Жеке басты куәландыратын құжаттар туралы

Қазақстан Республикасының 2013 жылғы 29 қаңтардағы № 73-V Заңы.

      Қолданушылар назарына!
      Қолданушыларға ыңғайлы болуы үшін ЗҚАИ мазмұнды жасады.

МАЗМҰНЫ

      ЗҚАИ-ның ескертпесі!
      Осы Заңның қолданысқа енгізілу тәртібін 31-баптан қараңыз.

      Осы Заң жеке басты куәландыратын құжаттардың құқықтық негіздерін айқындайды, оларды ресімдеуге қойылатын талаптарды белгілейді, сондай-ақ жеке басты куәландыратын құжаттарды дайындау, беру, ауыстыру, тапсыру, алып қою және жою жөніндегі қызметті реттейді.

1-тарау. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1-бап. Осы Заңда пайдаланылатын негізгі ұғымдар

      Осы Заңда мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:

      1) азаматтығы жоқ адамның куәлігі – өзінің қандай да бір мемлекеттің азаматтығына тиесілігіне дәлелдемесі жоқ жеке тұлғаның жеке басын куәландыратын құжат;

      2) босқын куәлігі – босқынның жеке басын куәландыратын және мәртебесін растайтын құжат;

      3) жеке басты куәландыратын құжат – материалдық жеткізгіште не Қазақстан Республикасының заңнамасында айқындалған жағдайларда электрондық нысанда берілетін, жеке басты сәйкестендіру мақсатында оның иесінің жеке басын және құқықтық мәртебесін анықтауға мүмкіндік беретін, жеке тұлғаның дербес деректері туралы тіркелген ақпараты бар, белгіленген үлгідегі құжат;

      3-1) жол жүру құжаты – шетелдіктер мен азаматтығы жоқ адамдарға Қазақстан Республикасының шегінен тыс жерге кету үшін берілетін құжат;

      4) Қазақстан Республикасы азаматының жеке куәлігі – азаматтың жеке басын куәландыратын және Қазақстан Республикасының азаматтығын растайтын құжат;

      5) Қазақстан Республикасы азаматының паспорты – Қазақстан Республикасының аумағында және одан тыс жерлерде азаматтың жеке басын куәландыратын және Қазақстан Республикасының азаматтығын растайтын құжат;

      6) Қазақстан Республикасының дипломатиялық паспорты – өзіне жүктелген қызметтік міндеттерді орындау үшін Қазақстан Республикасынан шыққан, одан тыс жерлерде тұрған кезде және Қазақстан Республикасына келген кезде Қазақстан Республикасы азаматының жеке басын куәландыратын құжат;

      7) Қазақстан Республикасының қызметтік паспорты – өзіне жүктелген қызметтік міндеттерді орындау үшін Қазақстан Республикасынан шыққан және келген, одан тыс жерлерде тұрған кезде Қазақстан Республикасы азаматының жеке басын куәландыратын және оның иесінің ресми мәртебесін растайтын құжат;

      8) Қазақстан Республикасы теңізшісінің жеке куәлігі – теңіз кемесінің бортында (әскери корабльді қоспағанда) оның экипажының құрамында, сондай-ақ сауда мақсатында теңізде жүзу үшін пайдаланылатын аралас (өзен-теңіз) жүзетін кеменің бортында жұмыс істейтін құжат иесінің немесе практикадан өту үшін кемелерге жіберілетін, оқу орнында білім алушының жеке басын куәландыратын құжат;

      9) қайтып оралуға арналған куәлік – иесінің жеке басын куәландыратын және Қазақстан Республикасына бір реттік келу құқығын растайтын құжат;

      10) туу туралы куәлік – жеке тұлғаның жеке басын куәландыратын, оның туу фактісінің мемлекеттік тіркелгені туралы айғақтайтын құжат;

      11) алып тасталды - ҚР 25.11.2019 № 272-VI Заңымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі);

      12) уәкілетті мемлекеттік органдар – өз құзыреті шегінде жеке басты куәландыратын құжаттарды ресімдеуді, беруді, ауыстыруды, алып қоюды және жоюды жүзеге асыратын ішкі істер органдары, әділет органдары, сыртқы саяси қызмет саласындағы орган, көлік және коммуникация саласындағы орган;

      13) шетелдік паспорт – шетелдіктің немесе азаматтығы жоқ адамның жеке басын куәландыратын және олардың құқықтық мәртебесін растайтын құжат ретінде Қазақстан Республикасы танитын құжат;

      14) шетелдіктің Қазақстан Республикасында тұруына ықтиярхат – Қазақстан Республикасының аумағында шетелдіктің жеке басын куәландыратын және оның Қазақстан Республикасында тұрақты тұруға рұқсат алғандығын растайтын құжат.

      Ескерту. 1-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 25.11.2019 № 272-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 13.05.2020 № 327-VI ("Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" ҚР Кодексіне (Салық кодексі) тиісті өзгерістер мен толықтырулар қолданысқа енгізілген күннен кейін қолданысқа енгізіледі); 14.07.2022 № 141-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 16.05.2024 № 82-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

2-бап. Қазақстан Республикасының жеке басты куәландыратын құжаттар туралы заңнамасы

      1. Қазақстан Республикасының жеке басты куәландыратын құжаттар туралы заңнамасы Қазақстан Республикасының Конституциясына негізделеді және осы Заң мен Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілерінен тұрады.

      2. Егер Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шартта осы Заңда қамтылғаннан өзгеше қағидалар белгіленсе, онда халықаралық шарттың қағидалары қолданылады.

      3. Қазақстан Республикасының жеке басты куәландыратын құжаттар туралы заңнамасында реттелген құқықтық қатынастарға осы Заңның 6-бабының 1-тармағы бірінші бөлігінің 1), 2), 3) және 4) тармақшаларында көрсетілген, жеке басты куәландыратын құжаттарды дайындауға, құжаттарды дайындау жүйесінің интеграцияланған деректер банкін жинақтауға және жүргізуге, ішкі істер органдары үшін көші-қон процестерін есепке алу, бағдарламалық-техникалық өнімдерді әзірлеу, ендіру және қолдап отыру жөніндегі жұмыстарды автоматтандыруға арналған тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді сатып алу бөлігінде Қазақстан Республикасының мемлекеттік сатып алу туралы заңнамасының күші қолданылмайды.

      Ескерту. 2-бапқа өзгеріс енгізілді – ҚР 15.11.2021 № 72-VII (01.01.2022 бастап қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

3-бап. Осы Заңның қолданылу аясы

      Осы Заңның күші тұратын жеріне қарамастан, Қазақстан Республикасының барлық азаматтарына, Қазақстан Республикасында тұрақты тұратын немесе уақытша болатын шетелдіктерге және азаматтығы жоқ адамдарға қолданылады.

4-бап. Жеке басты куәландыратын құжаттар саласындағы құқықтық реттеу қағидаттары

      Жеке басты куәландыратын құжаттарды ресімдеуге, беруге, ауыстыруға, тапсыруға, алып қоюға және жоюға қойылатын талаптар:

      1) заңдылық;

      2) міндеттілік;

      3) адамның және азаматтың құқықтары мен бостандықтарын сақтау;

      4) баршаның заң алдында теңдігі;

      5) шығу тегі, әлеуметтік, лауазымдық және мүліктік жағдайы, жынысы, нәсілі, ұлты, тілі, дінге көзқарасы, сенімі, тұрғылықты жері себептері бойынша немесе кез келген өзге де мән-жайлар бойынша кемсітушілікке жол бермеу;

      6) адамның және азаматтың құқықтары мен міндеттерінің бірлігі;

      7) қолжетімділік қағидаттарына негізделеді.

5-бап. Қазақстан Республикасы азаматтарының, шетелдіктердің және азаматтығы жоқ адамдардың құқықтары мен міндеттері

      1. Қазақстан Республикасы азаматтарының, Қазақстан Республикасында тұрақты тұратын шетелдіктердің және азаматтығы жоқ адамдардың өз мәртебесіне сәйкес келетін жеке басты куәландыратын құжаттар алуға құқығы бар.

