Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының қаражатын қалыптастыру және пайдалану тұжырымдамасы туралы

Қазақстан Республикасы Президентінің 2010 жылғы 2 сәуірдегі № 962 Жарлығы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Президентінің 2016 жылғы 8 желтоқсандағы № 385 Жарлығымен



Қазақстан Республикасының    
Президенті мен Үкіметі актілерінің
жинағында жариялануға тиіс   

      ҚАУЛЫ ЕТЕМІН:
      1. Қоса беріліп отырған Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының қаражатын қалыптастыру және пайдалану тұжырымдамасы (бұдан әрі - Тұжырымдама) мақұлдансын.
      2. Мыналардың күші жойылды деп танылсын:
      1) «Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының қаражатын қалыптастырудың және пайдаланудың орта мерзімді перспективаға арналған тұжырымдамасы туралы» Қазақстан Республикасы Президентінің 2005 жылғы 1 қыркүйектегі № 1641 Жарлығы (Қазақстан Республикасының ПҮАЖ-ы 2005 ж., № 35, 480-құжат; 2007 ж., № 17, 186-құжат; 2009 ж., № 1-2, 1-құжат);
      2) «Қазақстан Республикасы Президентінің 2005 жылғы 1 қыркүйектегі № 1641 Жарлығына өзгеріс енгізу туралы» Қазақстан Республикасы Президентінің 2007 жылғы 29 мамырдағы № 336 Жарлығы (Қазақстан Республикасының ПҮАЖ-ы, 2007 ж., № 17, 186-құжат);
      3) «Қазақстан Республикасы Президентінің 2005 жылғы 1 қыркүйектегі № 1641 Жарлығына өзгерістер енгізу туралы» Қазақстан Республикасы Президентінің 2009 жылғы 19 қаңтардағы № 725 Жарлығы (Қазақстан Республикасының ПҮАЖ-ы, 2009 ж., № 1-2, 1-құжат).
      3. Қазақстан Республикасының Үкіметі Президент Әкімшілігімен келісім бойынша екі ай мерзімде Тұжырымдаманы іске асыру жөніндегі іс-шаралар жоспарын әзірлесін және бекітсін.
      4. Қазақстан Республикасының мемлекеттік органдары тиісті шешімдерді әзірлеу кезінде Тұжырымдаманың негізгі ережелерін басшылыққа алсын.
      5. Осы Жарлық қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
      Президенті Н. Назарбаев

Қазақстан Республикасы
Президентінің    
2010 жылғы 2 сәуірдегі
№ 962 Жарлығымен   
МАҚҰЛДАНҒАН     

Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының қаражатын
қалыптастыру және пайдалану
ТҰЖЫРЫМДАМАСЫ

      Ескерту. Бүкіл мәтін бойынша «I», «II», «III», «IV», «V», «VI», «VII» деген бөлімдердің нөмірленуі тиісінше «1», «2», «3», «4», «5», «6», «7» деген араб цифрларымен белгіленді - ҚР Президентінің 16.03.2012 № 289 Жарлығымен.

1. Кіріспе

      Қазақстан Республикасы Президентінің 2010 жылғы қаңтардағы «Жаңа онжылдық - жаңа экономикалық өрлеу - Қазақстанның жаңа мүмкіндіктері» атты Қазақстан халқына Жолдауында дағдарыстан кейінгі дамуға дайындалуға, индустрияландыру арқылы әртараптандыруды жеделдету және адами капиталдың бәсекеге қабілеттілігін арттыру есебінен экономиканың орнықты өсуін қамтамасыз етуге бағытталған Қазақстан Республикасының 2020 жылға дейінгі Стратегиялық даму жоспарын және Қазақстан Республикасының үдемелі индустриялық-инновациялық дамуының 2010 - 2014 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасын іске асыру шеңберінде мемлекеттің одан әрі даму басымдықтары айқындалған болатын.
      Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының (бұдан әрі - Ұлттық қор) қаражатын қалыптастырудың және пайдаланудың жаңа тәсілдерін айқындау міндеті осы тұрғыдан қойылған, олар әлемдік қаржы-экономикалық дағдарыс кезеңінде өзінің пәрменділігін көрсеткен, жүргізіліп жатқан жинақтау саясатының қисынды жалғасы болады.
      Жаңа Тұжырымдамада алғашқы Тұжырымдаманы іске асырудан алынған оң нәтижелер сақталған. Негізгі мақсаты болашақ ұрпаққа арналған жинақтарды ұлғайту және Ұлттық қордың қаражатын жинақтауды үкіметтік қарыз алумен алмастыруды болдырмау болып табылады.
      Ескерту. 1-бөлімге өзгеріс енгізілді - ҚР Президентінің 11.04.2014 № 794 Жарлығымен.

