Кемелердегі, оның ішінде ішкі су жолдарындағы шағын көлемді кемелердегі көлік оқиғаларын тергеуді, оларды сыныптауды және есепке алуды жүргізу қағидасын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2011 жылғы 23 тамыздағы № 944 Қаулысы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 10 тамыздағы № 622 қаулысымен

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 10.08.2015 № 622 қаулысымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).

      «Ішкі су көлігі туралы» Қазақстан Республикасының 2004 жылғы 6 шілдедегі Заңының 8-бабының 20) тармақшасына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:
      1. Қоса беріліп отырған Кемелердегі, оның ішінде ішкі су жолдарындағы шағын көлемді кемелердегі көлік оқиғаларын тергеуді, оларды сыныптауды және есепке алуды жүргізу қағидасы бекітілсін.
      2. Осы қаулы алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі                                   К.Мәсімов

Қазақстан Республикасы
Үкіметінің      
2011 жылғы 23 тамыздағы
№ 944 қаулысымен   
бекітілген     

Кемелердегі, оның ішінде ішкі су жолдарындағы шағын көлемді кемелердегі көлік оқиғаларын тергеуді, оларды сыныптауды және есепке алуды жүргізу қағидасы 1. Жалпы ережелер

      1. Осы Кемелердегі, оның ішінде ішкі су жолдарындағы шағын көлемді кемелердегі көлік оқиғаларын тергеуді, оларды сыныптауды және есепке алуды жүргізу қағидасы (бұдан әрі - Қағида) «Ішкі су көлігі туралы» Қазақстан Республикасының 2004 жылғы 6 шілдедегі Заңына сәйкес қабылданды.
      2. Қағида Қазақстан Республикасы бекіткен халықаралық шарттар негізінде ішкі су жолдарында, сонымен қатар транзит мақсатында жүзуді жүзеге асыратын Қазақстан Республикасының кеме кітабында, Мемлекеттік кеме тізілімінде немесе жалға алынған шетелдік кемелер тізілімінде мемлекеттік тіркеуге жататын кемелермен, соның ішінде шағын көлемді кемелердегі көлік оқиғаларын тергеуді, сыныптауды және есепке алуды жүргізу тәртібін айқындайды.
      3. Ішкі су жолдарында кемелермен, соның ішінде шағын өлшемді кемелермен болған көлік оқиғаларын тергеуді, сыныптауды және есепке алуды жүргізудің мақсаты жағдайлардың, себептердің салдарлардың, қатысты адамдардың іс-қимылын бағалауды белгілеу, оларды болдырмау жөнінде шаралар қабылдау, сондай-ақ авариялардың алдын алу жөніндегі тиісті ұсынымдар дайындау болып табылады.
      4. Қағидада мынадай ұғымдар пайдаланылады:
      1) авария - нәтижесінде адам өлімі не ауыр дене жарақаттары болған көлік оқиғалары не кемеден адамдар жоғалып кеткен, сондай-ақ кеменің толық конструктивтік қирауы, кемені су басуы, кеменің навигациялық жабдық құралдарын, теңіз инфрақұрылымы объектілерін зақымдап, оларды пайдаланудан шығаруға, мұнай және мұнай өнімдерінің төгілуіне әкеп соққан көлік оқиғасы;
      2) гидротехникалық құрылыстар - шлюздер, бөгеттер, көпірлер, порттық және су тартқыш құрылыстар, толқын тосқауылдар, сондай-ақ әуе және кеме жүрісінің шегіндегі су асты өткелдері (кабельдер, су құбырлары, телефон және электр жүргізу құбырларының желілері, қалқымалы көпірлер);
      3) кемеде жүзу қасиеті - кеменің жүзуде пайдалану жағдайларындағы әрекетін айқындайтын сипаттамаларының жиынтығы: жүзгіштігі, беріктігі, суға батпайтындығы, жүргіштігі, басқарушылығы;
