"Бизнестің жол картасы-2025" бизнесті қолдау мен дамытудың мемлекеттік бағдарламасы шеңберінде кәсіпкерлікті қаржылай қолдау бағдарламалары шеңберінде іске асырылатын жобаларға мониторинг жүргізу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2020 жылғы 7 қыркүйектегі № 62 бұйрығына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2021 жылғы 2 желтоқсандағы № 103 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2021 жылғы 9 желтоқсанда № 25687 болып тіркелді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2022 жылғы 1 маусымдағы № 41 бұйрығымен.

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Ұлттық экономика министрінің 01.06.2022 № 41 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      БҰЙЫРАМЫН:

      1. "Бизнестің жол картасы-2025" бизнесті қолдау мен дамытудың мемлекеттік бағдарламасы шеңберінде кәсіпкерлікті қаржылай қолдау бағдарламалары шеңберінде іске асырылатын жобаларға мониторинг жүргізу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2020 жылғы 7 қыркүйектегі № 62 бұйрығына (Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерін мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 21187 болып тіркелген) мынадай өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:

      көрсетілген бұйрықпен бекітілген "Бизнестің жол картасы-2025" бизнесті қолдау мен дамытудың мемлекеттік бағдарламасы шеңберінде кәсіпкерлікті қаржылай қолдау бағдарламалары шеңберінде іске асырылатын жобаларға мониторинг жүргізу қағидаларында:

      3-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "3. Осы Қағидаларда мынадай терминдер мен анықтамалар пайдаланылады:

      1) Бағдарламаның өңірлік үйлестірушісі – облыстың, астананың, республикалық маңызы бар қаланың әкімі айқындайтын, Бағдарламаның облыстық (астана, республикалық маңызы бар қала) деңгейде іске асырылуына жауапты жергілікті атқарушы органның құрылымдық бөлімшесі;

      2) банк – "Қазақстанның Даму Банкі" акционерлік қоғамын қоса алғанда, Бағдарламаға қатысатын екінші деңгейдегі банк және (немесе) Тетікке қатысатын екінші деңгейдегі банк;

      3) банктік кредит (бұдан әрі – кредит) – мерзімділік, төлемділік, қайтарымдылық, қамтамасыз етілу және нысаналы пайдалану шарттарында банктік қарыз беру туралы шарттың негізінде банктің кәсіпкерге беретін ақша сомасы. Банктік кредитке кредиттік желі де жатады.

      Ислам банкі үшін кредит – ислам банкінің кәсіпкерге қаржыландыру шартына сәйкес беретін тауар үшін төлемді кейінге шегеру немесе бөліп төлеудегі қаржыландыру ретінде түсініледі;

      4) банктік қарыз/микрокредит беру туралы шарт (бұдан әрі – қарыз шарты) – банк/МҚҰ мен кәсіпкер арасында жасалған жазбаша келісім, оның шарттары бойынша кәсіпкерге кредит беріледі. Қарыз шартына кредиттік желіні ашу туралы келісім де жатады.

      Ислам банкі үшін қарыз шарты ислам банкі мен кәсіпкер арасында жасалған жазбаша келісім – қаржыландыру шарты ретінде түсініледі, оның талаптары бойынша ислам банкі кәсіпкерге – тауарды сатып алушыға немесе сатушыға коммерциялық кредит береді. Қаржыландыру шартына бас қаржыландыру келісімі де жатады, оның шеңберінде ислам банкі мен кәсіпкер коммерциялық кредит беру (қаржыландыру) туралы жеке шарттар жасасады. Коммерциялық кредит деп ислам банкінің кәсіпкердің сауда қызметін кәсіпкерге тауарды тауар бағасы мен тауардың үстеме бағасынан тұратын тауарды сату бағасы бойынша төлемнің мерзімін ұзарту немесе бөліп төлеу арқылы сату жолымен сауда делдалы ретінде қаржыландыруы түсініледі;

      5) грант – Бағдарлама шарттарына сәйкес жаңа бизнес-идеяларды іске асыру үшін гранттар беру туралы шартқа сәйкес өтеусіз негізде грант алушыға бөлінетін мемлекет қаражаты;

      6) грант алушы – жаңа бизнес-идеяларды іске асыру үшін конкурстық комиссия шешіміне сәйкес грант берілетін шағын кәсіпкерлік субъектісі;

      7) грант беру туралы шарт – Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 31 желтоқсандағы № 1060 қаулысымен бекітілген Бағдарлама шеңберінде жаңа бизнес-идеяларды іске асыруға мемлекеттік гранттар беру қағидаларына сәйкес айқындалатын үшжақты жазбаша келісім;

      8) жоба – кіріс алуға бағытталған және Қазақстан Республикасының заңнамасына қайшы келмейтін бастамашылық қызмет ретінде кәсіпкер жүзеге асыратын бизнестің түрлі бағыттарындағы іс-қимылдар мен іс-шаралар жиынтығы;

      9) жобаны мониторингтеу – қаржы агенттігі банктің/лизингтік компанияның/МҚҰ немесе грант алушының/эмитенттің өкілдерімен бірлесіп жобаның Бағдарлама/Тетік шарттарына сәйкес іс жүзінде іске асырылуын тексеру, оның ішінде жоба іске асырылатын жерге барып тексеру жолымен өткізетін кәсіпкердің/грант алушының/эмитенттің қызметін мониторингтеу;

