Қазақстан Республикасы Үкіметінің экономикалық және әлеуметтік саясатының негізгі бағыттары және экономикалық көрсеткіштерінің болжамы жөніндегі мәлімдемесі туралы

Жаңа

Қазақстан Республикасы Үкіметінің қаулысы 2001 жылғы 28 наурыз N 398

      Қазақстан Республикасы Үкіметінің әлеуметтік-экономикалық саясаты және болжанып отырған негізгі экономикалық макрокөрсеткіштері туралы елдің қалың жұртшылығын хабардар ету мақсатында Қазақстан Республикасының Үкіметі қаулы етеді:
      1. Қазақстан Республикасы Үкіметінің экономикалық және әлеуметтік

 

саясатының негізгі бағыттары және экономикалық көрсеткіштерінің болжамы

жөніндегі мәлімдемесі мақұлдансын.

     2. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап күшіне енеді және жариялауға

жатады.


     Қазақстан Республикасының

        Премьер-Министрі


          Қазақстан Республикасы Үкіметінің экономикалық және

       әлеуметтік саясатының негізгі бағыттары және экономикалық

                көрсеткіштерінің болжамы жөніндегі

                           мәлімдемесі



 
       Қазақстан Республикасы тәуелсіздігінің 10 жылдығы жылында Үкіметтің әлеуметтік-экономикалық саясатының негізгі мақсаты - инфляцияның төменгі деңгейі кезінде тұрақты экономикалық өсуге өту, инвестициялық ахуалды жақсарту, халықты жұмыспен қамтудың деңгейін және нақты кірістерін арттыруды қамтамасыз ету болып табылады.
      Қойылған мақсатты ескере отырып, Қазақстан Республикасының Үкіметі:
      - мемлекеттік бюджеттің кірістерін тұрақтандыруға және болашақ ұрпақтар үшін қаражат жинақтауға мақсатты бағытталған Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының тиімді және ашық жұмыс істеуін қамтамасыз етуге;
      - халықтың әлеуметтiк осал жiктерiне мемлекеттiк қолдау көрсетудi күшейтуге, Кедейлiкпен және жұмыссыздықпен күрес жөнiндегi бағдарламаны iске асыруды жалғастыруға, 2002 жылы мiндеттi әлеуметтiк сақтандыру жүйесiне көшуге қажеттi дайындық шараларын жүзеге асыруға;
      - инвестициялық ахуалды жақсартуға, экономиканың шикiзаттық емес секторына отандық және шетелдiк тiкелей инвестицияларды тарту жөнiндегi қызметтi жандандыруға, елдiң несиелiк рейтингiн (қазақстандық кәсiпорындар мен банктер үшiн қарыз алудың шарттарын жақсарту мақсатында) көтеруге қол жеткiзуге;
      - Қазақстан Даму банкiнiң экономиканың салалық құрылымын және елдiң өндiрiстiк инфрақұрылымын жетiлдiрудi қамтамасыз ететiн инвестициялық жобаларды несиелендiру жөнiндегi жұмысын ұйымдастыруға;
      - отандық тауарлардың iшкi және сыртқы рыноктардағы бәсекелестiк қабiлетiн арттыру, сондай-ақ экономиканы әртараптандыру үшiн жағдай жасауға;
      - сонымен бiр мезгiлде шикiзаттық емес экспортты дамытуды көтермелей отырып, импорт алмастыру саясатын iске асыруды жалғастыруға;
      - ауыл шаруашылығы өндiрiсiнiң тиiмдiлiгiн арттырумен байланысты, жекелеген позицияларды субсидиялаумен бiрге бәсекелестiк секторды дамытуға бағдарланған ауыл шаруашылығын қолдау саясатын жүргiзуге;
      - Қазақстанның бас қаласы - Астананың құрылысын салу мен оны дамыту бағдарламасын iске асыру жөнiндегi жұмысты жалғастыруға;
      - Еуразиялық экономикалық қоғамдастықты қалыптастыру жөнiндегi күш-жiгердi жалғастыруға және Қазақстан Республикасының Дүниежүзілік сауда ұйымына енуi жөнiндегi жұмысты жалғастыруға;
      - ұлттық компаниялардың, мемлекеттік кәсiпорындардың қызметiн басқару мен бақылаудың тиiмдiлiгiн арттыруға және мемлекет қатысатын акционерлiк қоғамдар қызметiнiң ашық болуын қамтамасыз етуге;
      - табиғи монополияларды реттеудiң жүйесiн жақсартуға, орта мерзiмдiк тарифтiк тетiктерге көшудi қамтамасыз етуге тауарлардың, жұмыстар мен қызмет көрсетулердiң жекелеген түрлерi бойынша республикалық және аймақтық рыноктардың монополиялануына жол берiлмеуiн бақылауды жүзеге асыруға;
      - елдiң транзиттiк әлеуетiн дамытуға жәрдемдесетiн, қазақстандық кәсiпорындар мен тұтынушылардың көлiктiк шығындарын азайтуды қамтамасыз ететін біртұтас көлік инфрақұрылымын қалыптастыруға кiрiсуге;
