Трансшекаралық нарықтарда бәсекелестіктің ортақ ережелерін бұзудың болуы туралы

Жаңа

Еуразиялық экономикалық комиссия Алқасының 2024 жылғы 6 тамыздағы № 94 шешімі

      Еуразиялық экономикалық комиссия алқасы (бұдан әрі – Комиссия) Бәсекелестіктің жалпы қағидаттары мен қағидалары туралы хаттаманың 10-тармағының 3 және 4-тармақшаларына (2014 жылғы 29 мамырдағы Еуразиялық экономикалық одақ туралы шартқа № 19 қосымша) (бұдан әрі тиісінше – Хаттама, Шарт) және Жалпы бәсекелестікті бұзу туралы істерді қарау тәртібінің 44 және 45-тармақтарына сәйкес Еуразиялық экономикалық комиссия кеңесінің 2012 жылғы 23 қарашадағы № 99 шешімімен бекітілген Трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестіктің ортақ қағидалары трансшекаралық нарықтарда өнеркәсіптік мақсаттарда пайдаланылатын суды тазартуға арналған химиялық реагенттерді (бұдан әрі – іс) өткізу Трансшекаралық нарықтарда бәсекелестіктің ортақ қағидаларын бұзу туралы ісі бойынша Бәсекелестіктің жалпы қағидаларын бұзудың болуы туралы мәселені қарады.

      Іс материалдарын қарау нәтижелері бойынша, Еуразиялық экономикалық одақ құқығына кіретін бәсекелестік саласындағы халықаралық шарттар мен актілердің ережелеріне сүйене отырып, істің нақты мән-жайларын және осы шешімнің сипаттамалық және дәлелді бөліктерінде берілген Істі қарау жөніндегі комиссияның қорытындыларын қосымшаға сәйкес зерделей отырып, Еуразиялық экономикалық комиссия кеңесінің 2012 жылғы 17 желтоқсандағы № 118 шешімімен бекітілген Трансшекаралық одақтарда бәсекелестіктің ортақ ережелерін бұзғаны үшін айыппұлдарды есептеу әдістемесін және айыппұлды салу тәртібін басшылыққа ала отырып (бұдан әрі – Есептеу әдістемесі және айыппұл салу тәртібі) Комиссия алқасы шешті:

      1. Танылсын:

      а)  "Магнитогорск химиялық реагенттер зауыты" жауапкершілігі шектеулі серіктестігінің (Ресей Федерациясы, Челябі облысы, Магнитогорск қаласы, Киров көшесі, 104 үй, 2-бет, НМТН 1167456057108, тіркелген күні – 2016 жылғы 9 ақпан, СТН 7456030614) және оның лауазымды тұлғалары В.В. Скобиолидің және Д.Ш. Гатинның әрекеттерінде Шарттың 76-бабы 2-тармағының ережелерін бұзудың болмауы. Аталған адамдарға қатысты істі қарау тоқтатылсын;

      б)  Жеке кәсіпкер Е.А. Куркоға қатысты істі қарауды тоқтату үшін негіздердің болмауы (дербес деректер жарияланбайды) (бұдан әрі – ЖК Е.А. Курко);

      в)  өтінім беруші "ТехноХимРеагентБел" жауапкершілігі шектеулі серіктестігінің (Беларусь Республикасы, Гродно облысы, Гродно қаласы, Дзержинский көшесі, 116А үй, ТН 590831274, күні тіркеу – 2011 жылғы 30 қыркүйек, ҰБП 590831274) дистрибьюторлары болып табылатын "ТехЭнергоХим-Групп" жауапкершілігі шектеулі серіктестігіне (Ресей Федерациясы) және "АКВАТЭКО" жауапкершілігі шектеулі серіктестігіне (Ресей Федерациясы), тиісінше, 2022 жылғы 6 және 7 шілдеде ЖК Е.А. Куркоға тиесілі тауар белгісін заңсыз пайдалануды тоқтату туралы және тауар белгісіне айрықша құқықтарды бұзғаны үшін "PuroTech" деген ауызша белгісі бар тауар белгісімен тауарды өткізу жөніндегі өтінім берушінің іс-әрекеттерінің заңсыздығы туралы бұрмаланған мәліметтерді тарату арқылы өтемақы төлеу туралы заңсыз наразылықтарын жолдауы, бұл өтінім берушіге зиян келтіруі немесе оның іскерлік беделіне нұқсан келтіруі мүмкін, осыны жасауға тыйым салу Шарттың 76-бабы 2-тармағының 1-тармақшасында белгіленгендей, бұл Беларусь Республикасы мен Ресей Федерациясының Трансшекаралық нарықтарындағы бәсекелестіктің ортақ ережелерін бұзу болып табылады.

      2.  Хаттаманың 16-тармағының 1-тармақшасына және Есептеу әдістемесі мен айыппұл салу тәртібіне сәйкес ЖК Е.А. Куркоға 65 000 ресейлік рубль мөлшерінде айыппұл тағайындалсын.

      Осы шешіммен тағайындалған айыппұл Хаттаманың 17 және 18-тармақтарында белгіленген тәртіппен төленуге тиіс (өндіріп алушы – Федералды монополияға қарсы қызмет, орналасқан жерінің мекенжайы: 125993, Мәскеу қаласы, Садовая-Кудринская көшесі, 11-үй, Д-242, ГСП-3, айыппұл төлеуге арналған банк деректемелері: алушы – Федералды монополияға қарсы қызмет, СТН 7703516539, КПП 770301001, аймақаралық операциялық УФК (Ресей ФАС үшін ж/с 04951001610), ОКТМО 45380000, алушы банк – Ресей Банкінің Операциялық департаменті // Мәскеу қаласының аймақаралық операциялық УФК, банк шотының нөмірі 40102810045370000002, банктің корреспонденттік шоты (бірыңғай қазынашылық шоттың нөмірі) 40102810045370000002, банк шоты (қазынашылық шоттың нөмірі) 03100643000000019500, БСК 024501901, КБК 16111615000019000140).

      3. ЖК Е.А. Куркоға:

      а) болашақта Шарттың 76-бабы 2-тармағындағы 1-тармақшасының ережелерін бұзатын әрекеттерді жасамау;

      б) осы шешім күшіне енген күннен бастап 10 жұмыс күні ішінде "ТехЭнергоХим-Групп" жауапкершілігі шектеулі серіктестігіне (Ресей Федерациясы) және "АКВАТЭКО" жауапкершілігі шектеулі серіктестігіне (Ресей Федерациясы) 2022 жылғы 6 және 7 шілдеде жіберілген хаттарды тиісінше қайтарып алу, оларды тарату Шарттың 76-бабы 2-тармағының 1-тармақшасын бұзу фактісі болып табылады және көрсетілген хаттарды қайтарып алуды растайтын құжаттарды Комиссияға ұсыну міндеттелсін.

      4.  Комиссия ЖК Е.А. Куркоға:

      а)  Айыппұлдарды есептеу әдістемесі мен қолдану тәртібінің 171-тармағының екінші абзацына сәйкес осы шешімнің 2-тармағында көрсетілген айыппұл осы шешім күшіне енген күннен бастап күнтізбелік 60 күннен кешіктірілмей толық мөлшерде төленсін. Айыппұл көрсетілген мерзімде төленбеген жағдайда Комиссия Айыппұлдарды есептеу әдістемесі мен қолдану тәртібінің 18-тармағына сәйкес осы шешімді мәжбүрлеп орындауға бағытталған шараларды қабылдайтынын;

      б)  Трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестіктің ортақ қағидаларын бұзу туралы істерді қарау тәртібінің 45-тармағына сәйкес Комиссияны осы тармақтың "а" тармақшасында көзделген мерзім өткен күннен бастап күнтізбелік 30 күн ішінде осы шешімнің 2-тармағында көрсетілген айыппұлды төлегені туралы хабардар ету қажетілігін хабардар етсін.

      5.  Осы Шешімге белгіленген тәртіппен Еуразиялық экономикалық одақтың сотына шағым жасалуы мүмкін.

