"Мемлекеттiк және мемлекет кепiлдiк берген қарыз алу мен борыш туралы" Қазақстан Республикасының 1999 жылғы 2 тамыздағы Заңына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкiметi қаулы етеді:
1. Қоса беріліп отырған Мемлекеттiк кепiлдiктер беру және Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң мемлекеттiк емес қарыздар бойынша мемлекеттiк кепiлдiктер беру үшiн инвестициялық жобаларды iрiктеу ережесi бекiтiлсiн.
2. Осы қаулы қол қойылған күнiнен бастап күшiне енедi және жариялануға тиiс.
Қазақстан Республикасының
Премьер-Mинистрі
Мемлекеттiк кепiлдiктер беру және Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң мемлекеттiк емес қарыздар бойынша мемлекеттiк кепiлдiктер беру үшін инвестициялық жобаларды iрiктеу ережесi
1. Осы Мемлекеттік кепiлдiктер беру және Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң мемлекеттiк емес қарыздар бойынша мемлекеттiк кепiлдiктер беру үшін инвестициялық жобаларды iрiктеу ережесi (бұдан әрi - Ереже) мемлекет кепiлдiк беретiн мемлекеттiк емес қарыздардың есебiнен қаржыландыруға ұсынылатын инвестициялық жобаларды (бұдан әрi - инвестициялық жобалар) iрiктеу тәртiбiн және Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң мемлекеттік емес қарыздар бойынша мемлекеттiк кепiлдiктер (бұдан әрi - мемлекеттiк кепiлдiктер) беру тәртiбiн анықтайды.
2. "Мемлекеттiк және мемлекет кепiлдiк берген қарыз алу мен борыш туралы" Қазақстан Республикасының 1999 жылғы 2 тамыздағы Заңында, "Мемлекеттiк бюджет есебiнен ұсталатын мемлекеттiк мекемелер үшiн бюджеттiң атқарылуы және есептілік нысандарын жүргiзу (мерзiмдiк және жылдық) жөнiндегi қаржылық рәсiмдердiң ережесiн бекiту туралы" Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң 2002 жылғы 25 шiлдедегi N 832
қаулысында
, "Инвестициялық жобаларды қарау ережесiн бекiту туралы" Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң 2002 жылғы 18 қарашадағы N 1219
қаулысында
анықталған ұғымдар мен терминдер осы Ережеде қолдануға жатады.
2. Мемлекеттiк кепілдiктер беру процесiне
қатысушылардың өкiлеттiктерi және құзыретi
3. Мемлекеттiк кепiлдiктер беру процесi мынадай негiзгi сатылардан тұратын iс-шаралар кешенiн қамтиды:
1) инвестициялық жобаларды iрiктеу;
2) инвестициялық жобалардың тiзбесiн қалыптастыру, қарау және бекiту;
3) мемлекеттiк кепiлдiктер беру.
4. Мемлекеттiк кепiлдiктер беру процесiнiң негiзгi қатысушылары қарыз алушылар, салалық уәкiлеттi органдар, экономикалық жоспарлау жөнiндегi уәкiлеттi орган, бюджеттiң атқарылуы жөнiндегi уәкiлеттi орган, Қазақстан Республикасының Әдiлет, Қоршаған ортаны қорғау, Еңбек және халықты әлеуметтiк қорғау министрлiктерi, республикалық бюджет комиссиясы, "Қазақстанның Даму Банкi" акционерлiк қоғамы (бұдан әрi - Қазақстанның Даму Банкi) болып табылады.
5. Қарыз алушылар:
1) техника-экономикалық негiздеме (бұдан әрi - TЭH) және инвестициялық жобалардың бизнес-жоспарларын дайындауды жүзеге асырады;
2) осы Ережеге және мемлекеттiк кепiлдiктер беру процесiне қатысушылардың талаптарына сәйкес инвестициялық жобаларды қарау үшiн талап етiлетiн құжаттаманы берудi қамтамасыз етедi.
6. Салалық уәкiлеттi органдар:
1) инвестициялық жобалардың салалық сараптамасын жүргiзедi;
2) салалық сараптама нәтижелерi бойынша тиiстi қорытынды бередi.
7. Бюджеттiң атқарылуы жөнiндегi уәкілеттi оpган:
1) инвестициялық жобалардың қаржылық сараптамасын жүзеге асырады;
2) ықтимал кредит берушiлермен мемлекеттiк кепiлдiктермен мемлекеттiк емес қарыздар беру шарттары жөнiнде келiссөздер жүргiзедi;
3) iшкi кредит келiсiмiн жасасады;
4) мемлекеттiк кепiлдiктер бередi.
