Қазақстан Республикасында Нашақорлыққа және есірткі бизнесіне қарсы күрестің 2023 – 2025 жылдарға арналған кешенді жоспарын бекіту туралы
Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:
1. Қоса беріліп отырған Қазақстан Республикасында Нашақорлыққа және есірткі бизнесіне қарсы күрестің 2023 – 2025 жылдарға арналған кешенді жоспары (бұдан әрі – Кешенді жоспар) бекітілсін.
2. Орталық және жергілікті атқарушы органдар, Қазақстан Республикасының Президентіне тікелей бағынатын және есеп беретін мемлекеттік органдар (келісу бойынша), сондай-ақ Кешенді жоспардың орындалуына жауапты өзге де ұйымдар (келісу бойынша):
1) Кешенді жоспарда көзделген іс-шаралардың уақтылы іске асырылуын және көрсеткіштерге қол жеткізуді қамтамасыз етсін;
2) жылына екі рет, есепті жартыжылдықтан кейінгі 15 қаңтардан және 15 шілдеден кешіктірмей, Қазақстан Республикасының Ішкі істер министрлігіне Кешенді жоспар іс-шараларының орындалу барысы туралы ақпарат беріп тұрсын.
3. Қазақстан Республикасының Ішкі істер министрлігі жылына екі рет, есепті жартыжылдықтан кейінгі 15 ақпаннан және 15 тамыздан кешіктірмей, Қазақстан Республикасы Үкіметінің Аппаратына Кешенді жоспардың іске асырылу барысы туралы жиынтық ақпарат беріп тұрсын.
4. Осы қаулының орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Ішкі істер министрлігіне жүктелсін.
5. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.
Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрі Ә. Смайылов
Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2023 жылғы 26 маусымдағы
№ 508 қаулысымен
бекітілген
Қазақстан Республикасында Нашақорлыққа және есірткі бизнесіне қарсы күрестің 2023 – 2025 жылдарға арналған
КЕШЕНДІ ЖОСПАРЫ
Кіріспе
Есірткіге қатысты ахуал туралы
Қазіргі уақытта тұтынылатын есірткінің мынадай негізгі түрлерін бөліп көрсетуге болады:
апиындар, оның ішінде Қазақстан мен Орталық Азия мемлекеттерінің аумақтары арқылы өтетін және шектес мемлекеттердің ұйымдасқан қылмысы белсенді пайдаланатын, еліміздің аумағы арқылы Ауғанстаннан "Солтүстік маршрут" деп аталатын транзитпен өтетіндер;
өндірісі ел аумағында кеңінен таралған синтетикалық есірткілер;
өзі өсетін және қолдан өсірілген қарасора және оның туындылары;
құрамында "дәріханалық" нашақорлық деп аталатын психобелсенді заттар бар дәрілік препараттар.
Елде есірткінің таралуын тудыратын жағымсыз факторлар:
Қазақстан Республикасының Мемлекеттік шекарасының жекелеген учаскелерінің заманауи техникалық құралдармен жеткілікті жарақталмауы салдарынан есірткінің, прекурсорлардың, оларды дайындау үшін пайдаланылатын өзге де заттар мен жабдықтардың транзиттік түрлерін заңсыз әкелудің тұрақты арналарының болуы;
қараусыз қалған құдықтарды, өзге де коммуникацияларды, сондай-ақ көліктік-логистикалық жүктермен жеткізілетін заңды ингредиенттерді (конструкторларды) пайдалана отырып, әдетте, адам аз жүретін жерлерде жабдықталатын жасырын есірткі өндірістерінің, оның ішінде плантациялардың және каннабис өсіру жөніндегі "фито-зертханалардың" аса бүркемеленуі;
есірткі диллерлерінің ғылыми-техникалық прогресс жетістіктерін белсенді енгізуі (Даркнет, мессенджерлер, криптоәмияндар және т.б.);
клиниканың жеткіліксіз зерттелуі және синтетикалық есірткінің жаңа түрлерін зерттеу әдістемесінің жетілдірілмеуі, бұлар қоғамның осы заттарға мүлдем төзбеушілігін және олардың таралуына қарсы күрестің тиімді құқық қорғау тетігін қалыптастыруға мүмкіндік бермейді.
Есірткінің заңсыз айналымының жыл сайынғы көлемі шамамен 20-25 тоннаны құрайды, оның 95%-дан астамы каннабис тобындағы есірткіге, 5%-ға жуығы синтетикалық есірткіге, ал 1%-дан азы апиынға, героинге және заттардың өзге де түрлеріне тиесілі. 2022 жылы оларды тәркілеу көрсеткіштері: жалпы саны – 15,9 тонна, оның ішінде "синтетика" – 582,9 кг (3,6%), героин мен апиын – 172,7 кг (1%), марихуана мен гашиш – 6,7 тонна (42%), каннабис – 8,5 тонна (53,2%).
Отандық есірткі нарығында каннабиноидтардың басым болуы, ең алдымен, "Шу алқабында" (шамамен 140 мың га) құрамында есірткі бар қарасора өсетін ірі ошақтардың болуымен байланысты. Табиғи процестер барысында бұл ареалдардың бытыраңқылығы, оларға барудың қиындығы және жыл сайын ауысып тұруы оларды жою жөніндегі алдын алу шараларының тиімділігін қамтамасыз етуге мүмкіндік бермейді. Бұған каннабистің тамыр жүйесі құрылымының ерекшелігімен байланысты экологиялық аспектілер де кедергі келтіреді, бұл топырақты ұстап тұруға және ондағы ылғалдың қажетті мөлшерін сақтауға ықпал етеді, бұл аталған аумақты жайылымдар мен басқа да ауыл шаруашылығы мақсаттарын ұйымдастыруға қолайлы етеді.
Мұндағы тағы бір фактор Қызылорда, ішінара Түркістан, Ақтөбе және Ұлытау облыстарының аумағында "Үнді" қарасорасын заңсыз өсіруді ұйымдастыру болып табылады. Қылмыстық әрекеттің бұл түрі осы өңірлердің құмға жете бергендегі және адам аз жүретін басқа да учаскелерінде есірткі плантацияларын анықтау және жою үшін авиация мен басқа да арнайы күштер мен құралдар алғаш тартылған 2010-шы жылдардың ортасына қарай шарықтау шегіне жетті.
Нәтижесінде каннабисті заңсыз өсіру тенденциялары айтарлықтай тоқтатылды. Сонымен қатар әуе барлауы оның таралуына қарсы күрестің ең тиімді әдісі болып қала береді. Осыған байланысты есірткі дайындаушыларды ұстау тактикасы ғана түзетуді қажет етеді, ІІО-ны пилотсыз ұшу аппараттарымен, автомобиль көлігімен және әуе барлауы құралдарымен жарақтандыру олардың қызметін жасырын анықтау мен құжаттауға ықпал еткен болар еді. Бұл ретте тікұшақ техникасы басып алу топтарын десанттау үшін ғана қолданылатын болады, бұл оның моторесурсын едәуір арттырады.
Соңғы жылдары апиындарды әсері соларға ұқсас, бірақ анағұрлым арзан синтетикалық препараттар белсенді алмастырып келе жатқанына қарамастан олардың отандық есірткі нарығында болу сипаты тұрақсыз. Бұған есірткі өндірісінің тікелей әсерін және Ауғанстанда қалыптасып отырған күрделі қоғамдық-саяси жағдайды ескерсек, осы бағыттағы есірткіге қатысты ахуал түрлі сценарийлер бойынша өрбуі мүмкін: бір жағынан, Ауғанстанның қазіргі билігі есірткіге қарсы ымырасыз күрес бағытын ұстанады, екінші жағынан, көп жылдар бойы елдегі есірткі бизнесі халықтың негізгі табыс көзіне айналды және тиісінше мемлекет қазынасын толықтырып келді.
Осыған байланысты ауған апиындарының транзитіне байланысты ахуалдың одан әрі өрбуін болжау тереңдетілген жеке талдау жүргізуді қажет етеді, өйткені бұл проблема Қазақстандағы және Орталық Азияның басқа елдеріндегі есірткіге қатысты ахуалды анықтайтын басқа факторлармен өзара байланысты.
Есірткі нарығының синтетикалық жолмен алынған жаңа психологиялық белсенді заттармен молығуы жаһандық жалпы әлемдік проблема болып табылады. Қазақстанда олардың таралуының алғашқы алғышарттары 2010-шы жылдардың басында пайда болды, ол кезде мысалы, Ресей мен Белоруссияда "синтетикадан" қайтыс болу тым жоғары шекке жеткен еді.
