Бәсекені шектейтін нарық субъектілерінің келісімдерін (келісілген іс-әрекеттерін) анықтау жөніндегі нұсқаулықты бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Индустрия және сауда министрлігі Бәсекелестікті қорғау комитетінің 2007 жылғы 15 мамардағы N 164-НҚ Бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2007 жылғы 2 маусымда Нормативтік құқықтық кесімдерді мемлекеттік тіркеудің тізіліміне N 4697 болып енгізілді. Күші жойылды - ҚР Бәсекелестікті қорғау агенттігі (Монополияға қарсы агенттік) Төрағасының 2008 жылғы 25 желтоқсандағы N 424-НҚ бұйрығымен.

       Күші жойылды - ҚР Бәсекелестікті қорғау агенттігі (Монополияға қарсы агенттік) Төрағасының 2008.12.25 N 424-НҚ бұйрығымен.

      ------------------- Бұйрықтан үзінді -------------------

      "Нормативтік құқықтық актілер туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 27-бабының 1-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:
      1. Осы бұйрыққа қосымшаға сәйкес Қазақстан Республикасы Индустрия және сауда министрлігінің Бәсекелестікті қорғау комитеті Төрағасының кейбір бұйрықтарының күші жойылды деп танылсын.
      2. ...
      3. Осы бұйрық 2009 жылдың 1 қаңтарынан бастап қолданысқа енгізіледі.

      Төраға                                            М. Есенбаев

Қазақстан Республикасы    
Бәсекелестікті қорғау    
агенттігі (Монополияға қарсы
агенттік) Төрағасының   
2008 жылғы 25 желтоқсандағы 
N 424-НҚ бұйрығына      
қосымша           

Қазақстан Республикасы Индустрия және сауда министрлігі Бәсекелестікті қорғау комитеті Төрағасының күші жойылған кейбір бұйрықтарының тізбесі

      1. ...
      2. "Бәсекені шектейтін нарық субъектілерінің келісімдерін (келісілген іс-әрекеттерін) анықтау жөніндегі нұсқаулықты бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Индустрия және сауда министрлігі Бәсекелестікті қорғау комитеті Төрағасының 2007 жылғы 15 мамырдағы N 164-НҚ бұйрығы (Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2007 жылғы 2 маусымда Нормативтік құқықтық актілерін мемлекеттік тіркеу тізілімінде N 4697 тіркелді, 2007 жылғы 22 шілдеде N 94 (1297) "Заң газетінде", 2007 жылғы мамыр-маусымда Қазақстан Республикасының Орталық атқарушы және өзге де орталық мемлекеттік органдарының актілер жинағында жарияланды).
      .........

      "Бәсеке және монополистік қызметті шектеу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 6-бабы 1-тармағының 12) тармақшасын басшылыққа ала отырып БҰЙЫРАМЫН:
      1. Қоса беріліп отырған Бәсекені шектейтін нарық субъектілерінің келісімдерін (келісілген іс-әрекеттерін) анықтау жөніндегі нұсқаулық бекітілсін.
      2. Қазақстан Республикасы Индустрия және сауда министрлігінің Бәсекелестікті қорғау комитеті:
      осы Бұйрықты заңнамада белгіленген тәртіппен Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуге ұсынуды қамтамасыз етсін;
      осы Бұйрықты заңнамада белгіленген тәртіппен ресми бұқаралық ақпарат құралдарында жариялауды қамтамасыз етсін;
      осы Бұйрықты Қазақстан Республикасы Индустрия және сауда министрлігі Бәсекелестікті қорғау комитетінің құрылымдық және аумақтық бөлімшелерінің назарына жеткізсін.
      3.»"Бәсекені шектейтін нарық субъектілерінің келісімдерін (келісілген іс-әрекеттерін) анықтау жөніндегі  нұсқаулықты бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу және бәсекелестікті қорғау агенттігі Төрағасының 2003 жылғы 6 ақпандағы N 34-НҚ (нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу Тізілімінде N 2228 нөмірімен тіркелген,»"Официальная газета" газетінің 2003 жылғы N 20 санында жарияланған) бұйрығының күші жойылды деп танылсын.
     4. Осы бұйрық ол алғашқы ресми жарияланған күннен бастап қолданысқа енгізіледі.

