"Ғылым және технологиялық саясат туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 7-бабының 3) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:
1. Қоса беріліп отырған Қазақстан Республикасы Энергетика Министрлігінің Ғылыми-техникалық кеңес туралы Ереже бекітілсін.
2. Күші жойылды деп танылсын:
1) "Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің ғылыми-зерттеу, ғылыми-техникалық және тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарының жобаларын қарау жөніндегі ғылыми-техникалық кеңес құру туралы" Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2023 жылғы 29 желтоқсандағы № 493 бұйрығы;
2) "Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің ғылыми-зерттеу, ғылыми-техникалық және тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарының жобаларын қарау жөніндегі ғылыми-техникалық кеңесін құру туралы" Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2023 жылғы 29 желтоқсандағы № 493 бұйрығына өзгерістер енгізу туралы" Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің міндетін атқарушы 2024 жылғы 2 мамырдағы № 183 бұйрығы.
3. Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің Цифрландыру департаменті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:
1) осы бұйрыққа қол қойылған күннен бастап бес жұмыс күні ішінде оның көшірмесін электрондық түрде қазақ және орыс тілдерінде Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне ресми жариялау және енгізу үшін Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің "Қазақстан Республикасының Заңнама және құқықтық ақпарат институты" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жіберуді;
2) осы бұйрықты ресми жариялағаннан кейін Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;
3) осы бұйрыққа қол қойылғаннан кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің Заң қызметі департаментіне осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалғаны туралы ақпаратты ұсынуды қамтамасыз етсін.
4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының энергетика вице-министріне жүктелсін.
5. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.
Қазақстан Республикасының Энергетика министрінің міндетін атқарушы |
Ә. Жамауов |
Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің м.а. 2024 жылғы 24 қазандағы № 382 бұйрығымен бекітілген |
Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің Ғылыми-техникалық кеңес туралы ережесі
1-тарау. Жалпы ережелер
1. Осы Ереже Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің ғылыми-техникалық кеңесі туралы "Ғылым және технологиялық саясат туралы" Заңның 7-бабының 3) тармақшасына сәйкес әзірленді.
2. Осы Ереже Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің ғылыми-техникалық кеңес (бұдан әрі - ҒТК) қызметінің құқықтық және ұйымдастырушылық негіздерін айқындайды.
3. ҒТК Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің (бұдан әрі – Министрлік) жанындағы консультативтік-кеңесші орган болып табылады және ғылыми-зерттеу және тәжірибелік-конструкторлық жұмыстардың (бұдан әрі - ҒЗТКЖ) басым бағыттары жөніндегі ұсыныстар мен ұсынымдарды тұжырымдау, сондай-ақ Министрліктің реттелетін салаларындағы ғылыми-техникалық жобалар мен бағдарламаларды бағалау мақсатында құрылады.
4. ҒТК өз қызметінде Қазақстан Республикасының Конституциясын, заңдарын, Қазақстан Республикасының Президенті мен Үкіметінің актілерін, өзге де нормативтік құқықтық актілерді, сондай-ақ осы Ережені басшылыққа алады.
2-тарау. ҒТК негізгі міндеттері мен функциялары
5. ҒТК қызметі келесі негізгі міндеттерді шешуге бағытталған:
1) ғылым және ғылыми-техникалық, технологиялық және инновациялық қызмет саласындағы мемлекеттік саясатты іске асыруға, ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызмет нәтижелерін коммерцияландыруға ұсыныстар әзірлеу және жәрдемдесу;
2) ғылыми-техникалық жобалар мен бағдарламаларды іске асыруды қалыптастыру бойынша ұсыныстар әзірлеу;
3) Қазақстан Республикасының ғылыми және ғылыми-техникалық, технологиялық және инновациялық қызмет саласындағы заңнамалық актілерін жетілдіру, ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызмет нәтижелерін коммерцияландыру бойынша ұсыныстар әзірлеу;
4) жер қойнауын пайдалану саласындағы ғылыми-зерттеу, ғылыми-техникалық және тәжірибелік-конструкторлық жұмыстардың жобаларын қарау;
5) жер қойнауын пайдаланушылар ғылыми-зерттеу, ғылыми-техникалық және (немесе) тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарды қаржыландыруға жіберетін қаражатты аудару мен бөлудің ашықтығын қамтамасыз ету жөнінде ұсыныстар әзірлеу және шараларды іске асыру.