Бұл проблеманы жедел шешу үшін, ең алдымен, есірткіге қарсы заңнама 2015 жылы есірткі мен психотроптық заттардың "аналогтары" институтын енгізу, 2019 жылы Үкіметке бақыланатын заттардың тізімін бекіту, сондай-ақ 2021 жылы "синтетиканы" сақтағаны үшін қылмыстық жауапкершілік 1 грамнан басталатын есірткінің ауыр түрлеріне жатқызу құзыретін беру жолымен жаңғыртылды.
Қабылданған нормалардың арқасында Қазақстанда бүгінге белгілі синтетикалық есірткінің барлық дерлік қауіпті түрлері (барлығы 300-ге жуық заттар және олардың 1 мыңнан астам аналогтары) бақыланады.
Сонымен қатар 2010-шы жылдардың соңында есірткі саудасында шетелдік онлайн-платформалар, лездік хабар алмасу сервистері, электрондық әмияндар, ал кейінірек криптовалюта, иесіздендірілген және жалған, "дроп-шоттар" белсенді қолданыла бастады.
Осыған байланысты 2020 жылы Мемлекет басшысының тапсырмасы бойынша Интернет арқылы есірткі тұтынуға икемдеу және өткізу тиісінше ауыр және аса ауыр қылмыстар санатына жатқызылды. Сондай-ақ қылмыстың жаңа құрамы – есірткіні жарнамалау және насихаттау енгізілді.
Бүгінгі таңда "синтетиканың" кең таралуының аталған факторларына, әдетте, Ресейде және Қытайда шығарылған прекурсорлар мен жабдықтар пайдаланылатын жасырын есірткі зертханалары жағдайында меншікті өндірістің жолға қойылуы қосылды. Сонымен қатар түрлі концентраттардың, прекурсорлардың және тұтынуға әзір заттардың негізінен Ресей аумағынан пошта жөнелтімдері мен көлік-логистикалық компаниялар арқылы контрабандасы жалғасуда.
Қазіргі уақытта есірткі бизнесінің жаңа көріністеріне қарсы күресті күшейту үшін Қазақстан Республикасы Парламентінің Мәжілісі прекурсорлардың (олардың контрабандасы ғана қылмыстық жазаланады), есірткі жасау үшін пайдаланылатын өзге де заттар мен жабдықтардың (мұнда міндетті белгі оларды өткізу болып табылады) елдегі заңсыз айналымы үшін жауапкершілікті қатаңдатуды көздейтін заң жобасын қарастыруда.
Сонымен қатар осы бағыттағы нормативтік-құқықтық базаны одан әрі жетілдіру тиісті нормаларды жетілдіру бойынша түсініктемелер мен ұсыныстар әзірлей отырып, есірткіге қатысты құқық бұзушылықтар туралы істер бойынша сот практикасын, әсіресе, олардың жаңадан енгізілген құрамдарын зерделеуден көрінеді.
Айта кету керек, жоғарыда аталған заң жобасында "дәріханалық нашақорлықта" қолданылатын "тропикамид" және "азот оксиді" сияқты дәрілік препараттарды қамтитын күшті әсер ететін заттарды теріс пайдаланғаны үшін жауапкершілікті күшейту көзделіп отыр. Негізінен бұл заттар "синтетика" мен есірткінің басқа түрлерінің әсерін арттыру үшін қолданылады және медициналық нарықтың дамуына байланысты толық тізбесі жоқ.
Сондықтан қазіргі кезеңде азаматтардың мұқтаж санаттарының осы препараттарға қолжетімділігін сақтап қалуды ескере отырып, теріс тұтыну нысанасына айналып отырған дәрі-дәрмек айналымын мониторингтеу және шектеу тетігін әзірлеп, олардың неғұрлым қауіптілерін есірткіге, психотроптық немесе күшті әсер ететін заттарға жатқызу туралы мәселені қарастыру қажет.
"Синтетиканың" таралуының жолын кесу мақсатында мынадай шараларды да көздеу маңызды:
есірткі дайындау үшін пайдаланылатын прекурсорларды, өзге де заттар мен жабдықтарды, ең алдымен, тиісті жүктерді шекаралық және кедендік тексеріп-қарау аймақтарында бақылауды күшейту, соңғы уақытта ондаған тоннамен тәркіленетін мұндай заттардың "шығу тегін", уыттылығы мен химиялық құрамын айқындай отырып (а.ж. басынан бері – 90 тоннаға жуық), оларды кейіннен өнеркәсіпте қолдану және (немесе) кәдеге жарату мүмкіндігін қарастыру;
есірткі бизнесінде интернет-технологияларды пайдалануды шектеу, оның ішінде Қазақстанда қызметі Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасының нормаларына, сондай-ақ провайдерлік, банктік және почта қызметтеріне жататын шетелдік онлайн-платформалар мен жедел хабар алмасу сервистерінің өкілдіктерін кеңейту жолымен.
Мұнда ІІО-ның мамандандырылған бөлімшелерін заманауи аппараттық-бағдарламалық кешендермен жарақтандырумен қатар киберқылмысқа қарсы күрес саласындағы ІІМ-нің жалпы функционалын төмендегі бөлікте кеңейту мүмкіндігін қарастырған жөн;
ойын-сауық мекемелерінде және тиісті қауіп аймағына кіретін өзге де объектілерде есірткінің таралуына ықпал ететін жағдайларды жойып, олардың тізбесін кеңейту және тиісті әкімшілік-құқықтық нормалар призмасы арқылы есірткіні өткізудің және (немесе) медицинадан басқа мақсатта тұтынудың жолын кесуге бағытталған шараларды регламенттеу (Қазақстан Республикасы ӘҚБтК 422-бабы);
есірткі тұтынушылардың дербес деректерін емес, олардың нақты санын анықтау қажеттігін негізге ала отырып, халықтың декреттелген топтары арасында психобелсенді заттарды қолдану тұрғысынан скрининг енгізу, олардың кезең-кезеңімен кеңеюін ескеру.
2015 жылы Нашақорлық пен есірткі бизнесіне қарсы күрестің салалық бағдарламасының күші жойылған соң, Үкімет 2022 жылы мақұлдаған Есірткі қылмысына қарсы іс-қимыл және нашақорлықтың профилактикасы шараларын жетілдіру жөніндегі 2022 – 2023 жылдарға арналған жол картасы осы саладағы алғашқы әрі бірден-бір ведомствоаралық құжатқа айналғанын атап өткен жөн.
Бұдан басқа, ІІМ құрылымында мемлекеттік мекеме ретінде жұмыс істеген бейінді Комитет 2014 жылы Есірткі қылмысына қарсы іс-қимыл департаменті болып қайта құрылды, оның барлық функциялары, мақсаттары мен міндеттері сақталды. Алайда оның штат саны 2 есе қысқарды және өкілеттіктер нормативтік деңгейде айтарлықтай шектелді.
Дәл сол кезеңде басқа уәкілетті органдарға, оның ішінде кеденге қайта құрылымдау жүргізіліп, оның құқық қорғау функциясы ЭТҚ-ға беріліп, оның қызметкерлері кеден аймағына кіре алмайтын болды.
Нәтижесінде қалыптасқан ахуал ЭТҚ-нің есірткі контрабандасына қарсы іс-қимыл жасау мүмкіндіктерінің едәуір қысқаруына және, әсіресе, мемлекеттік есірткі саясатын қалыптастыру мен іске асыруда уәкілетті үйлестіруші орган ретіндегі ІІМ рөлінің әлсіреуіне алып келді.
Бірінші кезектегі шаралар
Есірткіге қарсы қызметті нақты бағдарламалық регламенттеудің болмауына байланысты бүгінгі таңда басты назар құқық қорғау, арнайы мемлекеттік органдар, сот-сараптама және наркологиялық мекемелердің белгілі бір байланысы бар есірткі бизнесінің салдарымен күресуге аударылады.