      6.  Осы шешім ресми жарияланған күнінен бастап 30 күнтізбелік күн өткен соң күшіне енеді.

      Еуразиялық экономикалық комиссия
алқасының төрағасы
Б. Сағынтаев

  Еуразиялық экономикалық
комиссия алқасының
2024 жылғы 6 тамыздағы
№ 94 шешіміне
ҚОСЫМША

Еуразиялық экономикалық комиссия алқасының 2024 жылғы 6 тамыздағы № 94 шешімінің сипаттамалық және дәлелді бөліктері

      Еуразиялық экономикалық комиссияға (бұдан әрі – Комиссия) 2021 жылғы 16 маусымдағы н/ж (2021 жылғы 17 маусымдағы кіріс № 11063) "ТехноХимРеагентБел" жауапкершілігі шектеулі серіктестігінің (Беларусь Республикасы, Гродненский облысы, Гродно қаласы, Дзержинский көшесі, 116А үй, ТН 590831274, тіркеу мерзімі – 2011 жылғы 30 қыркүйек, УНП 590831274) (бұдан әрі – өтінішкер) 2014 жылғы 29 мамырдағы Еуразиялық экономикалық одақ туралы шарттың (бұдан әрі – Шарт) 76-бабы 2-тармағының ережелерін бұзудың ықтимал белгілерінің болуы және мұндай бұзушылықтың жолын кесу қажеттілігі туралы өтініші (бұдан әрі – өтініш) келіп түсті.

      Комиссия жеке кәсіпкер Е.А. Курконы (бұдан әрі –ЖК Е.А. Курко) және "Магнитогорск химиялық реагенттер зауыты" жауапкершілігі шектеулі серіктестігінің (Ресей Федерациясы, Челябі облысы, Магнитогорск қаласы, Киров көшесі, 104 үй, стр. 2, НМТН 1167456057108, тіркеу мерзімі – 2016 жылғы 9 ақпан, СИН 7456030614) (бұдан әрі – "МХРЗ" ЖШҚ) атына 2021 жылғы 14 шілдеде № 46/опр анықтамасымен Шарттың 76-бабы 2-тармағының ережелерін бұзу белгілерін жоюға және трансшекаралық нарықтарда бәсекелестікті қамтамасыз етуге бағытталған іс-қимылдар жасау туралы ұсыныс жобасын әзірлеуге және жолдауына байланысты өтінішті қарау тоқтатылды.

      Комиссияға шаруашылық жүргізуші субъектілерге (нарық субъектілеріне) Бәсекелестіктің жалпы қағидаларын бұзу белгілері бар әрекеттерді (әрекетсіздікті) тоқтату қажеттігі туралы және (немесе) осындай бұзушылық белгілерінің туындауына ықпал ететін себептер мен жағдайларды жою туралы және осындай әрекеттердің (әрекетсіздіктің) салдарын жою жөнінде шаралар қабылдау туралы ескерту беру жөніндегі өкілеттіктер беруді көздейтін, 2014 жылғы 29 мамырдағы Еуразиялық экономикалық одақ туралы шартқа (Жоғары Еуразиялық экономикалық кеңестің 2019 жылғы 1 қазандағы отырысында қол қойылған) өзгерістер енгізу туралы 2021 жылғы 15 шілдедегі хаттама күшіне енді. Аталған өзгерістердің күшіне енуі ұсыныс беру тетігінің қолданылуын тоқтатуға және ескерту институтының қолданылуын бастауға себеп болды.

      Осыған байланысты, Бәсекелестіктің жалпы қағидаттары мен қағидалары туралы хаттаманың (Шартқа тіркелген № 19-қосымша) 131-тармағына (бұдан әрі – Хаттама) және Еуразиялық экономикалық комиссия кеңесінің 2012 жылғы 23 қарашадағы № 97 шешімімен бекітілген Трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестіктің ортақ қағидаларын бұзу туралы өтініштерді (материалдарды) қарау тәртібіне сәйкес Хаттаманың 132-тармағында белгіленген жағдайлардың болмауына байланысты трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестікке жол бермеуге, шектеуге, жоюға әкеп соғатын немесе әкеп соғуы мүмкін іс-әрекеттердің жолын кесу мақсатында, өтінішті қарау 2021 жылғы 29 желтоқсандағы № 70/опр ұйғарымымен жаңартылды және бәсекелестіктің жай-күйіне бағалау жүргізу, бәсекелестіктің жалпы ережелерін бұзу белгілері бар әрекеттерді (әрекетсіздікті) тоқтату қажеттігі туралы және (немесе) осындай бұзушылық белгілерінің туындауына ықпал еткен себептер мен жағдайларды жою туралы және осындай әрекеттердің (әрекетсіздіктің) салдарын жою жөнінде шаралар қабылдау туралы ескертуді әзірлеу, беру және орындау кезеңіне тоқтатылды.

      Комиссия 2022 жылғы 16 наурызда ЖК Е.А. Куркоға және "МХРЗ" ЖШС-ге трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестікке жол бермеуге, шектеуге, жоюға әкеп соқтыратын немесе әкеп соғуы мүмкін іс-қимылдардың жолын кесу туралы ескерту № 6-ескерту шығарды.

      Әрекеттерінде Трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестіктің ортақ ережелерін бұзудың ықтимал белгілері байқалатын адамдардың көрсетілген ескертуде көзделген шараларды орындамауына байланысты, 2022 жылдың 24 маусымында өтінішті қарау қайта жаңартылды және Еуразиялық экономикалық комиссия кеңесінің 2012 жылғы 23 қарашадағы № 98 шешімімен (бұдан әрі – Тергеп-тексеру жүргізу тәртібі) бекітілген Трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестіктің ортақ қағидаларын бұзушылықтарға тергеп-тексеру жүргізу тәртібінің 3-тармағы 1-тармақшасына, Хаттаманың 10-тармағыны 4-тармақшасына және 12-тармағына, сондай-ақ Еуразиялық экономикалық комиссия алқасының 2013 жылғы 14 мамырдағы № 112 шешімінің 1-тармағына сәйкес осы тұлғаларға қатысты Трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестіктің ортақ ережелерін бұзуға тергеу жүргізу (бұдан әрі – Тергеу) тағайындалды, ол туралы 2022 жылғы 24 маусымдағы № 29/опр ұйғарымы шығарылды.

      Трансшекаралық нарықтарда бәсекелестіктің ортақ ережелерін бұзу белгілерінің болуы немесе болмауы туралы қорытынды жасауға мүмкіндік беретін мәліметтердің жеткіліксіздігіне байланысты Комиссия Тергеп-тексеру жүргізу тәртібінің 6-тармағына сәйкес 2022 жылғы 27 қыркүйектегі № 57/опр тергеп-тексеру жүргізу мерзімін ұзарту туралы ұйғарымымен тергеп-тексеру жүргізу мерзімін 60 жұмыс күніне ұзартты.

      2023 жылғы 25 қаңтардағы № 9/опр ұйғарымымен Комиссия тергеу жүргізу нәтижелері бойынша Трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестіктің ортақ ережелерін бұзу туралы іс (бұдан әрі – іс) қозғалды және оны төмендегі құрамда қарау жөніндегі комиссия тағайындалды:

      Істі қарау жөніндегі комиссияның төрағасы А.Г. Сушкевич;

      Істі қарау жөніндегі комиссия төрағасының орынбасары А.А. Қалиев;

      Істі қарау жөніндегі комиссия мүшелері: А.Б. Әбділдаева, О.С. Королькова және С.С. Суменков.

      Істі қарауға қатысқан адамдар:

      құзыретіне бәсекелестік (монополияға қарсы) саясатты іске асыру және (немесе) жүргізу кіретін Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттердің (бұдан әрі тиісінше – мүше мемлекеттер, Одақ) уәкілетті органдарының өкілдері (бұдан әрі – уәкілетті органдар): Ю.В. Велтер, А.В. Войно, Т.В Зубкова және Я.В. Склярова;

      өтініш берушінің өкілдері (сенімхат бойынша): А.Г. Матвеев, К.И. Труханов және А.Н. Трушков;

      жауапкерлер:

      ЖК Е.А. Курко және оның өкілі (сенімхат бойынша) К.А. Кузнецов; "МХРЗ" ЖШҚ және оның лауазымды тұлғалары В.В. Скобиола және Д.Ш. Гатин.