      10) кепілдік – қаржы агенттігінің кәсіпкердің кепілдік беру шартынан туындайтын қарыз шарты бойынша негізгі борыштың бір бөлігін кепілдік сомасы шегінде төлеу жөніндегі міндеттемелерін орындағаны үшін банк/МҚҰ алдында жауап беру міндеттемесі;

      11) кепілдік беру – Бағдарламада/Тетікте, Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 31 желтоқсандағы № 1060 қаулысымен бекітілген Бағдарлама шеңберінде жаңа бизнес-идеяларды іске асыруға мемлекеттік гранттар беру қағидаларында (бұдан әрі – Кепілдік беру қағидалары) және кепілдік беру шартында айқындалатын талаптарда кәсіпкердің кредиті бойынша міндеттемелердің орындалуын қамтамасыз ету ретінде ішінара кепілдік беру түрінде пайдаланылатын кәсіпкерлерді мемлекеттік қолдау нысаны;

      12) кепілдік беру шарты – Кепілдік беру қағидаларына сәйкес айқындалатын үшжақты жазбаша келісім;

      13) кәсіпкер – өз қызметін Бағдарлама шеңберінде жүзеге асыратын шағын және (немесе) орта кәсіпкерлік субъектісі, жекелеген кәсіпкерлік субъектілері және өз қызметін Тетік шеңберінде жүзеге асыратын жеке кәсіпкерлік субъектілері, "Астана" халықаралық қаржы орталығының аумағында тіркелген, сондай-ақ жобаларды Қазақстан Республикасының аумағында тікелей инвестициялар қорларының қаражаты есебінен іске асыратын заңды тұлғалар;

      14) конкурстық комиссия – жергілікті атқарушы органдар, қоғамдық бірлестіктер, ғылыми-білім беру мекемелері өкілдерінің, салалық сарапшылардың, өңірлік бұқаралық ақпарат құралдарының қатысуымен құрылатын, құрамында кемінде 10 (он) адам бар алқалы-кеңесші орган (жергілікті атқарушы органдардың өкілі конкурстық комиссияның төрағасы бола алмайды);

      15) кредиттің/гранттың/лизингтің/орналастырылған облигациялардан алынған қаражаттың нысаналы пайдаланылуы – кәсіпкердің/грант алушының/эмитенттің қарыз шартында/грант беру туралы шартта/қаржылық лизинг шартында/облигациялар шығарылымының проспектісінде белгіленген мақсаттарға қарыз шарты/грант беру туралы шарт/қаржылық лизинг шарты/облигациялар шығарылымының проспектісі бойынша және Бағдарламаның/Тетіктің шарттарына сәйкес келетін қаржы агенттігі/конкурстық комиссия шешімі бойынша алынған кредитті/грантты/лизингті/орналастырылған облигациялардан алынған қаражатты пайдалануы.

      Нысаналы пайдалану кәсіпкердің активті/жұмыстарды/көрсетілетін қызметтерді сатып алу және (немесе) Бағдарламаның/Тетіктің талаптарына сәйкес басқа мақсаттарға қол жеткізу жөніндегі мәмілені толық көлемде төлегенін растау болып табылатын кепілдік беру жобаларын қоспағанда, жиынтығында кәсіпкердің/грант алушының/эмитенттің активті/жұмыстарды/көрсетілетін қызметтерді толық көлемде төлегенін, алғанын және пайдаланғанын (Бағдарлама/Тетік талаптарына қайшы келмейтін қызмет шеңберінде) және (немесе) Бағдарламаның/Тетіктің талаптарына сәйкес басқа мақсаттарға қол жеткізгенін растайтын тиісті құжаттармен расталады.

      16) қаржы лизингі шарты – лизингтік компания/банк пен кәсіпкер арасында жасалған жазбаша келісім, оның шарты бойынша Бағдарламаға қатысушы лизингтік компания/банк кәсіпкерге қаржы лизингін ұсынады.

      Исламдық лизингтік компания үшін – исламдық лизингтік компания мен кәсіпкер арасында жасалған жазбаша келісім, оның шарты бойынша исламдық лизингтік компания кәсіпкерге мүлікті (лизинг затын) лизинг шарттарында (жалға беру) ұсынады.

      17) лизингтік компания (оның ішінде исламдық лизингтік компания) – банк болып табылмайтын, өз қызметін "Қаржы лизингі туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес жүзеге асыратын және Бағдарламаға қатысатын заңды тұлға;

      18) лизингтік мәміле (лизинг) – лизингке қатысушылардың азаматтық құқықтар мен міндеттерді белгілеуге, өзгертуге және тоқтатуға бағытталған келісілген іс-қимыл жиынтығы;

      19) микрокредит (бұдан әрі – кредит) – микроқаржылық қызметті жүзеге асыратын ұйым қарыз алушыға "Микроқаржылық қызмет туралы" Қазақстан Республикасының Заңында айқындалған мөлшерде және тәртiппен төлемділік, мерзімділік және қайтарымдылық шарттарында Қазақстан Республикасының ұлттық валютасында беретiн ақша;

      20) микроқаржылық қызметті жүзеге асыратын ұйым – (бұдан әрі – МҚҰ) – микрокредиттер беру жөніндегі қызметті жүзеге асыратын микроқаржы ұйымы;

      21) мониторингтік есеп – қаржы агенттігі белгілеген нысан бойынша банк/лизингтік компания/МҚҰ/Бағдарламаның өңірлік үйлестірушісі/грант алушы/эмитент қол қойған, қаржы агенттігі жасаған мониторинг туралы есеп;