      Төраға

Қазақстан Республикасы     
Индустрия және сауда министрлігінің
Бәсекелестікті қорғау комитеті
Төрағасының           
2007 жылғы 21 мамырдағы     
N 174-НҚ бұйрығымен        
бекітілген              

Бәсекені шектейтін нарық субъектілерінің келісімдерін (келісілген іс-әрекеттерін) анықтау жөніндегі нұсқаулық 1. Жалпы ережелер

      1. Осы Бәсекені шектейтін нарық субъектілерінің келісімдерін (келісілген іс-әрекеттерін) анықтау жөніндегі нұсқаулық (бұдан әрі - Нұсқаулық)» "Теріс пиғылды бәсекелестік туралы" 1998 жылғы 9 маусымдағы,» "Бәсеке және монополистік қызметті шектеу" 2006 жылғы 7 шілдедегі Қазақстан Республикасының Заңдарына (бұдан әрі - Заң) сәйкес әзірленген.

      2. Осы нұсқаулықта мынадай ұғымдар пайдаланылады:
      нарық субъектілері - кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыратын Қазақстан Республикасының жеке және (немесе) заңды тұлғалары, сондай-ақ шетелдік заңды тұлғалар (олардың филиалдары мен өкілдіктері);
      келісімдер (келісілген іс-әрекеттер) (бұдан әрі - Келісімдер) - тараптардың бәсекені шектеуге немесе жоюға, кәсіпкерлік қызметте негізсіз артықшылықтар алуға бағытталған кез келген шарттық қатынастары.

      3. Осы Нұсқаулықтың мақсаты нарық субъектілері және (немесе) мемлекеттік органдар арасындағы тетікті және келісімдерді (келісілген іс-әрекеттерді) анықтау тәсілдерін айқындау болып табылады.

      4. Осы Нұсқаулық бәсекені шектеуге немесе жою мақсатын көздемейтін, кәсіпкерлік қызметте негізсіз артықшылықтар алуға бағытталған нарық субъектілері және (немесе) мемлекеттік органдар арасындағы Келісімдерге қатысты емес.

      5. Өз қызметтері нәтижесінде бәсекені, соның ішінде Келісімді шектейтін немесе осыған мүмкіндігі бар нарық субъектілерінің арасындағы кез келген нысанда толықтай немесе ішінара қол жеткізген мыналарға:
      1) тауарларды алу немесе өткізудің келісілген бағаларын немесе басқа талаптарын орнату (қолдау);
      2) сауда-саттыққа қатысушылар арасында бағаны көтеру, төмендету немесе қолдау нәтижесінде сауда-саттық қорытындыларын немесе өзге де Келісімдерді бұрмалау;
      3) тауар нарықтарын аумақтық сипаты, тауардың түр-түріне, сатушылар немесе сатып алушылар шеңбері бойынша оларды өткізу немесе алу көлемі немесе басқа сипаттары бойынша бөлу;
      4) квоталауды қоса алғанда тауарды өндіру немесе өткізуді негізсіз шектеу;
      5) белгілі сатушылармен немесе сатып алушылармен шарт жасасудан негізсіз бас тарту;
      6) белгілі тауарларды сатушылар немесе оларды сатып алушылар есебінде басқа нарық субъектілерінің тауар нарығына қол жеткізуін шектеу немесе жою;
      7) басқа субъектілермен тең мағыналы шарттарға кемсітушілік талаптар қолдану;
      8) контрагенттердің өздерінің мазмұны бойынша немесе іскерлік қатынас дәстүрінде осы шарттардың мәніне (қаржы құралдарын немесе өзге де мүлікті, мүліктік құқықты және басқаларды беру талаптарының негізсіздігі) қатысты қосымша міндеттемелерді қабылдағанда шарт жасасуына қатысты Келісімдерге тыйым салынады және Қазақстан Республикасы заңнамасымен белгіленген тәртіппен жарамсыз деп саналады.