      Бұл ретте, Істі қарау жөніндегі комиссия отырыстарын өткізу уақыты мен орны туралы тиісті түрде хабардар етілген "МХРЗ" ЖШҚ және оның лауазымды тұлғалары В.В. Скобиола және Д.Ш. Гатин (олардың өкілдері) келген жоқ, келмеу себептері туралы хабарламаған.

      Шешім қабылдау үшін қосымша мәліметтер (ақпарат) алу қажеттілігіне байланысты істі қарау мерзімі 60 жұмыс күніне ұзартылды, ол туралы 2023 жылғы 14 сәуірдегі № 36/опр ұйғарымы шығарылды.

      Комиссия, оның ішінде отырыстар шеңберінде мүше мемлекеттердің органдарынан, жеке және заңды тұлғалардан, істі қарауға қатысқан адамдардан, оның ішінде жауапкерлерден өтініште баяндалған және іс материалдарында бар фактілер туралы мәліметтерді (ақпаратты) жазбаша түрде сұратқан.

      Еуразиялық экономикалық комиссия кеңесінің 2012 жылғы 23 қарашадағы № 99 шешімімен (бұдан әрі – Істерді қарау тәртібі) бекітілген Трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестіктің ортақ ережелерін бұзу туралы істерді қарау тәртібінің 23-тармағына сәйкес, Істі қарау жөніндегі комиссия төрағасы А.Г. Сушкевич 2023 жылғы 11 шілдеде істі қараудың аяқталғаны туралы жариялады.

      Іс материалдарын қарау нәтижелері бойынша мыналар анықталды.

      Еуразиялық экономикалық комиссия кеңесінің 2013 жылғы 30 қаңтардағы № 7 шешімімен (бұдан әрі – Әдістеме) бекітілген Хаттамаға, Тергеу жүргізу тәртібіне және Бәсекелестіктің жай-күйін бағалау әдістемесіне сәйкес Комиссия трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестіктің жай-күйіне тиісті бағалау жүргізді.

      Хаттаманың 11-тармағына және Әдістеменің 61-63-тармақтарына сәйкес бәсекелестіктің жай-күйін бағалаудың әрбір кезеңінде жасалған негізгі тұжырымдар құпия ақпаратты қорғауға қойылатын талаптар бұзылмайтын бөлігінде баяндалған.

      Әдістеменің II бөлімінің ережелеріне сәйкес нарықты зерттеудің уақыт аралығы 2017 жылдан бастап 2022 жылға дейін деп анықталды.

      Әдістеменің 4-тармағына сәйкес Шарттың 76-бабының 2-тармағында белгіленген тыйым салулардың бұзылуын тексеру кезінде бәсекелестіктің жай-күйін бағалау Әдістеменің 15-тармағына сәйкес жүргізілетін тауарды алдын ала айқындаумен шектелуі мүмкін.

      Іс материалдарында бар келісімдерді (келісімшарттарды, шарттарды), сондай-ақ мүше мемлекеттердің аумақтарында қабылданған экономикалық қызмет түрлерінің, өнімдердің, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтердің жіктеуіштерін және істің өзге де материалдарын талдау нәтижелері бойынша тауарды алдын ала айқындау жүзеге асырылды және тауар нарығының өнім шекарасы ретінде өнеркәсіптік мақсаттарда пайдаланылатын суды тазарту үшін химиялық реагенттерді (бұдан әрі тиісінше – тауар нарығы, тауар) өткізу нарығы айқындалды.

      Мүше мемлекеттердің заңнамасына жүргізілген талдау нәтижелері бойынша тауарды өткізу жөніндегі қызмет лицензияланбайтыны анықталды.

      Жоғары Еуразиялық экономикалық кеңестің 2012 жылғы 19 желтоқсандағы № 29 шешімімен бекітілген Нарықты трансшекаралық нарыққа жатқызу өлшемшарттарының (бұдан әрі – Өлшемшарттар) 2-тармағына сәйкес, Шарттың 76-бабында белгіленген бәсекелестіктің жалпы қағидаларын қолдану мақсатында, егер тауар нарығының географиялық шекаралары 2 және одан да көп мүше мемлекеттердің аумақтарын қамтыса, нарық трансшекаралық нарыққа жатады. Өлшемшарттардың 3-тармағымен, егер іс-әрекеттері белгіленген тыйымды бұзатын шаруашылық жүргізуші субъект және осындай әрекеттерді жасау нәтижесінде залал келтірілген немесе келтірілуі мүмкін не нұқсан келтірілген немесе іскерлік беделге нұқсан келтірілуі мүмкін бәсекелес шаруашылық жүргізуші субъект әр түрлі мүше мемлекеттердің аумақтарында тіркелсе, Шарттың 76-бабының 2-тармағында белгіленген тыйым салуларды шаруашылық жүргізуші субъектілердің (нарық субъектілерінің) бұзушылықтарының жолын кесуді Комиссия жүзеге асырады деп белгіленген.

      Тауар нарығының географиялық шекараларын айқындау кезінде оның Өлшемшарттарға сәйкестігін және Әдістеменің 26-тармағына сәйкес, Шарттың 76-бабының 2-тармағында көзделген бұзушылықтардың жолын кесуге Комиссияның өкілеттіктерінің болуын белгілеу мақсатында, оның ішінде тауарды бір мемлекеттің аумағынан екінші мүше мемлекеттің аумағына жеткізуді қоса алғанда, тауарды өндіру және өткізу аумақтары (сатушылар мен сатып алушылардың орналасқан жері) және тауарды өндіретін және (немесе) өткізетін шаруашылық жүргізуші субъектілер, сондай-ақ олардың бәсекелестік қатынастары талданды және белгіленді.

      Сонымен, іс материалдарына, оның ішінде өтініш беруші мен жауапкерлердің түсіндірмелеріне, сондай-ақ заңды тұлғалардың бірыңғай мемлекеттік тізілімінен (ЗТБМТ) алынған деректерге сәйкес өтініш беруші мен жауапкерлер қызметті бір тауар нарығында жүзеге асырады.

      Іс материалдарынан тауар Беларусь Республикасының, Қазақстан Республикасының және Ресей Федерациясының аумақтарында өндіреді және өткізіледі және оның ішінде өтініш беруші мен жауапкерлер өндіре алады және өткізе алады, бұл ретте жауапкерлер зерттелетін кезеңде бұзушылықтар Хаттаманың 2-тармағы 5-тармақшасының алтыншы және жетінші абзацтарында көрсетілген белгілер бойынша адамдардың бір тобына кірді деп түсініледі.

      Сондай-ақ, тауарды өндіру және өткізу үшін оны сатып алуға ниет білдірген адамның аумағына, азаматтығына және (немесе) тіркелген жеріне қатысты шектеулер жоқ деп белгіленген.

      Осылайша, сатып алушы тауарды сатып алады немесе тауарды сатып алудың экономикалық, техникалық немесе өзге мүмкіндігі бар не тауарды Беларусь Республикасының, Қазақстан Республикасының және Ресей Федерациясының тауар нарығының географиялық шекараларында, яғни 2 және одан да көп мүше мемлекеттердің аумақтарында сатып алуды орынды деп санайды.

      Әдістеменің 26-тармағын басшылыққа ала отырып, Шарттың 74-бабының 2-тармағы, 76-бабының 7-тармағы, Хаттаманың 9-тармағы және Өлшемшарттардың 1-3-тармақтары негізінде, іс материалдарында ұсынылған ақпаратқа сәйкес, Беларусь Республикасының, Қазақстан Республикасының және Ресей Федерациясының аумақтарында тауарды сатып алу мүмкіндігінің болуына қарай, тауар нарығы трансшекаралық болып табылады деген қорытынды жасауға болады.