      22) облигацияларды ұстаушылардың өкілі – бағалы қағаздардың қайталама нарығында облигациялардың айналысы, облигациялар бойынша сыйақы төлеу және оларды өтеу процесінде эмитентпен жасалған шарт негізінде купондық сыйақының субсидияланатын мөлшерлемесі бар облигацияларды ұстаушылардың мүддесінде әрекет ететін, осы облигациялар эмитентінің үлестес тұлғасы болып табылмайтын бағалы қағаздар нарығының кәсіби қатысушысы;

      23) орталық депозитарий – "Бағалы қағаздар нарығы туралы" Қазақстан Республикасының Заңында көзделген қызмет түрлерін жүзеге асыратын мамандандырылған коммерциялық емес акционерлік қоғам;

      24) сыйақы мөлшерлемесінің бір бөлігін/үстеме бағаны/жалдау төлемінің бір бөлігін портфельдік субсидиялау – Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 31 желтоқсандағы № 1060 қаулысымен бекітілген Бағдарлама шеңберінде шағын, оның ішінде микрокәсіпкерлік субъектілерінің кредиттері/микрокредиттері бойынша портфельдік сыйақы мөлшерлемесінің бір бөлігін субсидиялауды және ішінара кепілдік беруді ұсыну қағидаларында (бұдан әрі – Портфельдік субсидиялау және кепілдік беруді ұсыну қағидалары) айқындалатын шарттарда кәсіпкерлерге банк/МҚҰ үшін қаржы агенттігі белгілеген лимит шеңберінде субсидиялар беру нысаны;

      25) портфельдік ішінара кепілдік беру – Портфельдік субсидиялау және кепілдік беруді ұсыну қағидаларында айқындалатын шарттарда банк/МҚҰ үшін қаржы агенттігі белгілеген лимит шеңберінде кәсіпкерлерге кепілдіктер беруді ұсыну нысаны;

      26) портфельдік кепілдік беру – Кепілдік беру қағидаларында айқындалатын шарттарда қаржы агенттігінің банк үшін белгілеген лимит шеңберінде кәсіпкерлерге кепілдіктер беруді ұсыну нысаны;

      27) субсидиялар – субсидиялау шарттары негізінде кәсіпкерлерді субсидиялау шеңберінде қаржы агенттігі банкке/лизингтік компанияға/МҚҰ/эмитентке өтеусіз негізде төлейтін мерзімді төлемдер;

      28) субсидиялау – кәсіпкердің/эмитенттің банкке/лизингтік компанияға/МҚҰ/облигация ұстаушыға кредиттер/лизинг/шығарылған облигациялар бойынша сыйақы ретінде болашақта кәсіпкердің/эмитенттің операциялық қызметіне жататын белгілі бір шарттарды орындауға айырбас ретінде төлейтін шығыстарын ішінара өтеу үшін пайдаланылатын кәсіпкерлерді мемлекеттік қаржылай қолдау нысаны;

      29) субсидиялау шарты – Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 31 желтоқсандағы № 1060 қаулысымен бекітілген Бағдарлама шеңберінде сыйақы мөлшерлемесінің бір бөлігін субсидиялау қағидаларына және (немесе) Бағдарлама шеңберінде ислам банктері кәсіпкерлік субъектілерін қаржыландырған кезде ислам банктерінің кірісін құрайтын тауардың үстеме бағасының бір бөлігін және жалдау төлемінің бір бөлігін субсидиялау қағидаларына сәйкес айқындалатын үшжақты жазбаша келісім;

      30) есепті кезең – 1 қаңтардан басталатын және 31 желтоқсанда аяқталатын күнтізбелік есепті кезең;

      31) франчайзинг (кешенді кәсіпкерлік лицензия) – айрықша құқықтар кешенінің құқық иеленушісі оны өтеулі негізде басқа тұлғаға пайдалануға беретін кәсіпкерлік қызмет;

      32) эмитент – купондық сыйақының субсидияланатын мөлшерлемесі бар облигациялар шығаруды жүзеге асыратын кәсіпкер.";

      10 және 11-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "10. Жобаны мониторингтеу кепілдік беру жобалары бойынша, оның ішінде портфельдік ішінара кепілдік беру/портфельдік кепілдік беру жобалары бойынша, сондай-ақ кәсіпкерлердің айналым қаражатын толтыру мақсаттарына бағытталған кредиттері бойынша жоба іске асырылатын жерге бармай жүргізіледі.

      11. Инвестициялық мақсаттарға бағытталған субсидиялау жобалары бойынша қаржы агенттігі жобаның инвестициялық фазасы аяқталғаннан кейін (контрагентпен жасалған келісімшарт/шарт бойынша талаптардың орындалу мерзімі аяқталғаннан кейін), бірақ кредит берілгеннен кейін 1 (бір) жылдан кешіктірмей жоба іске асырылатын жерге барады (жобаның іске асырылуын көзбе-көз растайды). Кейіннен жоба іске асырылатын жерге бару мерзімдері қаржы агенттігі берген қосымша мерзімге сәйкес айқындалады.";

      17-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "17. Жобаны мониторингтеу шеңберінде қаржы агенттігі мониторинг басталатын күнге дейін 20 (жиырма) жұмыс күнінен кешіктірмей банкке/лизингтік компанияға/МҚҰ Бағдарлама/Тетік шеңберінде мониторингтеуге жататын жобалар тізбесі, мониторинг жүргізу мерзімдері және осы Қағидаларға 1-қосымшаға сәйкес субсидияланатын жобаларға мониторинг жүргізу үшін қажетті құжаттар тізбесі бар мониторинг жүргізу туралы хабарлама жолдайды.