      - ұлттық ақпараттық инфрақұрылым құру, елдiң телекоммуникациялық саласын ырықтандыру, сондай-ақ экономиканың жаңа (ақпараттық) секторын құру жөнiнде күш-жiгер жұмсауға ниеттенiп отыр.
      Қазақстан Республикасының Үкiметi өзiнiң iс-қимылында Қазақстанның Ұлттық Банкi жүргiзiп отырған ақша-несие саясатын қолдайтын, банк секторы мен сақтандыру секторын одан әрi нығайтуда, сондай-ақ халықтың ұзақ мерзiмдi ақша жинақтарын ынталандыруда елдiң орталық банкiне барынша көмек көрсететiн болады.
      Үкiмет Бағалы қағаздар жөнiндегi ұлттық комиссияның бағалы қағаздар рыногының инфрақұрылымын одан әрi дамыту, бағалы қағаздар рыногында кiшi (миноритарлық) акционерлер мен инвесторлар мүдделерiн қорғауды жақсарту жөнiндегi қызметiне көмектесетiн болады.
      Салық саласындағы жұмыс салықтық және кедендiк әкiмшiлiк жүргiзудi едәуiр жақсартуға әрi салық салу базасын кеңейтуге бағытталады. Салық түсiмдерiнiң толықтығын қамтамасыз ету үшiн акцизделетiн өнiмдер айналымын бақылауды күшейту жөнiнде шаралар қабылданатын болады.
      Биылғы жылғы 1 шiлдеден бастап қосылған құнға салынатын салық ставкасы 16 пайызға дейiн, әлеуметтiк салық - 21 пайызға дейiн төмендетiледi, Ресеймен сауда жасау кезiнде ҚҚС-ты есептеу әдiсiмен алуға көшiру жүзеге асырылды. Шаруашылық жүргiзушi субъектiлердi 2002 жылғы 1 қаңтардан бастап жаңа Салық кодексi шеңберiнде жұмыс істеуге уақытылы дайындау мақсатында тиiстi дайындық жұмысы жүргiзiлетiн болады.
      Yкiмет бюджет жүйесiн жетiлдiру жөнiндегi жұмысты жалғастырады. Үш жылдық бюджеттiк жоспарлауға көшу бекiтiлiп, бюджеттiк бағдарламалауды жақсарту, мемлекеттiк бюджеттiң iшкi және сыртқы аудит жүйесiн дамыту, несиегерлiк те, дебиторлық та қарыздарды қысқарту жөнiнде шаралар қабылданатын болады.
      Үкiмет мемлекеттiк функцияларды жүзеге асыру және тиiстi бюджеттiк бағдарламаларды орындау үшiн орталық пен аймақтар жауапкершiлiгiн жiтi бөлу мақсатында мемлекеттiк басқаруды орталықсыздандыру тұжырымдамасы мен бағдарламасын жасау ниетiнде.
      Мемлекеттiң орта мерзiмдi фискалдық бағдарламасы қабылданады, ол мемлекеттiң жиынтық алтын-валюта активтерiнiң мемлекеттiң сыртқы қарыздарынан (кепiлдiк берiлгендерiн қоса алғанда) асырылуын көздейдi.
      Үкiмет импортты алмастыру саясатын жалғастырмақ ниетте. Бұл жұмыста барлық iрi импорттаушылар мен қазақстандық шикiзаттар, материалдар, жабдықтар және жинақтаушы бұйымдар өндiрушiлер iске тартылатын болады. Тек мұнай-газ кешенi кәсiпорындарын тапсырыстарды ел iшiнде орналастыруға қайта бағдарлау есебiнен ғана өнiмдердi, жұмыстарды және көрсетiлетiн қызметтердi 45 млрд. теңге шамасында жүргiзу болжанып отыр.
      Ауыл шаруашылығы саласында астық қолхаттарын енгiзу бағдарламасы iске асырылады және аймақтарда ауылдық несиегерлiк серiктестiктер құру жөнiндегi үлгiлiк жоба басталады.
      Өсiмдiктер мен жануарлар ауруларымен күрес саласында мемлекеттiк органдарға бақылау-қадағалау функцияларын одан әрi бөлу және бекіту, тиiстi қызметтердi көрсетушi бәсекелестiк секторды дамыту бойынша жүйелiк қайта құру жоспарланып отыр.
      Ауыл шаруашылығы өнiмдерiнiң экспорттық рыноктарын кеңейту жөнiнде шаралар қабылданатын болады.
      Үкiмет асыл тұқымды астық шаруашылығын және мал шаруашылығын, сондай-ақ химиялық тыңайтқыштарды қолдануды субсидиялаудың тиiмді де ашық жүйесiн түзу ниетiнде.
      Ауыл шаруашылығына лизингтiк техниканы беру ауқымы лизингтiк төлемдердi қайтарудың тиiмдiлiгiн бiр мезгiлде қамтамасыз ете отырып, ұлғайтылатын болады.
      Yкiмет ауыл шаруашылығы тауар өндiрушілерiнiң көктемгi дала және егiн жинау жұмыстарын жүргiзу үшiн жанар-жағармай материалдарын сатып алуды жеңiлдету мақсатында облыстарға пайызсыз ақшалай несие бөледi.
      Энергетика саласында Каспий теңiзiнiң қазақстандық секторындағы көмiрсутектi ресурстарды игеру стратегиясын әзiрлеу жүзеге асырылатын, жер қойнауын пайдалану саласындағы заңнаманы одан әрi жетiлдiру қамтамасыз етiлетiн болады.