      Баяндалғанды және тауар нарығының трансшекаралық болып табылатындығын ескере отырып, Шарттың 74-бабының 2-тармағы, Хаттаманың 9-тармағы, Өлшемшарттардың 3-тармағы негізінде және өтініш берушінің Беларусь Республикасында, ал жауапкерлердің Ресей Федерациясында (яғни, әртүрлі мүше мемлекеттердің аумақтарында) тіркелуіне байланысты, сондай-ақ олар бір тауар нарығындағы бәсекелестер болып табылатындығын ескере отырып, Шарттың 76-бабы 2-тармағының ережелерін бұзудың жолын кесу Комиссияның құзыретіне жатады.

      Іс материалдарын қарау нәтижелері бойынша, оның ішінде істі қарауға қатысқан адамдарды тыңдау, дәлелдемелерді зерттеу, іске қатысқан басқа адамдар ұсынған дәлелдемелерге қатысты аталған адамдардың пікірлері мен түсіндірмелерін тыңдау нәтижелері бойынша Істі қарау жөніндегі комиссия отырыстарының шеңберінде мыналар белгіленді.

      Өтініш беруші B&V Water Treatment, Ltd (Ұлыбритания) компаниясымен 2006 жылғы 18 қазандағы лицензиялық шарт негізінде тауарды өндіру және өткізу жөніндегі қызметті жүзеге асырады, оған сәйкес өтініш берушіге техникалық ақпарат, ноу-хау және "PuroTech" сауда белгісімен тауарды өндіру және сату құқығы берілді.

      2010 жылғы 16 тамыздан бастап өтініш беруші Дүниежүзілік зияткерлік меншік ұйымын (ДЗМҰ) халықаралық тіркеу бойынша (№ 1054402, тіркеу күні – 2010 жылғы 16 тамыз) "PuroTech" ауызша белгісі бар тауар белгісінің құқық иесі болып табылады, өнеркәсіптік мақсаттарда пайдалануға арналған химиялық өнімдерді, құқықтық қорғалған, оның ішінде Беларусь Республикасының, Қазақстан Республикасының және Ресей Федерациясының аумақтарында суды тазартуға арналған химиялық заттар мен реагенттерді қамтитын Тауарлар мен көрсетілетін қызметтердің халықаралық сыныптамасының (бұдан әрі – ТКҚХС) 01-сыныптағы тауарларға қатысты тіркелген (бұдан әрі – ТБ № 1054402).

      Өтініш беруші "PuroTech" сауда таңбасымен тауарларды тікелей тұтынушыларға да, дистрибьюторлар арқылы да жеткізеді.

      2009 жылдан бастап Ресей Федерациясының аумағында "PuroTech" сауда таңбасымен (ТБ № 1054402) тауарды жеткізу жөніндегі өтініш берушінің дистрибьюторларының бірі ЖК Е.А. Курко болды.

      Өтініш берушінің түсіндірмесіне сәйкес, ЖК Е.А. Курко, оның дистрибьюторы бола отырып, өтініш беруші өндіретін "PuroTech" сауда таңбасы тауар туралы барлық ақпаратқа, соның ішінде осы тауар туралы техникалық ақпаратқа ие болды.

      2017 жылы өтініш беруші ЖК Е.А. Куркомен ынтымақтастықты тоқтатқан, осыған байланысты ЖК Е.А. Курко өтініш берушінің дистрибьюторы болуды тоқтатты.

      2018 жылғы мамырда ЖК Е.А. Курко Зияткерлік меншік жөніндегі федералдық қызметке (Роспатент) өтініш беруші өзінің кәсіпкерлік қызметін жүзеге асыру кезінде пайдаланатын "PuroTech" ауызша белгісі бар (ТБ №1054402) тауар белгісімен араласу дәрежесіне ұқсас "PUROTECH" ауызша белгісімен тауар белгісін тіркеуге өтінім берді.

      ЖК Е.А. Курконың хатына сәйкес (кіріс № 9970, 2022 жылғы 26 мамыр), ол 02 және 05 сыныптарының тауарларын, соның ішінде Роспатент тіркеген келесі тауар белгілерімен шығарады:

      "PUROTECH" ауызша белгісі бар № 724855 тауар белгісі (ТКҚХС-ның 02 және 05 сыныптарына қатысты тіркелген, тіркелген күні – 2019 жылғы 23 тамыз) (бұдан әрі – ТБ № 724855), бұл тауар белгісі ДЗМҰ-ның № 1563413 (тіркелген күні – 2020 жылғы 22 шілде), оның ішінде Беларусь Республикасының, Қазақстан Республикасының және Қырғыз Республикасының аумақтарында (бұдан әрі – ТБ № 1563413) құқықтық қорғауы бар халықаралық тіркеуіне ие;

      "PuroTech" ауызша белгісі бар № 829709 тауар белгісі (ТКҚХС-ның 02 және 05 сыныптарына қатысты тіркелген, тіркелген күні – 2021 жылғы 22 қыркүйек) (бұдан әрі – ТБ № 829709).

      Баяндалғанды ескере отырып, Істі қарау жөніндегі комиссия ЖК Е.А. Курко "PuroTech" және "PUROTECH" ауызша белгілерін пайдалана отырып, ТКҚХС-ның 02 және 05 сыныптарының тауарларын өндіретінін және өткізетінін, ал өтініш беруші "PuroTech" ауызша белгісін пайдалана отырып, ТКҚХС-ның 01 сыныпты тауарларды өндіретінін және өткізетінін анықтады.

      Шарттың 74-бабының 1-тармағына сәйкес Бәсекелестіктің жалпы қағидаттары мен қағидалары 2 және одан да көп мүше мемлекеттердің аумақтарындағы трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестікке теріс әсер ететін іс-қимылдарды қамтамасыз етуге, айқындауға және жолын кесуге бағытталған.

      Хаттаманың 2-тармағының 8-тармақшасына сәйкес бәсекелестік шаруашылық жүргізуші субъектілердің (нарық субъектілерінің) бәсекелестігі ретінде айқындалады, бұл ретте олардың әрқайсысының дербес іс-әрекеттерімен тиісті тауар нарығында тауарлар айналысының ортақ шарттарына біржақты тәртіппен ықпал ету мүмкіндігі алынып тасталады немесе шектеледі.

      Шарттың 76-бабы 2-тармағының 1-тармақшасына сәйкес жосықсыз бәсекелестікке, оның ішінде шаруашылық жүргізуші субъектіге (нарық субъектісіне) залал келтіруі не оның іскерлік беделіне нұқсан келтіруі мүмкін болатындай жалған, дәл емес немесе бұрмаланған мәліметтерді таратуға жол берілмейді.

      Хаттаманың 2-тармағының 14-тармақшасында жосықсыз бәсекелестік – бұл мүше мемлекеттердің заңнамасына, іскерлік айналыс әдетіне, адалдығына, парасаттылық және әділділік талаптарына қайшы келетін шаруашылық жүргізуші субъектінің (нарық субъектісінің) (тұлғалар тобының) немесе бірнеше шаруашылық жүргізуші субъектілердің (нарық субъектілерінің) (тұлғалар топтарының) кәсіпкерлік қызметте артықшылықтар алуға бағытталған кез келген іс-әрекеттері екендігі анықталды және басқа шаруашылық жүргізуші субъектілерге (нарық субъектілеріне) – бәсекелестерге зиян келтірген немесе келтіруі мүмкін не олардың іскерлік беделіне нұқсан келтірген немесе зиян келтіруі мүмкін.

      Көрсетілген нормаларды өзара байланысты оқу Одақ құқығымен кәсіпкерлік қызметте артықшылықтар алуға бағытталған шаруашылық жүргізуші субъектінің (нарық субъектісінің) (тұлғалар тобының) немесе мүше мемлекеттердің заңнамасына, іскерлік айналыс әдетіне, адалдығына, парасаттылық және әділділік талаптарына қайшы келетін бірнеше шаруашылық жүргізуші субъектілердің (нарық субъектілерінің) (тұлғалар топтарының) іс-әрекеттеріне тыйым салынғанын куәландырады және басқа шаруашылық жүргізуші субъектілерге (нарық субъектілеріне) зиян келтірген немесе келтіруі мүмкін болатындай бәсекелестер жалған, дәл емес немесе бұрмаланған ақпаратты таратуда көрсетілген олардың іскерлік беделіне нұқсан келтірген немесе зиян келтіруі мүмкін.