2. Қазіргі жағдайды талдау

      «Қазақстан Республикасының Ұлттық қоры туралы» Қазақстан Республикасы Президентінің 2000 жылғы 23 тамыздағы № 402 Жарлығымен бюджет кірістерінің қомақты бөлігі табиғи ресурстарды экспорттаудан түсетін түсімдер есебінен қалыптастырылатын басқа елдерге ұқсас Ұлттық қор құрылған болатын. 2005 жылы Ұлттық қордың қаражатын қалыптастырудың және пайдаланудың орта мерзімді перспективаға арналған алғашқы тұжырымдамасы қабылданып, онда оның активтерін басқарудың негізгі қағидаттары мен тәсілдері айқындалған болатын.
      2006 жылдың ортасынан бері қолданылған Ұлттық қор қаражатын ел экономикасына бағыттау схемасында республикалық бюджетке кепілдендірілген және нысаналы трансферттер, сондай-ақ қаражатты отандық бағалы қағаздарға ұзақ мерзімді инвестициялау көзделген. Бұл ретте кепілдендірілген трансфертті айқындау кезіндегі шектеу республикалық бюджет әзірленетін жылдың алдындағы жылдың соңындағы Ұлттық қор активтерінің үштен бір бөлігінен аспауы болып табылды.
      Қабылданған саясаттың нәтижесінде экономикалық өсу кезеңінде валютаның шамадан тыс түсуін зарарсыздандыру, теңгені айырбастау бағамына және инфляцияға қысымды азайту қамтамасыз етілді. Дағдарысқа қарсы белсенді саясат жүргізу үшін қаржы резервтері құрылып, оның шеңберінде Ұлттық қордан 10 млрд. АҚШ доллары мөлшерінде қаражат пайдаланылды және жинақтау саясаты сақталды. 2009 жылдың соңына қаражат 4,5 трлн. теңгені құрады, оның 750,0 млрд. теңгесі ішкі активтерге («Самұрық-Қазына» ұлттық әл-әуқат қоры» акционерлік қоғамы мен «ҚазАгро» ұлттық басқарушы холдингі» акционерлік қоғамының облигацияларына), 24,4 млрд. АҚШ доллары - шетелдік активтерге орналастырылды.
      Құрылған уақытынан бері, яғни 2001 жылғы маусым - 2009 жылғы 31 желтоқсан аралығында Ұлттық қордың кірістілігі Қордың базалық валютасында (АҚШ долларымен) 55%-ды құрады, бұл жылдық мәнде 5,2%-ды құрайды.
      Осы кезеңде Қордың тұрақтандыру функцияларын жүргізу үшін қажетті көлем қалыптастырылды. Сонымен қатар қалпына келтірілмейтін табиғи ресурстардан алынған қаражатты болашақ ұрпақ үшін барынша сақтап қалу, республикалық бюджет пен Ұлттық қордың теңгерімділігі және мұнайлық емес тапшылықты жою туралы мәселе өзектілігін сақтап қалуда.
      Осы тұрғыдан Ұлттық қор қаражаты өсуінің бәсеңдеуін ескере отырып, республикалық бюджетке берілетін кепілдендірілген трансферт көлемін тіркеу жолымен оның құбылмалылығын болдырмау қажет болып отыр, бұл ұзақ мерзімді перспективада Ұлттық қордың қаражатын қарқынды жинақтауды қамтамасыз етеді.

3. Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының негізгі мақсаты мен
қағидаттары

      Ұлттық қордың негізгі мақсаты болашақ ұрпаққа арналған жинақтарды қалыптастыру және республикалық бюджеттің әлемдік шикізат нарықтарындағы жағдайға тәуелділігін төмендету арқылы қаржы ресурстарын жинау болып табылады. Осылайша, Ұлттық қордың функциялары жинақтау және тұрақтандыру болып табылады.
      Жинақтау функциясын орындау үшін Ұлттық қорда азайтылмайтын қалдық белгіленеді, сондай-ақ Ұлттық қордың ең жоғарғы мөлшеріне шек қойылмайды. Тұрақтандыру функциясын іске асыру республикалық бюджетке кепілдендірілген трансфертті қамтамасыз етуді көздейді.
      Тұтас алғанда, Ұлттық қор қаражатын бөлудің ашықтығына қол жеткізу үшін олар ел экономикасына республикалық бюджет арқылы ғана жіберілетін болады.
      Ұлттық қордың қаражатын қалыптастыру және пайдалану мынадай қағидаттарға негізделетін болады:
      транспаренттілік - Ұлттық қордың бекітілген (нақтыланған, түзетілген) көрсеткіштерін, Ұлттық қордың қаражатын қалыптастыру туралы және пайдалану туралы есептерді, Ұлттық қордың қаражатын инвестициялық басқару туралы есептерді міндетті түрде жариялау;
      толықтық - Ұлттық қор туралы есептілікте Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген барлық түсімдер мен шығыстарды көрсету;
      уақтылылық - Ұлттық қордың қолма-қол ақшаны бақылау шотына есепке алу және оларды Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкіндегі Үкіметтің шоттарына тиісті нормативтік құқықтық актілерде белгіленген тәртіпті сақтай отырып мерзімінде аудару;
      тиімділік - Ұлттық қорды тәуекел деңгейі орташа болған жағдайда ұзақ мерзімді перспективада активтерді сақтау мен кірістілікті қамтамасыз ету қажеттілігіне сүйене отырып басқару.

4. Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының қаражатын
қалыптастыру және пайдалану тәртібі

1. Ұлттық қордың қаражатын жинақтау

      Ұлттық қордың қаражатын жинақтау мынадай түсімдердің есебінен жүзеге асырылатын болады:
      1) мұнай секторы ұйымдарынан түсетін тікелей салықтар (жергілікті бюджеттерге есепке алынатын салықтарды қоспағанда), оларға корпоративтік табыс салығы, пайдалы қазбаларды өндіруге салынатын салық, бонустар, экспортқа салынатын рента салығы, үстеме пайдаға салынатын салық, өнімді бөлу бойынша үлес және қызметін өнімді бөлу туралы келісімшарт бойынша жүзеге асыратын жер қойнауын пайдаланушылардың қосымша төлемі жатады;
      2) мұнай секторының ұйымдары жүзеге асыратын операциялардан түсетін басқа түсімдер (жергілікті бюджеттерге есепке алынатын түсімдерді қоспағанда), оның ішінде мұнай келісімшарттарының талаптарын бұзғаны үшін түсімдер (жергілікті бюджеттерге есепке алынатын түсімдерді қоспағанда);
      3) республикалық меншіктегі және кен өндіру және өңдеуші салаларға жататын мемлекеттік мүлікті жекешелендіруден түсетін түсімдер;
      4) ауыл шаруашылығы мақсатындағы жер учаскелерін сатудан түсетін түсімдер;
      5) Ұлттық қорды басқарудан түсетін инвестициялық кірістер;
      6) Қазақстан Республикасының заңнамасында тыйым салынбаған өзге де түсімдер мен кірістер.
      Ішкі нарықтағы ақша ұсынысы шамадан тыс болған жағдайда инфляцияның өсуіне жол бермеу үшін, сондай-ақ табиғи ресурстарды экспорттаудан түсетін кірістердің Қазақстан экономикасының басқа секторларының дамуына кері әсерін жою мақсатында Ұлттық қорда өзге де түсімдер шоғырландырылуы мүмкін. Ұлттық қордың ең жоғарғы мөлшері шектелмейтін болады.