      4) кемелерді су басу - корпустың суға толық батуы немесе корпусқа судың кіруі немесе аударылуы нәтижесінде жүзгіш қорлардың толық жоғалуы;
      5) көлік оқиғасы - кемемен болған, оны апатқа және кемеде жүзу қасиетін жоғалтуға, кеменің навигациялық жабдық құралдарын, теңіз инфрақұрылымы объектілерін зақымдап, оларды пайдаланудан шығаруға, кеменің тіркеп сүйреу объектісін жоғалтуға әкеп соққан оқиға;
      6) пайдалану оқиғасы - аварияға жатпайтын көлік оқиғасы.
      5. Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникация министрлігі Көліктік бақылау комитетінің аумақтық бөлімшесі (бұдан әрі - Комитеттің аумақтық бөлімшесі) көлік окиғаларын тергеу органы болып табылады.
      6. Кемелердегі көлік оқиғасын тергеу еңбек заңнамалық, қылмыстықәкімшілік немесе өзге өндіріс шеңберінде жүргізілген басқа тергеуге қарамастан жүзеге асырылады және өзге тергеулерге кедергі келтірмейді.
      7. Комитеттің аумақтық бөлімшесі көлік оқиғасы туралы Комитетке және көліктік прокуратураға кідірместен келесі мәліметтерді хабарлайды:
      1) көлік оқиғасы туралы хабарлаған адамның (ұйымның) тегі, аты, әкесінің аты, байланыс телефондары;
      2) көлік оқиғасының болған күні және уақыты;
      3) кеменің тіркеу нөмірі және түрі, кеме иесі туралы мәліметтер;
      4) көлік оқиғасы орнының координаталары;
      5) кеме қозғалысының бағыты;
      6) кеме жүргізушісінің және кемеде болған өзге адамдардың тегі, аты, әкесінің аты, байланыс телефондары;
      7) ауа райының метеорологиялық жағдайы;
      8) навигациялық жабдықтардың, теңіз инфрақұрылымы объектілерінің болуы;
      9) көлік оқиғасының себептері, кеменің, навигациялық жабдықтың, теңіз инфрақұрылымы объектілерінің зақымдануының болуы және сипаты, қаза тапқандардың, дене жарақатын алғандардың және кемеден жоғалып кеткендердің саны, қоршаған ортаны ластау;
      10) көлік оқиғасын бағалауға және көмек көрсету мен зардаптарды жою үшін техникалық құралдарды тарту қажеттігі туралы шешім қабылдауға мүмкіндік беретін өзге мәліметтер.
      8. Көлік оқиғасы авария немесе пайдалану оқиғасы болып сыныпталады.
      9. Көлік оқиғасы болған жағдайда кеме капитаны, кеме жүргізушісі, кеме иесі, гидротехникалық құрылыстардың лауазымды тұлғалары меншік нысанына және ведомстволық қатыстылығына қарамастан:
      1) 24 сағат ішінде көлік оқиғасы туралы Комитеттің аумақтық бөлімшесіне және көліктік прокуратураға хабарлайды;
      2) көлік оқиғасы болған сәттен бастап 48 сағаттың ішінде оның негізінде көлік оқиғасын тіркеуді жүргізетін Көлік оқиғасының актісін жасайды және бір данасын Комитеттің аумақтық бөлімшесіне жібереді.
      Көлік оқиғасының актісінде мынадай мәліметтер қамтылады:
      1) көлік оқиғасының күні және орны, құрушылар туралы мәліметтер (лауазымы, тегі, аты, әкесінің аты, ал куәгерлер үшін - тұратын орынның мекенжайы);
      2) кеме және гидротехникалық құррылыс туралы негізгі мәліметтер (атауы, түрі, қуаты, жүк көтерімділігі, габариттері, жүк түрлері және басқалары);