      Істі қарау жөніндегі комиссия белгілеген мән-жайларына сәйкес, ЖК Е.А. Курко 2019 жылдан бастап 2022 жылға дейін өтініш берушінің дистрибьюторларының (тұтынушыларының) атына олардың әрекеттерінің, сондай-ақ "PuroTech" деген ауызша белгіленген тауар белгісі бар тауарды өткізу (пайдалану) жөніндегі өтініш берушінің іс-әрекеттерінің заңсыздығы туралы дұрыс емес мәліметтерді білдіретін жалған, дәл емес немесе бұрмаланған мәліметтерді қамтитын талаптарды жіберіп отырған.

      Сонымен, 2019 жылғы 2 қазанда ЖК Е.А. Курко "Магнитогорск металлургия комбинаты" жария акционерлік қоғамының (Ресей Федерациясы) (бұдан әрі – "ММК" ЖАҚ) атына "PuroTech" сауда белгісімен өтініш беруші өндірген тауарды өндірісте пайдалануды тоқтатуды, өтініш берушіге осы тауарға қатысты төлемді тоқтата тұруды талап етіп, наразылығын жіберген. Бұл ретте, өтініш беруші жеткізетін тауардың қаптамасында және оған берілген ілеспе құжаттарда құқық иесі ЖК Е.А. Курко болып табылатын тауар белгілерінде пайдаланылатын "PuroTech" ауызша белгісін орналастырылғандығы негіздеме болып табылады, осыған орай "ММК" ЖАҚ өндірістік циклдарда тиісінше сапасыз контрафактілік өнімді пайдаланған.

      ЖК Е.А. Курко таратқан бұл мәліметтер мазмұны бойынша жалған болып шықты, өйткені ЖК Е.А. Куркоға 2017 жылы оның және өтініш берушінің арасында "PuroTech" және "PUROTECH" ауызша белгілері бар тауар белгілерін және осы тауар белгілері тіркелген ТКҚХС сыныптарын пайдалану құқығына дау айту жөніндегі сот талқылаулары туралы сенімді түрде белгілі болған.

      ЖК Е.А. Курко тарапынан "PUROTECH" ауызша белгісі бар тауар белгісін заңсыз пайдалануды тоқтату туралы шағымдары да 2020 жылғы 13 желтоқсанда "INTEZ.KZ" жауапкершілігі шектеулі серіктестікке (Қазақстан Республикасы), 2020 жылғы 14 желтоқсанда "АМЕРТАТ" жауапкершілігі шектеулі серіктестігінің атына (Қазақстан Республикасы) және 2020 жылғы 15 желтоқсанда "Павлодар мұнай-химия зауыты" жауапкершілігі шектеулі серіктестігінің (бұдан әрі – "ПМХЗ" ЖШС) (Қазақстан Республикасы) атына жолданған.

      Талаптардың мазмұнынан қазақстандық компаниялар № 1563413 халықаралық тіркеу сертификатына сәйкес "PUROTECH" ауызша белгісі бар тауар белгісінің құқық иесі ЖК Е.А. Курко болып табылады, ЖК Е.А. Куркодан "PUROTECH" ауызша белгісін немесе онымен араласу дәрежесіне ұқсас белгіні пайдалана отырып, қазақстандық компанияларға тауарды сатуға рұқсат берілмеген. Бұл ретте шағым талаптары аталған компаниялар тарапынан ЖК Е.А. Курконың "PUROTECH" ауызша белгісімен тауар белгісіне құқығын тану қажеттілігіне дейін әкелді, сондай-ақ, шағымның мазмұнында Қазақстан Республикасының аумағында "PuroTech" ауызша белгісі бар тауар белгісі бар тауарды сатуды тоқтату талабы қамтылды және "PUROTECH" ауызша белгісі бар тауар белгісін пайдалану құқығына лицензиялық келісімге немесе ЖК Е.А. Курконың құқықтарын бұзатын әрекеттерге жол бермеуге жазбаша міндеттемесі бар "PUROTECH" ауызша белгісі бар тауар белгісін пайдаланудан бас тартуға қол қоюға сұрау салуды ЖК Е.А. Курконың атына жолдау болды.

      Сондай-ақ, 2020 жылғы 15 желтоқсанда ЖК Е.А. Курконың жазған наразылығында, "АМЕРТАТ" жауапкершілігі шектеулі серіктестігі, құқықтары ЖК Е.А. Куркоға тиесілі тауар белгілерінде пайдаланылатын "PUROTECH" ауызша белгісі бар тауар белгісінің элементтері құқық иесінің рұқсатынсыз "ПМХЗ" ЖШС-ға жеткізіп отырған контрафактілік өнімдердің қаптамаларында орналастырылғаны туралы "ПМХЗ" ЖШС-ға хабарлаған. Өз кезегінде, "ПМХЗ" ЖШС-ның хатына сәйкес (2022 жылғы 16 тамыздағы кіріс № 15304 хаты) ЖК Е.А. Курконің бұл талабы назарға алынды.

      ЖК Е.А. Курко тарапынан тауар белгілерінің тиесілігі туралы және бәсекелес тауардың контрафактілігі сияқты таратылған ақпарат шындыққа сәйкес келмеді және бұрмаланған, өйткені ЖК Е.А. Курко ТКҚХС-ның 01-класты тауарларына қатысты тіркелген "PuroTech" ауызша белгісі бар тауар белгілерінің құқықтық иесі болған жоқ.

      2022 жылғы 24 маусымда ЖК Е.А. Курко "Инжиниринг су технологиялары" жауапкершілігі шектеулі серіктестігінің атына (Ресей Федерациясы) және "Агбор өндірістік алаңы" жауапкершілігі шектеулі серіктестігінің атына (Ресей Федерациясы) "PuroTech" және "PUROTECH" ауызша белгілерімен, оның ішінде Беларусь Республикасының, Қазақстан Республикасының және Ресей Федерациясының аумақтарында № 724855, № 1563413 және № 829709 тауар белгілерін заңсыз пайдалана отырып, тауарды сатуды тоқтату және оған осы сауда белгілеріне айрықша құқықтарын бұзғаны үшін өтемақы төлеу туралы шағымын жолдаған.

      ЖК Е.А. Курко аталған тауар белгілерінің құқығын иеленуіне сілтеме жасай отырып, сондай-ақ ТКҚХС 02 және 05 сыныптағы тауарларын сату кезінде компаниялардың оның атынан көрсетілген тауар белгілерін немесе олармен араласқан дәрежеге дейін ұқсас белгілерді пайдалануға рұқсаты жоқ екенін атап өтті.

      Шағымдарда, сондай-ақ аталған компаниялар тарапынан осы тауар белгілеріне ЖК Е.А. Курконың құқығын тану және оның атына "PuroTech" және "PUROTECH" ауызша белгілерімен өзіне тиесілі тауар белгілерін пайдалану құқығына лицензиялық келісімге қол қою туралы жазбаша сұрау салуларды жіберу және ЖК Е.А. Курконың құқықтарын бұзатын әрекеттерге жол бермеу жөніндегі жазбаша міндеттемесімен жіберу туралы, сондай-ақ ЖК Е.А. Куркоға өтемақыны ерікті төлемі туралы талаптар қамтылды.

      ЖК Е.А. Курко өзінің талаптарын негіздей отырып, Мәскеу облысы Жуков қалалық сотының 2021 жылғы 27 желтоқсандағы № 2-275/2021 шешіміне сілтеме жасай отырып, жоғарыда аталған компаниялар Ресей Федерациясының аумағында "PuroTech" ауызша белгісі бар сауда белгісін қолдана отырып, ТКҚХС-ның 02 және 05 сыныптағы тауарларын әкеліп, сатады деп мәлімдеді.