      Жобаны мониторингтеу шеңберінде қаржы агенттігі мониторинг басталатын күнге дейін 20 (жиырма) жұмыс күнінен кешіктірмей эмитентке/облигация ұстаушылар өкіліне Бағдарлама шеңберінде мониторингтеуге жататын жобалар тізімі, мониторинг жүргізу мерзімдері және осы Қағидаларға 2-қосымшаға сәйкес облигациялар бойынша купондық сыйақы мөлшерлемесін субсидиялау кезінде жобаларға мониторинг жүргізу үшін қажетті құжаттар тізбесі бар мониторинг жүргізу туралы хабарлама жолдайды.

      Мониторингтеуге жататын жобалар тізімі мониторинг жүргізу күніне кредиттері өтелген не қаржы агенттігінің шешімі негізінде оларды субсидиялау тоқтатылған кәсіпкерлердің жобаларын қоспағанда, мониторингтеуге жататын тиісті кезеңде жасалған қолданыстағы субсидиялау шарттарының жалпы пулынан қалыптастырылады.

      Портфельдік субсидиялау құралы бойынша Бағдарламаның бірінші бағыты шеңберінде қаржыландырылған, мониторингтеуге жататын жобалар тізбесі тиісті кезеңге жасалған және инвестициялық мақсаттарға бағытталған қолданыстағы субсидиялау шарттарының жалпы пулынан іріктеліп қалыптастырылады. Аралас кредиттік желілер бойынша мониторинг инвестициялық транштар бойынша жүргізіледі.

      Жобаға мониторинг жүргізу үшін қажетті құжаттарды ұсыну мерзімі жобаны мониторингтеу басталатын күн ескеріле отырып, қаржы агенттігінің хабарламасында көрсетіледі.";

      мынадай мазмұндағы 18-1-тармақпен толықтырылсын:

      "18-1. Қаржы агенттігі банктен/МҚҰ-дан мынадай:

      1) кредитті/микрокредитті мақсатсыз пайдалану;

      2) жобаның және/немесе кәсіпкердің Бағдарлама шарттарына сәйкес келмеу фактілерінің анықталғаны туралы хабарлама алған кезде портфельдік субсидиялау құралы бойынша Бағдарламаның бірінші бағыты шеңберінде қаржыландырылған жобалар бойынша жоспардан тыс мониторинг жүргізеді.

      Бұл ретте жоспардан тыс мониторинг жүргізу мерзімі қаржы агенттігінің тиісті хабарламасында көрсетіледі.";

      мынадай мазмұндағы 22-1-тармақпен толықтырылсын:

      "22-1. Бағдарламаның бірінші бағыты шеңберінде қаржыландырылған, мониторингтеуге жататын портфельдік ішінара кепілдік беру жобаларының тізбесін қаржы агенттігі тиісті кезеңде жасалған және инвестициялық мақсаттарға бағытталған қолданыстағы кепілдік беру шарттарының жалпы пулынан ішінара қалыптастырады (аралас кредиттік желілер бойынша мониторинг тек инвестициялық транш бойынша жүргізіледі).";

      27 және 28-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "27. Банк/МҚҰ кәсіпкер жобасының (-ларының) іске асырылу барысына ай сайынғы ағымдағы мониторингті қамтитын кәсіпкердің жобасын мониторингтеуді жүзеге асырады. Осы Қағидаларға 4-қосымшаға сәйкес нысан бойынша Бағдарламаның бірінші/екінші бағыты шеңберінде және банк/МҚҰ дайындаған Тетік шеңберінде кәсіпкерлер жобасының (-ларының) іске асырылу барысын ағымдағы мониторингтеу туралы есеп қаржы агенттігіне есепті айдан кейінгі айдың 5 (бесінші) күнінен кешіктірілмей, Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес электрондық цифрлық қолтаңбамен қол қойылған, ақпарат жинауға және алмасуға арналған ақпараттық жүйелер арқылы немесе жазбаша түрде бағдарламалар бөлінісінде бөлек ұсынылады (есеп жазбаша түрде ұсынылған кезде есептің электрондық нысаны қаржы агенттігі айқындаған жауапты орындаушының электрондық мекенжайына қосымша жіберіледі).

      28. Қаржы агенттігі кәсіпкердің кредитті мақсатты пайдалануының мониторингін/жобаның және (немесе) кәсіпкердің Бағдарламаның немесе Тетіктің шарттарына және (немесе) Бағдарламаның екінші бағыты шеңберінде қаржыландырылған, портфельдік кепілдік беру шеңберінде қаржы агенттігінің кепілдігін алған жобалар бойынша қаржы агенттігі шешімінің сәйкестігіне мониторинг жүргізбейді. Көрсетілген жобалардың мониторингі кәсіпкер қарыз шарты бойынша негізгі борыш сомасын өтеу жөніндегі міндеттемелерді күнтізбелік 60 (алпыс) күн ішінде (немесе кепілдік беру шартында белгіленген өзге де мерзімде) орындамаған жағдайларда жүргізіледі.