      Үкiмет Қазақстан Республикасында газ өндiру, қайта өңдеу мен тасымалдау бағдарламасын қабылдайды. Амангелдi газ кен орындарын игеру жөнiнде iс-әрекет жасалып, Нарын-Сырдария бассейнiнiң суын пайдалану жөнiндегi үкiметаралық келiсiмге уақытылы қол қою мақсатымен шаралар қабылданатын болады.
      Yкiмет жылу энергетикасы кешенiнде ықпалдастық процестерiн тереңдету жөнiндегi жұмыстарды Қазақстанның стратегиялық мүдделерiн дәйектiлiкпен қорғай отырып, жалғастырады.
      Көлiк саласында елде автомобиль жолдарын салудың және қайта жаңартудың бесжылдық мемлекеттiк бағдарламасы әзiрленетiн, азаматтық авиацияның еуропалық стандарттарға көшу жоспары қабылданатын және мемлекеттiк авиациялық қадағалау нығайтылатын болады.
      Темiр жолдардың негiзгi капиталына инвестицияларды арттыру, оларды қайта құрылымдаудың бағдарламасын iске асыру жөнiнде iс-әрекет жасалатын болады. Үкiмет отандық өндiрушiлер мен тұтынушылар үшiн барынша қолайлы темiр жол тарифтерiне қатысты көршi елдермен уағдаластықтарға қол жеткiзу үшiн, сондай-ақ транзиттiк тасымалдауларды одан әрi дамыту үшiн қажетті күш-жiгер жұмсайтын болады.
      Монополияға қарсы саясат саласында орын алып отырған кедергiлердi құқықтық негiзде жою, бәсекелестiк ережелерiн бұзушылық, монополиялық жағдайын терiс пайдаланғаны үшiн жазалаудың пәрмендi шараларын енгiзу, сондай-ақ табиғи монополиялар субъектiлерi экономикалық қызметiнiң ашықтығын қамтамасыз ету жолымен бәсекелестiктi дамыту үшiн қолайлы жағдайлар мен көтермелеу шаралары жасалатын болады.
      Кәсiпкерлiктi қолдау шағын бизнестi дамыту үшiн заңнамалық және ұйымдастыру жағдайлары жақсартылып, қамтамасыз етілетiн болады.
      Yкiмет халықтың тұрмыс деңгейiн одан әрi жақсарту, келеңсiз демографиялық үрдiстердi бiртiндеп еңсеру мақсатымен әлеуметтiк саланы дамытуға ықпал жасауды күшейтедi.
      Халықты атаулы әлеуметтiк қорғау жүйесiн жетілдiруге, еңбек ету қабiлетiнен, асыраушысынан және жұмысынан айырылған жағдайлардағы мiндеттi әлеуметтiк сақтандыру, сондай-ақ қызметкерге келтiрiлген зиян үшiн жұмыс берушiнiң жауапкершiлiгiн сақтандырудың тетiгiн жасауға күш-жiгердi шоғырландыру жоспарлануда. Халықты экономикалық және әлеуметтiк есепке алу жүйелерiне арналған бiрыңғай жеке бiрдейлендiру кодын енгiзу жөнiндегi iс-шараларды әзiрлеу аяқталатын болады.
      Үкiмет жұмыспен қамту, жұмыссыздық деңгейiн төмендету және кедейлiкпен күресу проблемаларын шешу жөнiндегi жұмысты жалғастырады, жастарды жұмыспен қамтуға мемлекеттiк қолдау көрсетуді күшейтедi.
      120 мыңнан аса жаңа жұмыс орнын құру, жұмыссыздық деңгейiн 11,5%-ға дейiн төмендету, 80 мың адамды қоғамдық жұмыстармен қамтуды ұйымдастыру 15 мыңға, жуық жұмыссыз азаматты қайта оқыту жоспарланып отыр.
      Yкiмет халықтың жинақтаушы зейнетақы қорларының қызметтер көрсету саласын одан әрi тартылуы жөнiнде шаралар қабылдайтын болады.
      Yкiмет тарапынан еңбекке, жұмыспен қамтуға және әлеуметтiк қорғауға қатысты проблемаларды шешу мақсатында әлеуметтiк әрiптестiктi кеңейту және нығайту жөнiнде одан әрi күш-жiгер жұмсалатын болады.
      Қазақстан Республикасы тәуелсiздiгiнiң 10 жылдығын өткiзудiң тұжырымдамасын іске асыруға елеулi түрде көңiл бөлiнедi.
      Денсаулық сақтау дене тәрбиесi және спорт саласында салауатты өмiр салты қағидаттарын одан әрi енгiзу жоспарланып отыр. Әйелдерге қатысты зорлық-зомбылықтың және кемсiтудiң кез келген нысандарының алдын алуға жоғары деңгейде назар аударылатын болады.
      Үкiмет мемлекеттік тiлдiң мәртебесiн нығайту, орыс және басқа да тiлдердi одан әрi дамыту жөнiндегi жұмысты жандандыра түседi.
      Мәдениет объектiлерiнiң материалдық-техникалық базасын нығайту, ұлттық мәдениеттiң бұқаралылығын кеңейту, оның одан әрi дамуына ықпал ететiн жағдайларды жетiлдiру жөнiнде шаралар қабылданатын болады.
      Үкiмет ақпараттық рынокты дамытуға бағытталған күш-жiгер жұмсауды