      Істі қарау жөніндегі комиссия, Мәскеу облыстық сотының Азаматтық істер жөніндегі сот алқасының 2022 жылғы 29 маусымдағы апелляциялық ұйғарымымен Мәскеу облысы Жуков қалалық сотының өтініш беруші мен оның дистрибьюторлары Ресей Федерациясының аумағына ТКҚХС-ның 02 және 05 сыныптағы тауарларын әкелгені туралы қорытындысы алынып тасталғанын анықтады.

      2022 жылғы 6 және 7 шілдеде ЖК Е.А. Курко Мәскеу облыстық сотының Азаматтық істер жөніндегі сот алқасының заңды күшіне енген апелляциялық ұйғарымына қарамастан, ол туралы ЖК Е.А. Курко сот процесінің қатысушысы ретінде "ТехЭнергоХим-Групп" жауапкершілігі шектеулі серіктестігіне (бұдан әрі – "ТехЭнергоХим – Групп" ЖШҚ) (Ресей Федерациясы) және "АКВАТЭКО" жауапкершілігі шектеулі серіктестігіне (бұдан әрі – "АКВАТЭКО" ЖШҚ) (Ресей Федерациясы) жалған мәліметтермен шағымдарды жіберуді жалғастырды

      ЖК Е.А. Курко өтініш берушінің дистрибьюторларына қатысты шағымдарында кеден органдары ұсынған статистикалық мәліметтерге сәйкес, өтініш беруші Ресей Федерациясының аумағына "PuroTech" ауызша белгісі бар тауар белгісімен ТКҚХС 02 және 05 сыныпты тауарын жеткізетінін көрсетті.

      Істі қарау жөніндегі комиссия кеден органының статистикалық нысандарында ТКҚХС сыныбына нұсқау жоқ екенін анықтады. Осылайша, ЖК Е.А. Курконың көрсеткен мәліметтері бұрмаланған болып шықты.

      Сонымен қатар, ЖК Е.А. Купко Мәскеу қаласының Төрелік сотына өтініш берушіге "PUROTECH" тауар белгісіне құқықтарын қорғау, "Инжиниринг су технологиялары" жауапкершілігі шектеулі қоғамына, "Агбор өндірістік алаңы" жауапкершілігі шектеулі қоғамына, "ТехЭнергоХим-Групп" жауапкершілігі шектеулі қоғамына және "АКВАТЭКО" жауапкершілігі шектеулі қоғамына көрсетілген компанияларды "PuroTech" белгісі бар тауар белгісін және оған ұқсас белгілерді тауарды сатумен бірге жүретін материалдардан алып тастауға, және осы тауар белгісін және оған ұқсас белгілерді пайдалануды тоқтатуға міндеттеу туралы талаптары жазылған талап арызбен жүгінді.

      2023 жылғы 20 ақпанда Мәскеу қаласы Төрелік сотының ЖК Е.А. Курконың талап арызы бойынша қанағаттандырудан бас тартылды, өйткені сот аталған компаниялар тарапынан ЖК Е.А. Курконың тауар белгілеріне құқықтардың бұзылуын анықтаған жоқ. Сот, өтініш беруші "PuroTech" тауар белгісінің құқық иесі ретінде аталған тауар белгісі бар тауарларды заңды түрде өндіреді және Ресей Федерациясының аумағына әкеледі деген қорытындыға келді.

      Тоғызыншы Апелляциялық төрелік соттың 2023 жылғы 8 маусымдағы қаулысына сәйкес аталған шешім өзгеріссіз қалды.

      Істі қарау жөніндегі комиссия өтініш берушінің дистрибьюторларына жолданған ЖК Е.А. Курконың өзіне тиесілі тауар белгілерінің белгілерін заңсыз пайдалану туралы наразылықтарының мазмұны істің нақты мән-жайларына сәйкес келмейді деген қорытындыға келді.

      Өтініш берушінің дистрибьюторларының атына жазған ЖК Е.А. Курконың аталған талаптарының мазмұнын зерттей келе, Істі қарау жөніндегі комиссия ЖК Е.А. Курконың "PuroTech" сауда белгісімен өтініш беруші өндіретін тауар туралы, сондай-ақ сот шешімдерінің нәтижелері туралы және "PuroTech" сауда белгісімен өндірілетін тауар туралы дұрыс емес мәліметтер болып табылатын жалған, дәл емес немесе бұрмаланған мәліметтерді таратуы туралы қорытындыға келді және кеден органынан алынған ақпарат деп айтқаны дұрыс емес мәліметтерді тарату дегенді білдіреді, өтініш берушіге және (немесе) оның дистрибьюторларына залал келтіруі немесе олардың іскерлік беделіне нұқсан келтіруі мүмкін.

      ЖК Е.А. Курко дұрыс емес мәліметтерді тарата отырып, қазақстандық және ресейлік компанияларды төмендегілер туралы хабардар еткен.

      Біріншіден, өтінім беруші жеткізетін тауар ТКҚХС 01 сыныбына емес, ТКҚХС 02 және 05 сыныптарына жатады. Бұл ретте ЖК Е.А. Курко наразылықтарды жібере отырып, оларға өтініш беруші өндіретін және жеткізетін тауардың ТКҚХС 02 және 05 сыныптары ретінде жіктелгені туралы дәлелдер қоса берілмеген.

      Сонымен қатар, өтініш беруші істі қарау шеңберінде өзі өндіретін және жеткізетін тауардың ТКҚХС-ның 01-сыныбы бойынша жіктелгендігі туралы жеткілікті құжаттамалық растамалар ұсынған.

      Екіншіден, ЖК Е.А. Курко шағымдарда өтініш беруші өндіретін және сататын тауар мен оған ілеспе құжаттарда "PuroTech" және "PUROTECH" ауызша белгілері бар тауар белгілерінің элементтері бар тауарларына берілген айрықша құқық ЖК Е.А. Куркоға тиесілі деп мәлімдеді.

      ЖК Е.А. Курконың бұл бекітуі де шындыққа жанаспайды, өйткені өтініш беруші 2010 жылы ТКҚХС-ның 01-сыныпты тауарларына қатысты "PuroTech" деген сөзбен № 1054402 ТБ құқығын алған және оны тауарды өндіру және өткізу үшін сауда белгісі ретінде пайдаланады.

      Сонымен қатар, ЖК Е.А. Курко "PuroTech" және "PUROTECH" ауызша белгілері бар бірқатар тауар белгілерін тіркеуді 2019 жылдан бастап қана жүзеге асыра бастаған.

      Істі қарау жөніндегі комиссия тарапынан "PuroTech" (өтініш берушінің ТБ № 1054402) ауызша белгілеуімен араласу дәрежесіне ұқсас етіп, оларды мемлекеттік тіркеу арқылы жосықсыз бәсекелестік актісі болып табылатын "PuroTech" және "PUROTECH" ауызша белгілерімен белгіленген ТБ № 724855, ТБ № 1563413 және ТБ № 829709 тауар белгілеріне айрықша құқықтарды алу жөніндегі ЖК Е.А. Курконың іс-әрекеттері анықталды, бұл ретте ЖК Е.А. Курконың мақсаты өтініш беруші "PuroTech" сауда белгісімен өндіретін және өткізетін тауарды тану есебінен кәсіпкерлік қызметте бәсекелестік артықшылықтарын алу болды.

      Үшіншіден, ЖК Е.А. Курко сот процестеріне қатысушы бола отырып, өтінім берушінің тауар белгілерімен тауарды өндірмейтіні және өткізбейтіні, демек, оның тауар белгілеріне құқығын бұзбайтыны, өтінім беруші өндіретін және өткізетін тауар ТКҚХС-ның 02 және 05 сыныптарына емес, ТКҚХС-ның 01-сыныбына жататыны туралы хабардар етілді, алайда өтініш беруші мен оның дистрибьюторларына негізсіз наразылықтар жіберу жөніндегі қызметін жалғастырған.

      Бұл мән-жайлар ЖК Е.А. Курконың басқа біреудің тауар белгісімен таңбаланған тауар ретінде өтініш беруші өндіретін және өткізетін тауарға қатысты және соның салдарынан құқық иесінің рұқсатынсыз айналымға заңсыз енгізілген жалған ақпаратқа қатысты шағымдарды жіберу арқылы таралуын тікелей көрсетеді.

