"Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық дамуының 2002
жылға арналған индикативтік жоспары туралы" Қазақстан Республикасы
Үкіметінің 2001 жылғы 14 қыркүйектегі N 1199
қаулысына сәйкес
Қазақстан Республикасының Үкіметі қаулы етеді:
1. Қоса беріліп отырған "Қазаэронавигация" республикалық мемлекеттік
кәсіпорнын дамытудың 2002 жылға арналған жоспары бекітілсін.
2. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап күшіне енеді.
Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрі
Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2001 жылғы 29 желтоқсандағы
N 1759 қаулысымен
бекітілген
"ҚАЗАЭРОНАВИГАЦИЯ"
РЕСПУБЛИКАЛЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК КӘСІПОРНЫН
ДАМЫТУДЫҢ 2002 ЖЫЛҒА АРНАЛҒАН
ЖОСПАРЫ
Астана, 2001
Пайдаланылатын қысқарған сөздердiң тiзiмi
РМК Республикалық мемлекеттік кәсiпорын
ҚР Қазақстан Республикасы
ӘК Әуе кеңiстiгi
ИКАО Халықаралық азаматтық авиация ұйымы
ИАТА Халықаралық авиатасымалдаушылар қауымдастығы
АНҚ Аэронавигациялық қызмет көрсету
АЖО Диспетчердiң автоматтандырылған жұмыс орны
ӘҚБ Әуе қозғалысын басқару
ӘҚҰ Әуе қозғалысын ұйымдастыру
СNS/АТМ "Әуе қозғалысын ұйымдастыру мүддесi үшiн Байланыс,
Навигация, Бақылау" тұжырымдамасы
НОТАМ Аэронавигациялық ақпарат
ААҚ Аэронавигациялық ақпарат қызметi
РТЖБП Радиотехникалық жабдықтар мен байланысты пайдалану
БЭАЖ Белгiленген электр байланыстың авиациялық желiсi
ЖРО-ӘДО Таратушы радиоорталықтың өмiрлiк - диспетчерлiк пункті
ШРЛ Шолу радиолокаторы
АНА Аэронавигациялық алымдар
РТЖ Радиотехникалық жабдық
1-тарау. Ұлттық компанияның сипаттамасы
Кәсiпорынның атауы: Қазақстан Республикасы Көлiк және коммуникациялар министрлiгiнiң Әуе қозғалысын басқару және ұшуларды радиотехникалық қамтамасыз ету мен электр байланысының жерүстi құралдарын техникалық пайдалану жөнiндегi республикалық мемлекеттiк кәсiпорны ("Қазаэронавигация" РМК), ұшу қауiпсiздiгiн нығайту және республикамыздың әуе қозғалысын басқарудың бiрыңғай технологиялық жүйесiнiң қызмет етуiн қамтамасыз ету мақсатында, Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетiнiң
1994 жылғы 10 мамырдағы N 489
қаулысымен және 1995 жылғы 22
маусымдағы "Қазаэронавигация" кәсiпорнын "Қазақстан әуе жолы" Ұлттық
акционерлiк авиакомпаниясының құрамынан бөлiп шығару туралы" Көлік және
коммуникациялар министрлiгiнiң 1995 жылғы 22 маусымдағы N 133 бұйрығымен
құрылды.
Негiзгi функциялары:
әуе қозғалысын басқару;
Қазақстан Республикасының әуе кеңiстiгiнде (ҚР ӘК) ұшуларды
орындаудың қауiпсiздiгiн қамтамасыз ету;
ҚР ӘК пайдалану тәртiбiн үйлестiру;
Қазақстан Республикасындағы әуе қозғалысын жоспарлау;
радиотехникалық жабдықтар мен байланыс құралдарын пайдалануды, оларға
техникалық қызмет көрсетудi, жөндеудi, тапсырыс берудi және пайдалануға
берудi қамтамасыз ету;
ҚР ӘК-де аэронавигациялық қызмет көрсеткенi үшiн алым алу;
ұшуды аэронавигациялық ақпаратпен қамтамасыз ету;
ҚР ӘК пайдалану кезiнде болған қақтығыстар мен бұзушылықтарды есепке
алу және тексеруге қатысу;
ҚР ӘК-нiң қауiпсiз пайдаланылуын реттейтiн ережелер, нұсқаулықтар және басқа да нормативтiк кесiмдердi әзiрлеуге қатысу;
Жарғылық қоры: 2,1 млрд. теңге
Активтерi: 14,0 млрд. теңге
Жылдық айналымы: 5,1 млрд. теңге
Қазақстан Республикасының аэронавигациялық жүйесiн пайдалануды және оған техникалық қызмет көрсетудi жүзеге асыруға айрықша құқығы болғандықтан, "Қазаэронавигация" РМК-ның табиғи монополист мәртебесi бар, сондықтан "Табиғи монополиялар туралы" Қазақстан Республикасының Z980272_ Заңына сәйкес "Қазаэронавигация" РМК Қазақстан Республикасының табиғи монополиялар субъектiлерiнің Мемлекеттiк тiркелiмiне енгiзiлген.
Қазақстан Республикасының Табиғи монополияларды реттеу, бәсекелестiктi қорғау және шағын бизнестi қолдау жөнiндегi агенттік кәсiпорынның аэронавигациялық қызмет көрсету тарифтерiн бекiтедi және шығынның пайда болуын бақылауды жүзеге асырады.
2-тарау. Ұлттық компанияның 2000-2001 жылдардағы өндiрiстiк-қаржылық
дамуын талдау
"Қазаэронавигация" РМК-ның құрамына жоғарғы әуе кеңiстiгiнде, жергіліктi әуе желiлерінде және Қазақстан Республикасының барлық әуеайлақтарында аэронавигациялық қызмет көрсетудi жүзеге асыратын 17 филиал кiредi. Жабдықтардың жаңғыртылуы және әуе қозғалысын басқару рәсiмiнiң оңтайландырылуы - ӘҚҰ-ның 12 ауданынан аэронавигациялық қызмет көрсетуге мүмкiндiк бередi. "Мұнара" диспетчерлiк пункттерi 15 әуежайға енгiзiлген.
Қазiргi уақытта ұзақтығы 49000 км құрайтын халықаралық әуе жолдарының қазiргi желiсi мен 72 халықаралық әуе дәлiзi - Қазақстан Республикасының әуе кеңiстiгiн пайдаланушылардың барлығының мұқтаждарын қанағаттандыруға мүмкiндiк бередi.
Алайда, дүниежүзілік экономиканың құлдырауына және соған орай Еуропа мен Азияның арасында жолаушы мен жүк ағынының төмендеуiне байланысты Қазақстан Республикасының әуе кеңiстiгiндегi әуе қозғалысының көлемi 2001 жылы 9 айда 53,6 мың ұшуды құрайды, бұл 2000 жылғыдан 7% кем.
Ұшу-ақпараттық қызмет көрсетудi жақсарту мақсатында кәсiпорында НОТАМ кеңсесi құрылды және "Брифинг" үлгiсi бойынша экипаждың ұшар алдындағы дайындық жүйесi енгiзiлуде.
Ұшуды аэронавигациялық қамтамасыз ету процесi автоматтандырылды және қызметшiлердi оқыту iсi жүргiзiлдi, осының нәтижесiнде шығыстар қосымша қысқартылып, ААҚ мамандарының санын 43-ке дейiн оңтайландыруға мүмкiндiк туды.
Радиотехникалық жабдықтар мен байланыс құралдарын пайдалану қызметi мамандары 2000-2001 жылдары РТЖ-ның жұмысқа қабiлеттi жағдайын қалпына келтiру және ұстап тұру бойынша күрделi және еңбектi көп қажет ететiн кешендi жұмыстар орындады, өйткенi 4500 РТЖ бiрлiгiнiң 82% өз ресурстарын атқарып болған. Жалпы көлемi 87% кабельдiк және 62% радиорелелiк байланыс желiлерiн ауыстыру қажет.
РТЖ техникалық сақталуы мен радионавигациялық жүйелердi ұшуда тексеруге шыққан шығыс 2000-2001 жылдары бәрiн қосқанда 260 млн. теңгенi құрады.
2001 жылы кәсiпорынның орташа штаттық саны 2645 адамды құрайды.
1. Тауарлар, жұмыстар және қызмет көрсетулер өндiрiсi.
Табыстың негiзгi үлесi, 82% астамы, шетелдiк авиакомпаниялардың транзиттiк рейстерiнiң есебiнен; 12% Қазақстан авиакомпаниялары есебiнен және 6% кемi басқадай қызмет көрсетулер (байланыс, негiзгi құралдарды жалдау, коммуналдық қызмет көрсету) есебiнен қалыптасады.