 

жалғастыратын болады. Елдегi демократияландыруды тереңдету, сондай-ақ

отандық БАҚ-ты қолдау мақсатында тиiстi салықтық жеңiлдiктер енгiзу

жоспарланып отыр.

     Көзделiп отырған экономикалық және әлеуметтiк саясатты iске асыру

сыртқы тауар және қаржы рыноктарында оң конъюнктура сақталған жағдайда

мынадай макроэкономикалық көрсеткіштерді қамтамасыз етуге мүмкіндік береді:

_____________________________________________________________________

               Көрсеткіштер                      ! 2000 ж.  ! 2001 ж.

                                                 ! есеп     ! болжам

_____________________________________________________________________

Нақты мәндегі жалпы ішкі өнім                      109,6     104

(өткен жылға %-бен)

_____________________________________________________________________

Нақты мәндегі өнеркәсіптік өнімнің көлемі          114,6     108,0

(өткен жылға %-бен), оның ішінде,

өңдеуші өнеркәсіп                                  115,6     106,0

_____________________________________________________________________

Негізгі капиталға инвестициялар                    129,4     122

(өткен жылға %-бен)

_____________________________________________________________________

Жылдың аяғындағы тұтыну бағасының индексі           9,8       6,9

(%-бен)

_____________________________________________________________________

Жылына орташа есеппен тұтыну бағасының              13,2      8,4

индексі (%-бен)

_____________________________________________________________________

Мемлекеттік бюджетке түсетін түсімдер              23,0       23,4

(ЖІӨ-ге %-бен)

_____________________________________________________________________

Ұлттық қорға түсетін түсімдер (ЖІӨ-ге %-бен)        -          5,0

_____________________________________________________________________

Мемлекеттік бюджеттің тапшылығы (профициті)        0,1         -2,6

_____________________________________________________________________

Экспорт ф.о.б. (өткен жылға %-бен)                 160,3       102,5

_____________________________________________________________________

Импорт ф.о.б. (өткен жылға %-бен)                  128,6       104,5

_____________________________________________________________________



Мамандар:

     Багарова Ж.А.

     Қасымбеков Б.А.    





Егер Сіз беттен қате тапсаңыз, тінтуірмен сөзді немесе фразаны белгілеңіз және Ctrl+Enter пернелер тіркесін басыңыз

 

бет бойынша іздеу

Іздеу үшін жолды енгізіңіз

Кеңес: браузерде бет бойынша енгізілген іздеу бар, ол жылдамырақ жұмыс істейді. Көбінесе, ctrl-F пернелері қолданылады