      6. Нарық субъектілеріне осы Нұсқаулықтың 5-тармағында көрсетілген салдарға әкеліп соғатын немесе соқтыруы мүмкін экономикалық қызметтің жеке тұлғаларымен, коммерциялық және коммерциялық емес ұйымдарымен үйлестіруге тыйым салынады.

      7. Осы Нұсқаулықтың 5 және 6-тармақтарында қаралған шектеулер мыналар бойынша Келісімдерге:
      1) лицензиялық шарттарға;
      2) кешенді кәсіпкерлік лицензиялық (франчайзингтік) шарттарға;
      3) технологияны берумен байланысты шарттарға;
      4) ғылыми-зерттеу және тәжірибе-конструкторлық жұмыстардың кооперациясы туралы шарттарға;
      5) зияткерлік меншік объектілеріне құқық берумен байланысты өзге де шарттарға қолданылмайды.

      8. Мемлекеттік органдардың кесімдерді немесе шешімдерді, жазбаша немесе ауызша нұсқамаларды қабылдаумен, келісімге отырумен байланысты және немесе бәсекені шектеуге әкелген немесе әкелуі мүмкін мыналарға бағытталған өзге де іс-әрекеттері:
      1) қандай да бір қызмет саласында нарық субъектісін құруға тыйым салу немесе кедергі келтіру, сондай-ақ іс-әрекеттің жекелеген түрлеріне, өндіріске, тауардың белгілі бір түрлерін алуға немесе өткізуге, егер бұл Қазақстан Республикасының заңнамалық актілерінде өзгедей белгіленбесе жүзеге асыруға тыйым салуды белгілеу;
      2) нарық субъектілерін тауарларды тұтынушылардың белгілі бір тобында бірінші кезекте жеткізуге немесе белгілі бір сатушылардан бірінші кезекте тауарлар алуға басым шарттасуға тікелей немесе жанама мәжбүрлеу;
      3) тауарларды орталықтандырылған бөлуге бағытталған кез келген іс-әрекет, сондай-ақ нарықтарды нарық субъектілерінің арасында аумақтық сипатына, тауарлардың түр-түріне, өткізу немесе сатып алу көлеміне немесе тұтынушылар және сатушылар тобы бойынша, егер Қазақстан Республикасының заңнамалық актілерінде өзгедей белгіленбесе;
      4) белгілі бір тауарларды Қазақстан Республикасының бір өңірінен екіншісіне өткізуге (сыртқа шығаруға) тыйым салуды белгілеу, егер Қазақстан Республикасының заңнамалық актілерінде өзгедей белгіленбесе,;
      5) жекелеген нарық субъектілеріне бәсекені шектеуге әкелетін немесе әкелуі мүмкін, бәсекелестерге қатысты басым жағдай туғызатын жеңілдіктер немесе басқа басымдықтар беруге;
      6) осының салдарынан бәсекелестермен салыстырғанда жекелеген нарық субъектілері қызметтеріне жайсыз немесе кемсітушілік жағдайлар туғызатын іс-әрекеттер;
      7) Қазақстан Республикасының заңдарында нарық субъектілерінің өзін-өзі билеуіне тыйым салулар мен шектеулер көзделмеген іс-әрекеттер белгіленген, соның ішінде тауарларды алуға немесе өткізуге, баға белгілеуге, қызметтер бағдарламасын құрылымдауға және дамытуға, тауарларды өткізудің кірісіне (түсіміне) билік етуге қатысты іс-әрекеттер бәсекеге қарсы іс-әрекеттер деп танылады, Қазақстан Республикасы заңнамасы белгілеген тәртіппен тыйым салынады.