Қазақстан Республикасының әуе кеңiстiгiндегi ұшу маршруттары мен әуеайлақ аудандарындағы әуе кемелерiне аэронавигациялық қызмет көрсету көлемiн бейнелейтін өндiрiстiк көрсеткiштер: ұшақ-километр, ұшақ-ұшып шығу және әуе кемелерiнiң ең үлкен ұшу салмағының тоннажы болып табылады.
2001 жылы өндiрiстiк көрсеткiштер:
93,6 млн. ұшақ-километр, 2000 жылға қарағанда төмендеуi 1%, немесе 614 мың километр;
31,45 мың ұшақ-ұшып шығу, 2000 жылға қарағанда өсуi 12%, немесе 3,4 мың ұшып шығу;
1390 мың тонна ұшақ-ұшып шығу, 2000 жылға қарағанда өсуi 13%, немесе 64 мың тоннаны құрайды.
2. Қызметтің қаржылық нәтижелерi.
"Қазаэронавигация" РМК-ны дамытудың 2001-2005 жылдарға арналған жоспары бойынша 2001 жылдың кiрiсi 7 760 млн. теңгенi құрауға, яғни, 2000 жылдағыдан 5,7% артық болуы тиiс едi.
Бiрақ 2001 жылғы қызметтің қорытындысы бойынша табыс 7289 млн. теңгенi құрайды, яғни, жоспарланғаннан 6% немесе 471 млн. теңге кем.
2000 жылмен салыстырғанда табыс 1% немесе 54 млн. теңгеге кемидi. Кәсiпорын табысының 2001 жылы жоспарланғаннан төмендеуi - жыл басынан бастап шетелдiк авиакомпаниялардың транзиттiк ұшуларының алдыңғы кезеңмен салыстырғанда қысқаруына және 2001 жылғы 11 қыркүйектегi АҚШ-та болған оқиғалар мен Ауғанстандағы соғыстың бел алуына байланысты болды.
Кәсiпорынның шығысы 2001 жылы 4 779 млн. теңгенi құрайды, бұл жоспарланғаннан 0,5% кем. 2000 жылдың дерегiне қарағанда, негiзiнен тұтыну тауарлары мен көрсетiлетiн қызметтер бағасының өсуi есебiнен; сондай-ақ валютамен немесе АҚШ доллары бағамымен төленетiн қызметтер көрсету мен тауар-материалдық құндылықтарға (ТМҚ) АҚШ доллары бағамының теңгеге шаққанда өсуi есебiнен шығыс 9,3% артады.
Кәсiпорын еңбекақы төлемiне жоспарланған қор шегiнде 1 171 млн. теңге жұмсалады деп күтуде. 2000 жылдан өсiмi 16,3%. Жалпы шығындардан еңбекақы төлемi шығысының үлесiне 24,5% тиедi.
Әлеуметтiк салық (еңбекақы төлемiнiң салық салынатын қоры 2001 ж.07.01-нен бастап 26% және 21%) 248 млн. теңге, немесе жалпы шығынның 5%.
Радиотехника құралдары мен телекоммуникация жүйелерiн жетiлдiрудi, ескiрген жабдықтарды ауыстыруды жүргiзу нәтижесiнде 2000 жылмен салыстырғанда, 2001 жылы кәсiпорынның негiзгi құралдарының құны 3 427 млн. теңгеге, немесе 39% артады.
Осыған сәйкес, амортизациялық аударым сомасы 2001 жылы 896 млн. теңгенi құрайды, 2000 жылғыдан өсуi 28%. Кәсiпорынның барлық шығынының 19% амортизациялық аударымның үлесiне тиедi.
Өндiрiстiк сипаттағы тауарлар, жұмыстар және қызмет көрсетулердi сатып алуға (қосалқы бөлшектер алу, телекоммуникация қызметiне ақы төлеу, электр қуаты, радиотехника құралдарын сынау, кадрлар даярлау, негiзгi құралдарды ағымдағы жөндеуден өткiзу т.б.) кәсiпорын 858 млн. теңге, немесе бүкiл бюджеттің 18% жұмсауды болжап отыр.
Басқа шығыстар (iссапарлық, жалпышаруашылық, кеңселiк, почта-телеграфтық және телефондық, банк қызметтерi, несие пайыздары, шығын ҚҚС-ы және үстеме шығыстар) 1606 млн. теңгенi, немесе барлық шығынның 34% құрайды.
Кәсіпорынның 2001 жылғы салық салынбаған табысы 2 510 млн. теңге, бұл жоспардағыдан 7% және 2000 жылғыдан 15% төмендеген.
2001 жылдың нәтижесi бойынша мемлекеттiк бюджетке таза табыстың 4% немесе 65 млн. теңге аударылады.
2001 жылы дебиторлық берешек 2000 жылғыдан 160 млн. теңгеге артып 4 150 млн. теңгенi құрайды. 2001 жылғы 1 қаңтарда дебиторлық берешектiң сыбағалы салмағының басымын мерзiмдiк қаржылық көмек көрсету қызметi мен Көлiк және коммуникациялар министрлігiнің шешімi бойынша "Қазаэронавигация" РМК "Эйр Қазақстан" үшiн мiндеттемелер бойынша төлеген - 1503 млн. теңге немесе 38% құрайды. АНҚ қызметi бойынша дебиторлық берешек 1377 млн. теңге немесе берешектiң 35%. Болашақта жеткiзiп беру есебiнен жеткiзушілерге берiлген авансқа және ұзақ мерзiмдiлерiмен қоса алғанда басқа да дебиторлық берешекке, берешектiң 27% келедi. 2001 жылдың аяғына қарай қазақстандық авиакомпаниялардың төлем қабiлеттiлiктерiнiң төмендiгiнен АНҚ қызметiне дебиторлық берешек өседi.
"Қазаэронавигация" РМК-ның кредиторлық берешегi 2000 жылғы 4 135 млн. теңгеге қарағанда 2001 жылы 3 606 млн. теңге болды. Кредиторлық берешектiң төмендеуi төлем кестесiне сәйкес, "АIRSYS АТМ" фирмасына навигациялық жабдықтарды жеткiзiп тұруға жасалған келiсiм-шарт бойынша, "Эксимбанк Қазақстан" ЖАҚ және "Қазақстан Халық Банкi" ААҚ-ға ұзақ мерзiмдiк несие мiндеттемелерiн төлеуге байланысты болды.
2001 жылы "Қазаэронавигация" РМК-да бюджетке төлем бойынша мерзiмi өткен берешек болған жоқ.
3. Өнiмдер, жұмыстар және көрсетiлетiн қызметтерге арналған тарифтер мен бағалар динамикасы.
"Қазаэронавигация" РМК-ның аэронавигациялық қызмет көрсетуге арналған тарифi жоғарғы әуе кеңiстiгi мен әуеайлақ аудандарында аэронавигациялық қызмет көрсету үшiн алынатын алым ставкасы Қазақстан Республикасының стратегиялық жоспарлау және реформалар жөнiндегi агенттiгінің Баға және монополияға қарсы саясат жөнiндегi комитетiнiң 1998 жылғы 16 наурыздағы N 1/10 қаулысымен бекiтiлген.
Қазақстан Республикасының әуе кеңiстiгiн пайдаланушылардан аэронавигациялық алым жинауды "Қазаэронавигация" РМК Қазақстан Республикасы Халықаралық авиатасымалдаушылары қауымдастығының (IАТА) клирингтік палатасы арқылы жариялаған аэронавигациялық ақпарат циркулярының негiзiнде және пайдаланушылармен келiсiм жасау жолдарымен жүргiзедi.
Алым жинаудың жүйесi әуе кемесiнiң ең үлкен ұшу салмағына, авиакомпаниялардың мемлекеттік тиесiлігi мен орындалған ұшу үлесiне қарай сараланып отырады. Қазақстандық авиатасымалдаушыларға тұрақты ішкi рейстердi орындағанда алым мөлшерiне 0,5 төмендету коэффициентi қолданылуы көзделгендiктен, Қазақстан авиакомпаниялары үшiн тарифтер шетелдiк авиакомпанияларға қолданылатын мөлшерден төмен;
Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу және бәсекелестiктi қорғау жөнiндегi комитетiнiң 1999 жылғы 15 қыркүйектегi 68/2-ОД бұйрығымен Қазақстан Республикасының тұрақты рейстердi орындайтын әуе кемелерi резиденттерiн пайдаланушылардан аэронавигациялық қызмет көрсету үшiн ақы 1999 жылғы 1 сәуiрде Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкi белгiлеген (1 АҚШ доллары үшiн 87,5 теңге) бағам бойынша алынады.
Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу және бәсекелестiктi қорғау жөнiндегi комитетiнiң 1998 жылғы 21 тамыздағы N 3/6 қосымша қаулысымен тұрақты ішкі рейстер үшiн, егер олар бiр айдың iшiнде 100% алдын-ала төлеген жағдайда, 10%-дық жеңiлдiк беру қосымша белгiлендi. Осы бұйрықпен халық шаруашылығында қолданылатын ұшуларға, аэронавигацияның радиотехникалық құралдарын ұшуда сынауға және жаттығу ұшуларына жеңілдіктер қолданылады.
Тарифтердiң бұлайша саралануы отандық авиатасымалдаушыларға қолдау көрсетуге және республиканың ішкi рейстерiнiң әлеуметтік мәнiн ретке келтiруге бағытталған болатын, алайда ол iшкi тасымалдың едәуiр өсуiне әкелмедi және жолаушылар тарифiн төмендетпедi, немесе бiр қалыпқа келтiрмедi.
Бұл ретте 2001 жылғы 11 қыркүйектегi террористiк актiлер мен Ауғанстандағы соғыстың бел алуы нәтижесiнде Еуропа мен Азия арасындағы рейстер санының азаюы және соған байланысты аэронавигациялық қызмет көрсетудiң дүниежүзілік нарқында бәсекелестіктiң шиеленiсуi, қолданыстағы тарифтiк саясатты қайта қарау қажеттігін күшейте түстi.
Сонымен қатар, табиғи монополия субъектiсi болғандықтан және Қазақстан Республикасының Табиғи монополияны реттеу, бәсекелестiктi қорғау және шағын бизнестi қорғау жөнiндегі агенттiгi бекiткен шығынды қалыптастырудың ерекше тәртiбiн сақтай отырып, "Қазаэронавигация" РМК нарықтық ахуалға қарай тарифтiк ставканы өз бетiмен жасай алмайды.
4. Компанияның инвестициялық қызметi.
2000-2001 жылдары "Қазаэронавигация" РМК радиотехникалық жабдықтар мен байланыс құралдарының (бұдан әрi - РТЖ) жаңасын енгiзiп, қолда барын пайдалануда алдына қойылған мiндеттердi орындады. Пайдалануға мынадай жабдықтар енгiзiлдi:
"SIEMENS АG"-пен жасалған келiсiм-шарт бойынша МВРЛ-СВК екiншi
радиолокаторларының 4 жиынтығы (Ақтау, Жезқазған, Қостанай, Атырау);
МВРЛ-СВК екiншi әуеайлақтық радиолокаторлардың 2 жиынтығы Астана мен
Алматыда;
"Синтез-АРМ-Р" диспетчерлердiң автоматтандырылған жұмыс
орындарының 8 жиынтығы (Ақтау, Жезқазған, Қостанай, Атырау);
АРМ-А 4 жиынтығы Алматы мен Астанада;
СП-90 Атырауда;
ВОР/ДМЕ Астанада;
РП-95 Алматыда;
тоқтаусыз қоректену көзi 4 жиынтық;
DPS деректерi процессорының 5 жиынтығы;
Алматы, Семей, Ақтөбе, Орал, Қызылордадағы спутниктiк байланыстың 5
жерүстi станциясы;
Шымкент пен Жезқазғандағы қатынас коммутациясының 2 орталығы (ҚКО);
"СISСО" фирмасының Алматы, Астана, Орал, Қызылорда, Ақтөбе, Астана,
Семей, Балқаш, Тараз, Шымкенттегi сандық жабдықтары;
Тараз, Петропавл, Шымкенттегi радиорелелi станциялар;
Алматы, Астана және Ақтөбедегi "DENRO" диспетчерлiк дыбыстық
байланысы;
12 көп каналды сандық магнитофон.
2000-2001 жылдарда инвестицияның жалпы сомасы 7 206 млн. теңгенi
құрайды.
2001 жылғы инвестицияның бағдарламасы - төлемi 1 760 мың АҚШ долларын құрайтын "Транспорт-тауэр" құрылысына қатысуды ескере отырып құрастырылған. 2001 жылдың жалпы инвестициясының сомасы бағдарлама бойынша 17,5 млн. АҚШ долларын немесе 2596 млн. теңгенi құрайды.
3-тарау. Ұлттық компанияны дамытудың 2002 жылға арналған жоспары
1. Тауарлар, жұмыстар және қызметтер көрсету өндiрiсi, қаржы қызметi.
"Қазаэронавигация" РМК дамытудың 2002 жылға арналған жоспарын әзiрлеу негiзiнде экономиканың шынайы секторын дамыту жолымен Қазақстан Республикасының әлеуметтiк-экономикалық реформасын әрi қарай тереңдетіп, тездетуге бағытталған жалпы мемлекеттік стратегия жатыр.
2002 жыл жоспарының стратегиялық мақсаты дүниежүзiлiк авиациялық қоғамдастықтың барлық талаптарына жауап беретiн, ҚР әуе кеңiстiгiн пайдаланушылардың аэронавигациялық қызмет көрсетудегi барлық мұқтаждықтарын қанағаттандыруға бағытталған Қазақстан Республикасының аэронавигациялық жүйесiн дамытудың жолдары мен әдiстерiн анықтау болып табылады.
Алға қойылған мақсатқа жету - әуе қозғалысын ұйымдастыру саласында ең озық технологияны енгiзудi, ең соңғы радиотехникалық жабдықтар мен авиациялық электр байланысы жүйелерiн iске қосуды болжайды, кәсiпорын құрылымын әрi қарай оңтайландыру және барлық мүдделi тараптардың тығыз үйлесiмдiлiгi мен күш бiрiктiруiн қажет етедi.
"Қазаэронавигация" РМК өндiрiстiк-қаржылық қызметiнiң 2000-2001 жылдардағы нәтижелерiн, Халықаралық азаматтық авиация ұйымдары ИКАО мен ИАТА болжамдарын, дүние жүзiнде экономикалық және саяси жағдайдың қалыпты жағдайға келуiн, Еуропа мен Оңтүстiк-Шығыс Азия елдерiнiң арасындағы әуе трафиктерiнiң болжамды ұлғаюын, сондай-ақ, әуе қозғалысы үдемелілігiн ұлғайту жөнiнде белсендi маркетингтiк жұмыстар жүргiзiлуiн негiзге ала отырып, 2002 жылы алда негiзгi мынадай мiндеттердi орындау тұр:
1) "Қазаэронавигация" РМК негiзгi қызметiн - Қазақстан Республикасының әуе кеңiстiгiн пайдаланушылардың әуе кемелерiне аэронавигациялық қызмет көрсетудi (АНҚ) - сипаттайтын өндiрiстiк көрсеткiштерiн сақтап қалуға қол жеткiзу, соның ішінде:
ұшақ - километрлер 2001 жылғы бағалану деңгейiнен 2% төмен және 2000 жылдың дерегiмен салыстырғанда 4% төмен;
ұшақ-ұшып шығулар 2001 жылғы бағалану деңгейiнде және 2000 жылдың дерегiнен 12% артық;
ұшақ-ұшып шығулардың тоннажы 2001 жылғы бағалану деңгейiнде және 2000 ж. дерегiнен 13% артық;
2) 2000 жылдың дерегiнен 5% өсуiмен және 2001 жылғы бағалануында 3% артығымен 7 105 млн. теңге көлемiнде негiзгi қызметтен табыс алу;
3) негiзгi емес қызметтен табыс алу - 188 млн. теңге;
4) 2000 жылға қарағанда 17% және 2001 жылғы бағалаудан 5% артық болатын 5 028 млн. теңгенi өндiрiстiк мақсаттарға жұмсау;
5) негiзгi емес қызметке 153 млн. теңге жұмсау;
6) 2001 жылғы бағалануымен 5% немесе 117 млн. теңгеге төмендеуiмен 2 393 млн. теңге сомасына салық салынатын табыс алу;
7) заңды тұлғалардан бюджетке 833 млн. теңге табыс салығын аудару;
8) таза табыстан 6% немесе 93,6 млн. теңге мемлекет бюджетiне аудару; 94% немесе 1 446 млн. теңге резервтегi капиталдың қалыптасуына бағытталады, оның iшiнде 966 млн. теңге өндiрiстi дамытуға, 500 млн. теңге үмiтсiз дебиторлық берешек бойынша резерв құруға жұмсалады.
"Қазаэронавигация" РМК қазiргi дебиторлық берешегiн азайту мақсатында, авиакомпаниялармен өзiнiң талап-қуыным жұмыстарын жандандыруды жоспарлап отыр.
2002 жылы кәсiпорын аэронавигациялық қызмет көрсету мәселесi жөнiндегi халықаралық ақпарат-үйлестіру кеңесi ИКСАНО ұйымымен бiрлесіп iстейтiн жұмысын одан әрi жалғастырады сондай-ақ, талап-қуыным жұмысының тиiмдiлiгiн арттыру үшiн заңгерлiк компанияларды iске тартады.