      Істі қарау жөніндегі комиссияның пікірінше, ЖК Е.А. Курко жалған, дәл емес немесе бұрмаланған мәліметтерді, атап айтқанда дұрыс емес мәліметтерді тарату арқылы өтініш берушіге зиян келтіре отырып, әрекеттері негізсіз қаржылық пайда алуға бағытталған, өйткені ол нарық қатысушыларын ЖК Е.А. Куркомен келісім жасасуға және оның тауар белгілерін заңсыз пайдаланғаны үшін өтемақы төлеуге мәжбүр етті.

      "PuroTech" ауызша белгісі бар тауар таңбасын пайдалана отырып, тауарды таңбалауды өтініш беруші жүргізеді, демек, сол немесе өзге тауар белгісін пайдаланудың заңдылығы жөніндегі мәселелер өтініш берушіге жіберілуі тиіс. ЖК Е.А. Курко өзінің іс-әрекеттері арқылы өтініш берушінің дистрибьюторларынан (тұтынушыларынан) тікелей пайда алу деген мақсаты болды.

      ЖК Е.А. Курконың наразылығында компанияларға ЖК Е.А. Курконың өндіретін және өткізетін тауарын жеткізуге байланысты ұсыныстардың, сондай-ақ, өтінім беруші өндіретін және өткізетін тауармен салыстырмалы түрде оның артықшылықтары туралы ақпараттың болмағанын, осы наразылықтар тек өтініш берушінің өндіретін және өткізетін тауар және оның ТБ № 1054402 туралы мәліметтерді бұрмалауға бағытталғанын айта кету керек.

      Өтініш беруші, ЖК Е.А. Курконың дистрибьюторлардың атына жолдаған наразылығында оның іскерлік беделіне нұқсан келтіретіні, өйткені олар дистрибьюторларға мүше мемлекеттердің аумағында өтініш беруші өндіретін және өткізетін тауардың заңдылығына күмән келтіретіні туралы хатпен (2022 жылғы 1 қыркүйектегі кіріс № 16375) хабарлады.

      ЖК Е.А. Курко, "PuroTech" және "PUROTECH" (ТБ № 724855, ТБ № 1563413 және ТБ № 829709) ауызша белгілерін тіркеу кезінде бастапқыда, "PuroTech" атауына ұқсас атауы бар тауарларды айналымға шығаратын және енгізетін өтініш берушіге зиян келтіру, сондай-ақ осындай белгілерді пайдаланғаны үшін өтемақы түрінде негізсіз пайда алу және тауар нарығында жосықсыз бәсекелестік жүргізу мақсатын көздеген.

      Сонымен қатар, Еуразиялық экономикалық кеңестің 2024 жылғы 1 наурыздағы № 16 шешімімен Шарттың 76-бабында белгіленген Трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестіктің жалпы қағидаларын бұзған күннен бастап 3 жыл өткен соң істі қарауды тоқтатуды көздейтін Істерді қарау тәртібінің 46-тармағының 4-тармақшасына өзгерістер енгізілді.

      Сондықтан ЖК Е.А. Курконың "ММК" ЖАҚ-қа жіберген наразылықтары бойынша жауапкершілікке тарту мерзімі 2019 жылғы 2 қазанда, "INTEZ.KZ" жауапкершілігі шектеулі серіктестігі –2020 жылғы 13 желтоқсанда, "АМЕРТАТ" жауапкершілігі шектеулі серіктестігі – 2020 жылғы 14 желтоқсанда және "ПМХЗ" ЖШС 2020 жылғы 15 желтоқсанда аяқталды.

      Бұл ретте Істі қарау жөніндегі комиссия, Трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестіктің ортақ ережелерін бұза отырып, Шарттың 76-бабы 2-тармағының 1-тармақшасында белгіленгендей оған жасауға тыйым салынған, 2022 жылғы 6 және 7 шілдеде "ТехЭнергоХим-Групп" ЖШҚ-ның және "АКВАТЭКО" ЖШҚ-ның мекенжайына "PuroTech" ауызша белгісімен тауар белгісі бар тауарды өткізу жөніндегі өтініш берушінің әрекеттерінің заңсыздығы туралы бұрмаланған мәліметтерді қамтитын наразылықтың жолданғанын анықтады.

      Сондай-ақ, Істі қарау жөніндегі комиссия, іс бойынша жауапкер ретінде тартылған "МЗХР" ЖШҚ-ның және оның лауазымды тұлғалары В.В. Скобиола мен Д.Ш. Гатиннің іс-әрекеттерін бағалай отырып келесі тұжырымға келді.

      "МХРЗ" ЖШҚ өтініш берушінің хатына (2022 жылғы 1 қыркүйектегі кіріс № 16375) сәйкес ЖК Е.А. Курконың тауар белгілері негізінде мүше мемлекеттердің аумақтарындағы тұтынушыларға өнеркәсіптік мақсаттарда пайдаланылатын тек суды тазартуға арналған химиялық реагенттерді, яғни ТКҚХС 01-сыныбына жататын тауарларды өндіреді және ұсынады, осылайша тұтынушыларды тауарлардың шығу тегі мен олардың өндірушісі туралы жаңылыстырады, яғни бұл өтініш берушінің пікірінше Шарттың 76-бабы 2-тармағының ережелерін бұзудың белгісі болып табылады.

      Сонымен, 2023 жылғы 21 маусымдағы magreagent.ru сайтын қараудың нотариаттық хаттамасына сәйкес "МХРЗ" ЖШҚ металлургия өнеркәсібінің қажеттіліктеріне арналған "PUROTECH" ("таза сызықтар") кешенді технологиясының құрамына кіретін Polihib, ZK, коррозияға және шөгінділерге қарсы қорғаныш құралдарын, дезинфекциялау құралдарын, алгецидтер мен биоцидтерді өндіреді.

      ЖК Е.А. Курконың түсіндірмелерінен, "МХРЗ" ЖШҚ әртүрлі химиялық өнімдерді, соның ішінде Ресей Федерациясының, Қазақстан Республикасының және Беларусь Республикасының өнеркәсіптік кәсіпорындарына жеткізілетін коррозиядан және биоцидтерден қорғауға арналған құралдарын өндіруші болып табылады, және өз қызметінде ЖК Е.А Курконың оған берген тауар белгілерін пайдаланатыны түсініледі.

      Іс материалдарына сәйкес, коррозияға қарсы ингибиторлар, коррозияға қарсы құралдар және т. б. коррозиядан қорғау құралдары кіретін ТКҚХС-ның әртүрлі сыныптары бойынша "Polihib", "ZK" ауызша белгілері бар тауар белгілері де ЖК Е.А. Куркоға тиесілі.

      ЖК Е.А. Курконың пікірінше, шаруашылық қызметті жүргізу кезінде оның тауар белгілерін "МХРЗ" ЖШҚ-ға пайдалану құқығын беруі "МХРЗ" ЖШҚ тарапынан Шарттың 76-бабы 2-тармағының ережелерін бұзу болып табылмайды.

      "МХРЗ" ЖШҚ-ның (2022 жылғы 26 қазандағы кіріс № 20297) пікірінше, ол тікелей ЖК Е.А. Курконың келісімімен ЖК Е.А. Куркоға айрықша құқықтары тиесілі тауар таңбаларын пайдалана отырып, өнімді өндіреді және өткізеді.

      "МХРЗ" ЖШҚ хатына (2022 жылғы 16 тамыздағы кіріс № 15304) сәйкес өтініш беруші шығарған "PuroTech" сауда таңбасының айналым жүйелеріне арналған реагенттер және "МХРЗ" ЖШҚ өндірген химиялық реагенттер бір-бірін алмастыра алады, өйткені олардың қолдану саласы мен өндірушілер көрсеткен реагенттер құрамы сәйкес келеді.

