Тағамға биологиялық активті қоспаларды жарнамалауды жүзеге асыру қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2016 жылғы 24 маусымдағы № 284 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2016 жылы 27 шілдеде № 13998 болып тіркелді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің м.а. 2020 жылғы 27 қазандағы № ҚР ДСМ-160/2020 бұйрығымен.

      Ескерту. Күші жойылды – ҚР Денсаулық сақтау министрінің м.а. 27.10.2020 № ҚР ДСМ-160/2020 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      "Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" 2009 жылғы 18 қыркүйектегі Қазақстан Республикасы Кодексінің 18-бабының 1-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған Тағамға биологиялық активті қоспаларды жарнамалауды жүзеге асыру қағидалары бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитеті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бұйрық Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін күнтізбелік он күн ішінде оның көшірмесін баспа және электрондық түрде ресми жариялауға мерзімді баспа басылымдарына және "Әділет" ақпараттық-құқықтық жүйесіне, сондай-ақ тіркелген бұйрықты алған күннен бастап бес жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің Эталондық бақылау банкіне енгізу үшін Республикалық құқықтық ақпарат орталығына жіберуді;

      3) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің интернет-ресурсында орналастырылуын;

      4) осы бұйрық Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде осы тармақтың 1), 2) және 3) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінің Заң департаментіне ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

Қазақстан Республикасының


Ұлттық экономика министрі

Қ. Бишімбаев


  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
2016 жылғы 24 маусымдағы
№ 284 бұйрығымен бекітілген

Тағамға биологиялық активті қоспаларды жарнамалауды жүзеге
асыру қағидалары
1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Тағамға биологиялық активті қоспаларды жарнамалауды жүзеге асыру қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" 2009 жылғы 18 қыркүйектегі Қазақстан Республикасы Кодексінің 18-бабына, "Жарнама туралы" 2003 жылғы 19 желтоқсандағы Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес әзірленді және Қазақстан Республикасында тағамға биологиялық активті қоспаларды жарнамалауды жүзеге асыру тәртібін айқындайды.

      2. Осы Қағидаларда мынадай ұғым пайдаланылады:

      тағамға биологиялық активті қоспалар (бұдан әрі - ББҚ) – табиғи жолмен алынған немесе жасанды жолмен алынған заттармен бірдей тағам және (немесе) биологиялық активті заттарды (олардың концентраттарын), сондай-ақ адам рационын оңтайландыру мақсатында тамақпен бірге жеуге арналған және тамақтың немесе диеталық тамақтанудың жалғыз көзі болып табылмайтын пребиотикалық құрамдауыштар мен пробиотикалық микроорганизмдерді қамтитын өнімдер.

      3. Қазақстан Республикасында тағамға биологиялық активті қоспалар жарнамасын бақылауды халықтың санитариялық-эпидемиологиялық саламаттылығы саласындағы уәкілетті органның тағамға биологиялық активті қоспалардың жарнамасын жүзеге асыратын ведомтствосы және оның аумақтық бөлімшелері жүзеге асырады.

2-тарау. Тағамға биологиялық активті қоспаларды жарнамалауды
жүзеге асыру тәртібі

      4. Тағамға биологиялық активті қоспалар жарнамасын орналастыру ол денсаулық сақтау және жарнама саласындағы заңнамаларға сәйкес келген кезде жүзеге асырылады.

      5. Биологиялық активті қоспалар жарнамасы:

      1) мерзімді баспасөз басылымдарын қоспағанда, қазақ және орыс тілдерінде, сондай-ақ жарнама берушінің қалауы бойынша басқа да тілдерде таратылады;

      2) аудио жарнаманың жарнамалық мәтіндерін қоспағанда, жеңіл оқылатын, түсінікті және анық қаріппен басылады;

      3) дәрілік заттармен салыстыруға болмайды;

      4) емдік қасиеттерінің болуы туралы мәліметтерді қамтуға болмайды;

      5) дұрыс және түсінікті болып табылады (арнайы білімді қолданбай немесе арнайы құралдарды қолданбай);

      6) тұтынушыларды олардың сенімін асыра пайдалану арқылы, оның ішінде сипаттамаларына, құрамына, тұтынушылық қасиеттеріне, құнына (бағасына), қолданылуының болжамды нәтижелеріне, зерттеулер мен сынақтар нәтижелеріне қатысты жаңылыстырмайды;