      2. Тұратын жеріне қарамастан, Қазақстан Республикасы азаматтарының, Қазақстан Республикасында тұрақты тұратын немесе уақытша болатын шетелдіктер мен азаматтығы жоқ адамдардың өз мәртебесіне сәйкес келетін жеке басты куәландыратын құжаттарының болуы міндетті.

2-тарау. ЖЕКЕ БАСТЫ КУӘЛАНДЫРАТЫН ҚҰЖАТТАРДЫҢ ҚҰҚЫҚТЫҚ
НЕГІЗДЕРІ

6-бап. Жеке басты куәландыратын құжаттар

      1. Мыналар:

      1) Қазақстан Республикасы азаматының паспорты;

      2) Қазақстан Республикасы азаматының жеке куәлігі;

      3) шетелдіктің Қазақстан Республикасында тұруына ықтиярхат;

      4) азаматтығы жоқ адамның куәлігі;

      5) Қазақстан Республикасының дипломатиялық паспорты;

      6) Қазақстан Республикасының қызметтік паспорты;

      7) босқын куәлігі;

      8) Қазақстан Республикасы теңізшісінің жеке куәлігі;

      9) шетелдік паспорт;

      10) қайтып оралуға арналған куәлік;

      11) туу туралы куәлік;

      12) жол жүру құжаты жеке басты куәландыратын құжаттар болып табылады.

      Қазақстан Республикасының Қылмыстық-процестік кодексінде көзделген жағдайларда, жүргізушінің куәлігі, әскери билет және туу туралы акті жазбасы жеке басты куәландыратын құжаттар болып танылуы мүмкін.

      2. Қазақстан Республикасының уәкілетті мемлекеттік органдары беретін жеке басты куәландыратын құжаттар мемлекет меншігі болып табылады.

      3. Азаматтық-құқықтық мәмілелер осы баптың 1-тармағының 1), 2), 3), 4), 9) және 11) тармақшаларында көзделген жеке басты куәландыратын құжаттар бойынша жасалады.

      4. Қазақстан Республикасының жеке басты куәландыратын құжаттар саласындағы заңнамасында айқындалған жағдайлардан басқа, жеке және заңды тұлғаларға цифрлық құжаттар сервисі арқылы пайдаланылатын және берілетін жеке басты куәландыратын құжаттардың қағаз жеткізгіштегі құжаттармен мәні бірдей.

      Ескерту. 6-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 04.07.2014 № 233-V (01.01.2015 бастап қолданысқа енгізіледі); 13.05.2020 № 327-VI ("Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" ҚР Кодексіне (Салық кодексі) тиісті өзгерістер мен толықтырулар қолданысқа енгізілген күннен кейін қолданысқа енгізіледі); 14.07.2022 № 141-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 16.05.2024 № 82-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

7-бап. Жеке басты куәландыратын құжаттарға қойылатын талаптар

      1. Жеке басты куәландыратын құжаттар мынадай деректерді:

      1) тегін, атын, әкесінің атын (ол болған жағдайда);

      2) туған күнін, айын, жылын және жерін;

      3) туу туралы куәлікті қоспағанда, жынысын;

      4) қай ұлтқа жататынын – осы Заңның 6-бабы 1-тармағының 1), 2), 5) және 6) тармақшаларында көрсетілген жеке басты куәландыратын құжаттарда иесінің қалауы бойынша;

      5) туу туралы куәлікті қоспағанда, азаматтығын;

      6) туу туралы куәлікті қоспағанда, фотосуретін;

      7) құжатты берген органның атауын;

      8) туу туралы куәлікті қоспағанда, құжаттың берілген күнін, айын, жылын, нөмірін, қолданылу мерзімін;

      9) туу туралы куәлікті қоспағанда, құжаттар иесінің қойылған қолын қамтиды.

      2. Осы Заңның 6-бабы 1-тармағының 1), 2), 3), 4), 5), 6), 11) және 12) тармақшаларында көрсетілген жеке басты куәландыратын құжаттар жеке сәйкестендіру нөмірін қамтиды.

      2-1. Осы Заңның 6-бабы 1-тармағының 1) – 4), 7) және 8) тармақшаларында көрсетілген жеке басты куәландыратын құжаттар "Дактилоскопиялық және геномдық тіркеу туралы" Қазақстан Республикасының Заңында белгіленген жағдайларда құжат иесінің қол саусақтарының іздерін қамтиды.

      3. Жеке басты куәландыратын құжаттарды уәкілетті мемлекеттік орган қазақ тілінде немесе иесінің қалауы бойынша орыс тілінде толтырады.

      Қазақстан Республикасы азаматының паспорты және азаматтығы жоқ адамның куәлігі қазақ тілінде немесе иесінің қалауы бойынша орыс тілінде, сондай-ақ ағылшын тілінде толтырылады.

      Қазақстан Республикасының дипломатиялық паспорты, Қазақстан Республикасының қызметтік паспорты, Қазақстан Республикасы теңізшісінің жеке куәлігі, жол жүру құжаты қазақ және ағылшын тілдерінде толтырылады.

      Ескерту. 7-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 31.12.2016 № 41-VІ (01.01.2021 бастап қолданысқа енгізіледі); 13.05.2020 № 327-VI ("Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" ҚР Кодексіне (Салық кодексі) тиісті өзгерістер мен толықтырулар қолданысқа енгізілген күннен кейін қолданысқа енгізіледі); 23.12.2023 № 50-VIII (01.01.2024 бастап қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

8-бап. Қазақстан Республикасы азаматының паспорты

      1. Қазақстан Республикасы азаматының паспорты азаматтарға жасына қарамастан, олардың қалауы бойынша беріледі және Қазақстан Республикасының аумағында және одан тыс жерлерде Қазақстан Республикасы азаматының жеке басын куәландырады.

      2. Қазақстан Республикасы азаматының паспортына мынадай жазбалар мен белгілер:

      1) алып тасталды - ҚР 25.11.2019 № 272-VI Заңымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі);
      2) алып тасталды - ҚР 25.11.2019 № 272-VI Заңымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі);

      3) шет мемлекеттің визасы;

      4) Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитеті Шекара қызметінің аумақтық бөлімшесі құрылымдық бөлімшесінің шекараны кесіп өту туралы белгісі енгізілуі мүмкін.

      3. Қазақстан Республикасының уәкілетті мемлекеттік органдары Қазақстан Республикасы азаматының паспортына қоятын белгілер мөртабандармен ресімделеді, олардың нысанын Қазақстан Республикасының уәкілетті мемлекеттік органдары және Ұлттық қауіпсіздік комитеті белгілейді. Қазақстан Республикасы азаматының паспортына осы Заңда көзделмеген жазбалар мен белгілерді қоюға және енгізуге тыйым салынады.

      4. Қазақстан Республикасы азаматының паспорты – он жыл, ал он екі жастан төмен жастағы балаларға бес жыл қолдану мерзіміне беріледі.

      Ескерту. 8-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 25.11.2019 № 272-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 16.11.2020 № 375-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 19.04.2023 № 223-VII (01.01.2024 бастап қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

9-бап. Қазақстан Республикасы азаматының жеке куәлігі

      1. Қазақстан Республикасының аумағында тұрақты тұратын оның азаматтарының жеке куәлігінің болуы міндетті.

      2. Қазақстан Республикасының азаматтарына он алты жастан бастап жеке куәлік беріледі.

      3. Шетелге тұрақты тұруға кететін Қазақстан Республикасының азаматтары жеке куәліктерін ішкі істер органдарына тапсырады.

      4. Қазақстан Республикасы азаматының жеке куәлігі он жыл қолдану мерзіміне беріледі.

10-бап. Шетелдіктің Қазақстан Республикасында тұруына ықтиярхат

      1. Шетелдіктің Қазақстан Республикасында тұруына ықтиярхат Қазақстан Республикасының аумағында тұрақты тұратын шетелдіктерге он алты жастан бастап он жыл қолдану мерзіміне, бірақ олар азаматы болып табылатын елдің паспортының қолданылу мерзімінен аспайтын мерзімге беріледі.

      2. Шетелге шыққан кезде шетелдіктің жеке басын өзі азаматы болып табылатын елдің паспорты куәландырады.

11-бап. Азаматтығы жоқ адамның куәлігі

      1. Қазақстан Республикасының аумағында тұрақты тұратын, он алты жасқа толған азаматтығы жоқ адамдарға азаматтығы жоқ адамның куәлігі беріледі.