      3) көлік оқиғасының қатысушылары туралы мәліметтер (лауазымы, жасы, арнайы білімі, су көлігіндегі, командалық лауазымдарында және атқарылатын лауазымдарындағы жалпы жұмыс өтілі, жұмыс дипломы немесе куәлігі, оларды алу күні және кім берді);
      4) көлік оқиғасы болған учаскенің гидрологиялық сипаты, ауа-райының жағдайы, көрінуі, кемеде жүзу габариттері және жарияланғанға тиістілігі, штаттық орындарда навигациялық белгілердің болуы және олардың нормативтік талаптарға сәйкес болуы және басқалары;
      5) көлік оқиғасының алдындағы іс-қимылды және оған қатысы бар жағдайларды бағалау;
      6) көлік оқиғасының жай-күйі (барлық маневрлердің жүйелігін көрсете отырып оқиғаны нақты жазу, жүру жылдамдығы, өкімдер, командалар, дабылдар және басқалар);
      7) көлік оқиғасының салдарларын жою, адамдар мен жүктерді құтқару бойынша іс-қимылдарды қоса алғанда кеме жүргізушінің немесе экипаждың кейінгі іс-қимылдары;
      8) жарақат алған немесе қаза болған адамдар саны, олардың тегі, аттары, тұратын орындары, туған жылдары);
      9) корпустың, механизмнің, жылжытқыштардың, жүргізу құралдарының бұзылуы «Кеме техникалық актісінде» еркін түрде ресімделуі тиіс;
      10) бүлінудің салдарлары (отсектерді су басуы, жүктің бүлінуі немесе жоғалуы, қоршаған ортаның ластануы, жүру мүмкіндігі және басқалары);
      11) осы Көлік оқиғасының актісін жасағандардың қолы және күні.
      Гидротехникалық құрылыстармен болған Көлік оқиғаларының актілері олардың иелері өкілдерінің қатысуымен ресімделеді.
      Көлік оқиғасының екі және одан көп қатысушылары кезінде актіні олар бірлесіп жасайды. Көлік оқиғасына қатысушылардың арасында келіспеушіліктер болған кезде оның себептері және салдары туралы актілер жеке жасалады.
      Көлік оқиғасының актісіне мына құжаттар қоса беріледі:
      1) көлік оқиғасының алдындағы, оқиға болған сәттегі және шағын көлемді кемелерді қоспағанда одан кейінгі уақыттағы вахта бастығының іс-қимылы енгізілетін уақыт ішіндегі кеме журналынан (вахта журналынан) үзінді;
      2) машина және басқа журналдардан, егер осы кемеде жүргізілу көзделген болса, үзінді;
      3) барлық қатысы бар адамдардан түсініктемелері және егер куәгерлер болса, олардың көрсетулері;
      4) көлік оқиғасы болған жерді белгілеумен сызба, сондай-ақ кеменің ретімен орналасуы және басқалары;
      5) көлік оқиғасы учаскесінің навигациялық картасының көшірмесі;
      6) көлік оқиғасына қатысы бар басқа құжаттар мен заттай дәлелдер (радиограммалардың, бұйрықтардың, өкімдердің, курсограммалардың көшірмелері, фотосуреттер, тахограммалар, тралдау немесе тереңдіктерді өлшеу туралы тетіктер мен қондырғылардың істен шығуы туралы актілер, нұсқаулық жөніндегі журналдар).
      Көлік оқиғасы актісіне қоса берілетін барлық құжаттар кеме капитанының, кеме жүргізушісінің, кеме иесінің, гидротехникалық құрылыстардың лауазымды тұлғаларының қолымен расталуы тиіс.
      Қосымшалармен бірге Көлік оқиғасы актісінің бір данасы уәкілетті органның аумақтық бөлімшесіне жіберіледі, актінің бір данасы көлік оқиғасының қатысушыларына жіберіледі.
      10. Көлік оқиғаларын тергеудің жүргізілуін бақылауды Комитеттің аумақтық бөлімшесінің басшысы жүзеге асырады.