6) ұсыныстар әзірлеу және салалық ғылыми ұйымдарды дамытуға және технологиялық және инновациялық қызметті ұйымдастыруға қатысу.
6. Оған жүктелген міндеттерге сәйкес ҒТК келесі функцияларды орындайды:
1) Мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен ғылыми зерттеулерді, ғылыми, ғылыми-техникалық жобалар мен бағдарламаларды, ҒЗТКЖ және технологиялық жұмыстарды, сондай-ақ ғылыми және/немесе ғылыми-техникалық қызмет нәтижелерін (бұдан әрі - ҒҒТҚН) коммерцияландыру жобаларын қаржыландыру мәселелері туралы:
Министрліктің ғылыми-техникалық және ғылыми-технологиялық міндеттері мен бағдарламаларын қалыптастыру жөнінде ұсыныстар әзірлейді;
ғылыми, ғылыми-техникалық қызметтің басым бағыттарын іске асыру мақсатында мамандандырылған бағыттарды қалыптастыру бойынша ұсыныстар әзірлейді;
жобалар мен бағдарламаларды, сондай-ақ ҒҒТҚН коммерцияландыру жобаларын гранттық және бағдарламалық-нысаналы қаржыландыру бойынша конкурстық құжаттаманы әзірлеу кезінде ұсыныстар әзірлейді;
бағдарламалық-нысаналы қаржыландыруға арналған техникалық шарттарды әзірлеу кезінде ұсыныстар әзірлейді;
жобалар мен бағдарламаларды іске асыруға бөлінетін қаржыландыру нысандары мен көлемдерін айқындау үшін ғылым саласындағы уәкілетті органға жіберілген өтініштерді қарайды;
ұсынылатын ғылыми, ғылыми-техникалық жобалар мен бағдарламалардың ғылыми жаңалығы, ғылыми-техникалық деңгейі, перспективалары, даму дәрежесі, қаржыландырудың сұралатын көлемінің экономикалық орындылығы жөніндегі ұсынымдарды қарайды және әзірлейді;
2) мемлекеттік технологиялық саясат және инновацияны мемлекеттік қолдау шаралары мәселелері бойынша:
мемлекеттік технологиялық саясаттың негізгі бағыттары бойынша ұсыныстар әзірлейді;
технологиялық дамудың басымдықтарын және мемлекеттік технологиялық саясаттың негізгі бағыттарын айқындау бойынша ұсыныстар әзірлейді;
елді инновациялық-технологиялық дамыту мәселелері бойынша ұсынымдар әзірлейді;
инновациялық жүйені және инновацияларды мемлекеттік қолдауға қатысатын инновациялық жүйе субъектілерінің қызметін жетілдіру бойынша ұсыныстар әзірлейді;
салалық салалардағы мемлекеттік технологиялық саясат бойынша ұсыныстарды қарайды және әзірлейді;
негізгі (басымдық) технологияларды, технологиялық құзыреттің салалық орталықтарын, мақсатты технологиялық бағдарламаларды және салалардағы технологиялық платформаларды ұйымдастыруды айқындау бойынша ұсыныстар әзірлейді.
технологияларды іздеу жүйесін қалыптастыру және дамыту, оларды анықтау және нарыққа ілгерілетуге жәрдемдесу бойынша ұсыныстар әзірлейді;
инновациялық гранттар берудің басым бағыттарын айқындау, одан әрі инновациялық қызметті мемлекеттік қолдау саласындағы уәкілетті органға енгізу үшін ұсыныстар әзірлейді.
