрландыру;

      қалалық жоспарлау;

      5) нысаналы индикаторлар;

      6) іске асыру және мониторингілеу (бақылау) тетігін қамтиды.

      18. Қаланың ағымдағы даму жағдайын талдау бөлімі соңғы 10 жылдағы халық санының серпінін, көші-қон сальдосын, халықтың білім деңгейі бойынша құрамын, NEET үлесін (экономикалық, әлеуметтік сипаттағы түрлі факторларға байланысты жұмыс істемейтін және оқымайтын жастардың ұрпағы), қала халқының жалпы санындағы жоғарғы оқу орындарындағы студенттердің үлесін және оның соңғы 10 жылдағы серпінін, нәрестелер мен ана өлім-жітімінің деңгейін және олардың соңғы 10 жылдағы серпінін, жоғары оқу орындарының, техникалық және кәсіптік білім беру оқу орындарының қысқаша сипаттамасын, халықаралық сыныптама бойынша қаланың жоғары оқу орындарының рейтингісін, сондай-ақ халықтың жұмыспен қамтылу құрылымы мен қаланың әлеуметтік-экономикалық дамуының басқа да маңызды аспектілерін қамтиды.

      19. Халықаралық тәжірибе бөлімі қаралатын қаланы 2050 жылға дейін жоспарлау мен дамытуға қатысты жоғары дамыған елдердің (Вена, Мельбурн, Дублин және басқалары) ірі қалаларын жоспарлау мен табысты дамытудың мысалдарын қамтиды.

      20. Қаланың даму пайымы осы Әдістеменің 12-тармағында көзделген құжаттарға сәйкес жасалады.

      Қаланың даму пайымы тұтастай қамтитын және жалпы мақсатты сипатқа ие, күтілетін ұзақ мерзімді нәтижелерді сипаттайды, қаланың өсу резервін ескере отырып, оның болашақ дамуына қатысты басымдықтарды көрсетеді.

      21. Қаланың креативті экономикасы бөлімі:

      1) экономикалық қызмет түрлерін дамыту перспективаларының ағымдағы жағдайын талдауды, жаңа инновациялық қызмет түрлерін құруды, келесі ұрпақтардың инфрақұрылымға дайындығы мен қажеттіліктерін;

      2) қаланың креативті экономикасының дамуымен, сыртқы және ішкі факторлардың қаланың даму перспективаларына ықпалымен байланысты міндеттер мен проблемаларды сипаттау және шешу және экономиканы дамытудың жаңа бағыттарын құру және/немесе қолданыстағы немесе тоқыраудағы өндірістерді жаңғыртуды қамтиды.

      Қаланың креативті экономикасының нысаналы даму индикаторларын айқындау кезінде Doing business, Economic complexity atlas, World’s best cities халықаралық рейтингілік агенттіктерінің әдістемелері және Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымының (бұдан әрі - ЭЫДҰ) дамуы мен экономика көрсеткіштері пайдаланылады.

      22. Адами капиталды дамыту бөлімі қаладағы білім беру деңгейі, жұмыс күшінің біліктілігі, кәсіби білім беру ұйымдарының болуы, күтілетін өмір сүру ұзақтығы бойынша жағдайды талдауды, сондай-ақ міндеттер мен проблемаларды сипаттау және оларды шешу жолдарын қамтиды.

      Шешу жолдары ағымдағы процестермен және үрдістермен, оның ішінде демографиялық процестермен, көші-қонмен, экономикалық дамумен, сондай-ақ қаланың даму пайымымен өзара байланыста адами капиталдың болжамды болашақ даму өзгерістерімен өзара байланыста болуы тиіс.