2. Көлік оқиғаларын тергеу тәртібі

      11. Көлік оқиғаларын тергеу кемелердің жүзу ауданындағы кеме қозғалысын қалпына келтіру жөніндегі жұмыстарға көлік оқиғаларының салдарын жоюға және кедергі болмауға тиіс.
      12. Ішкі су жолдарында кемелермен, соның ішінде шағын өлшемді кемелермен болған көлік оқиғаларын тергеу, сыныптау және есепке алу Комитеттің аумақтық бөлімшесінде көлік оқиғасы тіркелген сәттен бастап отыз күнтізбелік күн ішінде жүргізіледі.
      13. Аумақтық бөлімшенің қызметкері көлік оқиғасын тергеу кезінде көлік оқиғасы болған жерге келген соң, зақымдалған кемелер мен объектілерді тексеріп қарауды жүргізеді.
      14. Комитеттің аумақтық бөлімшесінің қызметкері көлік оқиғасының қатысушыларынан және куәгерлерінен жазбаша сұрату жүргізеді, оның барысында мыналар анықталады:
      1) кеменің экипажбен жинақталуы, вахтаны жүргізу тәртібінің сақталуы;
      2) лауазымын атқару құқығын растайтын құжаттың болуы, шағын көлемді кемені басқару құқығына куәліктің, шағын көлемді кемеге кеме билеттерінің болуын, шағын көлемді кемені жүргізушінің жүзу өтілі;
      3) вахталық журналдағы көлік оқиғасының дұрыс және толық көрсетілуі;
      4) шағын өлшемді кеме экипажының, кеме жүргізушісінің оқиғадан кейін адамдарға және кемелерге көмек көрсету үшін қабылдаған шаралары;
      5) көлік оқиғасына дейінгі және одан кейінгі қозғалтқыштың және жылжытқыштың жұмыс режимі;
      6) бақылау-өлшеу аспаптарының көрсеткіштері;
      7) көлік оқиғасына қатысушы кемелердің кеме жүрісінің діңгегі мен шекарасына қатысты бағыты;
      8) сигнал оттарының болуы мен олардың көрінуі.
      15. Комитеттің аумақтық бөлімшесінің қызметкері көлік оқиғасы орын алғанға дейінгі, ол орын алған уақыттағы және одан кейінгі кемелердің қозғалысы мен орналасуының схемасын құрастырады, бұл ретте көлік оқиғасы кезінде орын алған жағдай мен факторлардың әсер ету деңгейін, атап айтқанда:
      метереологиялық жағдайларды (көріну қашықтығы, желдің, жаңбырдың, тұманның, толқынның және басқа метеорологиялық факторлардың болуы);
      оқиға болған ауданда басқа кемелердің болуы және олардың көлік оқиғасы салдарына әсер етуін белгілейді.
      16. Кемелердегі көлік оқиғаларын тергеуді жүргізуге байланысты барлық мәселелер бойынша Комитеттің аумақтық бөлімшесі мемлекеттік органдардың, ұйымдардың, сондай-ақ ғылыми ұйымдар, арнайы сараптамалық комиссиялар зертханаларының құзыреті шегінде олармен тікелей өзара іс-қимыл жасайды.
      17. Көлік оқиғасын тергеу мынадай жағдайларда:
      1) көлік оқиғасына қатысы бар адамдарда күтпеген мән-жайлар (ауыру, іссапар және басқа себептер) туындаған;
      2) сараптама, тәжірибе жұмыстарын жүргізу немесе кемелерді су басуын, олардың қирауымен байланысты көлік оқиғасының мән-жайларын қосымша анықтау үшін;
      3) мемлекеттік органдардың, ұйымдардың, сондай-ақ ғылыми ұйымдар, сараптамалық комиссиялар зертханаларының, құзыреті шегінде олардың құжаттарын, материалдарын және қорытындыларды ұсыну үшін Комитеттің шешімі бойынша отыз күнтізбелік күннен аспайтын мерзімге ұзартылады.
      18. Кемелермен болған көлік оқиғаларының себептерін білікті және дәйекті белгілеуді қамтамасыз ету үшін оларды тергеу кезінде Комитеттің аумақтық бөлімшесі ұйымдардың, сондай-ақ ғылыми ұйымдар, сараптамалық комиссиялар зертханаларының сарапшылары мен мамандарын тартады.
      19. Сараптамалық комиссияны немесе көлік оқиғалары бойынша жекелеген сарапшыларды Комитеттің аумақтық бөлімшесінің басшысы тағайындайды.
      Сараптама тағайындалған кезде сараптамалық комиссиясының (сарапшының) алдына сараптама жүргізу барысында шешуге жататын нақты мәселелер қойылады, материалдар ұсынылады.
      20. Сарапшылар болып жоғары немесе техникалық арнайы орта білімі бар және кемінде 5 жыл практикалық жұмыс тәжірибесі бар адамдар (кеме жүргізушілері, кеме механиктері, электр механиктері, электр техниктері, радио техниктері, гидротехниктер, корабль жасаушылар, пайдаланушылар) және жобалау-конструкторлық ұйымдардың қызметкерлері тағайындалады.
      Сараптамаға қатысу үшін Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникация министрлігіне ведомстволық бағынысты ұйымдар басшыларының келісімі бойынша көрсетілген ұйымдардың мамандарын шақыруға болады.
      21. Сарапшылар өз міндеттерін орындау кезінде:
      көліктік оқиғаларды тергеудің сараптамалық қорытындысы үшін қажетті материалдарымен танысады;
      кемелерді және олардың құрылғыларын қарап тексеруді жүргізеді, кеме механизмдерінің, жүйелерінің, құрылғыларының, аспаптарының және басқа жабдықтарының жұмыс істеуін тексереді.
      22. Сарапшылар қорытындыда сараптамалық комиссиясының алдына
қойылған барлық мәселелерге жауаптарды көрсетеді. Қойылған мәселеге
егжей-тегжейлі толық жауап беру мүмкін болмаған жағдайда сарапшылар
бұған дәлелді түсінік береді.

3. Көліктік оқиғаларды есепке алу

      23. Көліктік оқиғаны Комитеттің аумақтық бөлімшесі жүргізетін Көліктік окиғаларды тіркеу журналына тіркейді.
      24. Тіркеу журналы нөмірленеді, тігіледі және Комитеттің аумақтық бөлімшесінің мөрімен расталады.