      2. Азаматтығы жоқ адамның куәлігі Қазақстан Республикасының аумағында және одан тыс жерлерде иесінің жеке басын растау үшін бес жыл қолдану мерзіміне беріледі.

      3. Шетелге ата-аналарсыз, қамқоршыларсыз, қорғаншыларсыз шыққан кезде азаматтығы жоқ адамның куәлігі он алты жасқа дейінгі адамдарға беріледі.

12-бап. Қазақстан Республикасының дипломатиялық паспорты

      1. Қазақстан Республикасының дипломатиялық паспорты Қазақстан Республикасының Президенті бекітетін тізбеге сәйкес лауазымды адамдарға беріледі.

      2. Сыртқы саяси қызметті жүзеге асыратын уәкілетті мемлекеттік орган басшысының тізбеде көрсетілмеген адамдарға Қазақстан Республикасы Президентінің келісімі бойынша Қазақстан Республикасының дипломатиялық паспортын беруге құқығы бар.

      3. Қазақстан Республикасының дипломатиялық паспорты бар адамдардың жұбайлары мен он сегіз жасқа дейінгі балалары ұзақ мерзімді шетелдік іссапарларға бірге шыққан жағдайда, оларға да дипломатиялық паспорттар беріледі.

      4. Қазақстан Республикасының дипломатиялық паспорты бес жыл қолдану мерзіміне беріледі.

13-бап. Қазақстан Республикасының қызметтік паспорты

      1. Қазақстан Республикасының қызметтік паспорты Қазақстан Республикасының Президенті бекітетін тізбеге сәйкес лауазымды адамдарға беріледі.

      2. Қазақстан Республикасының қызметтік паспорттары бар адамдармен бірге ұзақ мерзімді шетелдік іссапарларға баратын жұбайлары мен он сегіз жасқа дейінгі балаларына да қызметтік паспорттар беріледі.

      3. Қазақстан Республикасының қызметтік паспорты бес жыл қолдану мерзіміне беріледі.

14-бап. Босқын куәлігі

      1. Босқын куәлігі "Босқындар туралы" Қазақстан Республикасының Заңында белгіленген тәртіппен босқын мәртебесі берілген шетелдіктер мен азаматтығы жоқ адамдарға беріледі.

      2. Босқын куәлігі бір жыл қолдану мерзіміне беріледі, оны облыстың, республикалық маңызы бар қаланың және астананың жергілікті атқарушы органы босқынның шыққан елінде оған босқын мәртебесін беруге негіз болған мән-жайлар сақталған кезеңге дейін әрбір келесі жылға ұзартады.

      Ескерту. 14-бапқа өзгеріс енгізілді – ҚР 16.05.2024 № 82-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

15-бап. Қазақстан Республикасы теңізшісінің жеке куәлігі

      1. Қазақстан Республикасы теңізшісінің жеке куәлігі кеме бортында жұмыс істейтін Қазақстан Республикасының азаматтарына немесе практикадан өту үшін кемелерге жіберілетін оқу орындарында білім алушыларға беріледі.

      2. Қазақстан Республикасы теңізшісінің жеке куәлігі Қазақстан Республикасында тіркелген кемелерде жұмыс істеу үшін жалданған, Қазақстан Республикасында тұрақты тұратын шетелдіктер мен азаматтығы жоқ адамдарға да беріледі.

      3. Қазақстан Республикасы теңізшісінің жеке куәлігі бес жыл қолдану мерзіміне беріледі.

16-бап. Шетелдік паспорт

      1. Шетелдік паспорт шетелдіктің немесе азаматтығы жоқ адамның жеке басын куәландырады және олардың құқықтық мәртебесін растайды.

      2. Шетелдік паспортты беру негіздері және оның қолданылу мерзімі шет мемлекеттің заңнамасында айқындалады.

17-бап. Қайтып оралуға арналған куәлік

      1. Қайтып оралуға арналған куәлік:

      1) Қазақстан Республикасының азаматтарына – олар Қазақстан Республикасынан тыс жерлерде болған уақытта Қазақстан Республикасы азаматының паспортын, Қазақстан Республикасының қызметтік немесе дипломатиялық паспортын жоғалтқан не олардың қолданылу мерзімі өткен жағдайда;

      2) Қазақстан Республикасының кәмелетке толмаған азаматтарына – олар Қазақстан Республикасынан тыс жерлерде туған жағдайда;

      3) Қазақстан Республикасында тұрақты тұратын азаматтығы жоқ адамдарға – олар Қазақстан Республикасынан тыс жерлерде болған уақытта азаматтығы жоқ адамның куәлігін жоғалтқан жағдайда;

      4) босқындарға – олар Қазақстан Республикасынан тыс жерлерде болған уақытта жол жүру құжатын жоғалтқан жағдайда;

      5) Қазақстан Республикасының азаматтарына және Қазақстан Республикасында тұрақты тұратын, Қазақстан Республикасына келу үшін құжаттары жарамсыз не Қазақстан Республикасына келуге арналған құжаттарын жоғалтқан азаматтығы жоқ адамдарға – олар Қазақстан Республикасына шығарып жіберілген, Қазақстан Республикасына ұстап берілген не Қазақстан Республикасы ратификациялаған реадмиссия туралы халықаралық шартқа сәйкес Қазақстан Республикасына берілген жағдайларда беріледі.

      2. Қайтып оралуға арналған куәлік Қазақстан Республикасына бір реттік келу үшін беріледі және ол Қазақстан Республикасынан кету үшін пайдаланылмайды.

      3. Қайтып оралуға арналған куәлікті Қазақстан Республикасының шетелдегі мекемелері береді.

      4. Қайтып оралуға арналған куәлікке:

      1) шет мемлекеттің визалар беруге уәкілетті құзыретті органы – визалар туралы;

      2) шекара қызметі органы, шет мемлекеттің шекаралық бақылауды жүзеге асыратын құзыретті органы – Қазақстан Республикасының Мемлекеттік шекарасынан және басқа мемлекеттердің мемлекеттік шекараларынан өту туралы;

      3) тиісті белгіні енгізген орган – бұрын енгізілген белгілерді жою туралы белгілер енгізеді.

      Ескерту. 17-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 13.05.2020 № 327-VI Заңымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).

18-бап. Туу туралы куәлік

      1. Туу туралы куәлік Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес баланың тууын мемлекеттік тіркеу туралы акт жазбасының негізінде беріледі.

      2. Мынадай құжаттардың бірін – Қазақстан Республикасы азаматының жеке куәлігін, Қазақстан Республикасы азаматының паспортын, азаматтығы жоқ адамның куәлігін не шетелдік паспортты алғанға дейін туу туралы куәлік жеке тұлғаның жеке басын куәландыратын құжат болып табылады.

18-1-бап. Жол жүру құжаты

      1. Жол жүру құжаты:

      1) босқын мәртебесі берілген адамға Қазақстан Республикасы аумағының шегінен тыс жерде жүріп-тұру үшін беріледі.

      2) алып тасталды – ҚР 16.05.2024 № 82-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

      2. Жол жүру құжаты бір жылға қолданылу мерзімімен беріледі, бұл ретте босқындар үшін жол жүру құжатының қолданылу мерзімі босқын куәлігінің қолданылу мерзімінен аспауға тиіс.

      Ескерту. 2-тарау 18-1-баппен толықтырылды - ҚР 13.05.2020 № 327-VI ("Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" ҚР Кодексіне (Салық кодексі) тиісті өзгерістер мен толықтырулар қолданысқа енгізілген күннен кейін қолданысқа енгізіледі); өзгеріс енгізілді – ҚР 16.05.2024 № 82-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

19-бап. Жеке басты куәландыратын құжаттарды беру негіздері

      Жеке басты куәландыратын құжаттарды беру мынадай құжаттардың бірінің негізінде жүзеге асырылады:

      1) туу туралы акт жазбасы;

      2) туу туралы куәлік;

      3) Қазақстан Республикасы азаматының паспорты;

      4) Қазақстан Республикасы азаматының жеке куәлігі;

      5) алып тасталды - ҚР 25.11.2019 № 272-VI Заңымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі);

      6) қайтып оралуға арналған куәлік;

      7) азаматтығы жоқ адамның куәлігі;

      8) шетелдік паспорт;

      9) Қазақстан Республикасы Президентінің Жарлығы бойынша Қазақстан Республикасының азаматтығына қабылдау, Қазақстан Республикасының азаматтығынан шығу және азаматтықты өзгерту туралы, сондай-ақ Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шарттарға сәйкес азаматтықты өзгерту туралы анықтамалар;

      10) уәкілетті мемлекеттік орган оң тұрғыда қараған, босқын мәртебесін беру туралы қолдаухат.