      23. Қоршаған орта бөлімі:

      1) қалада жасыл экономиканы дамытудың ағымдағы жағдайын талдауды, атмосфераға ингредиенттер мен шығарындылар көлемін талдауды және аумақтарды қатты тұрмыстық қалдықтардан тазалау тәртібін, қаланы одан әрі қамту шаралары мен шығындарын көрсете отырып, оны көгалдандыруды;

      2) қаланың қоршаған ортасымен байланысты міндеттер мен проблемалардың сипаттамасы мен шешімі, атмосфераға шығарындыларды төмендету, қатты тұрмыстық қалдықтарды заманауи зауыт технологиялары бойынша қайта өңдеу шараларын қамтиды.

      24. Smartcity/цифрландыру бөлімі:

      1) қалада "ақылды технологияларды" дамытудың ағымдағы жағдайды, халықтың және мемлекеттік қызметтерді көрсету объектілерін цифрландыру деңгейін талдауды;

      2) ақылды қаланың жұмыс істеуімен байланысты міндеттер мен проблемалардың сипаттамасы мен шешімін, ақылды технологияларға және заманауи платформаларға қол жеткізуді, ақпараттық технологиялар қауіпсіздігін қамтиды.

      Қаланың креативті экономикасының нысаналы даму индикаторларын айқындау кезінде ЭЫДҰ, халықаралық рейтингілік агенттіктердің әдістемелері мен көрсеткіштері және халыққа технологияларды дамытуға және одан әрі цифрландыру бойынша ұсынылатын шешімдерге қатысты жүргізілген пікіртерімдер пайдаланылады.

      25. Қалалық жоспарлау бөлімі:

      1) қалалық жоспарлау мен маңызды әлеуметтік және логистикалық объектілерді салудың ағымдағы жағдайын талдауды;

      2) кеңістікте жоспарлаумен, халықты қала құрылысы және сәулет қызметі бойынша жоспарланып жатқан шаралар туралы хабардар ету және қолдаумен байланысты міндеттер мен проблемаларды сипаттауды және шешуді қамтиды.

      Қалалық жоспарлаудың нысаналы индикаторларын айқындау кезінде Біріккен ұлттар ұйымының Хабитат (БҰҰ – Хабитат), ЭЫДҰ мен Дүниежүзілік банктің тәсілдері, халыққа қаланы ұсынылатын кеңістікте дамыту бойынша жүргізілген пікітерім пайдаланылады.

      26. Нысаналы индикаторлардың мынадай:

      оларды жоспарланатын кезеңде серпінде салыстыру мүмкіндігі;

      олардың қол жеткізілуін бағалау үшін жеткілікті ақпараттық және техникалық ресурстардың болуы;

      сипаттаманың толықтығы;

      қолжетімділік және өлшемділік;

      олардың қолжеткізілуіне мониторинг және бағалау жүргізу үшін 5 жыл мерзімге аралық мәндердің болуы өлшемшарттарына сәйкестілігі қаралады;

      Түйінді өзгерістерді қамтитын, анықталған проблемалардың шешімін сипаттайтын және мақсаттарға қол жеткізуді бағалау үшін қажетті нысаналы индикаторлар іріктеледі.

      Әр нысаналы индикатор үшін ақпарат көздері және деректерді жинау құралдары айқындалады.

      Стратегия жобасын әзірлеу кезінде әзірлеуші индикаторлардың жалпы санын дербес айқындайды.

      Ұсынылатын нысаналы индикаторлар:

      Қаланың креативті экономикасы:

      экономикалық күрделілік индексі;

      қалалардың Doing Business рейтингісі;

      Doing business, Economic complexity atlas, World’s best cities халықаралық рейтингілік агенттіктерге сәйкес әлемнің 10 ең үздік қалаларының көрсеткіштерімен салыстыру;

      ЭЫДҰ-ның дамуы және экономикасы бойынша жеке көрсеткіштері.

      Адами капиталды дамыту:

      күтілетін өмір сүру ұзақтығы, жыл;

      қала халқына шаққандағы жоғары оқу орындары мен колледждер студенттерінің үлесі, проценттік мәнде %;

      NEET индексі.