4. Көліктік оқиғалардың тергеу материалдарын қарау тәртібі

      25. Тергеу материалдары бойынша тергеу жүргізген комитеттің аумақтық бөлімшесінің қызметкері көліктік оқиғаны сыныптайды және дәлелді қорытынды жасайды.
      26. Тергеу қорытындылары бойынша Комитеттің аумақтық бөлімшесі көліктік оқиға туралы қорытынды жасайды да бір-бір данадан Комитетке және көліктік оқиғаға тікелей жол берген қатысушыларға жібереді.
      27. Қорытындыда мынадай мәліметтер қамтылады:
      1) кемелердің атауы, қуаты, тиелуі, жүзіп кету әдістері, қозғалыс бағыты;
      2) көлік оқиғасына қатысушылар туралы қысқаша мәліметтер (оларда тегі, аты, әкесінің аты, туған жылы, лауазымы және жұмыс орны, шағын көлемді кемені басқару құқығына куәлігі туралы мәліметтер, шағын көлемді кемеге кеме билеті, жұмыс өтілі тіркеледі);
      3) көлік оқиғасының уақыты және орны, навигациялық жабдықтың немесе теңіз инфрақұрылымы объектілерінің орналасуы және оларға кемелердің қатысы бойынша жағдайы;
      4) көлік оқиғасының, ол болған кездегі жағдайларын және кемеде жүру шарттарын (қозғалыс сипатын, жолдың, навигациялық жабдықтың, ауа-райының және көрінудің жай-күйін, кеме сигнал беруінің және радионавигациялық аспаптардың іс-әрекетін және пайдалануын, кемелерде немесе өзге объектілерде вахталық қызметті жүргізу тәртібін сақтауды, көлік оқиғасына қатысы бар кеме жүргізушілері мен өзге адамдардың іс-қимылын) қысқаша сипаттау;
      5) көлік оқиғасының себептері;
      6) кемелердің, жүзбелі объектілердің зақымдану орнын, мөлшері мен сипатын, жағалау объектілерінің немесе құрылыстарының зақымдануын, адамдардың ауыр дене жарақаттарын алуын, қаза болуын, кемеден жоғалып кетуін сипаттай отырып көлік оқиғасының салдары;
      7) көлік оқиғасының салдарын жою үшін қолданған техникалық құралдар;
      8) көлік оқиғасына тікелей жол берген немесе оның туындауына ықпал еткен адамдардың тізбесі;
      9) кемелердегі көлік оқиғаларының болуына ықпал ететін себептер мен жағдайларды жою жөніндегі ұсынымдар.
      28. Комитеттің аумақтық бөлімшесінің қорытындысы мен көлік оқиғасы бойынша материалдар ұсынылған күннен бастап күнтізбелік отыз күн ішінде Комитет оларды қарайды, содан кейін шешім шығарады.
      29. Техникалық жай-күйін, одан әрі пайдалану және/немесе жөндеу шарттарын анықтау мақсатында кеме иесі және/немесе кеме жүргізушісі Комитеттің аумақтық бөлімшесінің қорытындысын алғаннан кейін «Кеме қатынасы тіркелімі» мемлекеттік мекемесіне кемені, ал Комитеттің аумақтық бөлімшесіне шағын көлемді кемені кезектен тыс техникалық куәландыруға ұсынады.

Об утверждении Правил проведения расследований, классификации и учета транспортных происшествий с судами, в том числе маломерными судами, на внутренних водных путях

Постановление Правительства Республики Казахстан от 23 августа 2011 года № 944. Утратило силу постановлением Правительства Республики Казахстан от 10 августа 2015 года № 622

      Сноска. Утратило силу постановлением Правительства РК от 10.08.2015 № 622 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      Примечание РЦПИ!
      В соответствии с Законом РК от 29.09.2014 г. № 239-V ЗРК по вопросам разграничения полномочий между уровнями государственного управления см. приказ и.о. Министра по инвестициям и развитию Республики Казахстан от 27 марта 2015 года № 358.

      В соответствии с подпунктом 20) статьи 8 Закона Республики Казахстан от 6 июля 2004 года "О внутреннем водном транспорте" Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:
      1. Утвердить прилагаемые Правила проведения расследований, классификации и учета транспортных происшествий с судами, в том числе маломерными судами, на внутренних водных путях.
      2. Настоящее постановление вводится в действие по истечении десяти календарных дней со дня первого официального опубликования.