      Бағдарламаның бірінші бағыты бойынша портфельдік ішінара кепілдік беру құралы шеңберінде кепілдік алған жобалар бойынша кәсіпкер кредиттік шарт бойынша негізгі борыш сомасын өтеу жөніндегі міндеттемелерді күнтізбелік 60 (алпыс) күн ішінде (немесе кепілдік беру шартында белгіленген өзге де мерзімде) орындамаған жағдайда, қаржы агенттігі инвестициялық жобалар бойынша ғана мониторинг жүргізеді (аралас кредиттік желілер бойынша мониторинг инвестициялық транш бойынша ғана жүргізіледі).";

      37, 38 және 39-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "37. Қаржы агенттігі кәсіпкердің өндірісін жаңғыртуға және кеңейтуге, айналым қаражатын толықтыруға және франчайзингке бағытталған, оның ішінде "Бизнестің жол картасы-2020" бизнесті қолдау мен дамытудың мемлекеттік бағдарламасының бірінші және екінші бағыттары шеңберінде 2017-2019 жылдар кезеңінде мемлекеттік қолдау алған жаңа инвестициялық жобаның және (немесе) жобаның бағдарлама шеңберіндегі тиімділік өлшемшарттарына (Бағдарламаның бірінші бағыты шеңберінде қаржыландырылған портфельдік субсидиялау және портфельдік ішінара кепілдік беру жобаларын қоспағанда), сондай-ақ Тетік шеңберінде жаңа және қолданыстағы жобалардың тиімділік өлшемшарттарына сәйкестігіне мониторинг жүргізеді. 100% ағымдағы міндеттемелерді қайта қаржыландыруға бағытталған кредиттер үшін тиімділік өлшемшарттарына қол жеткізу туралы талаптар қолданылмайды.

      38. Жұмыс орындарының жылдық орташа санын сақтауды/ұлғайтуды, еңбекақы төлеу қорының көлемін, есепті кезеңде бюджетке төленетін салықтар (корпоративтік табыс салығы/жеке табыс салығы) көлемін ұлғайтуды, кірістің (өткізуден түсетін кірістің: негізгі қызметтен өткізілген тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің құны) өсуін көздейтін Бағдарлама немесе Тетік бойынша тиімділік өлшемшарттарына мониторинг жүргізу мақсатында қаржы агенттігі Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі Мемлекеттік кірістер комитетінің деректері негізінде алынған ақпаратты және бюджетпен есеп айырысудың жай-күйі туралы жеке шоттан үзінді көшірмеге сәйкес ақпаратты, сондай-ақ жобалардың тиімділігіне мониторинг жүргізу барысында банк/МҚҰ/лизингтік компания және (немесе) кәсіпкер ұсынған әлеуметтік төлемдер және (немесе) салық декларациясы бойынша ақпаратты пайдаланады.

      39. Өндіріс көлемін (ақшалай мәнде) айқындауды қаржы агенттігі кәсіпкердің өнеркәсіп өнімдерін (тауарлар, көрсетілетін қызметтер) өндіру көлемін көрсететін статистикалық деректері, жылдық статистикалық есептілігі негізінде жүзеге асырады.".

      2. Кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау және қорғау департаменті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      3) осы бұйрық Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Заң департаментіне осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтер ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика бірінші вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрі
А. Иргалиев

О внесении изменений и дополнений в приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 7 сентября 2020 года № 62 "Об утверждении Правил проведения мониторинга проектов, реализуемых в рамках программ финансовой поддержки предпринимательства в рамках Государственной программы поддержки и развития бизнеса "Дорожная карта бизнеса-2025"

Приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 2 декабря 2021 года № 103. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 9 декабря 2021 года № 25687. Утратил силу приказом Министра национальной экономики Республики Казахстан от 1 июня 2022 года № 41.

      Сноска. Утратил силу приказом Министра национальной экономики РК от 01.06.2022 № 41 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Внести в приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 7 сентября 2020 года № 62 "Об утверждении Правил проведения мониторинга проектов, реализуемых в рамках программ финансовой поддержки предпринимательства в рамках Государственной программы поддержки и развития бизнеса "Дорожная карта бизнеса-2025" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов Республики Казахстан за № 21187) следующие изменения и дополнения:

      в Правилах проведения мониторинга проектов, реализуемых в рамках программ финансовой поддержки предпринимательства в рамках Государственной программы поддержки и развития бизнеса "Дорожная карта бизнеса-2025", утвержденных указанным приказом:

      пункт 3 изложить в следующей редакции:

      "3. В настоящих Правилах используются следующие термины и определения:

      1) региональный координатор Программы – определяемое акимом области, столицы, города республиканского значения структурное подразделение местного исполнительного органа, ответственное за реализацию Программы на областном уровне (столицы, города республиканского значения);

      2) банк – банк второго уровня, участвующий в Программе, включая акционерное общество "Банк Развития Казахстана" и (или) банк второго уровня, участвующий в Механизме;

      3) банковский кредит (далее – кредит) – сумма денег, предоставляемая банком предпринимателю на основании договора о предоставлении банковского займа на условиях срочности, платности, возвратности, обеспеченности и целевого использования. К банковскому кредиту также относится и кредитная линия.

      Для исламского банка кредит понимается как финансирование – отсрочка или рассрочка платежа за товар, предоставляемые исламским банком предпринимателю в соответствии с договором финансирования;

      4) договор о предоставлении банковского займа/микрокредита (далее – договор займа) – письменное соглашение, заключенное между банком/МФО и предпринимателем, по условиям которого предпринимателю предоставляется кредит. К договору займа также относится соглашение об открытии кредитной линии.