      Қоршаған орта:

      атмосфераның ластану индексі шәкілі бойынша атмосфераның ластану индексі;

      барынша дамыған елдердің стандарттары бойынша зауыт жағдайында қатты тұрмыстық қалдықтарды қайта өңдеу үлесі, проценттік мәнде %;

      энергетикадағы жаңартылатын энергия көзінің үлесі.

      Smartcity/ цифрландыру:

      ЭЫДҰ-ның инновациялар және технологиялар көрсеткіштері.

      Қаланы жоспарлау:

      халықтың қаланың даму жоспарларына қанағаттану деңгейі.

Об утверждении Методики по разработке стратегий развития городов республиканского и областного значений

Приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 11 января 2019 года № 3. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 14 января 2019 года № 18174.

      В соответствии с подпунктом 24) пункта 15 Положения о Министерстве национальной экономики Республики Казахстан, утвержденного постановлением Правительства Республики Казахстан от 24 сентября 2014 года № 1011, ПРИКАЗЫВАЮ:

      Сноска. Преамбула - в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 29.04.2022 № 38 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      1. Утвердить прилагаемую Методику по разработке стратегий развития городов республиканского и областного значений.

      2. Департаменту регионального развития в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) в течение десяти календарных дней со дня государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан направление его копии в электронном виде на казахском и русском языках в Республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Республиканский центр правовой информации" для официального опубликования и включения в Эталонный контрольный банк нормативных правовых актов Республики Казахстан;

      3) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства национальной экономики Республики Казахстан;

      4) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Юридический департамент Министерства национальной экономики Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1), 2) и 3) настоящего пункта.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра национальной экономики Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр национальной экономики
Республики Казахстан
Т. Сулейменов

  Утверждена
приказом Министра
национальной экономики
Республики Казахстан
от 11 января 2019 года № 3

Методика по разработке стратегий развития городов республиканского и областного значений

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящая Методика по разработке стратегий развития городов республиканского и областного значений (далее – Методика) разработана в соответствии с подпунктом 24) пункта 15 Положения о Министерстве национальной экономики Республики Казахстан, утвержденного постановлением Правительства Республики Казахстан от 24 сентября 2014 года № 1011, и раскрывает подходы по разработке стратегий развития городов республиканского и областного значений.

      Сноска. Пункт 1 - в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 29.04.2022 № 38 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      2. Разработка стратегии развития города республиканского или областного значения осуществляется в целях моделирования, формирования видения и определения приоритетов, целей, целевых индикаторов, задач и путей их достижения.

      3. В настоящей Методике используются следующие основные понятия:

      1) стратегия развития города республиканского или областного значения (далее – стратегия) – стратегия развития города республиканского значения, областного центра, а также города Семей с учетом перспективной численности городского населения до 2050 года (далее – город);

      2) благополучатели стратегии – жители соответствующего города и прилегающих к нему других населенных пунктов или функционального городского района.

Глава 2. Разработка стратегии

      4. Разработка стратегии состоит из двух этапов:

      1) анализ развития города;

      2) планирование развития города до 2050 года.

      5. На этапе анализа развития города выявляются:

      процессы и тенденции, существующие во внутренней (социально-экономическое развитие города и прилегающих к нему населенных пунктов за предыдущие годы) и внешней (экономические процессы в республике и сопредельных странах, прямо влияющие на развитие города) среде;

      круг возможностей и потенциальных угроз развития города;

      проблемы, решение которых необходимо для дальнейшего развития города.

      6. Этап анализа развития города предусматривает: изучение внешних и внутренних факторов, статистических данных, проведение интервью, опросов, фокус-групп, консультаций с заинтересованными сторонами. При проведении анализа, как один из методов, используется SWOT-анализ.

      Результаты проведенного анализа используются при разработке стратегии с учетом видения развития и стратегических направлений развития.

      7. Разрабатываемые направления стратегии нацеливаются на реализацию видения развития города.

      8. Для каждого стратегического направления описываются текущая ситуация, проблемы, пути решения.

      9. На этапе планирования стратегии определяются целевые индикаторы и их значения.