      7) ұтымды қолданылуына ықпал етеді;

      8) мазмұнында жарнамаланатын тағамға биологиялық активті қоспаларды басқа жеке немесе заңды тұлғалардың тауарларымен салыстыру, сондай-ақ олардың абыройына, қадiр-қасиетiне және iскерлiк беделiне нұқсан келтіретін сөздер, бейнелер болмайды;

      9) жарнамада өзінің танымалдығына байланысты биологиялық активті қоспаларды қолдануды және (немесе) тағайындауды көтермелеуі мүмкін ғалымдардың, денсаулық сақтау мамандарының, сондай-ақ мемлекеттік органдардың лауазымды адамдарының ұсынымдарына сілтеме жасауға болмайды.

      6. Тағамға биологиялық активті қоспаларға жарнама мынадай ақпаратты:

      1) сауда атауын;

      2) құрамына кіретін активті құрамдауыштар туралы мәліметтерді;

      3) қолдануға берілетін негізгі ұсынымдарды;

      4) қолдану тәсілі мен дозасын;

      5) негізгі жанама әсерлерін;

      6) негізгі қарсы айғақтарын;

      7) балаларға, жүкті әйелдерге қатысты, сондай-ақ емізу кезеңіндегі айрықша нұсқауларды;

      8) сату шарттарын;

      9) қолдануға көрнекі және түсінікті ұсынымды;

      10) өндірушінің атауын, мекенжайын және Қазақстан Республикасында наразылықтарды қабылдауға өндіруші уәкілеттік берген тұлғаның атын;

      11) мемлекеттік тіркеу туралы куәліктің нөмірін, берілген күнін қамтуы тиіс.

      Теле- және радиоарналарына, интернет-ресурстарға арналған жарнама осы тармақтың 1), 7), 9) және 11) тармақшаларында көрсетілген ақпаратты қамтиды.

      7. Мыналарға:

      1) Қазақстан Республикасында және Еуразиялық экономикалық одағында тіркелмеген тағамға биологиялық активті қоспаларды жарнамалауға;

      2) қоғамдық көлікте, тағамға биологиялық активті қоспалардың тағайындалуына, пайдаланылуына және босатылуына қатысы жоқ ұйымдарда олардың жарнамасын таратуға және орналастыруға;

      3) тағамға биологиялық активті қоспаларды бірегей, барынша тиімді және қауіпсіз етіп жарнамада көрсетуге;

      4) жарнамаланатын тағамға биологиялық активті қоспамен емдеудің тиімділігі кепілдендірілген болып табылады, оны қолдану жанама әсерлердің дамуымен ұштаспайды деген болжам туғызуға тыйым салынады.

      8. Биологиялық активті қоспаларды жарнамалау әрбір жағдайда жарнамалау объектісі дәрілік зат болып табылмайтыны туралы ескертумен ілесе жүреді.

Об утверждении Правил осуществления рекламы биологически активных добавок к пище

Приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 24 июня 2016 года № 284. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 27 июля 2016 года № 13998. Утратил силу приказом и.о. Министра здравоохранения Республики Казахстан от 27 октября 2020 года № ҚР ДСМ-160/2020.

      Сноска. Утратил силу приказом и.о. Министра здравоохранения РК от 27.10.2020 № ҚР ДСМ-160/2020 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      В соответствии с пунктом 1 статьи 18 Кодекса Республики Казахстан от 18 сентября 2009 года "О здоровье народа и системе здравоохранения", ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемые Правила осуществления рекламы биологически активных добавок к пище.