      Для исламского банка договор займа понимается как договор финансирования – письменное соглашение, заключенное между исламским банком и предпринимателем, по условиям которого исламский банк предоставляет коммерческий кредит предпринимателю – покупателю или продавцу товара. К договору финансирования также относится генеральное соглашение финансирования, в рамках которого исламским банком и предпринимателем заключаются отдельные договоры о предоставлении коммерческого кредита (финансирования). Под коммерческим кредитом понимается финансирование исламскими банками торговой деятельности предпринимателя в качестве торгового посредника путем продажи предпринимателю товара с отсрочкой или рассрочкой платежа по цене продажи товара, складывающейся из цены товара и наценки на товар;

      5) грант – государственные средства, выделяемые грантополучателю на безвозмездной основе в соответствии с договором о предоставлении грантов для реализации новых бизнес-идей согласно условиям Программы;

      6) грантополучатель – субъект малого предпринимательства, которому согласно решению конкурсной комиссии предоставляется грант для реализации новой бизнес-идеи;

      7) договор о предоставлении гранта – трехстороннее письменное соглашение, определяемое согласно Правилам предоставления государственных грантов для реализации новых бизнес-идей в рамках Программы, утвержденным постановлением Правительства Республики Казахстан от 31 декабря 2019 года № 1060;

      8) проект – совокупность действий и мероприятий в различных направлениях бизнеса, осуществляемых предпринимателем в качестве инициативной деятельности, направленной на получение дохода и не противоречащей законодательству Республики Казахстан;

      9) мониторинг проекта – мониторинг деятельности предпринимателя/грантополучателя/эмитента, проводимый финансовым агентством совместно с представителями банка/лизинговой компании/МФО или грантополучателем/эмитентом путем проверки фактической реализации проекта в соответствии с условиями Программы/Механизма, в том числе путем выезда на место реализации проекта;

      10) гарантия – обязательство финансового агентства перед банком/МФО отвечать за исполнение обязательств предпринимателя по уплате части основного долга по договору займа, вытекающего из договора гарантии, в пределах суммы гарантии;

      11) гарантирование – форма государственной поддержки предпринимателей, используемая в виде предоставления частичной гарантии в качестве обеспечения исполнения обязательств по кредиту предпринимателя на условиях, определяемых Программой/Механизмом, Правилами гарантирования по кредитам в рамках Программы, утвержденным постановлением Правительства Республики Казахстан от 31 декабря 2019 года № 1060 (далее – Правила гарантирования) и договором гарантии;

      12) договор гарантии – трехстороннее письменное соглашение, определяемое согласно Правилам гарантирования;

      13) предприниматель – субъект малого и (или) среднего предпринимательства, отдельные субъекты предпринимательства, осуществляющие свою деятельность в рамках Программы, и субъекты частного предпринимательства, осуществляющие свою деятельность в рамках Механизма, юридические лица, зарегистрированные на территории Международного финансового центра "Астана", а также юридические лица, реализующие проекты на территории Республики Казахстан за счет средств фондов прямых инвестиций;

      14) конкурсная комиссия – коллегиально-совещательный орган с участием представителей местных исполнительных органов, общественных объединений, научно-образовательных учреждений, отраслевых экспертов, региональных средств массовой информации, в составе не менее 10 (десять) человек (председателем конкурсной комиссии не может быть представитель местных исполнительных органов);

      15) целевое использование кредита/гранта/лизинга/средств, от размещенных облигаций – использование предпринимателем/ грантополучателем/эмитентом кредита/гранта/лизинга/средств, от размещенных облигаций, полученного (-ых) по договору займа/договору о предоставлении гранта/договору финансового лизинга/проспекту выпуска облигаций, на цели, установленные договором займа/договором о предоставлении гранта/договором финансового лизинга/ проспектом выпуска облигаций и решением финансового агентства/конкурсной комиссии, соответствующие условиям Программы/Механизма.

      Целевое использование подтверждается соответствующими документами, которые в совокупности подтверждают оплату, получение и использование (в рамках деятельности не противоречащей условиям Программы/Механизму) предпринимателем/грантополучателем/эмитентом в полном объеме актива/работ/услуг и (или) достижение других целей, в соответствии с условиями Программы/Механизма, за исключением проектов гарантирования, по которым подтверждением целевого использования будет являться подтверждение оплаты предпринимателем в полном объеме сделки по приобретению актива/работ/услуг и (или) достижению других целей, в соответствии с условиями Программы/Механизма;

      16) договор финансового лизинга – письменное соглашение, заключенное между лизинговой компанией/банком и предпринимателем по условиям которого лизинговая компания, участвующая в Программе /банк предоставляет предпринимателю финансовый лизинг.

      Для исламской лизинговой компании – письменное соглашение, заключенное между исламской лизинговой компанией и предпринимателем, по условиям которого исламская лизинговая компания предоставляет предпринимателю имущество (предмет лизинга) на условиях лизинга (аренды);

      17) лизинговая компания (в том числе исламская лизинговая компания) – юридическое лицо, не являющееся банком, осуществляющее свою деятельность в соответствии с Законом Республики Казахстан "О финансовом лизинге" и участвующее в Программе;

      18) лизинговая сделка (лизинг) – совокупность согласованных действий участников лизинга, направленных на установление, изменение и прекращение гражданских прав и обязанностей;

      19) микрокредит (далее – кредит) – деньги, предоставляемые организацией, осуществляющей микрофинансовую деятельность, заемщику в национальной валюте Республики Казахстан в размере и порядке, определенных Законом Республики Казахстан "О микрофинансовой деятельности", на условиях платности, срочности и возвратности;