2. Келісімнің түрлері

      9. Көлденең келісім - бәсекені шектеуге бағытталған, бір нарықтағы бәсекелес субъектілер арасындағы келісім.

      10. Тік келісім - өз нәтижесінде бәсекеге жол бермеуге, шектеуге, жоюға ие болатын немесе ие болуы мүмкін, тиісті тауар нарығында бәсекелес емес субъектілер арасындағы келісім.

      11. Конгломератты келісімдер бір мезгілде көлденең де, тік те келісімдер болатын аралас келісімдер деп сипатталады.

3. Бәсекеге қарсы Келісімдердің белгілерін анықтау
бойынша талдау жүргізу

      12. Бәсекеге қарсы Келісімдердің белгілерін анықтау бойынша талдау жүргізу кезеңдермен жүзеге асырылады.

      13. Бірінші кезеңде:
      1) тиісті тауар нарығы анықталады, Келісімге қатысушы нарық субъектілерінің шеңбері белгіленеді;
      2) ақпарат жинау өткізіледі, Келісімнің түрі анықталады;
      3) тауар нарықтарының географиялық шекаралары - Келісімге қатысушы нарық субъектілері қызметін жүзеге асыратын аумақ анықталады.

      14. Екінші кезеңде тиісті тауар нарығын реттеудің түрі:
      1) тіркелген бағаны (тарифті) белгілеу;
      2) мемлекеттік тапсырыс бойынша міндетті жеткізілімді орындау;
      3) нарық субъектісіне дотация беру, жеңілдік шартпен несие беру жолымен айқындалады.
      Мемлекеттік реттеудің жоғарыда айтылған түрлерінің монополияға қарсы заңнамаға қарама-қайшылығының болмауы айқындалады.

      15. Үшінші кезеңде олардың арасында Келісімге отырған нарық субъектілерінің және (немесе) мемлекеттік органның құқықтық жағдайы анықталады.

      16. Төртінші кезеңде нарық субъектілерінің және (немесе) мемлекеттік органның іс-әрекетінде (әрекетсіздігінде) Қазақстан Республикасы заңнамасымен белгіленген қылмыс құрамының болуы анықталады.

      17. Нақты Келісімді қарауда бәсекеге қарсы ерекшеліктердің элементтерінің болуы айқындалады.

      18. Бесінші кезеңде, жекелеп алғанда:
      1) Келісімге қатысушы нарық субъектілерінің экономикалық шешімді қабылдаудың дербестігін шектейтін;
      2) тиісті нарықта тауарлардың сұранымы мен өтінімінің қатысына ықпал етуші Келісімдер бәсекені шектеуші болып танылуы анықталады.
      Осы жағдайлардың біреуі белгілі болса, Келісім бәсекені шектеуші деп табылады.

      19. Көрсетілген заң бұзушылықтар белгілі болса, қолданыстағы Қазақстан Республикасы заңнамасына қаралған шаралар қолданылады.
      Егер талдау үдерісінде Келісімге қатысушылар бәсекені шектемейді деп танылса, Келісім белгілерін анықтау бойынша талдау тоқтатылады.

4. Келісімнің болуы туралы дәлелдемелер

      20. Анықталған Келісімді дәлелдеуде олардың құжаттамалық расталуы керек. Мұндай растауларды нарық субъектілерінің және (немесе) мемлекеттік орган өкілдерінің съезд, конгресс және басқа да жиындарда қабылдаған келісім-шарттарды, шарттарды, есеп-қисапты, баяндау құжаттарын, прейскуранттарды, төлем тапсырмаларын, құжаттарды, соның ішінде Келісімге қатысушылардың куәлік айғақтарын, тұлғалық түсініктерін, және Келісім фактісін растайтын өзге де құжаттардың шарттарын талдау негізінде алуға болады.
      Дәлелдемелер нарық субъектілері немесе мемлекеттік орган өкілдері арасында телекс және факсимильді байланыс, бағаны жария хабарлау (жаңа бағаны, бағалық жарнаманы тарату) арқылы тұтынушыларға, агенттер мен делдалдарға, соның ішінде нарық субъектілері кіретін бірлестіктің (қауымдастықтың) түрлері арқылы ақпарат алмасу жөніндегі құжаттар түрінде болуы мүмкін. Келісімді анықтау мен дәлелдеу үшін монополияға қарсы орган өз құзыреті шегінде дербес те, басқа мемлекеттік және мемлекеттік емес құрылымдармен бірлесе отырып өзге де іс-әрекетпен айналысады, іс-шаралар өткізеді.