Сонымен қатар тиісінше қаржыландырылатын болса, олардың әлеуеті есірткіге қатысты ахуалды шұғыл тұрақтандырудың тиімді платформасын құруға мүмкіндік береді, оған таяудағы перспективада мынадай шараларды қабылдау ықпал етуі мүмкін:
шекаралық өткізу пункттерін тауарлық-материалдық құндылықтар мен заңды химиялық өнім түрінде ауыр жүк көлігімен тасымалданатын есірткіні, прекурсорларды және есірткі зертханаларына арналған жабдықтарды табу жөніндегі тексеру жабдықтарымен жарақтандыру;
жаңа синтетикалық есірткіні, сондай-ақ азаматтарды медициналық куәландыру шеңберінде денсаулық сақтау органдары алатын қан үлгілерін және басқа да биоматериалдарды жылдам зерттеу бойынша сот сараптамасы органдарының материалдық-техникалық базасын нығайту;
есірткіге тәуелділікті ерте сатыларда анықтау бойынша есірткі тұтынушылардың дұрыс есебін қалыптастыруға, нашақорлықтың алдын алудың барабар шараларын әзірлей отырып, есірткіге қатысты ахуалды тиімді талдауға ықпал ететін скринингті енгізу;
емдеу-оңалту орталықтарын жаңғырту және ашу, емдеу-еңбек шеберханаларының дайын өніміне сұранысты арттыру, жеке есірткі орталықтарында психобелсенді заттарға тәуелді адамдарға медициналық-әлеуметтік көмек көрсету мониторингі;
каннабисті дайындау, оның таралу арналарын анықтау және жолын кесу, сондай-ақ қазіргі заманғы техникалық құралдарды қолдана отырып, адам аз жүретін жерлерде жасырын есірткі зертханаларын жою тиімділігін арттыру.
Осыған байланысты Қазақстан Республикасында нашақорлыққа және есірткі бизнесіне қарсы күрестің 2023 – 2025 жылдарға арналған кешенді жоспарының (бұдан әрі – Кешенді жоспар) іс-шараларын іске асыруға бюджеттен 53,1 млрд теңге бөлу көзделген, оның ішінде 367 млн теңгеге жуығы – Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің "Сот сараптамалары орталығы" республикалық мемлекеттік қазыналық кәсіпорнының меншікті қаражаты.
Р/с № | Іс-шараның атауы | Аяқтау нысаны | Орындау мерзімі | Орындауға жауаптылар | Қаржыландыру көлемі, мың теңге | Қаржыландыру көздері | ||||
барлығы 2023-2025 жылдарға | оның ішінде | |||||||||
2023 жыл | 2024 жыл | 2025жыл | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
Күтілетін нәтиже: | ||||||||||
Синтетикалық жолмен алынатын есірткі мен психотроптық заттарды тұтынушылар ретінде алғаш рет есепке қойылған адамдардың санын 2023 ж. 5%, 2024 ж. 10%, 2025 ж. 15% көбейту арқылы есірткі тұтынушылардың жасырын болуын төмендету (дереккөз: ҚСАЕАК-тің 1-Н есебі) | ||||||||||
"Нашақорлық" диагнозымен динамикалық бақылаудағы кәмелетке толмағандардың жалпы санынан ұзақ ремиссиямен динамикалық бақылаудан алынған кәмелетке толмағандардың үлесін 2023 ж. 15%, 2024 ж. 18%, 2025 ж. 20% ұлғайту (дереккөз: Денсаулық сақтау министрлігінің деректері) | ||||||||||
Заңсыз айналымда табылған заттардың жаңа түрлерімен толығуы есебінен ҚР-да бақылауға жататын есірткі мен прекурсорлардың тізімдерін 2023 ж. 5%, 2024 ж. 5%, 2025 ж. 5% өзектілендіру (дереккөз: Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 3 шілдедегі № 470 қаулысы) | ||||||||||
Синтетикалық препараттардың заңсыз айналымнан алынуын ұлғайту арқылы олардың қолжетімді болуын 2023 ж. 10%, 2024 ж. 15%, 2025 ж. 20% қысқарту (дереккөз: ҚСАЕАК-тің 1-Н есебі) | ||||||||||
Ерікті емдеуден өткен есірткіге тәуелділердің жалпы санынан медициналық-әлеуметтік оңалту бағдарламасымен қамтылған адамдардың үлесін 2023 ж. 26%, 2024 ж. 28%, 2025 ж. 30% ұлғайту (дереккөз: Денсаулық сақтау министрлігінің деректері) | ||||||||||
Синтетикалық есірткіге сот сараптамасын жүргізу мерзімдерін 2023 ж. 10 тәулікке дейін, 2024 ж. 5 тәулікке дейін, 2025 ж. 3 тәулікке дейін қысқарту (дереккөз: Әділет министрлігінің мәліметтері) | ||||||||||
Есірткі дайындау үшін пайдаланылатын прекурсорлардың, өзге де заттар мен жабдықтардың, заңсыз айналымының жолын кесіп, оларды тәркілеуді 2023 ж. 5 есе, 2024 ж. 10 есе, 2025 ж. 15 есе өсіру (дереккөз: ҚСАЕАК-тің 1-Н есебі) | ||||||||||
Заңсыз интернет-контенттің жалпы құрылымындағы олардың үлесінің мазмұнымен есірткі сайттарын 2023 ж. 25%, 2024 ж. 27%, 2025 ж. 30% анықтау және бұғаттау (дереккөз: "Кибернадзор" АЖ) | ||||||||||
Есірткіге қатысты ахуалды және оның өрбу үрдістерін талдау | ||||||||||
Есірткі нарығының трансформациясы, қазіргі заманғы есірткі бизнесінің жаңа сын-қатерлері мен қауіптерінің пайда болуы жағдайында есірткіге қатысты ахуалдың өрбуіне терең талдау жүргізіп, мыналарға назар аудару: | талдамалық шолулар | 2023 - 2025 жылдар, жартыжылдықта бір рет | ІІМ, ДСМ, БП (келісу бойынша) "ССО" РМҚК (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | ||
9.1 | елдегі есірткі тұтыну деңгейі, тұтынылатын есірткі түрлері және Қазақстан аумағы арқылы есірткі трафигінің нақты көлемі туралы объективті деректерді анықтау | - | - | - | - | талап етілмейді | ||||
9.2 | ішкі есірткі нарығының ауқымы мен көлемін белгілеу | - | - | - | - | талап етілмейді | ||||
9.3 | ел ішінде синтетикалық есірткі өндіру факторының және оларды жасайтын зертханалардың болуының әсері | - | - | - | - | талап етілмейді | ||||
9.4 | "Солтүстік маршрут" бойынша апиындар мен метамфетамин трафигінің үрдістері | - | - | - | - | талап етілмейді | ||||
БҰҰ ЕҚБ жүргізетін "Балқан" және "Оңтүстік" бағыттары бойынша ауған есірткі трафигіне қатысты ахуалды талдау мен бағалауға қатысу | талдамалық шолулар | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, СІМ | - | - | - | - | талап етілмейді | ||
Заңнамалық және нормативтік құқықтық базаны жетілдіру | ||||||||||
Мыналармен: | Қылмыстық және қылмыстық-процестік заңнаманы жетілдіру мәселелері жөніндегі ведомствоаралық жұмыс тобы отырысының хаттамасы | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | Әділетмині, ІІМ, ҰҚК (келісу бойынша), БП (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | ||
11.1 | синтетикалық есірткі өндірісімен, бұл ретте пайдаланылатын заттар мен жабдықтардың заңсыз айналымымен; | |||||||||
11.2 | хабарландыру сайттарында және басқа да танымал онлайн-платформаларда есірткінің "жасырын" жарнамасын орналастыру арқылы есірткі бизнесіне адамдарды арбап көндірумен; | |||||||||
11.3 | "жалған" ("дроп") шоттарды ашу, абоненттік нөмірлерді ресімдеу және есірткімен заңсыз мәмілелер жасау үшін өзге де көрсетілетін қызметтер үшін дербес деректерді ұсынумен; | |||||||||
11.4 | көлік-логистикалық ұйымдардың, жеке таксопарктердің, жеткізу қызметтерінің және т. б. иелерінің есірткіні өткізудің және (немесе) медицинадан басқа мақсатта тұтынудың жолын кесуге қатысты шаралар қабылдамаумен байланысты нормаларды жетілдіру бойынша түсіндірмелер мен ұсыныстар әзірлеу мақсатында есірткіге қатысты қылмыстық құқық бұзушылықтар, оның ішінде олардың жаңадан енгізілген құрамдары бойынша сотқа дейінгі практика мен сот практикасын зерделеу | |||||||||