      Премьер-Министр
      Республики Казахстан                       К. Масимов 

Утверждены         
постановлением Правительства
Республики Казахстан    
от 23 августа 2011 года № 944

Правила
проведения расследований, классификации и учета транспортных
происшествий с судами, в том числе маломерными судами,
на внутренних водных путях

1. Общие положения

      1. Настоящие Правила проведения расследования, классификации и учета транспортных происшествий с судами, в том числе маломерными судами, на внутренних водных путях (далее - Правила) приняты в соответствии с Законом Республики Казахстан от 6 июля 2004 года "О внутреннем водном транспорте".
      2. Правила определяют порядок проведения расследований, классификации и учета транспортных происшествий с судами, в том числе маломерными, подлежащими государственной регистрации в судовой книге, Государственном судовом реестре Республики Казахстан, или в реестре арендованных иностранных судов, которые осуществляют плавание по внутренним водным путям, в том числе в целях транзита, на основании международных договоров, ратифицированных Республикой Казахстан.
      3. Целью проведения расследований, классификации и учета транспортных происшествий с судами, в том числе маломерными судами, является установление обстоятельств, причин, последствий, оценка действий причастных лиц, принятие мер по их предотвращению, а также подготовка соответствующих рекомендаций по предупреждению аварийности.
      4. В Правилах используются следующие понятия:
      1) авария - транспортное происшествие, в результате которого произошла гибель, либо причинение тяжких телесных повреждений, либо исчезновение людей с судна, а также полное конструктивное разрушение судна, затопление судна, повреждение судном другого судна, средств навигационного оборудования, объектов гидротехнических сооружений, приведшее к выводу их из эксплуатации, разливу нефти и нефтепродуктов;
      2) гидротехнические сооружения - шлюзы, плотины, мосты, портовые и водозаборные сооружения, волноломы, а также воздушные и подводные переходы (кабели, трубопроводы, линии телефонных и электропроводных передач, наплавные мосты) в пределах судового хода;
      3) судоходные качества - совокупность характеристик  судна, определяющих его поведение в эксплуатационных условиях плавания: плавучесть, остойчивость, непотопляемость, ходкость, управляемость;
      4) затопление судов - полное погружение корпуса в воду или полная утрата запасов плавучести в результате проникновения воды в корпус или опрокидывания;
      5) транспортное происшествие - событие с судном, приведшее его к бедствию и повлекшее утрату судоходных качеств, повреждение судном другого судна (судов), средств навигационного оборудования, объектов гидротехнических сооружений, потеря судном буксируемого объекта;
      6) эксплуатационное происшествие - транспортное происшествие, не относящееся к аварии.
      5. Органом расследования транспортного происшествия является территориальное подразделение Комитета транспортного контроля Министерства транспорта и коммуникаций Республики Казахстан (далее - территориальное подразделение Комитета).
      6. Расследование транспортного происшествия, произошедших с судами, осуществляется независимо от любого другого расследования, проводимого в рамках трудового законодательства, уголовного, административного или иного производства, и не препятствует любому другому расследованию.
      7. Территориальное подразделение Комитета незамедлительно сообщает в Комитет и транспортную прокуратуру следующие сведения о транспортном происшествии:
      1) фамилия, имя, отчество, контактные телефоны, лица (организации) сообщившего о транспортном происшествии;
      2) дата и время транспортного происшествия;
      3) регистрационный номер и тип судна, данные о судовладельце;
      4) координаты места транспортного происшествия;
      5) маршрут движения судна;
      6) фамилия, имя, отчество, контактные телефоны судоводителя и об иных лицах находившихся на судне;
      7) метеорологические условия погоды;
      8) наличие навигационных оборудования, объектов морской инфраструктуры;
      9) причины транспортного происшествия, наличие и характер повреждений судна, навигационных оборудования, объектов морской инфраструктуры, количество погибших, получивших телесные повреждения и исчезнувших людей с судна, загрязнение окружающей среды;