2002 жылы "Қазаэронавигация" РМК ұзақ мерзiмдiк несиелiк берешегi 2000 жылмен салыстырғанда 30%, 2001 жылғыдан 33% төмендетудi жоспарлап отыр.
2. Өнiмдер, жұмыстар және көрсетiлетiн қызметтерге арналған тарифтер мен бағаларды жоспарлау және олардың негiздемесi.
Аэронавигациялық қызмет көрсетудегi дүниежүзілік рынокта бәсекелестіктің шиеленiсуi, шетелдiк авиакомпаниялардың транзиттiк рейстер ағынының азаюы нәтижесiнде, жоспармен салыстырғанда кәсiпорын табысының 2001 жылы төмендеуi аэронавигациялық алымдарды (АНА) есептеу кезiнде икемдiрек тариф жүйесiнің қажеттiгiн күшейтедi.
АНА көтеру жағына қарай икемделген тарифтер жүйесiн пайдалану мүмкiндiктерiнің бiрi ЕURОСОNТRОL формуласы бойынша алымды есептейтiн қазiргi әдiске көшу болып табылады:
R = Т* D* Қ Wеight/50, бұл жерде, R - аэронавигациялық алым, Т - "Unit Rate" коэффициентi, D - ұшу ұзақтығы, км, Weight - әуе кемесiнiң ең үлкен ұшу салмағы.
Формула арнайы таблица бойынша анықталатын әуе кемесiнiң ең жоғары ұшу салмағы мен аяқталған ұшудың ұзақтығына тәуелдiлiгi икемдiрек болып келетiн "Unit Rate" коэффициентін қолдануды қарастырады. Жоғарыда көрсетiлген коэффициенттi формулаға айыру таблицасы 10 салмақтық топқа және ұшудың нақты ұзақтығы бойынша 4 топқа дараланған.
АНА есеп айырысудың бұл әдiстемесi - кәсіпорында АНА ұйымдастырудың, операторларда әуе кемелерi паркi туралы нақты деректердiң болуын, ұшулар жүзеге асырылатын әуе жолдарының ортодромдық ұзақтығының неғұрлым жоғары есебiн жүргiзудi талап етедi.
ЕURОСОNТRОL формуласын қолданған кезде АНА ставкасына Қазақстан Республикасының Табиғи монополияларды реттеу, бәсекелестiктi қорғау және шағын бизнестi қолдау жөнiндегi агенттiгi бекiткен жоғарылату коэффициенттерінің сақталуы ағындардың тұрақтылығын реттеу жөнiнде қосымша құрал болуы мүмкiн.
Сонымен қатар, қазақстандық компаниялар орындайтын iшкi рейстердiң өсiп отырған көлемi - кезiнде отандық шағын кәсіпкерлердi қолдау үшiн қабылданған iшкi тұрақты рейстер үшiн жасалған төмендету коэффициенттерi мен АҚШ долларының белгiленген бағамын алып тастауды негiздеуге мүмкiндiк бередi.
2002 жылғы 1 сәуiрге дейiнгi мерзімде кәсiпорын ЕURОСОNТRОL формуласы бойынша АНА есептеу әдiсiне көшу қажеттігінің қаржы-экономикалық негiздемесiн ЕURОСОNТRОL талаптарына жауап беретiн және АНА технологиясының өндiрiсiн әзiрлеудi жоспарлап отыр.
Халықаралық азаматтық авиация ұйымының (ИКАО) АНА-ға қатысты Дос 908/6 саясатына сәйкес, аэронавигациялық қызмет көрсету провайдерi аэронавигациялық қызмет көрсетудi пайдаланушылармен алым алу және оның мөлшерi жөнiнде консультация жүргiзуi тиiс. Осыған байланысты "Қазаэронавигация" РМК өз тарифтерiндегi өзгерiстердi монополияға қарсы органмен қатар ИАТА-мен (Халықаралық авиатасымалдаушылар қоғамдастығымен) де 2002 жылдың бiрiншi тоқсанында келiсудi жоспарлап отыр.
3. Инвестициялық бағдарлама.
2002 жылға арналған негiзгi құралдарға инвестиция 2 162 млн. теңгеге болжамдалды. "Қазаэронавигация" РМК өз қаражатының есебiнен инвестиция радиотехника құралдары мен электр байланысын ауыстыру мен жаңғыртуға, өндiрiстiк қажеттi негiзгi құралдар алуға, құрылыс-жинақтау жұмыстарына, оның iшiнде "Транспорт Тауэр" ғимаратының құрылысына жұмсалады.
Бұрын жасалған келiсiм-шарттардың мiндеттемелерi бойынша 2002 жылы "Қазаэронавигация" РМК "Тhомsоn-СSF Аirsуs" "Аirsуs АТМ GmbH" фирмаларына 3 млн. АҚШ долларын төлеудi жоспарлап отыр, бұл тұтастай алғанда, инвестиция бағдарламасының 22%-ын құрайды.
"Қазақстан Халық Банкi" ААҚ-ға несиенi жабу есебiмен 2,5 млн. АҚШ
долларын төлеу мiндетi тұр.
Инвестиция бағдарламасы РТЖ-ның мынадай iрi нысаналарын ауыстыру, алу
және енгiзудi көздейдi:
радиорелелiк станциялар - 810 мың АҚШ доллары;
мультиплексорлар - 980 мың АҚШ доллары;
радиолокациялық ақпаратты бейнелейтін (АРМ-Т) аппаратурасы - 300 мың
АҚШ доллары;
қону радиомаяктiк жүйесi - 627 мың АҚШ доллары;
навигация жүйелерi (ВОР/ДМЕ) - 643 мың АҚШ доллары;
ОРЛ-А ДРЛ-7СМ жаңғырту және жөндеу - 1 млн. АҚШ доллары;
"Амур" локациялық позициясы - 615 млн. АҚШ доллары;
есептеу техникасының жабдығы - 352 мың АҚШ доллары;
құрылыс-монтаж жұмыстарын жүргiзу - 510 мың АҚШ доллары;
"Транспорт Тауэр" ғимаратының құрылыс-монтаж жұмысына - 2 250 мың АҚШ
доллары;
басқа инвестицияларға - 268 мың АҚШ доллары.
4. Маркетинг жоспары.
Маркетинг қызметiнiң орташа мерзiмдi жоспарлаудағы негiзгi мiндетi - Еуропа және Оңтүстiк Шығыс, Оңтүстiк-Шығыс Азия және Таяу Шығыс елдерi бағыттарына транзиттiк қозғалыстың қосымша ағынын тарту үшiн Қазақстан Республикасының әуе кеңiстiгiнен өтетiн бағыттардың артықшылығын пайдалану болып табылады.