2. Ұлттық қордың қаражатын пайдалану

      Қаражатты пайдаланудың жаңа тәсіліне сәйкес 2011 жылдан бастап абсолютті мәні 8 млрд. АҚШ доллары мөлшеріндегі кепілдендірілген трансфертті республикалық бюджетке тіркеу оның жаңалығы болып табылады.
      Бұл ретте республикалық бюджетке берілетін кепілдендірілген трансферттің тіркелген мөлшері экономикадағы жағдайға байланысты 15%-ға дейін азайту немесе ұлғайту жағына түзетілуі мүмкін.
      Экономикалық өсу қарқыны орта мерзімді кезеңге арналып жоспарланған деңгейге қатысты төмендесе, республикалық бюджетке берілетін кепілдендірілген трансферттің мөлшері экономикалық өсуді қолдау мақсатында 9,2 млрд. АҚШ долларына дейін ұлғайтылуы мүмкін. Экономикалық өсу орта мерзімді кезеңге арналып жоспарланған деңгейден жоғары болса, республикалық бюджетке берілетін кепілдендірілген трансферттің мөлшері Ұлттық қордың жинақтау функциясын қамтамасыз ету мақсатында 6,8 млрд. АҚШ долларына дейін азайтылуы мүмкін.
      Республикалық бюджетке берілетін кепілдендірілген трансферттің тіркелген мөлшерінен (8 млрд. АҚШ доллары) ауытқу сомасы туралы шешімді Ұлттық қорды басқару жөніндегі кеңес қабылдайды.
      Республикалық бюджеттің кіріс бөлігі қаржы жылының басында болжамдалған параметрлермен салыстырғанда асыра орындалған жағдайда, Ұлттық қорды басқару жөніндегі кеңес ағымдағы қаржы жылына бөлінген республикалық бюджетке берілетін кепілдендірілген трансферттің сомаларын азайту жағына түзету бойынша шешім қабылдай алады.
      Өзін-өзі ақтамайтын, бірақ әлеуметтік маңызы бар ірі жобаларды қаржыландырудың баламалы көздері болмаған жағдайда, оларды іске асыруға Ұлттық қордан нысаналы трансферттер бөлу Қазақстан Республикасы Президентінің тапсырмасы бойынша ғана көзделетін болады. Бұл ретте бөлінетін қаражаттың пайдаланылу ашықтығын қамтамасыз ету үшін Ұлттық қордан берілетін нысаналы трансферттер республикалық бюджет арқылы өтуі тиіс.
      Қазақстан Республикасының Президенті айқындайтын мақсаттарға арнап республикалық бюджетке Ұлттық қордан нысаналы трансферттерді бөлуден басқа, шығыстардың басқа түрлерін қаржыландыруға, оның ішінде мемлекеттік, квазимемлекеттік және жекеше секторлар субъектілерінің қазақстандық бағалы қағаздарын сатып алуға, акциялар пакеттерін, қазақстандық компаниялардың қатысу үлестерін сатып алуға, екінші деңгейдегі банктерді қорландыруға, заңды және жеке тұлғаларға кредит беруге, активтерді міндеттемелердің орындалуын қамтамасыз ету ретінде пайдалануға тыйым салынады.
      Ұлттық қордың жинақтау функциясын орындау үшін тиісті қаржы жылының соңына ЖІӨ-нің болжамды мәнінің 30%-ы мөлшерінде азайтылмайтын қалдық белгіленеді. Бұл ретте республикалық бюджетке кепілдендірілген және/немесе нысаналы трансфертті жүзеге асыру үшін Ұлттық қордың қаражаты жеткіліксіз болған жағдайда, азайтылмайтын қалдық лимитін сақтау қажеттілігіне байланысты кепілдендірілген және/немесе нысаналы трансферттің мөлшері тиісті шамаға азайтылатын болады.
      Тұтастай алғанда Ұлттық қордың қаражаты кепілдендірілген трансфертті, Ұлттық қорды басқару жөніндегі кеңестің шешімімен айқындалған нысаналы трансфертті қамтамасыз етуге және басқару мен аудитке байланысты шығыстарды қаржыландыруға бағытталуы тиіс. Ұлттық қордың шотында ай сайын (тоқсан сайын) республикалық бюджетке берілетін айлық (тоқсандық) кепілдендірілген трансфертті қамтамасыз етуге арналған қаражат қалыптастырылады. Көрсетілген шамадан асып кеткен сома Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің Басқармасы бекіткен Ұлттық қор активтерін айырбастау және қайта айырбастау қағидаларына сәйкес айырбасталуы және рұқсат етілген қаржы құралдарына инвестициялануы тиіс.
      Ескерту. 2-кіші бөлім жаңа редакцияда - ҚР Президентінің 11.04.2014 № 794 Жарлығымен.

5. Ұлттық қордың активтерін басқару

      Тұтастай алғанда Ұлттық қордың активтерін басқару саясаты консервативтік болып қала береді. Сонымен қатар Ұлттық қордың қаражатын басқару кезінде инвестициялық операциялардың негізгі мақсаттары сақтау, өтімділіктің жеткілікті деңгейін ұстау, тәуекел деңгейі орташа болған кезде ұзақ мерзімді перспективада кірістілікті қамтамасыз ету болып табылады. Ұзақ мерзімді перспективада Ұлттық қор активтерінің кірістілігін қамтамасыз ету кірістіліктің қысқа мерзімді ауытқуын көздейді.
      Ұлттық қор активтерінің ұйымдық құрылымы оның мақсаттарына сәйкес айқындалады.
      Ұлттық қордың активтерін сенімгерлік басқаруды - Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі, қызметін жалпы үйлестіруді Ұлттық қорды басқару жөніндегі кеңес жүзеге асырады.
      Ұлттық қордың активтерін орналастыру, Ұлттық қорды басқару жөніндегі кеңестің ұсынысы бойынша Қазақстан Республикасының Үкіметі бекіткен материалдық емес активтерді қоспағанда, шетелдік қаржы нарықтарында айналымдағы және рұқсат етілген қаржы құралдарының тізбесіне енгізілген қаржы құралдарында жүзеге асырылуы тиіс.
      Бұл ретте шектеулер Ұлттық қорды басқару жөніндегі кеңес сатып  алу туралы шешімді 2015 жылғы 1 қаңтарға дейін қабылдаған, Ұлттық
қор активтерінің құрылымында ескерілетін қазақстандық қаржы
құралдарына қолданылмайды.
      Ескерту. 5-бөлім жаңа редакцияда - ҚР Президентінің 11.04.2014 № 794 Жарлығымен.

6. Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының, үкіметтік қарыз
алудың және квазимемлекеттік сектордың өзара қарым-қатынасы

      Ұлттық қордың қаражатын қарқынды жинақтау, сондай-ақ оның активтерін тиімді басқару Қазақстан Республикасының орнықты дамуында маңызды рөл атқарады және мемлекеттік сектордың да, сол сияқты квазимемлекеттік сектордың да қарыз алуды дұрыс жоспарлауын және республиканың экономикалық қауіпсіздігінің тиісті деңгейін қамтамасыз ету жөнінде шаралар қабылдауды талап етеді.
      Осылайша, ұлттық холдингтердің, ұлттық басқарушы холдингтердің және олардың еншілес компанияларының қарыз алуы мен міндеттемелерінің барабар деңгейін айқындау Ұлттық қордың жинақталған активтері ескерілетін сындарлы тәсілді талап етеді. Үкімет осы мақсатта ұлттық басқарушы холдингтер мен олардың еншілес компанияларының борышын мониторингтеу мен бағалаудың тиісті көрсеткіштерін және осы ұйымдар сақтауға міндетті қарыз алу жөніндегі шектеулерді айқындайды.
      Ұлттық қордың қаражатын пайдалану жөніндегі жаңа тәсіл квазимемлекеттік сектордың Ұлттық қордан облигациялық қарыздарды тарту мүмкіндігін жояды. Бұдан басқа, Үкімет бюджет заңнамасында белгіленген шектеулер шеңберінде Астана және Алматы қалаларының муниципалдық қарыз алуы арқылы жергілікті атқарушы органдар борышының өсуін реттейтін болады.
      Ұлттық қордың қаражатын үкіметтік қарыз алумен алмастыруды болдырмау мақсатында мынадай шектеулер енгізілетін болады:
      үкіметтік борышқа қызмет көрсетуге арналған жыл сайынғы шығыстар Ұлттық қордың жыл сайынғы тіркелген шартты инвестициялық кірісінің 4,5%-ынан аспауы тиіс;
      Ұлттық қордан берілетін трансферттерді қоса алғанда, үкіметтік борышқа қызмет көрсетуге және оны өтеуге арналған шығыстар республикалық бюджет кірістерінің 15%-ынан аспауы тиіс.
      Ескерту. 6-бөлімге өзгеріс енгізілді - ҚР Президентінің 11.04.2014 № 794 Жарлығымен.

7. Қорытынды

      Осы Тұжырымдама шеңберіндегі шараларды іске асыру Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының жұмыс істеуінің және оның жинақтарын қалыптастырудың оңтайлы моделін таңдаудың негіздерін, инвестициялық стратегияны өзгертуді көздейді және Қазақстан Республикасының заңнамасына өзгерістер енгізуді талап етеді.
      Осы мақсатта Ұлттық қордың қызметін реттейтін Қазақстан Республикасының тиісті нормативтік құқықтық актілеріне тиісті өзгерістер енгізілетін болады.
      Бюджеттің және Ұлттық қордың теңгерімділігі жөніндегі саясат осы онжылдықтың соңына ЖІӨ-нің 3%-ынан артық болмауға тиіс мұнайлық емес тапшылықты азайтуға, сондай-ақ кейіннен тек даму бюджетін қаржыландыруға көше отырып, Ұлттық қордың қаражатын ағымдағы шығыстарға жұмсауды қысқартуға бағытталатын болады.
      Жоғарыда баяндалған тәсілдерді ескере отырып, 2020 жылға қарай Ұлттық қордың қаражаты кемінде 180 млрд. АҚШ долларын (ЖІӨ-ге қатысты 32%) құрауы тиіс.
      Ескерту. 7-бөлімге өзгеріс енгізілді - ҚР Президентінің 11.04.2014 № 794 Жарлығымен.

О Концепции формирования и использования средств Национального фонда Республики Казахстан

Указ Президента Республики Казахстан от 2 апреля 2010 года № 962. Утратил силу Указом Президента Республики Казахстан от 8 декабря 2016 года № 385.

      Сноска. Утратил силу Указом Президента РК от 08.12.2016 № 385 .

      Подлежит опубликованию    
в Собрании актов Президента и 
Правительства Республики Казахстан

      ПОСТАНОВЛЯЮ:
      1. Одобрить прилагаемую Концепцию формирования и использования средств Национального фонда Республики Казахстан (далее - Концепция).
      2. Признать утратившими силу:
      1) Указ Президента Республики Казахстан от 1 сентября 2005 года № 1641 "О Концепции формирования и использования средств Национального фонда Республики Казахстан на среднесрочную перспективу" (САПП Республики Казахстан, 2005 г., № 35, ст. 480; 2007 г., № 17, ст. 186; 2009 г., № 1-2, ст. 1);
      2) Указ Президента Республики Казахстан от 29 мая 2007 года № 336 "О внесении изменения в Указ Президента Республики Казахстан от 1 сентября 2005 года № 1641" (САПП Республики Казахстан, 2007 г., № 17, ст. 186);
      3) Указ Президента Республики Казахстан от 19 января 2009 года № 725 "О внесении изменений в Указ Президента Республики Казахстан от 1 сентября 2005 года № 1641" (САПП Республики Казахстан, 2009 г., № 1-2, ст. 1).
      3. Правительству Республики Казахстан по согласованию с Администрацией Президента в двухмесячный срок разработать и утвердить  план мероприятий  по реализации Концепции.
      4. Государственным органам Республики Казахстан при выработке соответствующих решений руководствоваться основными положениями Концепции.
      5. Настоящий Указ вводится в действие со дня подписания.