      10) другие сведения, позволяющие оценить транспортное происшествие и принять решение о необходимости привлечения технических средств для оказания помощи и ликвидации последствий.
      8. Транспортное происшествие, классифицируется как авария или эксплуатационное происшествие.
      9. В случае транспортного происшествия капитан судна, судоводитель, судовладелец, должностные лица гидротехнических сооружений, независимо от формы собственности и ведомственной принадлежности:
      1) в течение 24 часов сообщают о транспортном происшествии в территориальное подразделение Комитета и транспортную прокуратуру;
      2) в течение 48 часов с момента транспортного происшествия составляют Акт транспортного происшествия, и представляют один экземпляр в территориальное подразделение Комитета, на основании которого проводится регистрация транспортного происшествия.
      В Акте транспортного происшествия содержатся следующие сведения:
      1) дата и место транспортного происшествия, сведения о составителях (должность, фамилия, имя, отчество, а для свидетелей - адрес местожительства);
      2) основные данные о судне и гидротехническом сооружении (название, тип, мощность, грузоподъемность, габариты, вид грузов и другие);
      3) сведения об участниках транспортного происшествия (должность, возраст, специальное образование, общий стаж работы на водном транспорте, в командных должностях и занимаемой должности, рабочий диплом или свидетельство, дата их получения и кем выданы);
      4) гидрологическая характеристика участка, на котором произошло транспортное происшествие, состояние погоды, видимость, габариты судового хода и их соответствие объявленным, наличие навигационных знаков на штатных местах и их соответствие нормативным требованиям и другие;
      5) оценка действий перед транспортным происшествием и обстоятельств, имеющих отношение к нему;
      6) обстоятельства транспортного происшествия (подробное описание происшествия с указанием последовательности всех маневров, скорости хода, распоряжений, команд, сигналов и прочие);
      7) последующие действия судоводителя или экипажа, включая действия по ликвидации последствий транспортного происшествия, спасанию людей и груза;
      8) количество травмированных или погибших людей, их фамилии, имена, местожительство, год рождения;
      9) повреждение корпуса, механизмов, движителей, рулевых устройств, которые должны быть оформлены "Судовым техническим Актом" в произвольной форме;
      10) последствия повреждения (затопление отсеков, утрата или порча груза, загрязнение окружающей среды, возможность движения и прочие);
      11) дата и подписи составителей Акта транспортного происшествия.
      Акты транспортных происшествий с гидротехническими сооружениями оформляются с участием представителей их владельцев.
      При двух и более участниках транспортного происшествия Акт составляется ими совместно. При разногласиях участников транспортного происшествия о его причинах и последствиях Акты составляются раздельно.
      К Акту транспортного происшествия прилагаются следующие документы:
      1) выписка из судового журнала (вахтенного журнала) за время, включающее действия вахтенного начальника перед транспортным происшествием, в момент происшествия и после него за исключением маломерных судов;
      2) выписка из машинного и судового журналов, если их ведение предусмотрено на данном судне;
      3) объяснительные от всех причастных лиц и свидетельские показания, если они имеются;
      4) схема с обозначением места транспортного происшествия, а также последовательных расположений судна и другие;
      5) копия навигационной карты участка транспортного происшествия;
      6) другие документы и вещественные доказательства, имеющие отношение к транспортному происшествию (копии радиограмм, приказов, распоряжений, курсограмм, фотографии, тахограммы, Акты о тралении или промерах глубин, выхода из строя механизмов, устройств, журналы по инструктажу).
      Все прилагаемые документы к Акту транспортных происшествий заверяются подписью капитана судна, судоводителя, судовладельца и должностных лиц гидротехнических сооружений.
      Один экземпляр Акта транспортного происшествия с приложениями направляется в территориальное подразделение Комитета, по одному экземпляру Акта направляются участникам транспортного происшествия.
      10. Контроль за проведением расследования транспортного происшествия осуществляет руководитель территориального подразделения Комитета.