      11) босқын куәлігі.

      Ескерту. 19-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 25.11.2019 № 272-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 13.05.2020 № 327-VI ("Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" ҚР Кодексіне (Салық кодексі) тиісті өзгерістер мен толықтырулар қолданысқа енгізілген күннен кейін қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

20-бап. Жеке басты куәландыратын құжаттарды беру

      1. Жеке басты куәландыратын құжаттарды (Қазақстан Республикасының шетелдегі мекемелерінде ресімделген құжаттарды қоспағанда) алуға өтінім берілген күннен бастап күнтізбелік отыз күннен кешіктірілмейтін мерзімде уәкілетті мемлекеттік органдар жеке басты куәландыратын құжаттарды иесіне немесе оның заңды өкіліне береді.

      2. Осы Заңның 6-бабы 1-тармағының 1) – 4) тармақшаларында көзделген жеке басты куәландыратын құжаттар жеке тұлғаның қалауы бойынша ішкі істер органдары белгілеген тәртіппен жеделдетілген түрде беріледі.

      Осы баптың бірінші бөлігінде көрсетілген құжаттарды жеделдетілген тәртіппен бергені үшін ішкі істер органдары монополияға қарсы органмен келісу бойынша бекітетін бағалар прейскурантына сәйкес ақы алынады.

      3. Жеке басты куәландыратын құжаттарды толтырған кезде тегі, аты, әкесінің аты (ол болған жағдайда) және басқа деректер, Қазақстан Республикасының заңдарында және Қазақстан Республикасы Президентінің актілерінде көзделген жағдайларды қоспағанда, оларды беру үшін негіз болған құжатқа сәйкес жазылады.

      4. Алып тасталды - ҚР 25.11.2019 № 272-VI Заңымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).
      Ескерту. 20-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 25.11.2019 № 272-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 19.04.2023 № 223-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 16.05.2024 № 82-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

21-бап. Жеке басты куәландыратын құжаттар жоғалған жағдайда оларды қалпына келтіру

      1. Қазақстан Республикасының азаматтары, Қазақстан Республикасында тұрақты тұратын шетелдіктер және азаматтығы жоқ адамдар жеке басты куәландыратын құжаттарды жоғалтқан жағдайда, жаңа құжаттар алу үшін уәкілетті мемлекеттік органдарға өтініш білдіреді.

      2. Шетелдегі Қазақстан Республикасының азаматтары Қазақстан Республикасының паспортын жоғалтқан кезде Қазақстан Республикасының шетелдегі мекемелеріне өтініш білдіреді.

22-бап. Жеке басты куәландыратын құжаттардың жарамсыздығы, оларды ауыстыру және тапсыру

      1. Егер Қазақстан Республикасының заңдарында өзгеше көзделмесе, жеке басты куәландыратын құжат:

      1) онда осы Заңның 7-бабы 1-тармағының 1), 2), 5), 6), 7) және 8) тармақшаларында көрсетілген деректер (туу туралы куәлікті қоспағанда) болмаған;

      1-1) қолданылу мерзімі 2024 жылғы 1 қаңтарда өтпеген, осы Заңның 6-бабы 1-тармағының 5), 6), 9)11) тармақшаларында көрсетілген жеке басты куәландыратын құжаттарды, сондай-ақ осы Заңның 6-бабы 1-тармағының 1)4), 7) тармақшаларында көрсетілген жеке басты куәландыратын құжаттарды қоспағанда, осы Заңның 7-бабының 2-1-тармағында көрсетілген деректер онда болмаған;

      2) оның қолданылу мерзімі өткен;

      3) осы Заңның 7-бабы 1-тармағының 1), 2), 5), 6), 7) және 8) тармақшаларында көрсетілген деректерді не құжатты қорғау дәрежесін сәйкестендіру мүмкін болмаған;

      4) құжат жоғалғанда, иесі уәкілетті мемлекеттік органға өтініш берген күннен бастап;

      5) иесінің құқықтық мәртебесіне сәйкес келмеген;

      6) жынысын өзгерткен жағдайларда, жарамсыз болып табылады және тапсыруға және ауыстыруға жатады.

      2. Табылған жеке басты куәландыратын құжаттар ішкі істер органдарына тапсырылады. Жоғалған жеке басты куәландыратын құжатты иесі қалпына келтірген жағдайда, табылған құжат Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен жойылады.

      3. Алып тасталды – ҚР 14.07.2022 № 141-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.
      Ескерту. 22-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 31.12.2016 № 41-VІ (01.01.2021 бастап қолданысқа енгізіледі); 29.06.2021 № 58-VII (01.01.2021 бастап қолданысқа енгізіледі); 14.07.2022 № 141-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 30.12.2022 № 177-VII (01.01.2023 бастап қолданысқа енгізіледі); 16.05.2024 № 82-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

23-бап. Жеке басты куәландыратын құжаттарды алып қою және пайдалану

      1. Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген жағдайларда және тәртіппен жеке басты куәландыратын құжаттарды алдын ала тергеу, анықтау органдарының лауазымды адамдары, сондай-ақ лауазымды адамдар әкімшілік іс жүргізу және азаматтықты жоғалтуды және одан айырылуды ресімдеу барысында алып қояды.

      2. Жеке басты куәландыратын құжаттарды кепілге қабылдауға тыйым салынады.

      3. Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген жағдайларды қоспағанда, жеке басты куәландыратын құжаттардың көшірмелері бойынша жеке тұлғаны сәйкестендіруге, сол сияқты оларды пайдалануға тыйым салынады.

      4. Бас бостандығынан айыруға сотталған адамдардың жеке басты куәландыратын құжаттары алып қойылады және үкімдерді орындайтын мекемелерде сақталады. Жазаны өтеуден босатылған кезде жеке басты куәландыратын құжаттар иелеріне қайтарылады.

      Ескерту. 23-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 11.07.2017 № 91-VI Заңымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).

3-тарау. ЖЕКЕ БАСТЫ КУӘЛАНДЫРАТЫН ҚҰЖАТТАР САЛАСЫНДАҒЫ
МЕМЛЕКЕТТІК ОРГАНДАРДЫҢ ҚҰЗЫРЕТІ

24-бап. Қазақстан Республикасы Президентінің құзыреті

      Қазақстан Республикасының Президенті:

      1) Қазақстан Республикасының дипломатиялық және қызметтік паспорттарын ресімдеу, беру, ауыстыру, тапсыру, алып қою және жою тәртібін бекітеді;

      2) Қазақстан Республикасының дипломатиялық және қызметтік паспорттары берілетін Қазақстан Республикасы лауазымды адамдарының тізбесін бекітеді;

      3) Қазақстан Республикасының Конституциясына және заңдарына сәйкес өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

25-бап. Қазақстан Республикасы Үкіметінің құзыреті

      Ескерту. 25-бап алып тасталды – ҚР 19.04.2023 № 223-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

26-бап. Ішкі істер органдарының құзыреті

      Ішкі істер органдары:

      1) жеке басты куәландыратын құжаттардың:

      Қазақстан Республикасы азаматы паспортының;

      Қазақстан Республикасы азаматы жеке куәлігінің;

      шетелдіктің Қазақстан Республикасында тұруына ықтиярхаттың;

      азаматтығы жоқ адамның куәлігінің;

      жол жүру құжатының үлгілерін, оларды ресімдеу, беру, ауыстыру, тапсыру, алып қою және жою тәртібін және оларды қорғауға қойылатын талаптарды бекітеді;

      2) осы баптың 1) тармақшасында көрсетілген жеке басты куәландыратын құжаттарды ресімдеуді, беруді, ауыстыруды, алып қоюды және жоюды жүзеге асырады;