Осы мәселенi шешу және осыған сәйкес Қазақстан Республикасының аумағына қосымша ағындар тарту төңiрегiндегi жұмыс шеңберiнде, әр түрлi мемлекеттiк органдардың - Азаматтық авиация комитетiнiң, Көлiк және коммуникациялар министрлiгiнiң, Сыртқы iстер министрлiгiнiң, Қорғаныс министрлiгiнiң, Қазақстан Республикасының Табиғи монополияны реттеу, бәсекелестiктi қорғау және шағын бизнестi қолдау жөнiндегi агенттiгiнiң бiрлескен күштерiн қолдануды талап ететiн шаралар кешенiн өткiзу қажет. Бұл шаралар кешенi төмендегiдей болмақ:
1) әуе ағындарын ұйымдастыру және жоспарлау жаңа халықаралық әуе жолдарын ашу жөнiнде iргелес мемлекеттердің уәкілетті органдарымен (үкiметтік деңгейдi қоса алғанда) өзара қарым-қатынас:
Қазақстан Республикасының елшiлiгi арқылы тиiстi мемлекеттердiң үкiметтік мекемелерiмен байланыс;
елшiлiктер және "Эйр Қазақстан" авиакомпаниясының өкiлдігін де қоса, мемлекеттердiң авиациялық әкiмшiлiктерiмен өзара әрекеттестiкте болу;
мүдделi мемлекеттердің әскери ведомстволарымен мәселелердi шешу үшiн Қорғаныс министрлiгiнiң тиiстi құрылымдарын пайдалану;
2) Қазақстан Республикасының аумағына әуе қозғалысы ағындарын тарту жөнiнде азаматтық авиация субъектілерi арасында бiрыңғай үйлестiрiлген саясат жұмыстарын әзiрлеу;
3) транзиттiк рейстерге қызмет көрсету сапасын көтеру үшiн Қазақстан Республикасы әуежайларының сервистiк инфрақұрылымын дамыту:
транзиттік өңiрлер құру;
тұтынушылар мен пайдаланушылардың талабын қанағаттандыратын әуежайлық алымдарды қалыптастыру;
авиациялық жанармайдың баға саясатын ретке келтiру;
4) iргелес мемлекеттердің аэронавигациялық қызметтерiмен Қазақстан Республикасының әуе жолдары әлеуетiн барынша пайдалану мәселесi жөнiнде келiссөздер ұйымдастыру және жүргiзу;
5) транзиттiк ұшулар мен қону арқылы ұшатын рейстердi орындауда Қазақстан Республикасының әуе кеңiстiгiн пайдалану мәселесi жөнiнде авиакомпаниялармен тiкелей келiссөздер ұйымдастыру және жүргiзу;
6) Қазақстан мен Қытайдың шекарасындағы жаңа дәлiз арқылы ұшуды Қытай авиакомпанияларының (Аir Сhіnа, Сhinа Sоuthем, Сhinа Еаstеn) орындауы жөнiндегi мәселелердi шешу үшін Қазақстан Республикасының елшiлiгi мен "Эйр Қазақстан" компаниясының Қытайдағы өкілдiгiн iске тарту;
7) Қазақстан Республикасының Германиядағы, Италиядағы, Франциядағы, Нидерландтағы, Швейцариядағы, Түркиядағы, Израильдегi, Ресейдегi, Украинадағы, Белоруссиядағы, Балтық жағалауы мемлекеттерiндегi елшiлiктерiн, олардың авиакомпанияларының (Lufthаnsа, Аlitаliа, Аir Ғrаnсе, КLМ, Swissаir, Turkish Аirlinеs, EL AL Isrаеl, т.б.) ұшу бағыттарын Еуропадан Оңтүстiк - Шығыс Азия елдеріне баратын рейстердi орындау кезiнде Қазақстан Республикасының аумағы арқылы өтетiн трансазиялық маршруттарға ауыстыру қажет;
8) ИКАО-ның СNS/АТМ тұжырымдамасын енгiзу арқылы халықаралық аэронавигация саласында бiрыңғай технология мен стандарттар жасау жолымен осы аймақта ұшулардың қауiпсiздігін және әуе жолдарын пайдалану тиiмдiлiгін арттыру бойынша ТАСИС-пен "Оңтүстiк Шеңбердiң әуе жолдары, II кезең" бiрлесiп iске асыратын жобаны әрi қарай iс жүзiне асыру;
9) Қазақстан Республикасының Көлiк және коммуникациялар министрлiгi, Сыртқы iстер министрлiгi және Қорғаныс министрлiгінiң бiрлескен шараларын өткiзудi әзiрлеу жолымен Қазақстан Республикасының әуе кеңiстiгiн пайдалануға рұқсат алу рәсiмiн жеңiлдету;
10) ИКАО, ИАТА халықаралық азаматтық авиация ұйымдарымен өзара әрекеттестік;
11) авиакөлiк секторы, атап айтқанда, аэронавигация саласындағы халықаралық кеңестер мен көрмелерге қатысу, шаралар және осындай шараларды Қазақстан Республикасында ұйымдастырып өткiзу;
12) Қазақстан Республикасының Табиғи монополияларды реттеу, бәсекелестiктi қорғау және шағын бизнестi қолдау жөнiндегi агенттiгiмен нарық жағдайындағы өзгерiстерге тез бейiмделуге мүмкiндiк беретiн аэронавигациялық АНҚ үшiн алымдар ставкасын қолдану жөнiндегi нормативтiк-құқықтық базаны әзiрлеу және енгiзу.
Жоғарыда аталған маркетинг жоспарын iске асыру нәтижесiнде 2002 жылы кәсiпорын тұрақты өндiрiстiк және қаржылық көрсеткiштердi сақтап қалуды жоспарлап отыр.
5. Компанияның әлеуметтiк бағдарламасы.
Кәсіпорынның орташа тiзiмдiк саны 2002 жылы 2645 адамды құрайды.
Негiзiнен тұтыну бағасы индексiнiң өсуi есебiнен 2002 жылы орташа жалақының деңгейi айына 39 160 теңгенi құрайды, 2000 жылғыдан өсуi 21% және 2001 жылғы бағалануы бойынша 6,1%.
Жаңа жабдықтарды енгiзуге, Қазақстан Республикасының әуе кеңiстiгiн пайдаланушылар құрамының өзгеруiне байланысты, "Қазаэронавигация" РМК-ның авиадиспетчерлерi мен инженерлiк-техникалық қызметшілерiнiң кәсiби дайындықтарына талап күшеюде.
Қазiргi кезде Қазақстан Республикасында ӘҚҰҚ және РТЖБПҚ мамандарын кәсiби және тiлдiк дайындықтан өткiзуге лайықты тиiстi оқу орындары жоқ. Сондықтан, кәсiпорынның өз қаражатына қызметшiлердi шетелдiк оқу орындарында дайындауға баса назар аударылады.
2002 жылы кәсiпорын ӘҚҰҚ мен РТЖБПҚ бiлiктiлiгiн арттыру курсына 330
маманын мына оқу орындарына жiбередi:
Рудлоу Манордағы мамандандырылған колледж (Ұлыбритания) - ӘҚҰҚ
мамандарының кәсiби және тiлдiк дайындығы, 140 адам;
Санкт-Петербург мемлекеттiк аэроғарыштық құрал-аспап университетiне
(Ресей) - РТЖБПҚ 60 маманы;
РТЖБПҚ мамандарын жаңа жабдықтар жасау зауыттарында оқыту - 100 адам;
Қазақстандық жоғары оқу орындарына РТЖБПҚ мамандары - 30 адам.
Кадрларды кәсiби ауыстыру мақсатымен, Қазақстан Республикасының
жоғары оқу орындарынан ӘҚҰҚ пен РТЖБПҚ үшiн конкурс негiзiнде 20 жас маман
шақырылады.
1-қосымша
"Қазаэронавигация" РМК-ны дамытудың 2002 жылға арналған жоспары
___________________________________________________________________________
N ! !Өлшем!2000 ж.!2001 ж.!2001 ж.!2002 ж.
! Көрсеткіш атауы !бір. !есеп !жоспар !баға !болжам
! !лігі !беру ! ! !
____!_______________________________!_____!_______!_______!_______!________
1 Активтері
Негізгі құралдар млн.
теңге 8831 12258 12258 14840
Негізгі құралдар мен млн.
материалдық емес активтерді теңге 700 882 896 1008
амортизациялау
Жарғы капиталы млн.
теңге 2100 2100 2100 2100
2 Өндірілген қызмет көлемінің
табиғи көрінісі:
ұшақ-ұшып шығу ұшып 28086 28200 29649 28300
шығу
ұшақ-ұшып тоннажы мың
тонн 1226 1231 1290 1240
ұшақ-километрлер мың 94194 95800 93670 97000
шақыр
өнім бірлігінің орташа тарифі:
ұшақ-ұшып шығу тоннажы теңге/
тонн 363 377 375 394
ұшақ-километрлер теңге/
100км 6682 6957 6949 7446
3 Қаржыландырудың барлық көздері
бойынша негізгі капиталға млн.
инвестициялар, барлығы: теңге 4626 2596 2580 3563
соның ішінде: мемлекеттік бюдж.
қаражаты
- сыртқы заем есебінен
(банк несиелері) 2780 59 64 1229
- өз қаражытынан 1846 2537 2516 2334
4 Табыс, барлығы млн.
теңге 7343 7760 7550 8350
Қызмет көрсетуді сатудан 6919 7315 7197 7900
түскен табыс
соның ішінде: табиғи монополия
субъектісі қызметін реттеуде
АНҚ-дан 6756 7150 7049 7730
басқа табыстар 163 165 148 170
Негізгі емес қызметтен табыс 424 445 353 450
5 Шығыстар, барлығы млн.
теңге 4370 5054 4953 5490
оның ішінде: - еңбекақы
төлем шығысы 1008 1172 1172 1250
- шикізат, матер., қызмет
көрсету шығысы 497 917 858 996
- аморт. аударыммен қоса
басқа шығыстар 2865 2965 2953 3244
5.1. Сатылған қызмет.-дің өзіндік
құны-барлығы 2341 3019 3094 3509
Негізгі қызмет түрінің өзіндік
құны 2205 2884 2865 3254
оның ішінде: шикізат, мат.-р,
қызмет көрс. төл. 425 843 786 901
еңбекақы төлемінің шығыстары 835 992 992 1048
еңбекақы төлемінің аударымы 209 211 211 199
НҚ мен НА амортизациясы 675 838 867 991
басқа шығындар 61 0 0 115
5.2. Кезең шығындары 1818 1875 1699 1816
соның ішінде: - жалпы ж/е
әкімшілік 1586 1558 1390 1540
оның ішінде еңбекақы төлеміне 130 144 150 161
- несие пайыздары 186 263 263 215
- әлеуметтік сала шығыстары 46 54 46 61
5.3. Негізгі емес қызмет шығыстары 211 160 160 165
6 Салық салынғанға дейінгі табыс млн.