2. Порядок расследования транспортных происшествий

      11. Расследование транспортных происшествий не должно задерживать ликвидацию последствий транспортных происшествий и работ по восстановлению движения судов в районе плавания судов.
      12. Расследование, классификация и учет транспортных происшествий с судами, в том числе маломерными судами, на внутренних водных путях, проводится в течение тридцати календарных дней с момента регистрации транспортного происшествия в территориальном подразделении Комитета.
      13. При расследовании транспортного происшествия работник территориального подразделения по прибытию на место производит осмотр места происшествия, поврежденных судов и объектов.
      14. Работник территориального подразделения Комитета проводит письменный опрос участников и очевидцев транспортного происшествия, в ходе которого определяются:
      1) укомплектованность судна экипажем, соблюдение порядка несения вахт;
      2) наличие документов, подтверждающих право занятия должности, наличие удостоверения на право управления маломерным судном, судового билета на маломерное судно, стаж плавания судоводителя маломерного судна;
      3) правильность и полнота отражения транспортного происшествия в вахтенном журнале;
      4) меры, принимавшиеся экипажем, судоводителем маломерного судна сразу после происшествия для оказания помощи людям и судам;
      5) режим работы двигателей и движителей до и после транспортного происшествия;
      6) показания контрольно-измерительных приборов;
      7) положение участвующих в транспортном происшествии судов относительно оси и границ судового хода;
      8) наличие сигнальных огней и их видимость.
      15. Работник территориального подразделения Комитета составляет схемы движения и положения судов до наступления транспортного происшествия, во время его и после его наступления, при этом устанавливает обстановку и степень влияния факторов, имеющих место при транспортном происшествии, а именно:
      метеорологические условия (дальность видимости, наличие ветра, дождя, тумана, волнения и других метеорологических факторов);
      наличие других судов в районе происшествия и их влияние на последствия транспортного происшествия.
      16. По всем вопросам, связанным с производством расследования транспортных происшествий на судах, территориальные подразделения Комитета взаимодействуют непосредственно с государственными органами, организациями, а также с лабораториями научных организаций, специальных экспертных комиссий в пределах их компетенции.
      17. Расследования транспортного происшествия продлевается по решению Комитета сроком не более тридцати календарных дней, в следующих случаях:
      1) непредвиденных обстоятельств (болезнь, командировка, и другие причины) возникших у лиц, имеющих отношение к транспортному происшествию;
      2) для проведения экспертизы, опытных работ или дополнительного выяснения обстоятельств транспортного происшествия, связанные с затоплением, гибелью судов;
      3) для предоставления документов, материалов и заключений государственных органов, организаций, а также с лабораторий научных организаций, экспертных комиссий в пределах их компетенции.
      18. Для обеспечения квалифицированного и достоверного установления причин транспортных происшествий с судами при их расследовании территориальное подразделение Комитета привлекают экспертов и специалистов организаций, а также с лабораторий научных организаций экспертных комиссий.
      19. Экспертная комиссия или отдельные эксперты по транспортным происшествиям назначаются руководителем территориального подразделения Комитета.
      При назначении экспертизы перед экспертной комиссией (экспертом) ставятся конкретные вопросы, подлежащие разрешению в ходе проведения экспертизы, предоставляются материалы.
      20. Экспертами назначаются лица, имеющие высшее или среднетехническое специальное образование и опыт практической работы не менее 5 лет (судоводители, судомеханики, электромеханики, электротехники, радиотехники, гидротехники, кораблестроители, эксплуатационники) и работники проектно-конструкторских организаций.
      Для участия в экспертизе могут приглашаться специалисты организаций, подведомственных Министерству транспорта и коммуникаций Республики Казахстан, по согласованию с руководителями указанных организаций.
      21. При выполнении своих задач эксперты:
      знакомятся с материалами расследования транспортных происшествий, необходимыми для экспертного заключения;
      производят осмотры судов и их устройств, проверяют действие судовых механизмов, систем, устройств, приборов и другого оборудования.
      22. Эксперты указывают в заключении ответы на все поставленные перед экспертной комиссией вопросы. В случае невозможности подробного и полного ответа на поставленный вопрос эксперты представляют этому мотивированное объяснение.

3. Учет транспортных происшествий

      23. Транспортное происшествие регистрируется территориальным подразделением Комитета в Журнале регистрации транспортных происшествий.
      24. Журнал регистрации пронумеровывается, прошнуровывается и заверяется печатью территориального подразделения Комитета.

4. Порядок рассмотрения материалов расследования
транспортных происшествий

      25. По материалам расследования работник территориального подразделения Комитета, производивший расследование классифицирует транспортное происшествие и составляет мотивированное заключение.
      26. По итогам расследования территориальное подразделение Комитета составляет заключение о транспортном происшествии и направляет по одному экземпляру в Комитет и участникам непосредственно допустивших транспортное происшествие.
      27. В заключении содержатся следующие сведения:
      1) наименование судов, мощность, загрузка, способы учалки, направление движения;
      2) краткие сведения об участниках транспортного происшествия (фиксируется фамилия, имя, отчество, год рождения, должность и место работы, сведения об удостоверении на право управления маломерным судном, судовой билет на маломерное судно, стаж плавания);
      3) время и место транспортного происшествия, расположение навигационного оборудования или объектов и положение по отношению к ним судов;
      4) краткое описание обстоятельств транспортного происшествия и условий судоходства, при которых он произошел (характер движения, состояние пути, навигационной обстановки, погоды и видимости, действие и использование судовой сигнализации и радионавигационных приборов, соблюдение порядка несения вахтенной службы на судах или иных объектах, действия судоводителей и других лиц, причастных к транспортному происшествию);
      5) причины транспортного происшествия;
      6) последствия транспортного происшествия с описанием места, размеров и характера повреждений судов, плавучих объектов, повреждений береговых объектов или сооружений, причинение тяжких телесных повреждений, гибели, исчезновения людей с судна;
      7) технические средства, использованные для ликвидации последствий транспортного происшествия;
      8) перечень лиц, непосредственно допустивших транспортное происшествие или содействовавших его возникновению;
      9) рекомендации по устранению причин и условий, способствующих возникновению транспортных происшествий на судах.
      28. Комитет рассматривает заключение территориального подразделения Комитета и материалы по транспортному происшествию в течение тридцати календарных дней со дня их представления, после чего выносит решение.
      29. После получения заключения с целью определения технического состояния, условий для дальнейшей эксплуатации и/или ремонта, судовладелец и/или судоводитель предъявляют судно в Государственное учреждение "Регистр Судоходства", а маломерное судно в территориальное подразделение Комитета, к внеочередному техническому освидетельствованию.