      Президент
      Республики Казахстан                       Н. Назарбаев

ОДОБРЕНА       
Указом Президента   
Республики Казахстан  
от 2 апреля 2010 года № 962

КОНЦЕПЦИЯ
формирования и использования средств
Национального фонда Республики Казахстан

      Сноска. По всему тексту Концепции нумерация разделов "I", "II", "III", "IV", "V", "VI", "VII" заменены арабскими цифрами "1", "2", "3", "4", "5", "6", "7" Указом Президента РК от 16.03.2012 № 289.

1. Введение

      Сноска. Раздел 1 с изменением, внесенным Указом Президента РК от 11.04.2014 № 794.

      В январе 2010 года в Послании Президента Республики Казахстан народу страны "Новое десятилетие - новый экономический подъем - новые возможности Казахстана" были определены приоритеты дальнейшего развития государства в рамках реализации Стратегического плана развития Республики Казахстан до 2020 года и Государственной программы форсированного индустриально-инновационного развития Республики Казахстан на 2010 - 2014 годы, направленные на подготовку к посткризисному развитию, обеспечение устойчивого роста экономики за счет ускорения диверсификации через индустриализацию и повышения конкурентоспособности человеческого капитала.
      В этом свете стоит задача определения новых подходов к формированию и использованию средств Национального фонда Республики Казахстан (далее - Национальный фонд), которые станут логическим продолжением проводимой политики сбережения, показавшей свою действенность в период мирового финансово-экономического кризиса.
      В новой Концепции сохранены положительные результаты, полученные от реализации первой Концепции. Основной целью является увеличение сбережений для будущих поколений и предотвращение замещения накопления средств Национального фонда правительственным заимствованием.

2. Анализ современного состояния

      Указом Президента Республики Казахстан от 23 августа 2000 года № 402 "О Национальном фонде Республики Казахстан" был создан Национальный фонд по аналогии с другими странами, где существенная часть доходов бюджета формируется за счет поступлений от экспорта природных ресурсов. В 2005 году была принята первая Концепция формирования и использования средств Национального фонда на среднесрочную перспективу, в которой были определены основные принципы и подходы по управлению его активами.
      Действовавшая с середины 2006 года схема направления средств Национального фонда в экономику страны предусматривала гарантированный и целевые трансферты в республиканский бюджет, а также долгосрочное инвестирование средств в отечественные ценные бумаги. При этом ограничением при определении гарантированного трансферта являлось не более одной третьей части активов Национального фонда на конец года, предшествующего году разработки республиканского бюджета.
      В результате принятой политики в периоды экономического роста были обеспечены стерилизация избыточного притока валюты, снижение давления на обменный курс тенге и инфляцию. Были созданы финансовые резервы для проведения активной антикризисной политики, в рамках которой из Национального фонда были использованы средства в размере 10 млрд. долларов США и соблюдена политика накопления. Средства на конец 2009 года составили 4,5 трлн. тенге, из которых 750,0 млрд. тенге размещены во внутренние активы (облигации акционерного общества "Фонд национального благосостояния "Самрук-Казына" и акционерного общества "Национальный управляющий холдинг "КазАгро"), 24,4 млрд. долл. США - в зарубежные активы.
      Доходность Национального фонда с начала создания, то есть с июня 2001 года по 31 декабря 2009 года, в базовой валюте Фонда (долларах США) составила 55 %, что в годовом выражении составляет 5,2 %.
      На данном этапе сформирован необходимый объем для проведения стабилизационных функций Фонда. В то же время продолжают оставаться актуальными вопросы максимального сохранения вырученных средств от невозобновляющихся природных ресурсов для будущих поколений, сбалансированности республиканского бюджета и Национального фонда и сокращения ненефтяного дефицита.
      В данном контексте, с учетом замедления роста средств Национального фонда, представляется необходимым исключение изменчивости объемов гарантированного трансферта в республиканский бюджет путем его фиксирования, что обеспечит интенсивное накопление средств Национального фонда в долгосрочной перспективе.