      3) Қазақстан Республикасының заңдарында, Қазақстан Республикасы Президентінің және Қазақстан Республикасы Үкіметінің актілерінде көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Ескерту. 26-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 13.05.2020 № 327-VI ("Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" ҚР Кодексіне (Салық кодексі) тиісті өзгерістер мен толықтырулар қолданысқа енгізілген күннен кейін қолданысқа енгізіледі); 30.12.2021 № 95-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 19.04.2023 № 223-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 16.05.2024 № 82-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

27-бап. Сыртқы саяси қызмет саласындағы уәкілетті мемлекеттік органның құзыреті

      Сыртқы саяси қызмет саласындағы уәкілетті мемлекеттік орган:

      1) Қазақстан Республикасы дипломатиялық паспортының және Қазақстан Республикасы қызметтік паспортының үлгілерін, оларды ресімдеу, беру, ауыстыру, тапсыру, алып қою және жою тәртібін әзірлейді;

      2) қайтып оралуға арналған куәліктің үлгісін, оны ресімдеу, беру және ауыстыру тәртібін әзірлейді;

      3) осы баптың 1) тармақшасында көрсетілген жеке басты куәландыратын құжаттарды ресімдеуді, беруді, ауыстыруды, алып қоюды және жоюды жүзеге асырады;

      3-1) Қазақстан Республикасының азаматтары Қазақстан Республикасының шет елдердегі мекемелеріне жүгінген кезде Қазақстан Республикасы азаматының паспортын ресімдеуді, беруді, ауыстыруды, алып қоюды және жоюды жүзеге асырады;

      4) шетелде тұрақты тұру құқығына құжаттар алған Қазақстан Республикасы азаматтарынан жеке куәлігін және өзге мемлекеттің азаматтығын қабылдаған жағдайда – паспортын Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен алып қояды;

      5) Қазақстан Республикасының заңдарында, Қазақстан Республикасы Президентінің және Қазақстан Республикасы Үкіметінің актілерінде көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Ескерту. 27-бапқа өзгеріс енгізілді – ҚР 16.05.2024 № 82-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

28-бап. Өзге де уәкілетті мемлекеттік органдардың құзыреті

      Өзге де уәкілетті мемлекеттік органдар:

      1) жеке басты куәландыратын құжаттардың:

      әділет органдары – туу туралы куәліктің үлгілерін, оларды ресімдеу, беру, ауыстыру, тапсыру, алып қою және жою тәртібін және оларды қорғауға қойылатын талаптарды әзірлейді;

      көлік және коммуникация саласындағы уәкілетті мемлекеттік орган – Қазақстан Республикасы теңізшісінің жеке куәлігінің;

      босқындар мәселелері жөніндегі қатынастарды реттеу саласындағы басшылықты жүзеге асыратын уәкілетті мемлекеттік орган – босқын куәлігінің үлгілерін, оларды ресімдеу, беру, ауыстыру, тапсыру, алып қою және жою тәртібін әзірлейді;

      2) өз құзыреті шегінде жеке басты куәландыратын құжаттарды ресімдеуді, беруді, ауыстыруды, алып қоюды және жоюды жүзеге асырады;

      3) Қазақстан Республикасының заңдарында, Қазақстан Республикасы Президентінің және Қазақстан Республикасы Үкіметінің актілерінде көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Ескерту. 28-бапқа өзгеріс енгізілді – ҚР 30.12.2021 № 95-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 19.04.2023 № 223-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

4-тарау. ҚОРЫТЫНДЫ ЕРЕЖЕЛЕР

29-бап. Жеке басты куәландыратын құжаттарды дайындау саласындағы мемлекеттік монополия

      Осы Заңның 6-бабының 1-тармағы бірінші бөлігінің 1), 2), 3), 4) және 12) тармақшаларында көрсетілген жеке басты куәландыратын құжаттарды дайындау, құжаттарды дайындау жүйесінің интеграцияланған деректер банкін жинақтау және жүргізу, көші-қон процестерін есепке алу жұмысын автоматтандыру, ішкі істер органдарына арналған бағдарламалық-техникалық өнімдерді әзірлеу, ендіру және қолдап отыру, сондай-ақ Қазақстан Республикасының шет елдердегі мекемелері Қазақстан Республикасы азаматының паспортын ресімдеген кезде пайдаланатын бағдарламалық-техникалық өнімдерді әзірлеу, ендіру және қолдап отыру жөніндегі қызмет мемлекеттік монополияға жатады және оны Қазақстан Республикасы Үкіметінің шешімі бойынша құрылған шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорын жүзеге асырады.

      Ескерту. 29-бап жаңа редакцияда – ҚР 16.05.2024 № 82-VIII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

30-бап. Қазақстан Республикасының жеке басты куәландыратын құжаттар туралы заңнамасын бұзғаны үшін жауаптылық

      Қазақстан Республикасының жеке басты куәландыратын құжаттар туралы заңнамасын бұзу Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жауаптылыққа әкеп соғады.

31-бап. Осы Заңды қолданысқа енгізу тәртібі

      Осы Заң алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Осы Заңның 7-бабы 2-1-тармағының қолданысы 2024 жылғы 1 қаңтарға дейін тоқтатыла тұрсын.

      Ескерту. 31-бапқа өзгеріс енгізілді – ҚР 29.06.2021 № 58-VII (01.01.2021 бастап қолданысқа енгізіледі); 30.12.2022 № 177-VII (01.01.2023 бастап қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

      Қазақстан Республикасының
Президенті
Н. Назарбаев

On Documents of Identification

The Law of the Republic of Kazakhstan dated 29 January, 2013 No.73-V.

      Unofficial translation

      This Law determines the legal basis of documents of identification, establishes requirements to their execution, as well as regulates activity on reproduction, issuance, change, surrender, suppression and destruction of identity documents.

Chapter 1. GENERAL PROVISIONS

Article 1. Basic concepts used in this Law

      The following basic concepts shall be used in this Law:

      1) identity document of person without citizenship – a document of identification of individual, having no proof of their belonging to the citizenship of any state;

      2) identity document of refugee – a document of identification and approving the status of refugee;

      3) an identity document - an officially approved document containing information about an individual's personal data, which allows for the determination of the identity and legal status of its holder for identification purposes. This document is issued on a physical medium or, in cases specified by the legislation of the Republic of Kazakhstan, in electronic form.

      3-1) travel document - a document issued to foreigners and stateless persons to travel outside the Republic of Kazakhstan;

      4) identity document of citizen of the Republic of Kazakhstan – a document of identification of citizen and approving the citizenship of the Republic of Kazakhstan;

      5) passport of citizen of the Republic of Kazakhstan – a document of identification of citizen and approving the citizenship of the Republic of Kazakhstan in the territory of the Republic of Kazakhstan and abroad;

      6) diplomatic passport of the Republic of Kazakhstan – a document of identification of citizen of the Republic of Kazakhstan upon his (her) departure, residence outside of the Republic of Kazakhstan for execution of official duties, imposed on him (her) and upon his (her) entrance into the Republic of Kazakhstan;

      7) service passport of the Republic of Kazakhstan – a document of identification of citizen of the Republic of Kazakhstan and approving an official status of his (her) owner upon departure and entrance, residence outside of the Republic of Kazakhstan for execution of official duties, imposed on him (her);

      8) identity document of seafarer of the Republic of Kazakhstan – a document of identification of the owner, working on board of the see craft (except for the ship of war) in the composition of the crew, as well as the ship of mixed navigation (river-sea), used for the purposes of merchant marine, or training in the educational institution, directed to the ship for the traineeship;

      9) certificate of return – a document of identification and approving the right of the owner for the single entrance to the Republic of Kazakhstan;

      10) certificate of birth – a document of identification of individual, certifying on the state registration of the fact of birth;

      11) Is excluded by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 25.11.2019 № 272-VI (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication);

      12) authorized state bodies – bodies of internal affairs, judicial bodies, body in the field of foreign-policy activity, body in the field of transport and communication, carrying out execution, issuance, change, suppression and destruction of documents of identification within its competence;

      13) foreign passport – a document, recognized by the Republic of Kazakhstan as the document of identification of the foreigner or person without citizenship and approving their legal status;

      14) residence permit of the foreigner in the Republic of Kazakhstan – a document of identification of the foreigner in the territory of the Republic of Kazakhstan and approving obtainment them the permission for the permanent residence in the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 1 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 25.11.2019 № 272-VI (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication); dated 13.05.2020 № 327-VI (shall be enforced from 01.01.2021); dated 14.07.2022 № 141-VII (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication); dated 16.05.2024 № 82-VIII (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the date of its first official publication).