      10. В стратегии применяются:

      показатели международных, отечественных рейтингов, основанные на опросных данных;

      сравнение с данными на настоящий момент по лучшим городам мира (по различным рейтингам).

      11. Разработка стратегии осуществляется с учетом развития близко расположенных к соответствующему городу населенных пунктов (моно-и малых городов, сел), составляющих функциональный городской район.

      12. Реализация стратегии будет направлена на достижение целей Стратегии развития Казахстана до 2050 года, Национального плана развития Республики Казахстан до 2025 года, Плана территориального развития Республики Казахстан до 2025 года.

      Сноска. Пункт 12 - в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 29.04.2022 № 38 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      13. Стратегия разрабатывается до 2050 года.

      Разработку стратегии рекомендуется осуществлять с привлечением организаций, экспертов, имеющих опыт современного стратегического планирования в данной сфере. В целях недопущения необоснованных и завышенных расходов на проведение исследования и привлечение консультантов местный исполнительный орган – разработчик проекта стратегии составляет расчеты стоимости исследования и представляет в установленном порядке в составе бюджетной заявки в местный уполномоченный орган по государственному планированию для рассмотрения областной (города республиканского значения, столицы) бюджетной комиссии.

      14. По проекту стратегии проводятся общественные слушания в соответствии с Законом Республики Казахстан "Об общественных советах".

      Сноска. Пункт 14 - в редакции приказа Министра национальной экономики РК от 29.04.2022 № 38 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      15. После проведения общественных слушаний проект стратегии согласовывается с центральным уполномоченным органом по государственному планированию. При этом акиматы городов республиканского значения и столицы согласовывают проект стратегии с акиматами прилегающих к ним областей.

      16. После согласования с центральным уполномоченным органом по государственному планированию проект стратегии утверждается по согласованию с Администрацией Президента Республики Казахстан на сессии маслихатов областей, городов республиканского значения, столицы, по представлению акиматов соответствующих административно-территориальных единиц в соответствии с законодательством Республики Казахстан о местном государственном управлении и самоуправлении.

Глава 3. Структура стратегии развития городов

      17. Структура стратегии включает:

      1) анализ текущей ситуации развития города;

      2) международный опыт с выводами применительно к городу;

      3) видение развития города;

      4) стратегические направления развития города:

      креативная экономика города;

      человеческое развитие;

      окружающая среда;

      smartcity/ цифровизация;

      городское планирование;

      5) целевые индикаторы;

      6) механизм реализации и мониторинга (контроля).

      18. Раздел анализа текущей ситуации развития города содержит динамику численности населения за последние 10 лет, сальдо миграции, состав населения по образовательному уровню, долю NEET (поколение молодых людей, которые в силу различных факторов экономического, социального характера не работают и не учатся), долю студентов высших учебных заведений в общей численности населения города и ее динамику за последние 10 лет, уровень младенческой и материнской смертности и их динамика за последние 10 лет, краткую характеристику высших учебных заведений, заведений технического и профессионального образования, рейтинг вузов города по международным классификациям, а также структуру занятости населения и другие важные аспекты социально-экономического развития города.

      19. Раздел международного опыта содержит примеры планирования и успешного развития крупных городов высокоразвитых стран (Вена, Мельбурн, Дублин и другие) применительно к планированию и развитию до 2050 года рассматриваемого города.

      20. Видение развития города составляется в соответствии с документами, предусмотренными пунктом 12 настоящей Методики.

      Видение развития города имеет характер всеобъемлющей и общей цели, описывает желаемые долгосрочные результаты, отражает приоритеты в отношении будущего развития города с учетом его резервов роста.

      21. Раздел креативная экономика города содержит:

      1) анализ текущей ситуации перспектив развития видов экономической деятельности, создания новых инновационных видов деятельности, готовности и потребностей в инфраструктуре следующих поколений;

      2) описание и решение задач и проблем, связанных с развитием креативной экономики города, влиянием внешних и внутренних факторов на перспективы развития города и создание новых направлений развития экономики и/или модернизации текущих или заброшенных производств.