3. Основная цель и принципы Национального
фонда Республики Казахстан

      Основной целью Национального фонда является сбережение финансовых ресурсов посредством формирования накоплений для будущих поколений и снижения зависимости республиканского бюджета от ситуации на мировых сырьевых рынках. Соответственно, функциями Национального фонда являются сберегательная и стабилизационная.
      Для выполнения сберегательной функции устанавливается неснижаемый остаток в Национальном фонде, а также не ограничивается максимальный размер Национального фонда. Реализация стабилизационной функции предполагает обеспечение гарантированного трансферта в республиканский бюджет.
      В целом, для достижения прозрачности распределения средств Национального фонда, они будут направляться в экономику страны только через республиканский бюджет.
      Формирование и использование средств Национального фонда основано на следующих принципах:
      транспарентность - обязательная публикация утвержденных (уточненных, скорректированных) показателей Национального фонда, отчетов о формировании и об использовании средств Национального фонда, отчетов об инвестиционном управлении средствами Национального фонда;
      полнота - отражение в отчетности о Национальном фонде всех поступлений и расходов, предусмотренных законодательством Республики Казахстан;
      своевременность - зачисление на контрольный счет наличности Национального фонда и ее перевод на счета Правительства в Национальном Банке Республики Казахстан в сроки и с соблюдением порядка, установленные соответствующими нормативными правовыми актами;
      эффективность - управление Национального фонда исходя из необходимости сохранения активов и обеспечения доходности в долгосрочной перспективе при умеренном уровне риска.

4. Порядок формирования и использования средств
Национального фонда Республики Казахстан

      1. Накопление средств Национального фонда
      Накопление средств Национального фонда осуществляется за счет следующих поступлений:
      1) прямые налоги от организаций нефтяного сектора (за исключением налогов, зачисляемых в местные бюджеты), к которым относятся корпоративный подоходный налог, налог на добычу полезных ископаемых, бонусы, рентный налог на экспорт, налог на сверхприбыль, доля по разделу продукции и дополнительный платеж недропользователей, осуществляющих деятельность по контракту о разделе продукции;
      2) другие поступления от операций, осуществляемых организациями нефтяного сектора (за исключением поступлений, зачисляемых в местные бюджеты), в том числе поступления за нарушения условий нефтяных контрактов (за исключением поступлений, зачисляемых в местные бюджеты);
      3) поступления от приватизации государственного имущества, находящегося в республиканской собственности и относящегося к горнодобывающей и обрабатывающей отраслям;
      4) поступления от продажи земельных участков сельскохозяйственного назначения;
      5) инвестиционные доходы от управления Национальным фондом;
      6) иные поступления и доходы, не запрещенные законодательством Республики Казахстан.
      В случае избыточности денежного предложения на внутреннем рынке во избежание роста инфляции, а также в целях нивелирования негативного влияния доходов от экспорта природных ресурсов на развитие других секторов экономики Казахстана в Национальном фонде могут аккумулироваться и иные поступления. Максимальный размер Национального фонда не будет ограничиваться.

      2. Использование средств Национального фонда
      В соответствии с новым подходом по использованию средств, начиная с 2011 года, нововведением является фиксирование гарантированного трансферта в республиканский бюджет в абсолютном значении в размере 8 млрд. долларов США.
      При этом размер фиксированного гарантированного трансферта в республиканский бюджет может корректироваться в сторону уменьшения или увеличения до 15% в зависимости от ситуации в экономике.
      При снижении темпов экономического роста против запланированного уровня на среднесрочный период размер гарантированного трансферта в республиканский бюджет может быть увеличен до 9,2 млрд. долларов США с целью поддержания экономического роста. При экономическом росте выше запланированного уровня на среднесрочный период размер гарантированного трансферта в республиканский бюджет может быть снижен до 6,8 млрд. долларов США с целью обеспечения сберегательной функции Национального фонда.
      Решение о сумме отклонения от фиксированного размера гарантированного трансферта в республиканский бюджет (8 млрд. долларов США) принимается Советом по управлению Национальным фондом.
      В случае перевыполнения доходной части республиканскою бюджета в сравнении с параметрами, прогнозируемыми в начале финансового года, Советом по управлению Национальным фондом может быть принято решение о корректировке в сторону уменьшения сумм гарантированного трансферта в республиканский бюджет, выделенного на текущий финансовый год.
      Выделение целевых трансфертов из Национального фонда на реализацию неокупаемых, но социально значимых крупных проектов будет предусмотрено только по поручению Президента Республики Казахстан при отсутствии альтернативных источников их финансирования. При этом для обеспечения прозрачности использования выделяемых средств целевые трансферты из Национального фонда должны проходить через республиканский бюджет.
      Финансирование других видов расходов, в том числе приобретение казахстанских ценных бумаг субъектов государственного, квазигосударственного и частного секторов, покупка пакетов акций, долей участия казахстанских компаний, фондирование банков второго уровня, кредитование юридических и физических лиц, использование активов в качестве обеспечения исполнения обязательств, кроме выделения целевых трансфертов из Национального фонда в республиканский бюджет на цели, определяемые Президентом Республики Казахстан, запрещено.
      Для выполнения сберегательной функции Национального фонда устанавливается неснижаемый остаток в размере 30% от прогнозного значения ВВП на конец соответствующего финансового года. При этом в случае недостаточности средств Национального фонда для осуществления гарантированного и/или целевого трансферта в республиканский бюджет в связи с необходимостью соблюдения лимита неснижаемого остатка размер гарантированного и/или целевого трансферта будет уменьшен на соответствующую величину.
      В целом средства Национального фонда должны направляться на обеспечение гарантированного трансферта, целевого трансферта, определенного решением Совета по управлению Национальным фондом, и финансирование расходов, связанных с управлением и аудитом. Ежемесячно (ежеквартально) на счете Национального фонда формируются средства для обеспечения месячного (квартального) гарантированного трансферта в республиканский бюджет. Сумма превышения указанной величины должна конвертироваться в соответствии с Правилами конвертации и реконвертации активов Национального фонда, утвержденными Правлением Национального Банка Республики Казахстан, и инвестироваться в разрешенные финансовые инструменты.
      Сноска. Пункт 2 в редакции Указа Президента РК от 11.04.2014 № 794.