Қазіргі заманғы есірткі бизнесінің жаңа сын-қатерлері мен қауіптеріне қарсы іс-қимылдың тиімділігін арттыру | ||||||||||
Синтетикалық есірткінің таралу, оның ішінде электрондық ақпараттық ресурстарды (әлеуметтік желілер, мессенджерлер, электрондық әмияндар және т.б.) пайдалану арқылы қатынас жасамай жасырып кету тәсілімен таралу фактілерін анықтау | нысаналы жедел-іздестіру іс-шараларын жүргізу | үнемі | ІІМ, ҰҚК (келісу бойынша), ҚМА (келісу бойынша), БП (келісу бойынша), ЖАО) | РБ, ЖБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | ||||||
13. | "Есірткі зертханаларын" ұйымдастырушыларды жауапкершілікке тарту, олардың қызметінің жолын кесу, сондай-ақ "синтетиканы" өндіру үшін пайдаланылатын жабдықтарды ("конструкторларды"), прекурсорлардың, реакторлардың, өзге де заттардың қоймалары мен "жасырылған орындарын" анықтау және жою | жедел-іздестіру және басқа да арнайы іс-шараларды іске асыру | үнемі | ІІМ, ҰҚК (келісу бойынша), ҚМА (келісу бойынша), БП (келісу бойынша), ЖАО | РБ, ЖБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |||||
14. | Түнгі клубтарда және басқа да ойын-сауық орындарында есірткінің және күшті әсер ететін заттардың заңсыз айналымының алдын алу және жолын кесу | жедел-профилактикалық және рейдтік іс-шараларды ұйымдастыру | үнемі | ІІМ, ДСМ, ҰҚК (келісу бойынша), ҚМА (келісу бойынша), БП (келісу бойынша), ЖАО | РБ, ЖБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |||||
15. | Сыртқы және ішкі "бақылай отырып жеткізіп беруді" жүргізе отырып, есірткі бизнесіне қатысы бар ұйымдасқан қылмыстық топтарды, оның ішінде трансұлттық топтарды ыдырату | бірлескен жоспарлар | үнемі | ІІМ, ҰҚК (келісу бойынша), ҚМА (келісу бойынша), БП (келісу бойынша) | РБ, ЖБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |||||
16. | ҮЕҰ, блогерлер, IT-мамандар ("хакерлер"), волонтерлар мен жұртшылықтың басқа да өкілдерін тарта отырып, "граффити" мен есірткі сайттары туралы өзге де ақпаратты тарату арқылы Интернет желісінде есірткіні жарнамалауға және насихаттауға қарсы іс-қимыл | тиісті іс-шараларды өткізу | үнемі | ІІМ, АҚДМ, ҰҚК (келісу бойынша), ҚМА (келісу бойынша), БП (келісу бойынша), ЖАО | РБ, ЖБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |||||
17. | Кең жолақты Интернетке ІІМ бірыңғай шлюзін айналып өтіп қосылған заңсыз контентті анықтау үшін заманауи аппараттық-бағдарламалық кешендерді енгізу | қабылдау актілері | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, ҰҚК (келісу бойынша), АҚДМ, ЖАО | 1 786 439 | 791 063 | 479 889 | 515 487 | РБ | |
18. | Есірткі бизнесіне қарсы күрес бөлімшелерінің материалдық-техникалық базасын нығайту (автокөлік, жабдық, ұйымдастырушылық техника және т.б.) | қабылдау актілері | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ | 1 844 131 | 401 336 | 795 740 | 647 055 | РБ | |
19. | Құқық қорғау органдары мен ұлттық қауіпсіздік органдарының құқық қолдану практикасының нәтижелері бойынша есірткі құралдарының заңсыз айналымымен байланысты күдікті операциялардың өлшемшарттарын/белгілерін жетілдіру | қаржылық барлау бөлімшелеріне ұсыныстар, ҚМА бұйрығы | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ҚМА (келісу бойынша), ІІМ, ҰҚК (келісу бойынша), ҰБ (келісу бойынша), ҚНРДА (келісу бойынша) | талап етілмейді | |||||
20. | Қазақстанның төлем ұйымдары мен қаржыгерлерінің қауымдастықтарын тарта отырып, есірткінің заңсыз айналымына байланысты күдікті операциялар бойынша мүдделі мемлекеттік органдардың қаржы институттарымен өзара іс-қимыл тетігін автоматтандыру жөніндегі халықаралық тәжірибені зерделеу | семинар өткізу, ұсынымдар әзірлеу және енгізу | 2023 – 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, ҚМА (келісу бойынша), ҰБ (келісу бойынша), ҚНРДА (келісу бойынша), ҰҚК (келісу бойынша) | талап етілмейді | |||||
21. | Есірткіні жарнамалау және насихаттау фактілерін анықтау мен бейтараптандыру тұрғысынан бұқаралық ақпарат құралдарын, интернет-ресурстарды, оның ішінде әлеуметтік желілерді мониторингтеу жүйесін жетілдіріп, олардың ҚР аумағында таратылуын шектеу бойынша сот және соттан тыс тыйым салу шараларын қабылдау | Үкіметке ұсыныстар | 2024 жылғы 1-жартыжылдық | АҚДМ, ІІМ, ҰҚК (келісу бойынша), БП (келісу бойынша) | талап етілмейді | |||||
22. | Қазақстан Республикасы аумағында есірткі тарату үшін пайдаланылатын шетелдік онлайн-платформалар мен интернет-ресурстардың лездік хабар алмасу сервистерінің заңды өкілдерінің тізілімін толықтыру | АҚДМ бұйрығы | 2023 – 2025 жылдардағы 4-тоқсан | АҚДМ, ІІМ, ҰҚК (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
23. | Жаңа ақпараттық жүйені әзірлеу және енгізу арқылы телекоммуникация желілерінде тыйым салынған немесе тарату шектелген ақпаратқа қол жеткізуді анықтау, есепке алу және тоқтата тұру бойынша мемлекеттік органдардың қызметін жүйелеу | өнеркәсіптік пайдалануға беру актісі | 2024 жылғы 4-тоқсан | АҚДМ | - | - | - | - | талап етілмейді | |
24. | Есірткінің, прекурсорлардың, оларды дайындау үшін пайдаланылатын өзге де заттар мен жабдықтардың жаңа түрлерін бақылауға енгізу тетігін оңайлату | Үкіметке ұсыныстар | 2024 жылғы 1-жартыжылдық | ІІМ, ДСМ, "ССО" РМҚК (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
25. | Теріс пайдалану нысанасы болып табылатын дәрілік препараттардың айналымын шектеп, олардың аса қауіптілерін есірткі құралдарына, психотроптық немесе күшті әсер ететін заттарға жатқызу, мұқтаж азаматтар санаттары үшін қолжетімділікті қамтамасыз ету | Үкімет қаулысы ДСМ бұйрығы | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, ДСМ | - | - | - | - | талап етілмейді | |
26. | Дәрігердің рецепті бойынша босатылатын, оның ішінде құрамында күшті әсер ететін заттар бар дәрілік заттардың заңсыз өткізілуінің алдын алуды, анықтауды және жолын кесуді күшейту үшін дәрілік заттар мен медициналық бұйымдардың айналысы саласында бақылау мақсатындағы сатып алуды енгізу | Заң жобасы | 2024 жылғы 2-жартыжылдық | ДСМ, Әділетмині, ІІМ, БП (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
27. | Сот сараптамасы органдарын материалдық-техникалық, оның ішінде синтетикалық есірткінің жаңа түрлерін зерттеу бойынша стандартты үлгілермен жабдықтау | қабылдау актілері | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | Әділетмині "ССО" РМҚК (келісу бойынша) | 10 009 837 | 2 017 585 | 3 996 126 | 3 996 126 | РБ | |
367446 | 122 482 | 122 482 | 122 482 | РМҚК "ССО" өз қаражаты | ||||||
28. | Тиісті бұлтартпау шарасын уақтылы таңдау мақсатында синтетикалық есірткіге сот сараптамасын жүргізу мерзімдерін қысқарту жөніндегі іс-қимыл алгоритмін әзірлеу | бірлескен бұйрық | 2023 жылғы 2-жартыжылдық | Әділетмині, ІІМ, БП (келісу бойынша), ҰҚК ( келісу бойынша), ҚМА (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