      "ММК" ЖАҚ жауабына сәйкес (2022 жылғы 20 желтоқсандағы кіріс № ЮР-35/0884) "PuroTech" сауда таңбасымен өтініш беруші өндіретін айналымдағы сумен жабдықтау жүйелеріне арналған химиялық реагенттер және "PUROTECH" ауызша белгісін пайдалана отырып, "МХРЗ" ЖШҚ өндіретін айналымдағы сумен жабдықтау жүйелеріне арналған химиялық реагенттер бірдей өндірістік мақсаттарда қолданылады.

      "МХРЗ" ЖШҚ 2021 жылғы 19 тамыздағы хаты арқылы "PuroTech" ауызша белгісін қолдана отырып және лицензиялық шарт жасасуды талап ете отырып, химиялық реагенттерді сату және тарату жөніндегі іс-қимылдардың заңсыздығы туралы наразылықты жолдамағандығын хабарлады.

      Осылайша, Істі қарау жөніндегі комиссияның пікірінше, "МХРЗ" ЖШҚ-ның және оның лауазымды тұлғалары В.В. Скобиола және Д.Ш. Гатиннің "МХРЗ" ЖШҚ ұсынған өнімдер туралы ақпаратты орналастыру жөніндегі іс-әрекеттерінде жосықсыз бәсекелестік белгілері жоқ және Шарттың 76-бабы 2-тармағының ережелерін бұзу деп тану үшін жеткілікті негіз болып табылмайды.

      Өз кезегінде, Істі қарау жөніндегі комиссия ЖК Е.А. Курконың іс-әрекеттерін, өтініш беруші өндіретін және өткізетін тауар туралы бұрмаланған мәліметтерді тарату ретінде және тауар белгілеріне құқығын иелену туралы және оларды Шарттың 76-бабы 2-тармағының 1-тармақшасын бұзу ретінде бағалады.

      Мемлекеттік органдардың қандай да бір тауар таңбасын мемлекеттік тіркеу туралы куәліктерді берудің заңдылығы тұрғысынан іс-әрекеттерін бағалауға өкілеттігі болмағандықтан, Комиссия бұл мәселені қараусыз қалдырады.

      Істі қарау барысында Істі қарау жөніндегі комиссияға:

      ЖК Е.А. Курконың өтініш берушінің дистрибьюторларына қатысты наразылықтарын жолдауының заңдылығын;

      өтініш берушінің контрафактілік және (немесе) сапасыз тауарды өткізу фактілерін;

      өтініш берушінің дистрибьюторларынан өтінім беруші жеткізген тауарға ақы төлеу, сондай-ақ оның тауар белгілерін пайдаланғаны үшін ЖК Е.А. Курконың өтемақы төлеу талаптарының негіздерін;

      ЖК Е.А. Курконың оның тауар белгілерін пайдалануға онымен лицензиялық шарттар жасасу қажеттілігі туралы талабының негізділігін растайтын мәліметтер (құжаттар) ұсынылмаған.

      Істі қарау жөніндегі комиссияның пікірінше, ЖК Е.А. Курконың өтініш берушінің дистрибьюторларына қатысты дұрыс емес мәліметтері бар наразылықтарды жолдау жөніндегі іс-әрекеті өтініш беруші туралы үшінші тұлғалардың тауар белгілеріне құқықтарын бұзатын жосықсыз өнім беруші ретінде, сондай-ақ контрафактілік және сапасыз өнімді жеткізуші ретінде әсер қалдыруы мүмкін, бұл істі қарау барысында растауды таппады.

      Осылайша, ЖК Е. А. Курконың бұрмаланған мәліметтерді тарату жөніндегі әрекеттері кәсіпкерлік қызметте артықшылық алуға бағытталған. Мұндай іс-әрекеттер мүше мемлекеттердің заңнамасына, іскерлік айналым әдет-ғұрыптарына, парасаттылық, ақылдылық және әділеттілік талаптарына қайшы келеді, жауапкерлердің бәсекелесі ретінде өтініш берушіге зиян келтірген немесе келтірілуі мүмкін не оның іскерлік беделіне нұқсан келтіруі мүмкін.

      Істі қарау шеңберінде жауапкерлерге Істерді қарау тәртібінің 13-тармағында көзделген барлық құқықтарды іске асыру мүмкіндігі қамтамасыз етілді. Бұдан басқа, олардан іс бойынша түсіндірмелер (олардың әрекеттерінде Трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестіктің ортақ ережелерін бұзушылықтардың болуына (болмауына) қатысты дәлелдер ұсынуды сұрай отырып), сондай-ақ Шарттың 76-бабы 2-тармағының ережелерін ықтимал бұзумен келісу немесе келіспеу туралы ұстанымдар сұралды.

      Сонымен қатар, ЖК Е.А. Курконың іс-әрекеттерінде бәсекелестіктің ортақ қағидаларын бұзумен келіспейтіндігін білдірді.

      Сонымен бірге, "МХРЗ" ЖШҚ және оның лауазымды тұлғалары В.В. Скобиола мен Д.Ш. Гатин Трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестіктің ортақ ережелерін бұзуға келісу немесе келіспеу туралы жазбаша ұстанымын ұсынбаған.

      Істі қарау жөніндегі комиссия іс бойынша жиналған дәлелдемелерді бағалай отырып, "ТехЭнергоХим-Групп" ЖШҚ-ның және "АКВАТЭКО" ЖШҚ-ның мекенжайына "PuroTech" ауызша белгісі бар тауар таңбасы бар тауарды сату жөніндегі өтініш берушінің іс-әрекеттерінің заңсыздығы туралы бұрмаланған мәліметтерді қамтитын наразылықтарды жолдау арқылы бұрмаланған мәліметтерді таратуда ЖК Е.А. Курковтың кінәлі деп танылғанын растайды, ал оның әрекеттері Шарттың 76-бабы 2-тармағының 1-тармақшасына сәйкес дұрыс бағаланған.

      Сонымен қатар, Істі қарау жөніндегі комиссия өтініш беруші көрсеткен "МХРЗ" ЖШҚ тарапынан бұзушылық белгілері, сондай-ақ оның лауазымды адамдары В.В. Скобиола мен Д.Ш. Гатиннің кінәсі расталған жоқ, яғни Шарттың 76-бабы 2-тармағының ережелерін бұзу белгіленбеген деп санайды.

      Еуразиялық экономикалық комиссия кеңесінің 2012 жылғы 17 желтоқсандағы № 118 шешімімен бекітілген Трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестіктің ортақ ережелерін бұзғаны үшін Айыппұлдарды есептеу әдістемесіне және қолдану тәртібіне сәйкес, Трансшекаралық нарықтардағы бәсекелестіктің ортақ ережелерін (көрсетілген Әдістемеге тіркелген № 1 қосымша) бұзғаны үшін айыппұл мөлшерін есептеу кезінде ЖК Е.А. Курконың іс-әрекеттерінде мән-жайлар тізбесінде көзделген жауапкершілікті жеңілдететін мән-жайлардың, жауапкершілікті жеңілдететін және жауапкершілікті ауырлататын мән-жайлардың жоқтығын ескере отырып, ЖК Е.А. Куркоға айыппұл тағайындалсын.

      Шарттың 76-бабы 2-тармағының 1-тармақшасын бұзу фактісі анықталуына байланысты Істерді қарау тәртібінің 45-тармағын басшылыққа ала отырып, Комиссия алқасы ЖК Е.А.Курконы трансшекаралық нарықтарда тең бәсекелестікті дамытуға арналған жағдайларды перспективалық қамтамасыз ету мақсатында Шарттың 76-бабы 2-тармағындағы 1-тармақшасының ережелерін бұзатын іс-әрекеттерді одан әрі жасамауға міндеттеуді қажет деп санайды.

Егер Сіз беттен қате тапсаңыз, тінтуірмен сөзді немесе фразаны белгілеңіз және Ctrl+Enter пернелер тіркесін басыңыз

 

бет бойынша іздеу

Іздеу үшін жолды енгізіңіз

Кеңес: браузерде бет бойынша енгізілген іздеу бар, ол жылдамырақ жұмыс істейді. Көбінесе, ctrl-F пернелері қолданылады