      21. Келісім дәлелдемелерін нарық субъектілерінің қаржылық құжаттарын талдау негізінде де алуға болады.

      22. Нарық субъектілері және (немесе) мемлекеттік орган арасындағы баға туралы кез келген Келісімге отыру және орындау жағдайында дәлелдеме ретінде мынадай:
      1) бағаның бір уақытта немесе 10 күн ішінде көтерілуі (төмендеуі);
      2) тауарды алу мен өткізу шығындарының түрлі өлшемдеріне бірдей баға белгілеу;
      3) нарықта бірдей баға белгілеу мақсатында өткізілетін, тауардың қалғанын түпкілікті бағалау;
      4) бағаның өзгеруі мен тауарды жеткізудің көлемін келісу;
      5) бағаның жасанды көтерілуі немесе төмендеуі туралы шарттасу;
      6) бір уақытта бағаның дифференциясына немесе бағаға жеңілдік белгілеу;
      7) нарықтағы тауар жетіспеушілігі және оларға жоғары баға болған жағдайда екі және одан да көп нарық субъектілері қоймаларында мол тауар қорының болуы;
      8) нарық субъектілерінде бағаның көтерілуін (төмендеуін), бірыңғай бағаны қолдауды түсіндіретін шот-фактура, есеп, есеп-қисап, экономикалық негіздеменің болмауы;
      9) бір түрлі баға прейскурантын немесе баға бекітілген бұйрықты (хаттаманы, өкімді) қолдану;
      10) түрлі жеткізушілер ұсынатын тауарларға, қызметтерге жоғары бағаны жасанды түрде қолдау;
      11) өнімнің немесе тауарларды (жұмыстарды, қызметтерді) өткізу көлеміне шектеу (квота) белгілеу;
      12) басқа сатып алушылар және сатушылармен шарттасу жасалған талаптарда белгілі сатып алушылар және сатушылармен шарттасудан бас тарту;
      13) белгілі өңірлерде тауарларды (жұмыстарды, қызметтерді) өткізу;
      14) белгілі өңірлерді жабдықтауды тоқтату шарттарының бірі болуы мүмкін.

      23. Нарық субъектілері және (немесе) мемлекеттік органдар арасында Келісім болғанда монополияға қарсы орган Келісім жасалған күннен бастап үш жыл ішіндегі кезеңге Келісімнің болу фактісін анықтау мақсатымен талдау жүргізеді.

      24. Монополияға қарсы заң бұзушылықтарға кінәлі тұлғалар Қазақстан Республикасы заңнамасында белгіленген тәртіппен жауапты болады.

Об утверждении Инструкции по выявлению соглашений (согласованных действий) субъектов рынка, ограничивающих конкуренцию

Приказ Председателя Комитета по защите конкуренции Министерства индустрии и торговли Республики Казахстан от 15 мая 2007 года N 164-ОД. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 2 июня 2007 года N 4697. Утратил силу приказом Председателя Агентства Республики Казахстан по защите конкуренции (Антимонопольное агентство) от 25 декабря 2008 года N 424-ОД

       Сноска. Утратил силу приказом Председателя Агентства РК по защите конкуренции (Антимонопольное агентство) от 25.12.2008 N 424-ОД (вводится в действие с 01.01.2009).