теңге 2973 2706 2597 2860
7 Табыс салығы млн.
теңге 1054 982 909 1001
8 Таза табыс (шығын) млн.
теңге 1919 1724 1688 1859
Бюджетке аудару нормативі % 3% 4% 4% 6%
бюджетке аудару таза табысты
бір бөлігі 0 69 68 112
9 Ұзақ мерзімдік дебиторлық млн.
берешек теңге 0 0 0 0
с. іш-де сатып ал.-р мен 0 0 0 0
тап.-с берушілер
10 Ұзақ мерзімдік несиелік млн.
қарыз теңге 3189 2670 3386 2240
с. іш.-де банк несиесі бойынша 3189 2670 2604 1740
11 Қызметкерлер саны адам. 2596 2645 2645 2660
12 Жалақы қоры млн.
теңге 1002 1165 1165 1240
13 Орташа айлық жалақы теңге 32351 36918 36918 39160
___________________________________________________________________________
таблицаның жалғасы
___________________________________________________________________________
N ! !соның ішінде тоқсан бойынша!2002 ж.!2002 ж.
! !___________________________!% 2000 !% 2001
! Көрсеткіштің атауы ! I ! II ! III ! IV ! ж.-ға ! ж.-ға
! ! ! ! ! ! дерек ! баға
____!_________________________!______!______!______!______!_______!_______
1 Активтері
Негізгі құралдар 168,04% 121,06%
Негізгі құралдар мен
материалдық емес активтерді 230 250 260 290 148,57% 116,07%
амортизациялау
Жарғы капиталы 2100 2100 2100 2100 100,00% 100,00%
2 Өндірілген қызмет көлемінің
табиғи көрінісі:
ұшақ-ұшып шығу 5440 7300 8290 7270 100,76% 95,45%
ұшақ-ұшып шығу тоннажы 242 306 367 325 101,14% 96,12%
ұшақ-километрлер 20900 25000 26700 24400 102,98% 103,56%
өнім бірлігінің орташа
тарифы:
ұшақ-ұшып тоннажы 108,54% 105,07%
ұшақ-километрлер 111,43% 107,15%
3 Қаржыландырудың барлық
көздері бойынша негізгі
капиталға инвестициялар, 77,02% 138,10%
барлығы:
соның ішінде: мемлекеттік
бюдж. қаражаты 0,00% 0,00%
- сыртқы заем есебінене
(банк несиелері) 44,21% 1920,31%
- өз қаражатынан 126,44% 92,77%
4 Табыс, барлығы 1820 2070 2420 2040 113,71% 110,66%
Қызмет көрсетуді сатудан
түскен табыс 1720 1955 2295 1930 114,18% 109,77%
соның ішінде: табиғи
монополия субъектісі
қызметін реттеуде АНҚ-дан 1680 1910 2250 1890 114,42% 109,66%
басқа табыстар 40 45 45 40 104,29% 114,86%
Негізгі емес қызметтен
табыс 100 115 125 110 106,13% 127,48%
5 Шығыстар, барлығы 1405 1315 1430 1340 125,63% 110,84%
оның ішінде: - еңбекақы
төлемі шығысы 350 300 310 290 124,01% 106,66%
- шикізат, матер., қызмет
көрсету шығысы 233 225 256 252 200,40% 116,08%
- аморт. аударыммен қоса
басқа шығыстар 822 760 864 798 113,23% 110,98%
5.1. Сатылған қызмет.-дің
өзіндік құны-барлығы 945 840 879 845 149,89% 113,94%
Негізгі қызмет түрінің
өзіндік құны 839 802 822 796 147,57% 113,94%
оның ішінде шикізат, мат.-р,
қызмет көрс. төл. 216 230 235 220 212,00% 114,63%
еңбекақы төлемінің 300 250 258 240 125,51% 105,65%
шығыстары
еңбекақы төлемінің аударым 58 47 49 45 95,22% 94,31%
НҚ мен НА амортизациясы 240 245 250 256 146,81% 114,30%
басқа шығындар 25 30 30 35 188,52% 0,00%
5.2. Кезең шығындары 420 435 511 450 99,89% 106,89%
соның ішінде: - жалпы ж/е
әкімшілік 300 400 410 430 97,10% 110,79%
оның ішінде еңбекақы
төлеміне 45 39 41 36 123,85% 107,33%
- несие пайыздары 110 20 85 115,59% 81,75%
- әлеуметтік сала шығыстары 10 15 16 20 132,61% 132,61%
5.3. Негізгі емес қызмет
шығыстары 40 40 40 45 78,20% 103,13%
6 Салық салынғанға дейінгі 415 755 990 700 96,20% 110,13%
табыс
7 Табыс салығы 145 264 347 245 94,97% 110,12%
8 Таза табыс (шығын) 270 491 644 455 96,87% 110,13%
Бюджетке аудару нормативі 200,00% 150,00%
бюджетке аудару таза
табыстары бір бөлігі 0,00% 165,20%
9 Ұзақ мерзімдік дебиторлық
берешек 0,00% 0,00%
с. іш.-де банк несиесі 0,00% 0,00%
бойынша
10 Ұзақ мерзімдік несиелік
қарыз 70,24% 66,15%
с. іш.-де банк несиесі 54,56% 66,82%
бойынша
11 Қызметкерлер саны 2655 2655 2665 2665 102,47% 100,57%
12 Жалақы қоры 325 375 280 250 123,75% 106,44%
13 Орташа айлық жалақы 43940 37670 39090 35960 121,05% 106,07%
___________________________________________________________________________
2-қосымша
"Қазаэронавигация" РМК көрсететін қызметтерін сатудан түсетін
табыстың жоспары
___________________________________________________________________________
! жылдар
Көрсеткіштер !___________________________________________________
! 2000 дерек ! 2001 жоспар
!__________________________!________________________
! саны ! теңге ! $ ! саны ! теңге ! $
_______________________!_________!________!_______!________!________!______
Өндірістік көрсеткіштер:
- ұшақ-километрлер, 94194 95800
мың км. 1226 1231
- ұшақ-ұшып шығу,
мың тонн
Тарифтік ставкалар:
- АНҚ, ЖӘК, 100
шақыр, үшін теңге 6681,52 47,01 6957,48 47,01
- АНҚ АА, тонна үшін
теңге 362,78 2,55 377,40 2,55
Табыстар, мың: 7343471 51667 7760000 52432
- Аэронавигациялық
қызмет көрсету 6755799 47533 7148320 48299
оның ішінде:
- ЖӘК 6293591 44281 6665390 45036
- АА 444766 3129 464580 3139
- АХШҚ 17442 123 18350 124
- Басқадай табыстар 587672 4135 611680 4133
АНҚ тарифінің өсуі, %%
- АНҚ, ЖӘК, 100 шақыр. 0,00
үшін теңге
- АНҚ АА, тонна 0,00
үшін теңге
___________________________________________________________________________
таблицаның жалғасы
___________________________________________________________________________
! жылдар
!___________________________________________________
Көрсеткіштер ! 2001 баға ! 2002 болжам
!__________________________!________________________
! саны ! теңге ! $ ! саны ! теңге ! $
_______________________!_________!________!_______!________!________!______
Өндірістік көрсеткіштер
- ұшақ-километрлер,
мың км. 93670 97000
- ұшақ-ұшып шығу,
мың тонна 1290 1240
Тарифтік ставкалар:
- АНҚ, ЖӘК, 100
шақыр. үшін теңге 6991,66 47,53 7445,38 48,16
- АНҚ АА, тонна
үшін теңге 375,11 2,55 394,34 2,55
Табыстар мың: 7550000 51326 8350000 54010
- Аэронавигациялы
қызмет көрсету 7048996 47920 7730000 50000
оның ішінде:
- ЖӘК 6549091 44521 7222020 46714
- АА 483885 3290 488980 3163
- АХШҚ 16020 109 19000 123
- Басқадай тарифтер 501004 3406 620000 4010
АНҚ тарифінің өсу, %%
- АНҚ, ЖӘК, 100 шақыр. 1,11 1,32
үшін теңге
- АНҚ АА, тонна 0,00 0,03
үшін теңге
___________________________________________________________________________
таблицаның жалғасы
___________________________________________________________________________
! 2002 ж. к %%
!___________________________________________________
Көрсеткіштер ! 2000 ж. дерек ! 2001 ж. баға
!__________________________!________________________
! саны ! теңге ! $ ! саны ! теңге ! $
_______________________!_________!________!_______!________!________!______
Өндірістік көрсеткіштер
- ұшақ-километрлер,
мың км. 102,98 101,25
- ұшақ-ұшып шығу,
мың тонна 101,14 100,73
Тарифтік ставкалар:
- АНҚ, ЖӘК, 100 шақыр.