      При определении целевых индикаторов развития креативной экономики города используются методики международных рейтинговых агентств Doing Business, Economic Complexity Atlas, World’s Best Cities и показатели развития и экономики Организации экономического сотрудничества и развития (далее – ОЭСР).

      22. Раздел Развитие человеческого капитала включает анализ ситуации в городе по уровню образования, квалификации рабочей силы, наличия организаций профессионального образования, ожидаемой продолжительности жизни, а также описание задач и проблем и путей их решения.

      Пути решения взаимоувязаны с текущими процессами и тенденциями, в том числе демографическими, миграцией, экономическим развитием, а также с предполагаемыми будущими изменениями развития человеческого капитала во взаимосвязи с видением развития города.

      23. Раздел окружающая среда содержит:

      1) анализ текущей ситуации в городе развития зеленой экономики, анализа ингредиентов и объема выбросов в атмосферу и порядка очистки территорий от твердых бытовых отходов, озеленения города с указанием мер и затрат на дальнейшее его содержание;

      2) описание и решение задач и проблем, связанных с окружающей средой города, меры по снижению выбросов в атмосферу, переработке твердых бытовых отходов по современным заводским технологиям.

      24. Раздел smartcity/цифровизация содержит:

      1) анализ текущей ситуации в городе развития "умных технологий", уровня цифровизации населения и объектов оказания государственных услуг;

      2) описание и решение задач и проблем, связанных с функционированием "умного" города, доступа к "умным технологиям" и современным платформам, информационные технологии безопасности.

      При определении целевых индикаторов развития креативной экономики города используются методики и показатели ОЭСР, международных рейтинговых агентств, и опросы населения касательно развития технологий и предлагаемых решениях по дальнейшей цифровизации.

      25. Раздел Городское планирование содержит:

      1) анализ текущей ситуации городского планирования и строительства значимых социальных и логистических объектов;

      2) описание и решение задач и проблем, связанных с пространственным планированием, осведомленностью и поддержкой населения планируемых мер по градостроительной и архитектурной деятельности.

      При определении целевых индикаторов городского планирования используются подходы Организации объединенных нации Хабитат (ООН-Хабитат), ОЭСР и Всемирного банка, опросы населения по предлагаемому пространственному развитию города.

      26. Целевые индикаторы рассматриваются на соответствие следующим критериям:

      возможность их сравнения в динамике за планируемый период;

      наличие достаточных информационных и технических ресурсов для оценки их достижения;

      полнота характеристики;

      достижимость и измеримость;

      наличие промежуточных значений с шагом в 5 лет для проведения мониторинга и оценки их достижения;

      Выбираются целевые индикаторы, которые несут в себе ключевые изменения, характеризующие решение выявленных проблем и необходимые для оценки достижения целей.

      Для каждого целевого индикатора разработчиком определяются источники информации и средства сбора данных.

      При разработке проекта стратегии общее число индикаторов определяются разработчиком самостоятельно.

      Рекомендуемые целевые индикаторы:

      Креативная экономика города:

      индекс экономической сложности;

      рейтинг городов Doing Business;

      сравнение с показателями Топ-10 лучших городов мира согласно международным рейтинговым агентствам Doing Business, Economic Complexity Atlas, World’s Best Cities;

      отдельные показатели ОЭСР по развитию и экономике.

      Развитие человеческого капитала:

      ожидаемая продолжительность жизни, лет;

      доля студентов высших учебных заведений и колледжей от населения города, в процентном выражении %;

      индекс NEET.

      Окружающая среда:

      индекс загрязнения атмосферы по шкале индекс загрязнения атмосферы;

      доля переработки твердых бытовых отходов в заводских условиях по стандартам наиболее развитых стран, в процентном выражении %;

      доля возобновляемого источника энергии в энергетике.

      Smartcity/ цифровизация:

      показатели инноваций и технологий ОЭСР.

      Городское планирование:

      уровень удовлетворенности населения планами развития города.