      Руководствуясь подпунктом 12) пункта 1 статьи 6 Закона Республики Казахстан "О конкуренции и ограничении монополистической деятельности", ПРИКАЗЫВАЮ :

      1. Утвердить прилагаемую Инструкцию по выявлению соглашений (согласованных действий) субъектов рынка, ограничивающих конкуренцию.

      2. Управлению внутреннего администрирования Комитета по защите конкуренции Министерства индустрии и торговли Республики Казахстан:
       обеспечить в установленном законодательством порядке представление настоящего Приказа на государственную регистрацию в Министерство юстиции Республики Казахстан;
      обеспечить в установленном порядке опубликование настоящего Приказа в официальных средствах массовой информации;
      довести настоящий Приказ до сведения структурных и территориальных подразделений Комитета по защите конкуренции Министерства индустрии и торговли Республики Казахстан.

      3. Признать утратившим силу приказ Председателя Агентства Республики Казахстан по регулированию естественных монополий и защите конкуренции от 6 февраля 2003 года N 34-ОД "Об утверждении Инструкции по выявлению соглашений (согласованных действий) субъектов рынка, ограничивающих конкуренцию", (зарегистрированный в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за N 2228, опубликован в газете "Официальная газета" 2003 г., N 20).

      4. Настоящий приказ вводится в действие со дня его первого официального опубликования.

      Председатель

Утверждена             
приказом Председателя      
Комитета по защите конкуренции 
Министерства индустрии и торговли
Республики Казахстан      
от 15 мая 2007 года N 164-ОД  

Инструкция
по выявлению соглашений (согласованных действий)
субъектов рынка, ограничивающих конкуренцию 1. Общие положения

      1. Настоящая Инструкция по выявлению соглашений (согласованных действий) субъектов рынка, ограничивающих конкуренцию (далее - Инструкция) разработана в соответствии с законами Республики Казахстан от 9 июня 1998 года " О недобросовестной конкуренции", от 7 июля 2006 года " О конкуренции и ограничении монополистической деятельности" (далее - Закон).

      2. В настоящей Инструкции применяются следующие понятия:

      субъекты рынка - физические и (или) юридические лица Республики Казахстан, а также иностранные юридические лица (их филиалы и представительства), осуществляющие предпринимательскую деятельность;

      соглашения (согласованные действия) (далее - Соглашения) - любые договорные отношения сторон, направленные на ограничение или устранение конкуренции, получение необоснованных преимуществ в предпринимательской деятельности.

      3. Целью настоящей Инструкции является определение механизма и способов выявления соглашений (согласованных действий) между субъектами рынка и (или) государственными органами.

      4. Настоящая Инструкция не распространяется на Соглашения между субъектами рынка и (или) государственными органами, не предусматривающие цель ограничения или устранения конкуренции, получения необоснованных преимуществ в предпринимательской деятельности.

      5. Запрещаются и в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан, признаются недействительными полностью или частично достигнутые в любой форме Соглашения между субъектами рынка, которые имеют либо могут иметь своим результатом ограничение конкуренции, в том числе Соглашения, касающиеся:
      1) установления (поддержания) согласованных цен либо других условий приобретения или реализации товаров;
      2) искажения итогов торгов в результате повышения, снижения или поддержания цен либо иных Соглашений между участниками торгов;
      3) раздела товарных рынков по территориальному признаку, ассортименту товаров, объему их реализации или приобретения по кругу продавцов или покупателей либо по другим признакам;
      4) необоснованного ограничения производства либо реализации товаров, включая квотирование;
      5) необоснованного отказа от заключения договоров с определенными продавцами либо покупателями;
      6) ограничения доступа на товарный рынок или устранения с него других субъектов рынка в качестве продавцов определенных товаров или их покупателей;
      7) применения дискриминирующих условий к равнозначным договорам с другими субъектами;
      8) заключения договоров при условии принятия контрагентами дополнительных обязательств, которые по своему содержанию или согласно обычаям делового оборота не касаются предмета этих договоров (необоснованных требований передачи финансовых средств и иного имущества, имущественных прав и других).