29. | ҰҚК Шекара қызметі бөліністерін тексеріп- қарау жабдықтарымен, шекаралық бақылаудың техникалық құралдарымен, байланыс арналарында радиомониторинг жабдықтарымен, қызметтік иттермен қамтамасыз ету және оларды дайындау | қабылдау актілері | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ҰҚК (ШҚ) (келісу бойынша) | 4 522 793 | 916 594 | 1 991 996 | 1 614 203 | РБ | |
30. | Ұлттық ұланның есірткі бизнесіне қарсы күрес жөніндегі жедел-профилактикалық іс-шараларға қатысу тиімділігін арттыру, оның ішінде: | |||||||||
30.1 | "Бүркіт" арнайы мақсаттағы бөліністерінің авиация және тікұшақ іздеу-шабуылдау тобымен әуе барлауын жүргізуі | есірткі әзірлеушілерді, есірткі локациясын анықтау | 2024 - 2025 жылдардағы маусым-қазан | ІІМ (ҰҰ) | 195 660 | 0 | 97 830 | 97 830 | РБ | |
30.2 | "Бүркіт" арнайы мақсаттағы әскери бөлімдерін (бөліністерін) жарақтандыру үшін әртүрлі типтегі ҰҰА кешенін сатып алу | қабылдау актілері | 2024 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ (ҰҰ) | 21 608 484 | 0 | 10 489 556 | 11 118 928 | РБ | |
30.3 | "Бүркіт" арнайы мақсаттағы әскери бөлімдерін (бөліністерін) техникалық барлау құралдарымен жабдықтау | қабылдау актілері | 2024 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ (ҰҰ) | 10 805 215 | 0 | 5 198 027 | 5 607 188 | РБ | |
31. | Есірткі қылмыстарын анықтау және құжаттау бойынша жедел-іздестіру іс-шараларын және жария емес тергеу әрекеттерін жүзеге асыру барысында құқық қорғау және ұлттық кауіпсіздік органдарының өзара іс-қимыл жасасуын регламенттеу | бірлескен бұйрық | 2024 жылғы 1-жартыжылдық | ІІМ, БП (келісу бойынша), ҰҚК (келісу бойынша), ҚМА (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
32. | Есірткіні, заттарды және оларды дайындау үшін пайдаланылатын жабдықтарды табу мақсатында шекаралық және кедендік тексеріп-қараудан өту аймақтарында бірлескен жедел-іздестіру және өзге де іс-шараларды тұрақты негізде жүргізу | жыл сайынғы бірлескен жоспар | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, Қаржымині, ҰҚК (келісу бойынша), ҚМА (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
33. | Шекаралық және кедендік бақылау аймақтарында күдікті жүктерден есірткі мен прекурсорларды анықтау бойынша газ талдағыштарды және экспресс-тестілерді сынақ режимінде қолдану | пилоттық жоба, Үкіметке ұсыныстар | 2024 жылғы 1-жартыжылдық | Қаржымині, ҰҚК (келісу бойынша) | - | - | - | - | РБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |
34. | Қалалық, аудандық, желілік ішкі істер органдарының базасында басқару пункттерін құрып, Мемлекеттік шекара арқылы өткізу пункттерінде күдікті жүктерді бақылау жөніндегі байланыс офицерлерін бекіту | бірлескен бұйрық | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, Қаржымині, ҚМА (келісу бойынша), ҰҚК (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
35. | Қылмыстық істер бойынша заттай дәлелдемелер ретінде тәркіленген прекурсорларды, улы заттарды және басқа да химиялық өнімдерді, оның ішінде оларды қауіпсіз кәдеге жарату үшін өнеркәсіптік субъектілерге өтеусіз негізде беру мүмкіндігін зерделеу | Үкіметке ақпарат | 2024 жылғы 1-жартыжылдық | ІІМ, ҰҚК (келісу бойынша), ҚМА (келісу бойынша), БП (келісу бойынша), "ССО" РМҚК (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
36. | Есірткінің, психотроптық заттардың, олардың аналогтары мен прекурсорларының заңсыз айналымына байланысты қылмыстың ашылуы мен динамикасын есептеу әдістемесін жетілдіру | бірлескен бұйрық | 2023 жылғы 2-жартыжылдық | ІІМ, БП (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
37. | Ғарыштық суреттер негізінде жасанды интеллектіні машиналық оқытуды қолдана отырып, құрамында есірткі бар өсімдіктердің өсу ареалдарына ғарыштық мониторинг жүргізу (оларда архивтік ғарыштық суреттердің болуын ескере отырып, бұрын анықталған егістердің кемінде 300 расталған координаталық нүктелерін ІІМ-ге берген кезде) | ІІМ-ге ақпарат (болжамды координаталар) | 2023 - 2025 жылдардағы шілде - қыркүйек | ЦДИАӨМ | - | - | - | - | талап етілмейді | |
38. | Бейінді жоғары оқу орындарын, халықаралық және шетелдік ұйымдарды құқық қорғау органдары мен ұлттық қауіпсіздік органдары қызметкерлерін қазіргі заманғы есірткі бизнесінің жаңа сын-қатерлері мен қауіптері жағдайында, оның ішінде ҚР Бас прокуратурасы жанындағы Құқық қорғау органдары академиясының базасында жұмыстың озық практикасын оқытуға және олардың біліктілігін арттыруға тарту | меморандумдар | 2024 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, ҒЖБМ, ҰҚК (келісу бойынша), БП (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
39. | Жасырын есірткі өндірісі (зертханалар) фактілерін және есірткі сататын интернет-дүкендерді құжаттау бойынша тергеу әрекеттерінің кешенін жүргізу тәсілін оқытудың заманауи әдістерін енгізу | оқу криминалистика полигондарын құру | 2024 жылғы 1-жартыжылдық | ІІМ | - | - | - | - | РБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |
40. | Жеткілікті өкілеттіктер мен штат саны берілген бөлімшелер қалыптастыру бойынша ұсыныстар енгізу: | ПӘ-ге ұсыныстар | 2023 жылғы 2-жартыжылдық | ІІМ, Қаржымині, ҰЭМ | талап етілмейді | |||||
40.1 | есірткі айналымын бақылау және ведомствоаралық үйлестіру саласындағы уәкілетті мемлекеттік органның функцияларын тиісінше жүзеге асыру үшін | |||||||||
40.2 | интернет желісіндегі есірткі бизнесі негізгі сегменттерінің бірі болып табылатын киберқылмысқа қарсы іс-қимыл үшін | |||||||||
41. | Кедендік шекара арқылы есірткінің, прекурсорлардың, оларды дайындауға арналған өзге де заттар мен жабдықтардың контрабандасының жолын кесу бойынша жедел-тергеу және өзге де іс-шараларды жүргізу үшін жеткілікті өкілеттіктер мен штат саны берілген бөлімшелер қалыптастыру бойынша ұсыныстар енгізу | ПӘ-ге ұсыныстар | 2023 жылғы 2-жартыжылдық | ҚМА (келісу бойынша), Қаржымині, ҰЭМ | талап етілмейді | |||||
Нашақорлық профилактикасы, емдеу жүйесін жетілдіру және есірткіге тәуелді адамдарды оңалту жүйесін дамыту | ||||||||||
42. | "Жаһандық құзыреттер" міндетті вариативтік курсы шеңберінде 5-9 сынып оқушылары үшін психобелсенді заттарды қолданудың алдын алу тақырыбын зерделеу, "Тіршілік қауіпсіздігі" модуліне енгізу | "Жаһандық құзыреттілік" курсы бойынша педагогтарға арналған нұсқаулыққа өзгерістер енгізу | 2024 жылғы 1-жартыжылдық | ОМ | - | - | - | - | талап етілмейді | |
43. | "Кәмелетке толмағандардың аддиктивті мінез-құлқының алдын алу шаралары" міндетті практикалық семинарын әзірлеу және білім беру ұйымдары басшыларының орынбасарлары, сынып жетекшілері, педагог-психологтар үшін біліктілікті арттыру курстары білім беру бағдарламаларының психологиялық-педагогикалық модуліне енгізу | бірлескен бұйрық | 2024 жылғы 1-жартыжылдық | ОМ, ДСМ | - | - | - | - | талап етілмейді | |