3) ғылым мен техниканы қолдауға және дамытуға пайдалы қазбаларды өндіру шығынының 1% (бір пайызы) мөлшерінде "Жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы" Қазақстан Республикасы Кодексінің 129-бабының 1-тармағының 2) тармақшасына, 178-бабының 1-тармағының 2) тармақшасына және 212-бабының 1-тармағының 2) тармақшасына сәйкес жер қойнауын пайдаланушылар қаражатынан қаржыландыру мәселелері бойынша:
Министрліктің реттелетін салаларында ғылыми зерттеулер мен цифрландыру жобаларын жүргізу үшін басым салалық бағыттардың тізбесін (бұдан әрі - Тізбе) қалыптастыру және оны өзектендіру;
жер қойнауын пайдаланушылар ұсынған ғылыми зерттеулер бағдарламаларын және цифрландыру жобаларын қарау және келісу;
орындалған ғылыми зерттеулер мен цифрландыру жобаларының нәтижелері бойынша оларды одан әрі пайдалану жөнінде ұсынымдар әзірлеу;
жер қойнауын пайдаланушылар ұсынған ғылыми зерттеулер бағдарламалары мен цифрландыру жобаларының орындалу барысы туралы аралық және/немесе қорытынды есептерді қарау және қабылдауға ұсыныс беру;
жер қойнауын пайдаланушыларға ҒЗТКЖ жүргізу және алынған нәтижелерді кейіннен Қазақстан Республикасының аумағында енгізу үшін шетелдік өнім берушілерді тартуға қатысты мәселелерді қарастырады және келіседі.
4) Министрліктің міндеттерін орындау шеңберіндегі өзге де мәселелер:
ведомстволық бағынысты ғылыми ұйымдардың стратегиялық және бағдарламалық құжаттарын қарайды және келіседі;
ведомстволық бағынысты ғылыми ұйымдардың ғылыми, ғылыми-техникалық және өндірістік қызметі туралы есептерді тыңдауға;
ведомстволық бағынысты ғылыми ұйымдар басшылығының бос лауазымына кандидаттарды қарайды және бекітеді;
ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызмет субъектілерімен, жоғары оқу орындарымен, жер қойнауын пайдаланушылармен, кәсіпкерлермен, квазимемлекеттік сектор субъектілерімен жоғары технологиялық өнімді және (немесе) өндіретін бірлескен кәсіпорындар құру мақсатында ынтымақтастық мәселелерін қарайды. жаңа технологияларды енгізу;
Қазақстан Республикасының ғылыми және ғылыми-техникалық, технологиялық және инновациялық қызмет, ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызмет нәтижелерін коммерцияландыру саласындағы нормативтік құқықтық актілерін жетілдіру жөніндегі ұсыныстарды қарайды және әзірлейді, сондай-ақ жер қойнауын пайдалану саласында;
Министрліктің бірінші басшысының тапсырмасы бойынша тиісті ұсынымдар әзірлей отырып, басқа да мәселелерді қарайды.
3-тарау. ҒТК қызметін ұйымдастыру
7. ҒТК құрамын Министрлік мемлекеттік органдардың, ғылыми қоғамдастықтың және жеке кәсіпкерлік субъектілерінің, сондай-ақ заңды тұлғалармен, оның ішінде жер қойнауын пайдаланушылардың ұсыныстары мен ұсынымдарын ескере отырып қалыптастырады және Министрліктің бірінші басшысы бекітеді.