үшін теңге 111,43 102,44 107,01 102,44
- АНҚ АА, тонна үшін
теңге 108,70 99,93 104,49 100,03
Табыстар, мың: 113,71 104,53 107,60 103,01
- Аэронавигациялы
қызмет көрсету 114,42 105,19 108,14 103,52
оның ішінде:
- ЖӘК 114,75 105,50 108,35 103,73
- АА 109,94 101,07 105,25 100,76
- АХШҚ 108,93 100,15 103,54 99,12
- Басқадай табыстар 105,50 96,99 101,36 97,13
АНҚ тарифінің өсуі, %%
- АНҚ, ЖӘК, 100 шақыр.
үшін теңге
- АНҚ АА, тонна
үшін теңге
___________________________________________________________________________
3-қосымша
"Қазаэронавигация" РМК бойынша 2002 жылға арналған өнім
(тауарлар, қызметтер)
___________________________________________________________________________
!Бет. ! 2000 жыл, дерек ! 2001 жыл, жоспар
!тің !______________________!_____________________
! N !Бар. !жұмыстың!жұмыс. !Бар. !жұмыстың!жұмыс.
! !лығы ! ретт. !тың !лығы !ретт. !тың
Көрсеткіштер атауы ! ! !түрінің !ретт. ! !түрінің !ретт.
! ! !қыз.-т !түрінің! !қыз.-т !түрі.
! ! !көрс. !қыз.-т ! !көрс. !нің
! ! !көлемі !көрс. ! !көлемі !қыз.-т
! ! ! !көлемі ! ! !көрс.
! ! ! ! ! ! !көлемі
________________________!_____!_____!________!_______!_____!________!______
1 ! 2 ! 3 ! 4 ! 5 ! 6 ! 7 ! 8
________________________!_____!_____!________!_______!_____!________!______
Нақты өзіндік құны
бойынша өндірілген
өнімнің көлемі,
барлық шығыс,
млн. теңге 100 4370 3442 928 5054 4104 950
табиғи көрсеткішінде 102
- ұшақ-ұшып шығу, саны 28086 28086 28200 28200
- ұшақ-ұшып шығу, мың км. 94194 94194 95800 95800
- ұшақ-ұшып шығу тоннажы,
мың тонна 1226 1226 1231 1231
Ағымдағы баға бойынша
өндірілген өнімнің
(тауарлар, қызметтер)
көлемі (ҚҚС және акцизді
есептемегенде) 103 7343 6755 588 7760 7150 610
табиғи көрсеткішінде 105
Жасалған келісімдер саны,
барлығы дана/көлемі 118
заңды тұлғалармен 119
халықпен 120
___________________________________________________________________________
таблицаның жалғасы
___________________________________________________________________________
! 2001 жыл, баға ! 2002 жыл, болжам
!________________________!_________________________
!барлығы!жұмыстың!жұмыс. !бар. !жұмыстың!жұмыстың
Көрсеткіштер атауы ! !ретт. !тың !лығы !ретт. !ретт.
! !түрінің !ретт. ! !түрінің !түрінің
! !қыз.-т !түрінің! !қыз.-т !қыз.-т
! !көрс. !қыз.-т ! !көрс. !көрс.
! !көлемі !көрс. ! !көлемі !көлемі
! ! !көлемі ! ! !
________________________!_______!________!_______!______!________!_________
1 ! 9 ! 10 ! 11 ! 12 ! 13 ! 14
________________________!_______!________!_______!______!________!_________
Нақты өзіндік құны
бойынша өндірілген
өнімнің көлемі, барлық
шығыс, млн. теңге 4953 4067 886 5490 4520 970
табиғи көрсеткішінде
- ұшақ-ұшып шығу, саны 29649 29649 28300 28300
- ұшақ-ұшып шығу,
мың км. 93670 93670 97000 97000
- ұшақ-ұшып шығу тоннажы
мың тонна 1290 1290 1240 1240
Ағымдағы баға бойынша
өндірілген өнімнің
(тауарлар, қызметтер)
көлемі (ҚҚС және акцизді
есептемегенде) 7550 7049 501 8350 7730 620
табиғи көрсеткішінде
Жасалған келісімдер
са-ны, барлығы дана/көлемі
заңды тұлғалармен
халықпен
___________________________________________________________________________
4-қосымша
"Қазаэронавигация" РМК 2002 жылға арналған шығындарының жоспары
___________________________________________________________________________
! ! 2000 ж. дерек ! 2001 ж. жоспар
! !_________________________!__________________________
Көрсеткіштердің !Бет. !Бар. !соның !ретте.!соның!Бар. !соның !ретте.!соның
атауы !тің !лық !ішін. !луші !ішін.!лық !ішін. !луші !ішін.
! N !шы. !де !қызмет!де !шы. !де !қызмет!де
! !ғыс !кез. !бойын.!кез. !ғыс !кезең.!бойын.!кез.
! ! !еңдік !ша !еңдік! !дік !ша !еңдік
! ! !шығын ! !шығын! !шығын ! !шығын
________________!_____!_____!______!______!_____!______!______!______!_____
1 ! 2 ! 3 ! 4 ! 5 ! 6 ! 7 ! 8 ! 9 ! 10
________________!_____!_____!______!______!_____!______!______!______!_____
Материалдық шығ.-
дар, бар-сы
(201, 202, 203, 204,
205, 206, 207
бет.-де сома),
млн. теңге 200 497 54 478 53 917 57 897 54
шикізат, қосалқы
бөл-тер, мат-дар,
барлығы,
оның ішінде 201 29 2 28 2 150 3 145 2
айырбас бағамы 2011
бойынша алынғандар
сатып алынатын
бұйымдар мен
жартылай фабрикат.
тар, көмекші
материалдар,
барлығы
оның ішінде 202 0 0 0 0 0 0 0 0
айырбас бағамы 2021
бойынша алынғандар
Жанармай -барлығы,
оның ішінде 203 43 5 42 5 77 6 75 5
айырбас бағамы 2031
бойынша алынғандар
электр қуаты,
барлығы, - оның
ішінде 204 77 2 68 2 92 2 90 2
айырбас бағамы 2041
бойынша алынғандар
Басқа ұйымдар
арқылы істелген
өндірістік сипат.
тағы жұмыстар мен
қызмет көрсетудің
еңбекақысы 206 336 45 329 44 553 46 542 45
ғипараттар мен
имараттарды
жөндеуге 2061 43 4 43 4 140 4 136 4
машиналар мен
жабдықтарға 2062 5 1 5 1 10 2 9 2
басқадай
материалдық
шығындар 207 12 0 11 0 45 0 45 0
негізгі құрал.
дардың тозуы 210 697 14 687 14 879 16 852 16
материалдық емес
активтердің
амортизациясы 220 3 1 3 1 3 1 3 1
капиталдық
салымды
қаржыландыру
шығыны жылдар
бойынша, оның
ішінде 280 2713 2704 2596 2375
басқа шығыстар,
(231, 232, 233, 238,
239, беттерде
сомасы),
оның ішінде 230 1939 1387 1124 854 1773 1340 956 745
қызмет іссапары
кезіндегі
тәуліктік ақы 231 9 2 9 2 12 3 11 3
жалдау төлемі 232 8 6 8 6 2 0 2 0
салық төлемдері
және алымдары, -
барлығы, - оның
ішінде 233 404 195 305 153 441 224 333 189
- әлеуметтік
салық 234 240 31 233 24 248 31 241 30
акциздер 236 0 0 0 0 0 0 0
шет ұйымдар
қызметінің 238 247 222 244 219 472 427 263 255
еңбекақысы
басқадай 239 1271 962 558 474 846 686 347 298
шығындар
пайыз бойынша
шығыстар 240 186 186 186 186 263 263 263 263
жалақы қоры
(табиғи нысанда
төлеуді қосқанда)
барлығы,
оның ішінде: 245 902 118 878 117 1049 130 1020 127
табиғи нысанда
төлеу 246 0 0 0 0 0
өндірістік
қызметші 2451 726 705 858 833
көмекші
қызметші 2452 58 56 61 60
өндірістік
қызметші 2453 118 118 117 117 130 130 127 127
бас кеңсе 2454 66 66 65 65 73 73 72 72
жинақтау қорына
аударым 250 100 12 86 12 116 14 113 14
кәсіпорын қара.
жаты есебінен
қызметшілерге
әлеуметтік көмек 260 46 46 0 0 54 54 0 0
шығыс жиынтығы
(200, 210, 220,
230, 240, 245,
250, 260
сома жолдары) 270 4370 1818 3442 1237 5054 1875 4104 1220
___________________________________________________________________________
таблицаның жалғасы
___________________________________________________________________________
! ! 2000 ж. дерек ! 2001 ж. жоспар
! !_________________________!__________________________
Көрсеткіштердің !Бет. !Бар. !соның !ретте.!соның!Бар. !соның !ретте.!соның
атауы !тің !лық !ішін. !луші !ішін.!лық !ішін. !луші !ішін.