      6. Запрещается координация физическими лицами, коммерческими и некоммерческими организациями экономической деятельности субъектов рынка, которая приводит или может привести к последствиям, перечисленным в пункте 5 настоящей Инструкции.

      7. Ограничения, предусмотренные пунктами 5 и 6 настоящей Инструкции, не применяются к Соглашениям по:
      1) лицензионным договорам;
      2) договорам комплексной предпринимательской лицензии (франчайзинга);
      3) договорам, связанным с передачей технологий;
      4) договорам о кооперации в научно-исследовательской и опытно-конструкторской работах;
      5) иным договорам, связанным с передачей прав на объекты интеллектуальной собственности.

      8. Запрещаются и в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан, признаются антиконкурентными действиями государственных органов действия, связанные с принятием актов либо решений, письменных либо устных указаний, заключением соглашений и (или) иные действия, которые привели или могут привести к ограничению конкуренции, направленные на:
      1) запрещение либо препятствование созданию субъектов рынка в какой-либо сфере деятельности, а также установление запретов на осуществление отдельных видов деятельности, на производство, приобретение или реализацию определенных видов товаров, если иное не установлено законодательными актами Республики Казахстан;
      2) прямое или косвенное принуждение субъектов рынка к приоритетному заключению договоров, к первоочередной поставке товаров определенному кругу потребителей либо первоочередному приобретению товаров у определенных продавцов;
      3) любое действие, направленное на централизованное распределение товаров, а также распределение рынков между субъектами рынка по территориальному признаку, ассортименту товаров, объему их реализации или закупок или по кругу потребителей или продавцов, если иное не установлено законодательными актами Республики Казахстан;
      4) установление запрета на реализацию (вывоз) определенных товаров из одного региона Республики Казахстан в другой, если иное не установлено законодательными актами Республики Казахстан;
      5) предоставление отдельным субъектам рынка льгот или других преимуществ, которые ставят их в привилегированное положение относительно конкурентов, что приводит или может привести к ограничению конкуренции;
      6) действие, вследствие которого отдельным субъектам рынка создаются неблагоприятные или дискриминационные условия деятельности по сравнению с конкурентами;
      7) действие, которым устанавливаются не предусмотренные законами Республики Казахстан запреты и ограничение самостоятельности субъектов рынка, в том числе относительно приобретения или реализации товаров, ценообразования, формирования программ деятельности и развития, распоряжения доходом (выручкой) от реализации товаров.

2. Виды соглашений

      9. Горизонтальное соглашение - соглашение между субъектами, конкурирующими на одном рынке, направленное на ограничение конкуренции.

      10. Вертикальное соглашение - соглашение между не конкурирующими на соответствующем товарном рынке субъектами, которое имеет либо может иметь своим результатом недопущение, ограничение, устранение конкуренции.

      11. Конгломератные соглашения характеризуются как смешанные соглашения, где одновременно присутствуют как горизонтальные, так и вертикальные соглашения.

3. Проведение анализа по выявлению признаков
антиконкурентных Соглашений

      12. Проведение анализа по выявлению признаков антиконкурентных Соглашений осуществляется поэтапно.

      13. На первом этапе:
      1) определяется соответствующий товарный рынок, устанавливается круг субъектов рынка, участвующих в Соглашении;
      2) проводится сбор информации, определяется вид Соглашения;
      3) определяются географические границы товарного рынка - территория, на которой осуществляют деятельность субъекты рынка, участвующие в Соглашении.

      14. На втором этапе определяется вид регулирования рынка соответствующего товара путем:
      1) установления фиксированных цен (тарифов);
      2) установления обязательных поставок по государственному заказу;
      3) предоставления субъекту рынка дотаций, выделения кредита на льготных условиях.
      Выявляется отсутствие противоречия вышеуказанных видов государственного регулирования антимонопольному законодательству.

      15. На третьем этапе определяется правовое положение субъектов рынка и (или) государственных органов, между которыми заключаются Соглашения.