8. ҒТК төрағадан, екі орынбасардан, тұрақты мүшелерден және тәуелсіз сарапшылардан тұрады. ҒТК құрамына салалар бойынша жетекші ғалымдар, мемлекеттік органдар мен даму институттарының, "Атамекен" Ұлттық кәсіпкерлер палатасының, Ұлттық холдингтер мен компаниялардың өкілдері, ұлттық ғылыми кеңестің мүшелері, жер қойнауын пайдаланушылардың, жеке кәсіпкерлік субъектілерінің салалық қауымдастықтардың, сондай-ақ ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызмет субъектілері болып табылатын бейінді ғылыми ұйымдардың өкілдері кіреді.
9. ҒТК құрамын қалыптастыру үшін министрлікке кандидаттың түйіндемесі осы Ереженің 10 және 11-тармақтарының талаптарына кандидаттың сәйкестігін растайтын мәліметтерді көрсете отырып, еркін нысанда жіберіледі.
10. ҒТК құрамына сайланатын ғалымдар:
1) Қазақстан Республикасының азаматтары болуға тиіс;
2) ҒТК құрамы қалыптасқан күнге дейін 3 (үш) жыл ішінде ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызметтің аккредиттелген субъектілерінің жұмыскерлері болып табылатын немесе шетелдік ғылыми ұйымдарда немесе ЖООКББҰ ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызметпен айналысатын ғылым докторы (PhD), бейіні бойынша доктор, ғылым докторы немесе ғылым кандидаты дәрежесінің болуы;
3) Министрліктің реттелетін салаларында ғылыми-зерттеу және (немесе) ғылыми-педагогикалық жұмыс өтілі 5 (бес) жыл болуы тиіс.
11. ҒТК құрамының жетпіс пайызы (70 %) 5 (бес) жыл жұмыс өтілі бар қызметкерлерден және (немесе) сарапшылардан тұрады:
1) мемлекеттік органдардан;
2) Министрліктің реттелетін салаларында тиісті ұйымдар ұсынған ұлттық басқарушы холдингтердің, ұлттық даму институттарының, ұлттық холдингтердің, ұлттық компаниялардың;
3) ұлттық ғылыми кеңестің мүшелері, жер қойнауын пайдаланушылардың, жеке кәсіпкерлік субъектілерінің салалық қауымдастықтардың, сондай-ақ ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызмет субъектілері болып табылатын бейінді ғылыми ұйымдардың өкілдерінен;
4) "Атамекен" Қазақстан Республикасының Ұлттық кәсіпкерлер палатасы ұсынған жеке кәсіпкерлік субъектілері мен олардың бірлестіктерінің жұмыскерлерінен және (немесе) сарапшыларынан қалыптастырылады.
12. ҒТҚ тұрақты ҒТҚ мүшелерінен және тәуелсіз сарапшылардан тұрады:
1) ҒТҚ мүшелері ҰТҚ отырыстарына дауыс беру құқығымен тұрақты негізде қатысады;
2) ҒТК тәуелсіз сарапшылары ҒТК Төрағасының немесе оны алмастыратын адамның шақыруы бойынша қаралатын мәселе бойынша ұсынымдар және (немесе) ерекше пікір білдіру құқығымен олардың қызмет бағыттарына қатысты мәселелер бойынша дауыс беру құқығынсыз ҒТК отырыстарына қатысады.
13. ҒТК төрағасы мен оның екі орынбасарын ҒТК мүшелері ҒТК мүшелерінің арасынан ҒТК бірінші отырысында ашық дауыс беру арқылы сайлайды.
14. ҒТК төрағасы:
1) отырыстарда төрағалық етеді және оның қызметіне басшылық жасайды;
2) даулы мәселелерді талқылауда алқалылықты қамтамасыз етеді,
3) ҒТК отырыстарын өткізудің күн тәртібін, күнін, уақытын, орнын және нысанын айқындайды;
4) ҒТК отырыстарының хаттамаларына қол қояды;
5) ҒТК шешімдерінің іске асырылуына жалпы үйлестіруді жүзеге асырады.
15. Төрағаның болмау мерзімінде оның функцияларын төраға орынбасары атқарады.