Article 2. The legislation of the Republic of Kazakhstan on documents of identification

      1. The legislation of the Republic of Kazakhstan on documents of identification shall be based on the Constitution of the Republic of Kazakhstan and shall consist of this Law and other regulatory legal acts of the Republic of Kazakhstan.

      2. If by the international treaty, ratified by the Republic of Kazakhstan, made other rules than those that contained in this Law, the rules of the international treaty shall be applied.

      3. Legal relations regulated by the legislation of the Republic of Kazakhstan on identity documents are not subject to the legislation of the Republic of Kazakhstan on public procurement in terms of the acquisition of goods, works, services for the production of identity documents specified in subparagraphs 1), 2), 3) and 4) of part one of paragraph 1 of Article 6 of this Law, accumulation and maintenance of an integrated data bank of the document production system, automation of work on accounting for migration processes, development, introduction and maintenance of software and hardware products for internal affairs bodies.

      Footnote. Article 2 as amended by the laws of the Republic of Kazakhstan dated 15.11.2021 № 72-VII (shall be enforced from 01.01.2022).

Article 3. The scope of this Law

      The force of this Law shall be extended to all citizens of the Republic of Kazakhstan irrespective of the place of residence, foreigners and persons without citizenship, permanently residing or temporary staying in the Republic of Kazakhstan.

Article 4. Principles of legal regulation in the scope of documents of identification

      Requirements to execution, issuance, change, surrender, suppression and destruction of documents of identification shall be based on the principles:

      1) legality;

      2) obligation;

      3) observation of rights and freedoms of person and citizen;

      4) equality of all before the law;

      5) non-discrimination on grounds of origin, social, official or property status, gender, race, nationality, language, attitude to religion, beliefs, place of residence or any other circumstances;

      6) the unity of rights and obligations of person and citizen;

      7) availability.

Article 5. Rights and obligations of citizens of the Republic of Kazakhstan, foreigners and persons without citizenship

      1. Citizens of the Republic of Kazakhstan, permanently residing in the Republic of Kazakhstan, foreigners and persons without citizenship shall have a right to obtain the documents of identification, corresponding to their status.

      2. Citizens of the Republic of Kazakhstan irrespective of the place of residence, foreigners and persons without citizenship, permanently residing or temporary staying in the Republic of Kazakhstan shall be obliged to have the documents of identification, corresponding to their status.

Chapter 2. LEGAL BASIS OF DOCUMENTS OF IDENTIFICATION

Article 6. Documents of identification

      1. The documents of identification shall be:

      1) passport of citizen of the Republic of Kazakhstan;

      2) identity document of citizen of the Republic of Kazakhstan;

      3) residence permit of foreigner in the Republic of Kazakhstan;

      4) identity document of person without citizenship;

      5) diplomatic passport of the Republic of Kazakhstan;

      6) service passport of the Republic of Kazakhstan;

      7) identity document of refugee;

      8) identity document of seafarer of the Republic of Kazakhstan;

      9) foreign passport;

      10) certificate of return;

      11) certificate of birth;

      12) travel document.

      Driver license, military card and birth statement may be recognized as the documents of identification in the cases, provided by the Criminal Procedure Code of the Republic of Kazakhstan.

      2. The documents of identification, issued by the authorized state bodies of the Republic of Kazakhstan shall be the property of state.

      3. Civil transaction shall be made on the documents of identification, provided by subparagraph 1), 2), 3), 4), 9) and 11) of paragraph 1 of this Article.

      4. Identity documents used and presented to individuals and legal entities through the digital document service shall be equivalent to paper documents, except for cases determined by the legislation of the Republic of Kazakhstan in the field of identity documents.

      Footnote. Article 6 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 04.07.2014 № 233-V (shall be enforced from 01.01.2015); dated 13.05.2020 № 327-VI (shall be enforced from 01.01.2021); dated 14.07.2022 № 141-VII (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication); dated 16.05.2024 № 82-VIII (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the date of its first official publication).

Article 7. Requirements to the documents of identification

      1. Documents of identification shall contain the following data:

      1) surname, name, patronymic (in its existence);

      2) the date and birth place;

      3) gender, except for the certificate of birth;

      4) nationality - at the request of the owner in the documents of identification, specified in subparagraphs 1), 2), 5) and 6) of paragraph 1 of Article 6 of this Law;

      5) citizenship, except for the certificate of birth;

      6) photo, except for the certificate of birth;

      7) the name of authority, issued the document;

      8) the date of issue, document number, expiry date, except for the certificate of birth;

      9) signature of documents owner, except for the certificate of birth.

      2. 2. Identity documents specified in subparagraphs 1), 2), 3), 4), 5), 6), 11) and 12) of paragraph 1 of Article 6 of this Law contain an individual identification number.

      2-1. Identity documents specified in subparagraphs 1) – 4), 7), and 8) of paragraph 1 of Article 6 of this Law shall contain the fingerprints of the owner of the document in cases established by the Law of the Republic of Kazakhstan “On Fingerprint and Genomic Registration”.

      3. Documents of identification shall be filed by the authorized state body in the Kazakh language, or at the wish of owner in Russian language.

      Passport of the citizen of the Republic of Kazakhstan and identity document of person without citizenship shall be filed in Kazakh language or at the wish of owner in Russian, as well as in English.

      Diplomatic passport of the Republic of Kazakhstan, service passport of the Republic of Kazakhstan, identity card of a sailor of the Republic of Kazakhstan, travel document are filled in Kazakh and English.

      Footnote. Article 7 as amended by the Laws of the Republic of Kazakhstan dated 30.12.2016 № 41-VI (shall be enforced from 01.01.2021); dated 13.05.2020 № 327-VI (shall be enforced from 01.01.2021); dated 23.12.2023 № 50-VIII (shall be enforced from 01.01.2024).

Article 8. Passport of citizen of the Republic of Kazakhstan

      1. Passport of citizen of the Republic of Kazakhstan shall be issued to the citizens of the Republic of Kazakhstan at their wish irrespective of age and prove identity of citizen of the Republic of Kazakhstan in the territory of the Republic of Kazakhstan and abroad.

      2. The following records and notes may be made in the passport of the Republic of Kazakhstan:

      1) Is excluded by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 25.11.2019 № 272-VI (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication);
      2) Is excluded by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 25.11.2019 № 272-VI (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication);

      3) the visa of a foreign state;

      4) note of the structural subdivision of the territorial subdivision of the Border Service of the National Security Committee of the Republic of Kazakhstan on crossing the border.

      3. The marks in the passport of citizen of the Republic of Kazakhstan, provided by the authorized state bodies of the Republic of Kazakhstan shall be formed by the stamps, the form of which is established by the authorized state bodies and National Security Committee of the Republic of Kazakhstan. Placing and making of records and marks, not provided by this Law to the passport of citizen of the Republic of Kazakhstan shall be prohibited.

      4. A passport of a national of the Republic of Kazakhstan shall be issued for a period of validity of ten years, and for children under twelve years of age - for five years.

      Footnote. Article 8 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 25.11.2019 № 272-VI (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication); dated 16.11.2020 № 375-VI (shall be enforced upon expiration of ten calendar days after the day of its first official publication); № 223-VII of 19.04.2023 (shall enter into force on 01.01.2024).

Article 9. Identity document of citizen of the Republic of Kazakhstan

      1. Citizens of the Republic of Kazakhstan, permanently residing in its territory shall be obliged to have identity document.

      2. Identity document shall be issued to the citizens of the Republic of Kazakhstan from the age of sixteen.

      3. Citizens of the Republic of Kazakhstan leaving the country for permanent residence abroad shall surrender the identity document to the internal affairs bodies.

      4. Identity document of citizen of the Republic of Kazakhstan shall be issued with validity of ten years.

Article 10. The residence permit of foreigner in the Republic of Kazakhstan

      1. The residence permit of foreigner in the Republic of Kazakhstan shall be issued to the foreigners, permanently residing in the territory of the Republic of Kazakhstan, from sixteen years old with validity of ten years, but not exceeding the validity of passport of country of their citizenship.