      16. На четвертом этапе выясняется наличие в действиях (бездействиях) субъектов рынка и (или) государственных органов состава нарушений, установленных законодательством Республики Казахстан.

      17. При рассмотрении конкретного Соглашения определяется наличие элементов антиконкурентного характера.

      18. На пятом этапе выясняется, признаются ли Соглашения ограничивающими конкуренцию, в частности:
      1) ограничивающие независимость принятия экономических решений субъектами рынка, участвующими в Соглашении;
      2) оказывающие влияние на соотношение спроса и предложения товаров на соответствующем рынке.
      При обнаружении одного из этих случаев, Соглашение рассматривается как ограничивающее конкуренцию.

      19. При установлении указанных нарушений принимаются меры, предусмотренные действующим законодательством Республики Казахстан.
      Если в процессе проведения анализа выяснится, что участники Соглашения не ограничивают конкуренцию, анализ по выявлению признаков Соглашений прекращается.

4. Доказательства о наличии Соглашений

      20. При доказательстве выявленных Соглашений необходимо документальное их подтверждение. Такие подтверждения можно получить на основании анализа условий контрактов, договоров, счетов, накладных документов, прейскурантов, платежных поручений, документов, принятых на съездах, конгрессах и других собраниях представителей субъектов рынка и (или) государственных органов, в том числе в виде свидетельских показаний, объяснений лиц, участвующих в Соглашении, и иных документов, подтверждающих факт Соглашения.
      Доказательства могут быть в виде документов по обмену информацией между представителями субъектов рынка или государственными органами посредством телексов и факсимильной связи, публичного объявления цен (распространение нового прейскуранта, ценовой рекламы) потребителям, агентам и посредникам, в том числе через различного рода объединения (ассоциации), куда входят субъекты рынка. Для выявления и доказывания Соглашений антимонопольный орган, в рамках своих полномочий, осуществляет и иные действия, проводит мероприятия, как самостоятельно, так и совместно с другими государственными и негосударственными структурами.

      21. Доказательства Соглашений можно получить также на основании анализа финансовых документов субъектов рынка.

      22. В случаях заключения и исполнения любых Соглашений между субъектами рынка и (или) государственными органами о ценах, доказательством может являться одно из следующих условий:
      1) одновременное или в течение 10 дней повышение (понижение) цен;
      2) установление одинаковых цен при различных размерах затрат на приобретение и реализацию товара;
      3) дооценка остатков товара, проводимая с целью установления единых цен на рынке;
      4) согласование изменения цен и объемов поставки товара;
      5) договоренность об искусственном повышении или понижении цен;
      6) одновременная дифференциация цен или установление скидок с цены;
      7) при дефиците товаров на рынке и высоких ценах на них наличие больших товарных запасов на складах у двух и более субъектов рынка;
      8) отсутствие у субъектов рынка счетов-фактур, калькуляций, расчетов, экономических обоснований, объясняющих повышение (понижение) цен, поддержание единых цен;
      9) применение единообразного прейскуранта цены или приказа (протокола, распоряжения), которым утверждается цена;
      10) искусственное поддержание высоких цен на товары, услуги, предоставляемые различными поставщиками;
      11) установление ограничений (квот) на объемы производства или реализации товаров (работ, услуг);
      12) отказ от заключения договоров с определенными покупателями или продавцами на тех же условиях, на каких он был заключен с другими покупателями или продавцами;
      13) реализация товаров (работ, услуг) в определенных регионах;
      14) прекращение снабжения определенных регионов.

      23. При наличии Соглашений между субъектами рынка и (или) государственными органами, антимонопольный орган проводит анализ с целью установления факта наличия Соглашения за период, не превышающий три года со дня совершения Соглашений. Антимонопольным органом анализ должен быть проведен в течение одного года со дня установления факта наличия Соглашений.

      24. Лица, виновные в нарушениях антимонопольного законодательства, несут ответственность в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.