      20) организация, осуществляющая микрофинансовую деятельность (далее – МФО) – микрофинансовая организация осуществляющая деятельность по предоставлению микрокредитов;

      21) мониторинговый отчет – отчет о мониторинге составленный финансовым агентством, подписанный банком/лизинговой компанией/МФО/региональным координатором Программы/грантополучателем/эмитентом по форме, установленной финансовым агентством;

      22) представитель держателей облигаций – профессиональный участник рынка ценных бумаг, который не является аффилированным лицом эмитента данных облигаций, действующий в интересах держателей облигаций с субсидируемой ставкой купонного вознаграждения на основании договора, заключенного с эмитентом, в процессе обращения облигаций на вторичном рынке ценных бумаг, выплаты вознаграждения по облигациям и их погашения;

      23) центральный депозитарий – специализированное некоммерческое акционерное общество, осуществляющее виды деятельности, предусмотренные Законом Республики Казахстан "О рынке ценных бумаг";

      24) портфельное субсидирование части ставки вознаграждения/наценки/части арендного платежа – форма предоставления субсидий предпринимателям в рамках установленного финансовым агентством лимита для банка/МФО, на условиях определяемых Правилами предоставления портфельного субсидирования части ставки вознаграждения и частичного гарантирования по кредитам/микрокредитам субъектов малого, в том числе микро предпринимательства в рамках Программы, утвержденными постановлением Правительства Республики Казахстан от 31 декабря 2019 года № 1060 (далее – Правила портфельного субсидирования и гарантирования);

      25) портфельное частичное гарантирование – форма предоставления гарантий предпринимателям в рамках установленного финансовым агентством лимита для банка/МФО, на условиях, определяемых Правилами портфельного субсидирования и гарантирования;

      26) портфельное гарантирование – форма предоставления гарантий предпринимателям в рамках установленного финансовым агентством лимита для банка на условиях, определяемых Правилами гарантирования;

      27) субсидии – периодические выплаты на безвозмездной основе, выплачиваемые финансовым агентством банку/лизинговой компании/МФО/эмитенту в рамках субсидирования предпринимателей на основании договоров субсидирования;

      28) субсидирование – форма государственной финансовой поддержки предпринимателей, используемая для частичного возмещения расходов, уплачиваемых предпринимателем/эмитентом банку/лизинговой компании/МФО/держателю облигации в качестве вознаграждения по кредитам/лизингу/выпущенным облигациям в обмен на выполнение в будущем определенных условий, относящихся к операционной деятельности предпринимателя/эмитента;

      29) договор субсидирования – трехстороннее письменное соглашение, определяемое согласно Правилам субсидирования части ставки вознаграждения в рамках Программы и (или) Правилам субсидирования части наценки на товар и части арендного платежа, составляющего доход исламских банков, при финансировании исламскими банками субъектов предпринимательства в рамках Программы, утвержденным постановлением Правительства Республики Казахстан от 31 декабря 2019 года № 1060;

      30) отчетный период – календарный отчетный период, который начинается 1 января и заканчивается 31 декабря;

      31) франчайзинг (комплексная предпринимательская лицензия) – предпринимательская деятельность, при которой правообладатель комплекса исключительных прав предоставляет его в пользование на возмездной основе другому лицу;

      32) эмитент – предприниматель, осуществляющий выпуск облигаций с субсидируемой ставкой купонного вознаграждения.";

      пункты 10 и 11 изложить в следующей редакции:

      "10. Мониторинг проекта проводится без выезда на место реализации проекта по проектам гарантирования, в том числе портфельного частичного гарантирования/портфельного гарантирования, а также по кредитам предпринимателей, направленным на цели пополнения оборотных средств.

      11. По проектам субсидирования, направленным на инвестиционные цели, финансовое агентство осуществляет выезд на место реализации проекта (визуальное подтверждение реализации проекта) по истечению инвестиционной фазы проекта (после окончания срока исполнения условий по заключенному с контрагентом контракту/договору), но не позднее 1 (одного) года после выдачи кредита. В последующем, сроки выезда на место реализации проекта определяются согласно дополнительному сроку, предоставленному финансовым агентством.";

      пункт 17 изложить в следующей редакции:

      "17. В рамках мониторинга проекта финансовое агентство в срок не позднее, чем за 20 (двадцать) рабочих дней до даты начала мониторинга направляет банку/лизинговой компании/МФО уведомление о проведении мониторинга в рамках Программы/Механизма c перечнем проектов, подлежащих мониторингу, сроками проведения мониторинга и перечнем документов, необходимых для проведения мониторинга субсидируемых проектов согласно приложению 1 к настоящим Правилам.

      В рамках мониторинга проекта финансовое агентство в срок не позднее, чем за 20 (двадцать) рабочих дней до даты начала мониторинга направляет эмитенту/представителю держателей облигаций уведомление о проведении мониторинга в рамках Программы со списком проектов, подлежащих мониторингу, сроками проведения мониторинга и перечнем документов, необходимых для проведения мониторинга проектов при субсидировании ставки купонного вознаграждения по облигациям согласно приложению 2 к настоящим Правилам.

      Список проектов, подлежащих мониторингу, формируется из общего пула действующих договоров субсидирования, заключенных за соответствующий период, подлежащих мониторингу, за исключением проектов предпринимателей, по которым кредиты на дату проведения мониторинга погашены либо субсидирование по ним прекращено на основании решения финансового агентства.