      2. Upon leaving abroad the identity of foreigner shall certify the passport of country of his (her) citizenship.

Article 11. Identity document of person without citizenship

      1. Identity document of person without citizenship shall be issued to the persons without citizenship, permanently residing in the territory of the Republic of Kazakhstan, reached the age of sixteen.

      2. Identity document without citizenship shall be issued with validity of five years for approval of identity of the owner in the territory of the Republic of Kazakhstan and abroad.

      3. Upon leaving abroad without parents, guardians, trustees, the identity document of person without citizenship shall be issued to the persons under the age of sixteen.

Article 12. Diplomatic passport of the Republic of Kazakhstan

      1. Diplomatic passport of the Republic of Kazakhstan shall be issued to the civil servants according to the list, approved by the President of the Republic of Kazakhstan.

      2. The head of the authorized state body, carrying out foreign policy activity, in coordination with the President of the Republic of Kazakhstan shall have a right to issue the diplomatic passport of the Republic of Kazakhstan to the persons, not specified in the list.

      3. The diplomatic passports shall be also issued to spouses and children under the age of eighteen, of the persons, having the diplomatic passport of the Republic of Kazakhstan, in the case of their joint departure to the long international trips.

      4. Diplomatic passport of the Republic of Kazakhstan shall be issued with validity of five years.

Article 13. Service passport of the republic of Kazakhstan

      1. Service passport of the Republic of Kazakhstan shall be issued to the civil servants according to the list, approved by the President of the Republic of Kazakhstan.

      2. The service passports shall be also issued to the spouses and children under the age of eighteen, following in the long international trips with the persons, having the service passports of the Republic of Kazakhstan.

      3. Service passport of the Republic of Kazakhstan shall be issued with validity of five years.

Article 14. Identity document of refugee

      1. Identity document of refugee shall be issued to the foreigners and persons without citizenship, to whom the status of refugee was assigned in the manner established by the Law of the Republic of Kazakhstan “On refugees”.

      2. A refugee certificate shall be issued for a period of one year and shall be renewed annually by the local executive authority of the region, city of republican significance, or the capital, until the conditions in the refugee's country of origin that justified the grant of refugee status are no longer present.

      Footnote. Article 14 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 16.05.2024 № 82-VIII (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the date of its first official publication).

Article 15. Identity document of seafarer of the Republic of Kazakhstan

      1. Identity document of seafarer of the Republic of Kazakhstan shall be issued to the citizens of the Republic of Kazakhstan, working on board of the see craft or training in the educational institution, directed to the ship for the traineeship;

      2. Identity document of seafarer of the Republic of Kazakhstan shall be also issued to the foreigners and persons without citizenship, permanently residing in the Republic of Kazakhstan, hiring for the work on ships, registered in the Republic of Kazakhstan.

      3. Identity document of seafarer of the Republic of Kazakhstan shall be issued with validity of five years.

Article 16. Foreign passport

      1. Foreign passport shall certify the identity of foreigner or person without citizenship and approve their legal status.

      2. Grounds of issuance and validity of foreign passport shall be determined by the legislation of foreign state.

Article 17. Certificate of return

      1. Certificate of return shall be issued to:

      1) the citizens of the Republic of Kazakhstan – in the case of loss of passport of citizen of the Republic of Kazakhstan, service or diplomatic passport of the Republic of Kazakhstan or expiration of their validity during their stay outside of the Republic of Kazakhstan;

      2) the citizens of minority age of the Republic of Kazakhstan – in the case of their birth outside of the Republic of Kazakhstan;

      3) citizens without citizenship, permanently residing in the Republic of Kazakhstan, - in the case of loss of identity document of person without citizenship during stay them outside of the Republic of Kazakhstan;

      4) refugees – in the case of loss of travel document during stay them outside of the Republic of Kazakhstan;

      5) citizens of the Republic of Kazakhstan and stateless persons permanently residing in the Republic of Kazakhstan, having invalid documents for entry into the Republic of Kazakhstan or who have lost documents for entry into the Republic of Kazakhstan, in cases of their expulsion to the Republic of Kazakhstan, extradition to the Republic of Kazakhstan or transfer to the Republic of Kazakhstan in accordance with the international treaty on readmission, ratified by the Republic of Kazakhstan.

      2. Certificate of return shall be issued for the single entrance to the Republic of Kazakhstan and may not be used for departure from the Republic of Kazakhstan.

      3. Certificate of return shall be issued by the foreign institutions of the Republic of Kazakhstan.

      4. The following marks shall be made in the certificate of return:

      1) on visas – by the competent body of foreign country, authorized for issuance of visas;

      2) on crossing of the State Border of the Republic of Kazakhstan and the state borders of other states – by the body of border service, competent body of foreign country, carrying out the border control;

      3) on cancellation of previously made marks – by the body, made the relevant mark.

      Footnote. Article 17 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 13.05.2020 № 327-VІ (shall be enforced upon expiration of ten calendar days after the day of its first official publication).

Article 18. Certificate of birth

      1. Certificate of birth shall be issued on the basis of statement of the state registration of child in accordance with the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      2. Certificate of birth shall be the document of identification of individual before obtainment of one of the following documents- identity document of citizen of the Republic of Kazakhstan, passport of citizen of the Republic of Kazakhstan, identity document without citizenship or foreign passport.

Article 18-1. Travel document

      1. A travel document is issued to:

      1) a person who has been granted refugee status for movement outside the territory of the Republic of Kazakhstan;

      2) Is excluded by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 16.05.2024 № 82-VIII (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication).

      2. A travel document is issued for a period of validity of one year, while for refugees the validity period of the travel document must not exceed the validity period of the refugee certificate.

      Footnote. Chapter 2 is supplemented by Article 18-1 in accordance with the Law of the Republic of Kazakhstan dated 13.05.2020 № 327-VI (shall be enforced from 01.01.2021); as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 16.05.2024 № 82-VIII (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication).

Article 19. The grounds of issuance of documents of identification

      Issuance of documents of identification shall be carried out on the basis of one of the following documents:

      1) statement of birth;

      2) certificate of birth;

      3) passport of citizen of the Republic of Kazakhstan;

      4) identity document of the citizen of the Republic of Kazakhstan;

      5) Is excluded by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 25.11.2019 № 272-VI (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication);

      6) certificate of return;

      7) identity document of person without citizenship;

      8) foreign passport;

      9) certificate of conferment of nationality of the Republic of Kazakhstan, withdrawal from citizenship of the Republic of Kazakhstan and change of citizenship according to the Decree of the President of the Republic of Kazakhstan, as well as on the change of citizenship in accordance with international treaties, ratified by the Republic of Kazakhstan;

      10) an application on award of status of refugee, favorably considered by the authorized state body;

      11) refugee certificate.

      Footnote. Article 19 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 25.11.2019 № 272-VI (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication); dated 13.05.2020 № 327-VI (shall be enforced from 01.01.2021).

Article 20. Issuance of documents of identification

      1. Documents of identification shall be issued by the authorized state bodies to the owner or his (her) legal representative no later than thirty calendar days from the date of filing of an application for obtaining of documents of identification (except for the documents, formed in the foreign institutions of the Republic of Kazakhstan).

      2. Upon request of a natural person, in compliance with the procedure set by the internal affairs authorities, the identity documents envisaged by sub-paragraphs 1) - 4) of paragraph 1 of Article 6 hereof shall be issued expeditiously.

      For the expedited issuance of documents specified in part one of this Article, a fee shall be charged in accordance with the price list approved by the internal affairs bodies in agreement with the antimonopoly authority.

      3. Upon filling of documents of identification, the surname, name, patronymic (in its existence) and other data shall be recorded in accordance with the document, served as a ground for their issuance, except for the cases provided by the Laws of the Republic of Kazakhstan and acts of the President of the Republic of Kazakhstan.

      4. Is excluded by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 25.11.2019 № 272-VI (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication).
      Footnote. Article 20 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 25.11.2019 № 272-VI (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication); № 223-VII of 19.04.2023 (shall be enacted ten calendar days after the date of its first official publication); dated 16.05.2024 № 82-VIII (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the date of its first official publication).