16. ҒТК құрамы 3 (үш) жыл мерзімге бекітіледі және мүшелерінің саны 9 (тоғыз) және 25 (жиырма бес) адамнан тақ саннан құралады.
17. ҒТК жұмысын Жұмыс органы ұйымдастырады. "Қазақстан Республикасы отын-энергетика кешенінің ахуалдық-талдау орталығы" Акционерлік қоғамы (бұдан әрі – жұмыс органы) Министрліктің қарауындағы ұйым ҒТК жұмыс органы болып табылады.
18. Жұмыс органы ҒТК қызметін қамтамасыз ету мақсатында жүзеге асырады:
1) ҒТК ұйымдастырушылық-техникалық жұмысын қамтамасыз етуді;
2) жыл сайынғы негізде ҒТК мүшелерінен Тізбені қалыптастыру бойынша ұсыныстарды жинауды;
3) отырыс өткізілгенге дейін 5 (бес) жұмыс күні бұрын ҒТК мүшелеріне жіберілетін материалдарды дайындауды;
4) ҒТК жұмысы туралы жоспарлар мен есептер жасайды және орындалуын үйлестіруді;
5) ҒТК отырыстарына мемлекеттік органдар мен ұйымдардың өкілдерін шақыруды (келісім бойынша);
6) мемлекеттік органдар мен ұйымдардан қажетті ақпаратты сұратуды (келісім бойынша) жүзеге асырады.
19. Жұмыс органының лауазымды адамы болып табылатын ҒТК хатшысы:
1) ҒТК отырыстарға материалдарды дайындауды, жинауды және жүйелеуді;
2) ҒТК мүшелеріне және шақырылған адамдарға ҒТК отырыстарын өткізу туралы хабарламаларды уақтылы жіберуді;
3) отырыстардың күн тәртібін әзірлеуді, отырыстарды хаттамалауды;
4) ҒТК шешімдерінің жобаларын дайындауды және отырыстардан кейін хаттамаларды ресімдеуді жүзеге асырады.
20. ҒТК отырыстары қажеттілігіне қарай, бірақ тоқсанына кемінде бір рет өткізіледі.
21. ҒТК шешімдері ашық дауыс беру арқылы қабылданады және ҒТК-нің отырысына қатысқан мүшелердің жалпы санының 2/3-і дауыс берсе, қабылданды деп есептеледі. Дауыстар тең болғанда, шешуші Төрағаның дауысы болады. Хатшы ҒТК мүшесі болып табылмайды және шешім қабылдау кезінде дауыс бермейді. Дауыс беруге шығарылған мәселе бойынша ҒТК мүшелері мен тәуелсіз сарапшылардың ерекше пікірі болған жағдайда, Хатшы хаттамаға тиісті жазба енгізеді.
22. ҒТК жұмысы күндізгі және сырттай отырыстар нысанында жүзеге асырылады. ҒТК отырыстары Министрліктің интернет-ресурсында онлайн-трансляциямен өтеді. Отырыстың хаттамалары, күн тәртібіндегі мәселелер бойынша материалдарды, есептер, актілер Министрлікке беріледі және "Мемлекеттік және мемлекеттік емес ұйымдарда құжаттама жасау, құжаттаманы басқару және электрондық құжат айналымы жүйелерін пайдалану қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Мәдениет және спорт министрінің 2023 жылғы 25 тамыздағы № 236 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 33339 болып тіркелген) сәйкес сақталады.
23 ҒТК шешімдері хаттамамен рәсімделеді және оған Төраға, ҒТК мүшелері мен Хатшы қол қояды. Хаттамалардың көшірмелері ҒТК мүшелеріне жіберіледі.
24. ҒТК жұмыс органы жыл сайын есепті жылдан кейінгі айдың 20-күнінен кешіктірмей Министрлікке және ғылым саласындағы уәкілетті органға есепті кезеңнің қорытындылары бойынша ҒТК жұмысы туралы ақпарат ұсынады.