      Перечень проектов, профинансированных в рамках первого направления Программы по инструменту портфельное субсидирование, подлежащих мониторингу, формируется выборочно из общего пула действующих договоров субсидирования, заключенных за соответствующий период и направленных на инвестиционные цели. По смешанным кредитным линиям мониторинг проводится только по инвестиционным траншам.

      Срок представления документов, необходимых для проведения мониторинга проекта, отражается в уведомлении финансового агентства с учетом даты начала мониторинга проекта.";

      дополнить пунктом 18-1 следующего содержания:

      "18-1. Финансовое агентство проводит внеплановый мониторинг по проектам, профинансированным в рамках первого направления Программы по инструменту портфельного субсидирования при получении уведомления от Банка/МФО об установлении следующих фактов:

      1) нецелевого использования кредита/микрокредита;

      2) несоответствия проекта и/или предпринимателя условиям Программы.

      При этом, срок проведения внепланового мониторинга отражается в соответствующем уведомлении финансового агентства.";

      дополнить пунктом 22-1 следующего содержания:

      "22-1. Перечень проектов, профинансированных в рамках первого направления Программы по инструменту портфельное частичное гарантирование, подлежащих мониторингу формируется финансовым агентством выборочно из общего пула действующих договоров гарантирования, заключенных за соответствующий период и направленных на инвестиционные цели (по смешанным кредитным линиям мониторинг проводится только по инвестиционным траншам).";

      пункты 27 и 28 изложить в следующей редакции:

      "27. Банк/МФО осуществляет мониторинг проекта предпринимателя, который включает ежемесячный текущий мониторинг хода реализации проекта (-ов) предпринимателя. Отчет о текущем мониторинге хода реализации проекта (-ов) предпринимателей в рамках первого/второго направления Программы и в рамках Механизма, подготовленный банком/МФО по форме согласно приложению 4 к настоящим Правилам представляется финансовому агентству отдельно в разрезе программ не позднее 5 (пятого) числа месяца, следующего за отчетным месяцем, посредством информационных систем, предназначенных для сбора и обмена информацией, подписанный электронной цифровой подписью в соответствии с законодательством Республики Казахстан, или в письменном виде (при предоставлении отчета в письменном виде, электронная форма отчета дополнительно направляется на электронный адрес ответственного исполнителя, определенного финансовым агентством).

      28. Финансовое агентство не проводит мониторинг целевого использования кредита предпринимателем/ мониторинг соответствия проекта и (или) предпринимателя условиям Программы или Механизма и (или) решению финансового агентства по проектам, получившим гарантию финансового агентства в рамках портфельного гарантирования, профинансированным в рамках второго направления Программы. Мониторинг указанных проектов проводится в случаях, когда предпринимателем не исполняются обязательства по погашению суммы основного долга по договору займа в течение 60 (шестидесяти) календарных дней (или в иной срок, установленный договором гарантии).

      По проектам, получившим гарантию в рамках инструмента портфельного частичного гарантирования по первому направлению Программы в случаях неисполнения предпринимателем обязательств по погашению суммы основного долга по кредитному договору в течение 60 (шестьдесят) календарных дней (или в иной срок, установленный договором гарантии), финансовое агентство проводит мониторинг только по инвестиционным проектам (по смешанным кредитным линиям мониторинг проводится только по инвестиционным траншам).";

      пункты 37, 38 и 39 изложить в следующей редакции:

      "37. Финансовое агентство проводит мониторинг соответствия нового инвестиционного проекта и (или) проекта, направленного на модернизацию и расширение производства предпринимателя, пополнение оборотных средств и франчайзинг, в том числе получившие государственную поддержку в период с 2017 по 2019 годы в рамках первого и второго направления Государственной программы поддержки и развития бизнеса "Дорожная карта бизнеса-2020", критериям эффективности в рамках Программы (за исключением проектов портфельного субсидирования и портфельного частичного гарантирования, профинансированных в рамках первого направления Программы), а также соответствия критериям эффективности новых и действующих проектов в рамках Механизма. На кредиты, 100% которые направлены на рефинансирование текущих обязательств, требования о достижении критериев эффективности не распространяются.

      38. В целях проведения мониторинга критериев эффективности по Программе или Механизму, которые предусматривают сохранение/увеличение среднегодовой численности рабочих мест, увеличение объемов фонда оплаты труда, объема уплачиваемых налогов (корпоративный подоходный налог/индивидуальный подоходный налог) в бюджет за отчетный период, рост дохода (дохода от реализации: стоимость реализованных товаров, работ, услуг от основной деятельности), финансовое агентство использует информацию, полученную на основании данных Комитета государственных доходов Министерства финансов Республики Казахстан и информацию согласно выписке из лицевого счета о состоянии расчетов с бюджетом, а также по социальным платежам и (или) налоговые декларации, предоставленные банком/МФО/лизинговой компанией и (или) предпринимателем в ходе проведения мониторинга эффективности проектов.

      39. Определение объема производства (в денежном выражении) осуществляется финансовым агентством на основании статистических данных, годовой статистической отчетности предпринимателя, отражающих объем производства промышленной продукции (товаров, услуг).".

      2. Департаменту государственной поддержки и защиты предпринимательства в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства национальной экономики Республики Казахстан;

      3) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Юридический департамент Министерства национальной экономики Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1) и 2) настоящего пункта.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на первого вице-министра национальной экономики Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр национальной экономики
Республики Казахстан
А. Иргалиев