      2. Комитету по защите прав потребителей Министерства национальной экономики Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) направление копии настоящего приказа в печатном и электронном виде на официальное опубликование в периодические печатные издания и информационно-правовую систему "Әділет" в течение десяти календарных дней после его государственной регистрации в Министерстве юстиции Республики Казахстан, а также в Республиканский центр правовой информации в течение пяти рабочих дней со дня получения зарегистрированного приказа для включения в Эталонный контрольный банк нормативных правовых актов Республики Казахстан;

      3) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства национальной экономики Республики Казахстан;

      4) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Юридический департамент Министерства национальной экономики Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1), 2) и 3) настоящего пункта.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра национальной экономики Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

Министр


национальной экономики


Республики Казахстан

К. Бишимбаев


  Утверждены
приказом Министра
национальной экономики
Республики Казахстан
от 24 июня 2016 года № 284

Правила
осуществления рекламы биологически активных добавок к пище
Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила рекламы биологически активных добавок к пище (далее - Правила) разработаны в соответствии со статьей 18 Кодекса Республики Казахстан от 18 сентября 2009 года "О здоровье народа и системе здравоохранения", Законом Республики Казахстан от 19 декабря 2003 года "О рекламе", и определяют порядок осуществления рекламы биологически активных добавок к пище в Республике Казахстан.

      2. В настоящих Правилах используется следующее понятие:

      биологически активные добавки к пище (далее – БАД) – продукты, содержащие пищевые и (или) биологически активные вещества (их концентраты) природного происхождения или идентичные им вещества искусственного происхождения, а также пребиотические компоненты и пробиотические микроорганизмы, предназначенные для употребления с пищей с целью оптимизации рациона человека и не являющиеся единственным источником пищи или диетического питания.

      3. Контроль за рекламой биологически активных добавок к пище в Республике Казахстан осуществляется ведомством уполномоченного органа в сфере санитарно-эпидемиологического благополучия, осуществляющим функции контроля за рекламой биологически активных добавок к пище и его территориальными подразделениями.

Глава 2. Порядок осуществления рекламы биологически
активных добавок к пище

      4. Размещение рекламы биологически активных добавок к пище осуществляется при ее соответствии законодательству в области здравоохранения и рекламы.

      5. Реклама биологически активных добавок:

      1) распространяется на казахском и русском языках, а также по усмотрению рекламодателя и на других языках, за исключением периодических печатных изданий;

      2) легко читается, печатается четким и разборчивым шрифтом, за исключением рекламных текстов аудио рекламы;

      3) исключает сравнение с лекарственными средствами;

      4) исключает содержание сведений об обладании лечебными свойствами;

      5) является достоверной и распознаваемой (без применения специальных знаний или применения специальных средств);

      6) не вводит потребителей в заблуждение посредством злоупотребления их доверием, в том числе в отношении характеристик, состава, потребительских свойств, стоимости (цены), предполагаемых результатов применения, результатов исследований и испытаний;

      7) способствует рациональному применению;

      8) исключает содержание сравнения рекламируемых биологически активных добавок к пище с товарами других физических или юридических лиц, а также высказывания, образы, порочащие их честь, достоинство и деловую репутацию;

      9) исключает ссылки в рекламе на рекомендации ученых, специалистов здравоохранения, а также должностных лиц государственных органов, которые вследствие собственной известности могут поощрять применение и (или) назначение биологически активных добавок.

      6. Реклама биологически активных добавок к пище содержит следующую информацию:

      1) торговое наименование;

      2) сведения об активных компонентах входящих в состав;

      3) основные показания к применению;

      4) способ применения и дозы;

      5) основные побочные действия;

      6) основные противопоказания;

      7) особые указания в отношении детей, беременных женщин, а также в период кормления грудью;

      8) условия отпуска;

      9) наглядную и понятную рекомендацию к применению;

      10) название, адрес производителя и лица уполномоченного производителем на принятие претензий в Республике Казахстан;

      11) номер, дату выдачи свидетельства о государственной регистрации.

      Реклама, предназначенная для теле- и радиоканалов, интернет-ресурсов содержит информацию, указанную в подпунктах 1), 7), 9) и 11) настоящего пункта.

      7. Запрещается:

      1) реклама биологически активных добавок к пище не зарегистрированных в Республике Казахстан и Евразийском экономическом союзе;

      2) распространение и размещение рекламы биологически активных добавок к пище в общественном транспорте, в организациях, не имеющих отношения к их назначению, использованию и отпуску;

      3) представлять в рекламе биологически активные добавки к пище как уникальные, наиболее эффективные и безопасные;

      4) вызывать предположения, что эффективность лечения рекламируемой биологически активной добавкой к пище является гарантированной, применение не сопровождается развитием побочных эффектов.

      8. Реклама биологически активных добавок в каждом случае сопровождается предупреждением о том, что объект рекламирования не является лекарственным средством.