Article 21. Recovery of documents of identification in the case of their lose

      1. Citizens of the Republic of Kazakhstan, permanently residing in the Republic of Kazakhstan, the foreigners and persons without citizenship in the case of loss of documents of identification shall be applied to the authorized state bodies for obtainment the new one.

      2. Upon loss of passport of the Republic of Kazakhstan, the citizens of the Republic of Kazakhstan, staying abroad shall be applied to the foreign institutions of the Republic of Kazakhstan.

Article 22. Non-validity of documents of identification, their change and surrender

      1. An identity document shall be invalid and subject to surrender and replacement, unless otherwise is provided by the laws of the Republic of Kazakhstan, in the following cases:

      1) absence of details, specified in subparagraphs 1), 2), 5), 6), 7) and 8) of paragraph 1 of Article 7 of this Law (except for the certificate of birth);

      1-1) absence of the data in it specified in paragraph 2-1 of Article 7 of this Law, with the exception of identity documents specified in subparagraphs 5), 6), 9) - 11) of paragraph 1 of Article 6 of this Law, as well as identity documents specified in subparagraphs 1) - 4), 7) of paragraph 1 of Article 6 of this Law, the validity of which has not expired as of January 1, 2024;

      2) expiration of its validity;

      3) impossibility of identification of data, specified in subparagraphs 1), 2), 5), 6), 7) and 8) of paragraph 1 of Article 7 of this Law, or protection degree of document;

      4) loss of document from the date of filing of an application by the owner to the authorized state body;

      5) nonconformity to the legal status of the owner;

      6) gender reassignment.

      2. Found documents of identification shall be surrendered to the internal affairs bodies. In the case of recovery of lost document of identification by the owner, found document shall be destructed in the manner established by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      3. Is excluded by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 14.07.2022 № 141-VII (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication).
      Footnote. Article 22 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 30.12.2016 № 41-VI (shall be enforced from 01.01.2021); dated 29.06.2021 № 58-VII (shall be enforced from 01.01.2021); dated 14.07.2022 № 141-VII (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication); dated 30.12.2022 № 177-VII (shall be enforced from 01.01.2023).

Article 23. Suppression and use of documents of identification

      1. In cases and in accordance with the procedure established by the laws of the Republic of Kazakhstan, identity documents shall be withdrawn by the officials of preliminary investigation bodies, inquiries, as well as by the officials during administrative proceedings and processing of loss and deprivation of citizenship.

      Suppression of documents of identification shall be prohibited by other bodies and civil servants.

      2. It prohibited to take in pledge the documents of identification.

      3. Identification of individual on copies of documents of identification, as well as their use, except for the cases provided by the legislation of the Republic of Kazakhstan shall be prohibited.

      4. The documents of identification shall be suppressed from the persons, convicted to imprisonment and stored in the institutions, executing the sentences. Upon release from service of sentence the documents of identification shall be returned to the owners.

      Footnote. Article 23 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 11.07.2017 № 91-VI (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day its first official publication).

Chapter 3. COMPETENCE OF THE STATE BODIES IN THE SCOPE OF
DOCUMENTS OF IDENTIFICATION

Article 24.Competence of the President of the Republic of Kazakhstan

      The President of the Republic of Kazakhstan shall:

      1) approve procedure of execution, issuance, change, surrender, suppression and destruction of diplomatic and service passports of the Republic of Kazakhstan;

      2) approve the list of civil servants of the Republic of Kazakhstan, to whom the diplomatic and service passports of the Republic of Kazakhstan are issued;

      3) exercise other powers in accordance with the constitution and Laws of the Republic of Kazakhstan.

Article 25. Competence of the Government of the Republic of Kazakhstan

      Footnote. Article 25 has been excluded by Law of the Republic of Kazakhstan № 223-VII dated 19.04.2023 (shall become effective ten calendar days after the day of its first official publication).

Article 26. Competence of internal affairs bodies

      Internal affairs bodies shall:

      1) approve the samples, procedure for registration, issuance, replacement, surrender, withdrawal and destruction of identity documents, and requirements for their protection:

      a passport of a national of the Republic of Kazakhstan;

      an identity card of a national of the Republic of Kazakhstan;

      a residence permit of a foreigner in the Republic of Kazakhstan;

      an identity card of a stateless person;

      a travel document;

      2) carry out execution, issuance, change, suppression and destruction of documents of identification, specified in subparagraph 1) of this Article;

      3) exercise other powers, provided by the Laws of the Republic of Kazakhstan, acts of the President of the Republic of Kazakhstan and the Government of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 26 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 13.05.2020 № 327-VI (shall be enforced from 01.01.2021); dated 30.12.2021 № 95-VII (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication); № 223-VII of 19.04.2023 (shall be put into effect ten calendar days after the date of its first official publication); dated 16.05.2024 № 82-VIII (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication).

Article 27. Competence of the authorized state body in the field of foreign policy activity

      Authorized state body in the foreign policy activity shall:

      1) develop the samples, procedure of execution, issuance, change, surrender, suppression and destruction of diplomatic passport of the Republic of Kazakhstan and service passport of the Republic of Kazakhstan;

      2) develop the sample, procedure of execution, issuance and change of certificate of return;

      3) carry out execution, issuance, change, suppression and destruction of documents of identification, specified in subparagraph 1) of this Article;

      3-1) carry out the registration, issuance, replacement, withdrawal and destruction of the passport of a citizen of the Republic of Kazakhstan when citizens of the Republic of Kazakhstan apply to foreign institutions of the Republic of Kazakhstan;

      4) suppress the identity of documentation from the citizens of the Republic of Kazakhstan, obtained the documents for the right of permanent residence abroad, and passport – in the case of acquisition of citizenship of other state in the manner established by the legislation of the Republic of Kazakhstan;

      5) exercise other powers provided by the Laws of the Republic of Kazakhstan, acts of the President of the Republic of Kazakhstan and the Government of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 27 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 16.05.2024 № 82-VIII (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the date of its first official publication).

Article 28. Competence of other authorized state bodies

      Other authorized state bodies shall:

      1) develop the samples, procedure of execution, issuance, change, surrender, suppression and destruction of documents of identification:

      justice authorities - birth certificates and requirements for their protection;

      authorized state body in the field of transport and communication – identity document of seafarer of the Republic of Kazakhstan;

      the authorized state body carrying out leadership in the field of regulating relations on the issues of refugees - a refugee certificate;

      2) carry out execution, issuance, change, suppression and destruction of documents of identification within the competence;

      3) exercise other powers, provided by the Laws of the Republic of Kazakhstan, acts of the President of the Republic of Kazakhstan and the Government of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 28 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 30.12.2021 № 95-VII (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication); № 223-VII of 19.04.2023 (shall become effective ten calendar days after the date of its first official publication).

Chapter 4. FINAL PROVISIONS

Article 29. State monopoly in the production of identity documents

      The activity of producing identity documents specified in subparagraphs 1), 2), 3), 4) and 12) of part one of paragraph 1 of Article 6 of this Law, accumulation and maintenance of an integrated database of the document production system, automation of work on recording migration processes, development, implementation and support of software and hardware products for internal affairs agencies, as well as development, implementation and support of software and hardware products used in the registration of passports of citizens of the Republic of Kazakhstan by foreign institutions of the Republic of Kazakhstan, relates to a state monopoly and shall be carried out by a republican state enterprise on the right of economic management, created by a decision of the Government of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 29 is in the wording of the Law of the Republic of Kazakhstan dated 16.05.2024 № 82-VIII (shall be enforced upon expiry of sixty calendar days after the date of its first official publication).

Article 30. Responsibility for violation of the legislation of the Republic of Kazakhstan on documents of identification

      Violation of the legislation of the Republic of Kazakhstan on documents of identification shall bear responsibility in accordance with the Laws of the Republic of Kazakhstan.

Article 31. The order of enforcement of this Law

      This Law shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication.

      Suspend until January 1, 2024 the operation of paragraph 2-1 of Article 7 of this Law.

      Footnote. Article 31 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 29.06.2021 № 58-VII (shall be enforced from 01.01.2021); dated 30.12.2022 № 177-VII (shall be enforced from 01.01.2023).

      The President
      of the Republic of Kazakhstan N. Nazarbaye