44. | Қазақстан Республикасы Президенті жанындағы Жастар саясаты жөніндегі кеңес мүшелерін жаттықтырушы ретінде тарта отырып, орта және арнаулы орта оқу орындарында кәмелетке толмағандар арасында нашақорлық профилактикасын жандандыру, оның ішінде мыналардың есебінен: есірткі тұтыну, темекі шегу және алкоголизм профилактикасы бойынша сынып сағаттарын ұйымдастыру әдістемесін жетілдіру; алкогольге, есірткіге тәуелділіктің пайда болуының алдын алуға және саламатты өмір салтын насихаттауға бағытталған профилактикалық онкүндіктерді тұрақты негізде жүргізу; оқушылардың бойында жеке жауапкершілікпен әлеуметтік маңызы бар таңдаудың дербес дағдыларын қалыптастыру; кәмелетке толмағандар мен олардың ата-аналарының есірткінің заңсыз айналымына қатысқаны үшін жауапкершілік туралы хабардар болу деңгейін арттыру | меморандум іс-шаралар өткізу | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ОМ, ЖАО | - | - | - | - | ЖБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |
45. | Есірткі иммунитетін қалыптастыру және азаматтардың есірткінің заңсыз айналымына қарсы күреске қатысуы жөніндегі іс-шараларды қаржыландыруға нысаналы жергілікті бюджет қаражатын бөлу | мәслихаттардың шешімдері | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ЖАО, ІІМ | - | - | - | - | ЖБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |
46. | Облыстарды, республикалық маңызы бар қалалар мен астананы дамыту жоспарларына мыналар бойынша нысаналы іс-шараларды қосу: | облыстардың, республикалық маңызы бар қалалар мен астананың мәслихаттарының шешімдері | 2023 жылғы 2-жартыжылдық | ЖАО, ІІМ, ДСМ, ОМ, ҒЖБМ | - | - | - | - | ЖБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |
46.1 | жоғары сынып оқушылары және олардың ата-аналары арасында заманауи синтетикалық есірткілердің, дәріханалық нашақорлық проблемаларын және жасөспірімдердің есірткінің заңсыз айналымына қатысуының құқықтық салдарын түсіндіру (есірткіні арнайы жасыру орындары, сайт атаулары бар парақшаларды, граффитиді тарату және т.б.) | |||||||||
46.2 | білім беру ұйымдарында салалық мамандардың оқушылармен және студенттермен нашақорлық профилактикасы бойынша кездесулерін өткізу | |||||||||
46.3 | есірткіге қарсы бағыттағы әлеуметтік жарнаманы дайындау және көшелерде, басқа да қоғамдық орындарда орналастыру | |||||||||
46.4 | өңірдің ерекшеліктеріне баса назар аударып, ҮЕҰ, жергілікті басқару органдарын, белсенді азаматтарды, БАҚ және т. б. тарту арқылы нашақорлыққа қарсы іс-қимылдың жергілікті моделін құру (CADCA әдіснамасы бойынша) | |||||||||
46.5 | психикалық денсаулық орталықтарының емдеу-еңбек шеберханаларының дайын өнімін сату | |||||||||
46.6 | ойын-сауық мекемелерінде және өзге де декреттелген объектілерде есірткіні өткізудің және (немесе) медицинадан басқа мақсатта тұтынудың жолын кесу жөніндегі шараларды қамтамасыз ету қағидаларын әзірлеу | |||||||||
46.7 | қорық қызметінің бөлімшелерімен, аңшылық, орман, шаруа-фермер және ауыл шаруашылығы субъектілерімен олардың аумағында жасырын есірткі зертханаларын, есірткіні көміп кету және жасырып кету орындарын анықтауға жәрдемдесу бойынша меморандумдар жасасу | |||||||||
46.8 | есірткі курьерлерінің есірткіні жасырып кету орындарына баруының ықтимал маршруттары бойынша стандартталған, оның ішінде құқық бұзушылықтарды тіркеу функциясы бар, есірткі қылмысына қарсы іс-қимыл жөніндегі бөлімшелердің оларға қол жеткізу нүктесі қамтамасыз етілетін бейнебақылау жүйелерін орнату | |||||||||
47. | Нашақорлықтың, әсіресе жастар арасындағы нашақорлықтың өзекті мәселелері бойынша мемлекеттік органдар мен ҮЕҰ-ның есірткіге қарсы қызметін ақпараттық сүйемелдеу, оның ішінде www.eljаstary.kz сайтына: есірткіні тұтыну белгілері, оған тарту нысандары және есірткінің заңсыз айналымына қатысқаны үшін жауапкершілік туралы (жасырып кетуді, граффити-суреттерді, есірткі сайттарының атаулары бар парақшаларды тарату, оларға әкімшілік ету және т.б.); қазіргі заманғы синтетикалық есірткінің қауіпті екенін түсіндіру, оларды таратудың нысандарын, әдістері мен тәсілдерін әшкерелеу бойынша; бейінді ҮЕҰ және еріктілер тізімдерімен, профилактикалық өнімдермен және басқаларымен "дәріханалық" нашақорлық проблемалары және психобелсенді, күшті әсер ететін және басқа да зиянды заттарды теріс пайдаланудың өзге де түрлері туралы ("күлдіретін газ", "вейп", "снюс" және т.б.) блок орналастыру | медиа-жоспарды ұзарту | 2023 жылғы 2-жартыжылдық | АҚДМ | - | - | - | - | талап етілмейді | |
өзекті ақпаратты орналастыру | 2024 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | АҚДМ, ІІМ, ДСМ, ОМ, ЖАО | ||||||||
48. | 26 маусым – Халықаралық нашақорлыққа қарсы күрес күніне арналған іс-шаралар өткізу | ІІМ бұйрығы | 2023 - 2025 жылдардағы 1-жартыжылдық | ІІМ, ЖАО | - | - | - | - | ЖБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |
49. | Халықаралық нашақорлыққа қарсы күрес күніне орай бұқаралық ақпарат құралдарын тарта отырып, халықтың барлық топтары арасында нашақорлыққа және есірткінің заңсыз айналымына қарсы ақпараттық науқан өткізу | орындалған жұмыстар актілері | 2024 жылғы 4-тоқсан | ДСМ, АҚДМ | 15 776 | - | 15 776 | - | РБ | |
50. | Психобелсенді заттарға тәуелді адамдарға медициналық-әлеуметтік көмек көрсетуді жетілдіру мақсатында жеке наркологиялық орталықтармен өзара іс-қимылды күшейту | ДСМ бұйрығы | 2024 жылғы 2-жартыжылдық | ДСМ, ІІМ | - | - | - | - | талап етілмейді | |
51. | Халықтың саламатты өмір салтына орнықты ынтасын қалыптастыру мақсатында медиа тұлғаларды (блогерлерді, шоу-бизнес өкілдерін және т.б.) тартып, саламатты өмір салтын насихаттау, нашақорлықтың алдын алу бойынша аудио-бейне роликтерді әзірлеу және БАҚ-та, әлеуметтік желілерде ротациялау | орындалған жұмыстар актілері | 2024 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ДСМ, АҚДМ, ЖАО | 36 288 | - | 18 144 | 18 144 | РБ | |
52. | Халыққа медициналық қызмет көрсету барысында қоғамдық шарт жағдайында (анонимділік) биологиялық ортада психобелсенді заттарды анықтауға ерікті түрде скринингтен өту туралы норманы бекіту мүмкіндігін пысықтау | Үкіметке ұсыныс | 2024 жылғы 1-жартыжылдық | ДСМ, ІІМ | - | - | - | - | талап етілмейді | |
53. | Әскери қызметшілер мен құқық қорғау органдарының қызметкерлері арасында наркологиялық скринингті енгізу, оның ішінде: | Заң жобасы | 2023 жылғы 2-жартыжылдық | БП (келісу бойынша) ІІМ, ТЖМ, ДСМ, СҚА (келісу бойынша) ҚМА (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
53.1 | қызметкерлері есірткі тұтынуға неғұрлым бейім бөлімшелердің тізілімін қалыптастыру, оны кезең-кезеңімен кеңейту | |||||||||
53.2 | жоспардан тыс және кенеттен тыс скрининг өткізіп, оны ұйымдастыруды өзіндік қауіпсіздік қызметіне немесе жеке құрам жөніндегі инспекцияға жүктеу | |||||||||
53.3 | ведомстволық және қызмет көрсететін басқа да медициналық ұйымдарда экспресс-тестілеуді өткізу; | |||||||||
53.4 | экспресс-тестілер нәтижелері оң адамдарды медициналық куәландырудың толыққанды рәсімінен өткізуді қамтамасыз ету | |||||||||