5. Управление активами Национального фонда

      В целом политика управления активами Национального фонда останется консервативной. Вместе с тем основными целями инвестиционных операций при управлении средствами Национального фонда являются сохранность, поддержание достаточного уровня ликвидности, обеспечение доходности в долгосрочной перспективе при умеренном уровне риска. Обеспечение доходности активов Национального фонда в долгосрочной перспективе предусматривает краткосрочные колебания доходности.
      Организационная структура активов Национального фонда определяется в соответствии с его целями.
      Доверительное управление активами Национального фонда осуществляется Национальным Банком Республики Казахстан, общая координация деятельности - Советом по управлению Национальным фондом.
      Размещение активов Национального фонда должно осуществляться в финансовые инструменты, обращающиеся на зарубежных финансовых рынках и включенные в перечень разрешенных финансовых инструментов, за исключением нематериальных активов, утвержденный Правительством Республики Казахстан по предложению Совета по управлению Национальным фондом.
      При этом ограничения не распространяются на казахстанские финансовые инструменты, учитываемые в структуре активов Национального фонда, решение о приобретении которых принято Советом по управлению Национальным фондом до 1 января 2015 года.
      Сноска. Раздел 5 в редакции Указа Президента РК от 11.04.2014 № 794.
      

6. Взаимоотношения Национального фонда
Республики Казахстан, правительственного
заимствования и квазигосударственного сектора

      Сноска. Раздел 6 с изменением, внесенным Указом Президента РК от 11.04.2014 № 794.

      Интенсивное накопление средств Национального фонда, а также эффективное управление его активами играют ключевую роль в устойчивом развитии Республики Казахстан и требуют правильного планирования заимствований как государственного сектора, так и квазигосударственного, и принятия мер по обеспечению должного уровня экономической безопасности республики.
      Таким образом, определение адекватного уровня заимствований и обязательств национальных холдингов, национальных управляющих холдингов и их дочерних компаний требует взвешенного подхода с учетом накопленных активов Национального фонда. В этих целях Правительством будут определены соответствующие показатели мониторинга и оценки долга национальных управляющих холдингов и их дочерних компаний и ограничения по заимствованию, обязательные для соблюдения данными организациями.
      Новый подход по использованию средств Национального фонда исключает возможность привлечения облигационных займов из Национального фонда квазигосударственным сектором. Кроме того, Правительством будет регулироваться рост долга местных исполнительных органов через муниципальные заимствования гг. Астаны и Алматы в рамках установленных ограничений бюджетного законодательства.
      В целях предотвращения замещения средств Национального фонда правительственным заимствованием будут введены следующие ограничения:
      ежегодные расходы на обслуживание правительственного долга не должны превышать ежегодный условный фиксированный инвестиционный доход Национального фонда в 4,5%;
      расходы на обслуживание и погашение правительственного долга не должны превышать 15% от доходов республиканского бюджета, включая трансферты из Национального фонда.

7. Заключение

      Сноска. Раздел 7 с изменением, внесенным Указом Президента РК от 11.04.2014 № 794.

      Реализация мер в рамках данной Концепции затрагивает основы функционирования и выбора оптимальной модели формирования накоплений Национального фонда Республики Казахстан, изменение инвестиционной стратегии и требует внесения изменений в законодательство Республики Казахстан.
      В этих целях будут внесены соответствующие изменения в соответствующие нормативные правовые акты Республики Казахстан, регулирующие деятельность Национального фонда.
      Политика по сбалансированности бюджета и Национального фонда будет направлена на сокращение ненефтянного дефицита, который должен составлять не более 3 % к ВВП к концу этого десятилетия, а также на сокращение текущих расходов из средств Национального фонда с последующим переходом на финансирование только бюджета развития.
      С учетом вышеизложенных подходов средства Национального фонда к 2020 году должны составить не менее 180 млрд. долларов США (32% к ВВП).
      В целом реализация мер, предусмотренных настоящей Концепцией, будет способствовать дальнейшему поддержанию стабильности республиканского бюджета, диверсификации экономики и перераспределению нефтяных доходов между поколениями.