! N !шы. !де !қызмет!де !шы. !де !қызмет!де
! !ғыс !кез. !бойын.!кез. !ғыс !кез. !бойын.!кез.
! ! !еңдік !ша !еңдік! !еңдік !ша !еңдік
! ! !шығын ! !шығын! !шығын ! !шығын
________________!_____!_____!______!______!_____!______!______!______!_____
1 ! ! 11 ! 12 ! 13 ! 14 ! 15 ! 16 ! 17 ! 18
________________!_____!_____!______!______!_____!______!______!______!_____
Материалдық шығ.-
дар, бар-сы
(201,202,203,204,
205,206,207
бет.-де сома),
млн. теңге 200 858 56 839 53 996 70 964 63
шикізат, қосалқы
бөл-тер, мат-дар,
барлығы,
оның ішінде 201 150 3 145 2 173 4 169 3
айырбас бағамы 2011
бойынша алынғандар
сатып алынатын
бұйымдар мен
жартылай фабрикат.
тар, көмекші
материалдар,
барлығы
оның ішінде 202 0 0 0 0
айырбас бағамы 2021
бойынша алынғандар
Жанармай -
барлығы,
оның ішінде 203 77 6 75 5 98 7 93 6
айырбас бағамы 2031
бойынша алынғандар
электр қуаты,
барлығы, - оның
ішінде 204 84 2 82 2 84 3 81 3
айырбас бағамы 2041
бойынша
Басқа ұйымдар
арқылы істелген
өндірістік сипат.
тағы жұмыстар мен
қызмет көрсетудің
еңбекақысы 206 504 45 494 44 620 56 600 51
ғипараттар мен
имараттарды
жөндеуге 2061 140 4 136 4 165 4 160 4
машиналар мен
жабдықтарға 2062 10 2 9 2 10 2 9 2
басқадай
материалдық
шығындар 207 43 0 43 0 21 0 21 0
негізгі құрал.
дардың тозуы 210 892 16 880 15 1037 17 1006 17
материалдық емес
активтердің
амортизациясы 220 3 1 3 1 3 1 3 1
капиталдық
салымды
қаржыландыру
шығыны жылдар
бойынша, оның
ішінде 280 2596 2375 3563 3325
басқа шығыстар,
(231,232,238,238,
239, беттерде
сомасы),
оның ішінде 230 1716 1327 943 732 1938 1456 1127 813
қызмет іссапары
кезіндегі
тәуліктік ақы 231 12 3 11 3 15 4 14 3
жалдау төлемі 232 2 0 2 0 4 0 4 0
салық төлемдері
және алымдары, -
барлығы, - оның
ішінде 233 441 224 333 189 498 252 376 213
- әлеуметтік
салық 234 248 31 241 30 234 29 228 29
акциздер 236 0 0 0 0 0 0 0 0
шет ұйымдар
қызметінің 238 472 427 263 255 500 452 280 272
еңбекақысы
басқадай шығындар 239 789 673 334 285 921 748 453 325
пайыз бойынша
шығындар 240 263 263 263 263 215 215 215 215
жалақы қоры
(табиғи нысанда
төлеуді қосқанда)
барлығы,
оның ішінде: 245 1049 136 1026 133 1116 145 1085 142
табиғи нысанда 246
төлеу
өндірістік
қызметші 2451 852 833 906 879
көмекші
қызметші 2452 61 60 65 64
өндірістік
қызметші 2453 136 136 133 133 145 145 142 142
бас кеңсе 2454 73 73 72 72 77 77 75 75
жинақтау қорына
аударым 250 116 14 113 14 124 16 120 15
кәсіпорын қара.
жаты есебінен
қызметшілерге
әлеуметтік көмек 260 56 46 0 0 61 61 0 0
шығыс жиынтығы
(200,210,220,230,
245,250,260) 270 4953 1859 4067 1211 5490 1981 4520 1266
___________________________________________________________________________
5-қосымша
"Қазаэронавигация" РМК-ның 2002 жылға арналған инвестициялық жоспары
___________________________________________________________________________
Р/с ! ! !инвестиция.
N !Келісім-шарттың N, жеткізуші! жобаның, жұмыстың атауы !лық жоспар.
! ! !лану сомасы
! ! ! USD
____!____________________________!___________________________!_____________
1 ! 2 ! 3 ! 4
____!____________________________!___________________________!_____________
1 "Техмаркет-Плюс" ЖАҚ-пен АТББ байланыс желісін 17000
11.05.01-дегі N 86 және жетілдіру
28.05.01-дегі N 98 шарттар
2 "SIEMENS АО" фирмасымен N VANN радиорелелі жабдықты жеткізу
33-079 А-102 01.04.04.-дегі (радиомодемдер) 12 "әуежай-
келісім-шарт қала" станциясының толық
жинағы, соның ішінде
Қарағанды, Қостанай, Көкшетау,
Арал, Ақтау, Өскемен,
Балхаш, Орал, Жезқазған,
Ақтөбе, Қызылорда, Павлодар
әуежайларында; 12 ӘДО-ЖРО
толық жинағы соның ішінде
Астана, Қарағанды, Көкшетау,
Қостанай, Жезқазған
әуежайларында 810000
3 "SIEMENS AG" фирмасымен мультиплексорлық жабдықтарды
01.07.02-дегі N VANN жеткізу
980000
33-079 А-112 келісім-шарт
4 "ВНИИ РА-ОВД"-мен (Санкт- Радиолокациялық ақпаратты
Петербург қ.) 01.02.19-дағы бейнелейтін аппаратураны
N 542А 19.02.01-дегі жеткізу және оны
N 541А пайдалануға енгізу 300000
5 НИИИТ-РТҚ-мен (Челябі қ.) Қондырудың радиомаяктік
01.03.28-дегі N 265/148 жүйесін (РМЖ) жетілдіру 627000
шарт
6 "Alkatel" фирмасымен келісім Азимутальды-алыс өлшемді
шарт 1989 ж. жүйені жетілдіру (ВОР/ДМ Е) 643000
7 01.05.10-дағы "Полет" ЧРЗ ШРЛ-А АРЛ-7СМ, Шымкент ә/ж 1000000
ФГУП-пен N ДРЛ-7СМ-248/114
келісім-шарт
8 01.01.10-дағы ВНИИРА ОВД-мен "Амур", локациялық станциясын
N 20 шарт жеткізу, Шымкент ә/ж 615500
9 Шарттар "Қазақстан әуе жолы" ӘҚҰ жүйесін жетілдіру 3011200
ҰААК кезінде жасалған
"Siemens" фирмасымен радионавигациялық жабдықты 1030000
93.03.29-дағы N 408563- жеткізу
0210-001 келісім шарт
"Thomson-CSF Airsys" фирмасы. әуеайлақтары "STAR-2000" 1981200
мен 96.03.16-дағы N 607/РВР РЛС жеткізу
РВР келісім-шарт
16.03.96-дағы
10 "ҚР халық жинақтық
банкі" ААҚ несиесі 2500000
11 Кеден салықтары 100000
12 Локальды желі құру және Есептеу техникасының
"1-С бухгалтерия" жүйесінің жабдығы 351730
7-7 болжамын енгізу
13 "Қазаэронавигация" РМК Құрылыс-жинақтау жұмыстары 510000
ғимараттары мен имараттарын
күрделі және жеңіл жөндеу
14 Құрылыс-жинақтау жұмыстарына "Транспорт Тауер" ғимаратының 2250000
үлестік қатыс жөндеу-жинақтау жұмыстары
15 Жиһаз алу 150000
16 Көлік қаражаттары 28000
17 Инфрақұрылым жабдықтары 90000
Барлығы АҚШ долларымен: 13983430
Барлығы мың теңгемен: 2161838
АҚШ долларының бағамы: 154,6
___________________________________________________________________________
Жоспардың орындалуы 1974 млн. теңге + 188 млн. теңге заемдық қаражат
Бұл инвестициялық жоспар бұрынғы жасалған шарттар мен келісім-шарттар
мен келісім-шарттар бойынша радиотехникалық жабдықтармен электр байланысы
құралдарын ауыстыру және дамытуды көздейді. Бұл жағдайда кәсіпорынның
жоспарланып отырған табыстарының қысқаруына байланысты "Қазаэронавигация"
РМК-ны дамытудың 2001-2005 жылдарға арналған жоспарында қарастырылған
бұрын 10,5 млн. АҚШ доллары сомасының жабдығын жетілдіруге болжалдалған
инвестиция жобадан алынып тасталды.
Мамандар:
Багарова Ж.А.,
Қасымбеков Б.А.