54. | Есірткінің қайта айналымының алдын алу мақсатында заттай дәлелдемелерді сақтау камераларын тұрақты негізде тексеруді қамтамасыз ету | салыстыру актілері | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, ҰҚК (келісу бойынша) | талап етілмейді | |||||
55. | Қолданыстағы заңнамаға сәйкес есірткі қылмысына қарсы іс-қимыл жөніндегі бөлімшелер қызметкерлерінің парасаттылық деңгейін анықтау ("Integrity check") | Үкіметке ақпарат | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, ҰҚК (келісу бойынша) | ||||||
56. | Жасөспірімдер мен жастар арасында психобелсенді заттарды тұтыну тұрғысынан сауалнама жүйесін (ASSIST) бейімдеу (валидациялау) және нәтижелердің анонимділігін қамтамасыз етіп, оны кезең-кезеңімен енгізу (мақұлданған жағдайда) | Үкіметке ұсыныстар | 2024 жылғы 1-жартыжылдық | ДСМ, ОМ, ҒЖБМ, ЖАО | - | - | - | - | талап етілмейді | |
57. | Заманауи жабдықтармен қамтамасыз етіп, өңірлік Психикалық денсаулық сақтау орталықтарын жаңғырту, күрделі жөндеу және салу | орындалған жұмыс актілері | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ЖАО | - | - | - | - | ЖБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |
58. | ДСМ РПДҒПО (Алматы қ.), РПДҒПО филиалы (Павлодар қ.) және "АСАР" медициналық-әлеуметтік оңалту бөлімшесін жаңғырту және күрделі жөндеу жүргізу, оның ішінде: | орындалған жұмыс актілері | 2024 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ДСМ | 2 202 205 | - | 313 182 | 1 889 023 | РБ | |
58.1 | күрделі жөндеу жүргізу үшін ғимараттарға техникалық тексеру жүргізу | техникалық тексеру актілері | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ДСМ | ДСМ РПДҒПО өз қаражаты есебінен | |||||
58.2 | күрделі жөндеу жүргізуге жобалау-сметалық құжаттаманы әзірлеу; | ЖСҚ | 2024 жылғы 4-тоқсан | ДСМ | 154 950 | - | 154 950 | - | РБ | |
58.3 | ДСМ РПДҒПО (Алматы қ.), РПДҒПО филиалы (Павлодар қ.) және "АСАР" медициналық-әлеуметтік оңалту бөлімшесіне күрделі жөндеу жүргізу | қабылдау актілері | 2025 жылғы 4-тоқсан | ДСМ | 1 756 093 | - | - | 1 756 093 | РБ | |
58.4 | медициналық жабдықтармен жарақтандыру | қабылдау актілері | 2024 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ДСМ | 291 162 | - | 158 232 | 132 930 | РБ | |
59. | Емдеу-еңбек шеберханалары бар медициналық-әлеуметтік оңалту бөлімшелерін ашып, қала маңындағы жер учаскелерін бөлу | мәслихаттардың шешімдері | 2023 - 2024 жылдардағы 4-тоқсан | ЖАО | - | - | - | - | ЖБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |
60. | Есірткіге тәуелділерді медициналық әлеуметтік оңалтуды кеңейтуді ескеріп, жергілікті бюджет есебінен уақытша бейімдеу және детоксикациялау орталықтарын қаржыландыру бөлігінде психикалық денсаулықты сақтау қызметі бойынша тарифтер мен төлем әдістерін жетілдіру | Үкіметке ұсыныстар | 2024 жылғы 1-жартыжылдық | ДСМ, ЖАО | - | - | - | - | талап етілмейді | |
61. | Халыққа наркологиялық көмек көрсететін өңірлік ұйымдар үшін мамандарды, оның ішінде жетекші шетелдік наркологиялық орталықтарда оқытуға, даярлауға және олардың біліктілігін арттыруға гранттар бөлу | ІІМ-ге ақпарат | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ЖАО | - | - | - | - | ЖБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |
62. | Республикалық бюджеттен апиындардың агонистерімен қолдайтын терапия бағдарламасына қатысушыларды дәрілік заттармен қамтамасыз ету | ДСМ бұйрығы | 2024 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ДСМ | 142 198 | - | 71 099 | 71 099 | РБ | |
63. | Есірткі тұтынушылардың және есірткі бизнесіне қатысы бар өзге де адамдардың әлеуметтік-экономикалық портретін қалыптастыру жөніндегі әдістемені әзірлеу және міндеттерді қою | ЦДИАӨМ-ға ақпарат | 2023 жылғы 4-тоқсан | ІІМ, ДСМ | - | - | - | - | талап етілмейді | |
64. | Отбасының цифрлық картасында "Есірткі тұтынушының әлеуметтік-экономикалық портреті" кейсін іске асыру | көрсету хаттамасы | 2024 жылғы 1-жартыжылдық | ЦДИАӨМ, ІІМ, ДСМ, Еңбекмині | - | - | - | - | талап етілмейді | |
5. Есірткінің, психотроптық заттар мен прекурсорлардың заңды айналымын қамтамасыз ету | ||||||||||
65. | Есірткіні, психотроптық заттар мен прекурсорларды есепке алу, бөлу, сақтау және жою тетіктерін ретке келтіру мақсатында уәкілетті органдардың айналымы саласына қатысатын заңды тұлғалармен өзара іс-қимыл тетігін жетілдіру | Үкіметке ұсыныстар | 2024 жылғы 1-тоқсан | ІІМ, ДСМ, ҰЭМ, ЦДИАӨМ, ҰҚК (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
66. | Есірткінің, психотроптық заттар мен прекурсорлардың заңды айналымы саласындағы мемлекеттік көрсетілетін қызметтерді цифрландыру жөніндегі іс-шараларды, оның ішінде "таза парақтан" реттеу жобасы шеңберінде e.license порталының интеграциясы арқылы жалғастыру | Үкіметке ақпарат | 2023 - 2024 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, ЦДИАӨМ | - | - | - | - | талап етілмейді | |
67. | ЕАЭО кедендік аумағына әкелудің және (немесе) оның кедендік аумағынан әкетудің рұқсат беру тәртібі белгіленген есірткінің, психотроптық заттар мен олардың прекурсорларының тізбесін (2.12-бөлім), олардың жаңа түрлерімен кеңейту (ЕЭК Алқасының 2015 жылғы 21 сәуірдегі № 30 шешімі) | ЕЭК Алқасының шешімі | 2023 жылғы 2-жартыжылдық | СИМ, ІІМ, ДСМ, Қаржымині, "ССО" РМҚК (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
6. Халықаралық ынтымақтастықты нығайту және кеңейту | ||||||||||
68. | Есірткінің заңсыз айналымына қарсы іс-қимыл саласында көпжақты, сондай-ақ екіжақты форматта халықаралық шарттар жасасу және меморандумдарға, сондай-ақ өзге де құжаттарға қол қою бойынша шаралар қабылдау | халықаралық шарттар жасасу, меморандумдарға қол қою, өзге де құжаттарды қабылдау | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, СІМ, ҰҚК (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
69. | Халықаралық ұйымдарда, оның ішінде жедел іс-шараларға қатысу есебінен Қазақстанның ұлттық мүдделерінің өкілдігін қамтамасыз ету: | Үкіметке ақпарат | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, СІМ, ҰҚК (келісу бойынша) | - | - | - | - | РБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |
69.1 | ШЫҰ – "Паутина" операциясы | |||||||||
69.2 | ҰҚШҰ – "Канал" операциясы, ЕЗАҚІҚОҮК отырыстары | |||||||||
69.3 | ОАӨАҮО – "Рефлекс", "Подмена" операциялар | |||||||||
70. | Қазақстанның ШЫҰ-ға төрағалық етуі шеңберінде (2023-2024 жылдар): | отырыстар хаттамалары | 2023 - 2024 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, СІМ, ҰҚК (келісу бойынша), БП (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
70.1 | жұмыс топтарының отырыстарын, аға лауазымды тұлғалардың кеңестерін, құзыретті органдар басшыларының кеңестерін өткізуге дайындау | - | - | - | - | талап етілмейді | ||||
70.2 | ШЫҰ-ның есірткіге қарсы 2024 - 2029 жылдарға арналған кезекті стратегиясы шеңберінде тиісті жұмыс жоспарын әзірлеп, қабылдай отырып іс-шараларды іске асыру | - | - | - | - | талап етілмейді | ||||
70.3 | ІІМК, СІМК, ҚҚК, МБК-мен жоғары деңгейдегі кеңестерге материалдар дайындау | - | - | - | - | талап етілмейді | ||||
71. | Қазақстан аумағында ҰҚШҰ-ның "Канал" операциясының кезекті кезеңін және оны дайындау бойынша жұмыс тобының отырысын өткізу, басқа мемлекеттердің аумақтарындағы осындай іс-шараларға бетпе-бет қатысу | ҰҚШҰ Хатшылығына ақпарат | 2023 жылғы 2-жартыжылдық | ІІМ, СІМ, ҚМА (келісу бойынша), ҰҚК (келісу бойынша) | - | - | - | - | РБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |
72. | БҰҰ ЕҚБ-мен ынтымақтастықты жалғастыру, мыналарды іске асыру шеңберінде: | жобаларды іске асыру | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, СІМ, ОМ, ҒЖБМ, ДСМ, ҚМА (келісу бойынша), ҰҚК (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
72.1 | синтетикалық есірткі жөніндегі БҰҰ ЕҚБ 2021-2025 жылдарға арналған стратегиясы | - | - | - | - | талап етілмейді | ||||
72.2 | Ауғанстан мен көрші елдерге арналған өңірлік бағдарлама | - | - | - | - | талап етілмейді | ||||
72.3 | Орталық Азия елдері үшін 2022-2025 жылдарға арналған бағдарламалар | - | - | - | - | талап етілмейді | ||||
73. | Қазақстан Республикасы өкілдерінің БҰҰ-ның Есірткі құралдары жөніндегі комиссиясы (ЕҚК) шеңберіндегі іс-шараларға қатысуын қамтамасыз ету (Вена қаласында, Аустрия, және әлемнің басқа да қалаларында) | отырыстар хаттамалары | 2023 - 2025 жылдардағы 1-жартыжылдық | ІІМ, СІМ, ҰҚК (келісу бойынша) | - | - | - | - | РБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |
74 | ОАӨАҮО аясындағы ынтымақтастықты жалғастыру: | БҰҰ ЕҚБ-ға ұсыныстар, НҚА жобалары, ХКК отырыстары | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, СІМ, ҰҚК (келісу бойынша) | - | - | - | - | талап етілмейді | |
74.1 | ОАӨАҮО шеңберінде құпия ақпаратты алмасу және қорғау туралы келісімге қол қою және ратификациялау | - | - | - | - | талап етілмейді | ||||
74.2 | "Солтүстік маршрут" бойынша ауған есірткі трафигін бағалау жөніндегі жұмыс тобын құру туралы ОАӨАҮО бастамасын ілгерілету | - | - | - | - | талап етілмейді | ||||
74.3 | қатысушы мемлекеттердің өзін-өзі қаржыландыру мәселелерін шешу және донорлық қаражатты тарту есебінен ОАӨАҮО қызметіне қолдау көрсету | - | - | - | - | талап етілмейді | ||||
74.4 | Қазақстан өкіліне ОАӨАҮО директорының орынбасары лауазымын тұрақты негізде бекіту мәселелерін пысықтау | - | - | - | - | талап етілмейді | ||||
74.5 | қатысушы мемлекет ретінде ОАӨАҮО құру туралы келісімге Түркияны қосу бастамасын ілгерілету | - | - | - | - | талап етілмейді | ||||
75. | ШЫҰ, ҰҚШҰ және ТМД шеңберіндегі ынтымақтастықты, сондай-ақ ЕО, АҚШ және басқа да шетелдік әріптестермен өзара іс-қимылды одан әрі дамыту | Үкіметке ақпарат | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, СІМ, ОМ, ҒЖБМ, ДСМ, ҚМА (келісу бойынша), ҰҚК (келісу бойынша) | - | - | - | - | РБ (қолда бар бюджет қаражаты шегінде) | |
76. | Лиссабон қаласындағы Есірткі және нашақорлық жөніндегі Еуропалық мониторингтік орталықтың (EMCDDA) тәжірибесін ҚР-да енгізуді қарастыра отырып зерделеу | Үкіметке ақпарат | 2024 жылғы 2-тоқсан | ДСМ, ІІМ, БП (келісу бойынша), ОМ | - | - | - | - | талап етілмейді | |
7. Қорытынды бағыт | ||||||||||
77. | Ведомствоаралық өзара іс-қимылды күшейту, Кешенді жоспарды іске асыру нәтижелерін қарау және қажет болған жағдайда оған өзгерістер мен толықтырулар енгізу жөніндегі ВАШ отырыстарын өткізу | ВАШ отырысының хаттамасы | 2023 - 2025 жылдардағы 4-тоқсан | ІІМ, мүдделі мемлекеттік органдар | - | - | - | - | талап етілмейді |
Ескертпе: аббревиатуралардың толық жазылуы:
АҚДМ – Қазақстан Республикасы Ақпарат және қоғамдық даму министрлігі
АҚШ – Америка Құрама Штаттары
Әділетмині – Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі
БАҚ – бұқаралық ақпарат құралдары
БП – Қазақстан Республикасының Бас прокуратурасы
БҰҰ – Біріккен Ұлттар Ұйымы
БҰҰ ЕҚБ – Біріккен Ұлттар Ұйымының Есірткі және қылмыс жөніндегі басқармасы
ВАШ – Мемлекеттік органдардың нашақорлыққа және есірткі бизнесіне қарсы іс-қимылға бағытталған қызметін үйлестіру жөніндегі ведомствоаралық штабы
ҒЖБМ – Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігі
ДСМ – Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігі
ЕАЭК – Еуразиялық экономикалық комиссия
ЕАЭО – Еуразиялық экономикалық одақ
ЕЗАҚІҚҚОБҮК – Есірткінің заңсыз айналымына қарсы іс-қимыл жөніндегі құзыретті органдар басшыларының үйлестіру кеңесі
ЕҚК – Есірткі құралдары жөніндегі комиссия
Еңбекмині – Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі
ЕО – Еуропалық Одақ
ЖАО – жергілікті атқарушы органдар
ЖБ – жергілікті бюджет
ЖСҚ – жобалау-сметалық құжаттама
ИИДМ – Қазақстан Республикасы Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігі
Қаржымині – Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі
ҚКХ – Қауіпсіздік Кеңесінің Хатшысы
ҚМА – Қазақстан Республикасының Қаржылық мониторинг агенттігі
ҚНРДА – Қазақстан Республикасының Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігі
ҚСАЕАК – Бас прокуратураның Құқықтық статистика және арнайы есепке алу комитеті
МӘО – медициналық-әлеуметтік оңалту
МБК – Мемлекет басшыларының кеңесі
НҚА – нормативтік құқықтық акт
ОАӨАҮО – Есірткі құралдарының, психотроптық заттар мен олардың прекурсорларының заңсыз айналымына қарсы күрес жөніндегі Орталық Азия өңірлік ақпараттық үйлестіру орталығы
ОМ – Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігі
ПӘ – Қазақстан Республикасы Президентінің Әкімшілігі
ПД ЕҚҚІҚБ – Полиция департаменттерінің Есірткі қылмысына қарсы іс-қимыл басқармалары
ПҰА – пилотсыз ұшу аппараты
РБ – республикалық бюджет
"ССО" РМҚК – "Сот сараптамасы орталығы" республикалық мемлекеттік қазыналық кәсіпорны
РПДҒПО – Республикалық психикалық денсаулық ғылыми-практикалық орталығы
СҚА – Қазақстан Республикасы Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі
СИМ – Қазақстан Республикасының Сауда және интеграция министрлігі
СӨС – саламатты өмір салты
СІМ – Қазақстан Республикасы Сыртқы істер министрлігі
СІМК – Сыртқы істер министрлерінің кеңесі
ТЖМ – Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігі
ТМД – Тәуелсіз Мемлекеттер Достастығы
ҰБ – Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі
ҰҚК – Қазақстан Республикасының Ұлттық қауіпсіздік комитеті
ҰҚШҰ – Ұжымдық қауіпсіздік туралы шарт ұйымы
ҰҰ – Ұлттық ұлан
ҰЭМ – Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігі
ҮЕҰ – үкіметтік емес ұйымдар
ЦДИАӨМ – Қазақстан Республикасының Цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрлігі
ШЫҰ – Шанхай Ынтымақтастық Ұйымы
ІІМ – Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігі
ІІМК – Ішкі істер министрлерінің кеңесі
ЭҚТ – Экономикалық тергеу қызметі
CADCA – Американың қоғамдық ұйымдарының есірткіге қарсы коалициясы