8. Қазақстан Республикасының Қоршаған ортаны қорғау министрлiгi жоспарланған қызметтi iске асыруға байланысты болуы мүмкiн терiс салдардың алдын алу, жоспарланатын қызметтiң оларды iске асыру туралы шешiм қабылдаудың алдындағы сатыда экологиялық талаптарға сәйкестiгiн бағалау және өндiрiстiк күштердi орналастыру және дамыту салдарынан экологиялық жағдайдың болжамдалатын өзгерiстерiн сараптамалық бағалауды қамтамасыз ету мақсатында инвестициялық жобаның мемлекеттiк экологиялық сараптамасын жүзеге асырады.
9. Қазақстан Республикасының Еңбек және халықты әлеуметтiк қорғау министрлiгi iшкi еңбек рыногын қорғау мақсатында инвестициялық келiсiм-шарт жобаларының сараптамасын жүзеге асырады.
10. Экономикалық жоспарлау жөнiндегi уәкiлеттi орган:
1) инвестициялық жобаларды қарау процесiне ұйымдастырылған басшылық етудi қамтамасыз етедi;
2) инвестициялық жобалардың, экономикалық сараптамасын жүзеге асырады;
3) мемлекет кепiлдiк берген қарыздарды тарту үшiн несие капиталының рыногын (сыртқы немесе iшкi) анықтайды;
4) жоспарлы кезеңге арналған мемлекеттiк кепiлдiктер беру лимитi жөнiндегi ұсынысты, инвестициялық жобалар тiзбесiнiң жобасын қалыптастырады және республикалық бюджет комиссиясының қарауына енгiзедi.
11. Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгi мемлекет кепiлдiгiмен жасалатын қарыз алу шарттарының (келiсiмдерiнiң) заңды сараптамасын жүргiзедi.
12. Қазақстанның Даму Банкi:
1) банктiк сараптаманы жүзеге асырады;
2) инвестициялық жобалардың тiзбесiне енгiзiлген инвестициялық жобаларға қызмет көрсету жөнiндегi агенттiң функцияларын орындайды.
13. Республикалық бюджет комиссиясы:
1) жоспарлы кезеңге арналған мемлекеттiк кепiлдiктердi беру лимитiн анықтайды;
2) инвестициялық жобалардың тiзбесiн анықтайды;
3) әрбiр инвестициялық жоба үшін жоспарлы кезеңге арналған мемлекеттiк кепілдiктер беру лимитi шегiнде мемлекеттiк кепілдіктiң мөлшерiн анықтайды.
14. Мемлекеттiк кепiлдiктер беру процесiне заңнамаға сәйкес өз құзыретiнiң бөлiгiнде инвестициялық жобаларды бағалауды (сараптаманы) жүргiзуге уәкiлеттiк берiлген басқа мемлекеттiк органдар мен өзге ұйымдар қатысады.
3. Инвестициялық жобаларды iрiктеу
15. Мемлекеттiк кепiлдiк алуға үмiткер заңды тұлғалар экономикалық жоспарлау жөнiндегi уәкiлеттi органға тиiстi жылдың 1 наурызынан кешіктiрмейтiн мерзiмде мынадай құжаттарды қоса бере отырып, өтінiм бередi:
TЭH;
салалық сараптаманың, қаржылық сараптаманың, Қазақстан Даму Банкiнiң банктiк сараптамасының және заңнамаға сәйкес қажеттi басқа да сараптамалардың оң қорытындысы.
16. Экономикалық жоспарлау жөнiндегi уәкiлеттi орган жоғарыда көрсетiлген талаптарға сәйкес құжаттары толық құрамда берiлмеген өтiнiмдер қаралмайды.
Жоғарыда көрсетiлген мерзiмнен кейiн ұсынылған өтiнiмдер тиiстi жылы мемлекеттiк кепiлдiк беру мән-жайына қаралмайды.
17. Осы Ереженiң 15-тармағына сәйкес өтiнiм бергеннен кейiн экономикалық жоспарлау жөнiндегi уәкiлеттi орган инвестициялық жобаның экономикалық сараптамасын жүргiзудi ұйымдастырады және 2 айдың iшiнде экономикалық сараптама қорытындысын дайындайды.
18. Инвестициялық жобалардың экономикалық сараптамасы:
мемлекеттiк инвестициялардың басымдықтарына жоба мақсаттарының сәйкес келуiн бағалауды;
экономикалық талдауды бағалауды;
инвестициялық жобаны iске асырған жағдайда, республикалық және жергiлiктi бюджеттерге түсетiн салық түсiмдерiнiң ағынын талдауды қамтитын жобаның ТЭН әзiрлеу шеңберiнде, осы Ережеде көзделген сараптамалар бойынша қорытындылардың негiзiнде жүргiзiлген инвестициялық жобаның экономикалық талдауын кешендi бағалау.
19. Осы Ережеде көрсетiлген сараптамаларды жүргiзу үшiн қажеттi құжаттардың тiзбесiн тиiстi мемлекеттiк органдар және өзге де ұйымдар анықтайды.
20. Осы Ережеде көрсетiлген сараптамалардың оң қорытындысының болуы мемлекет кепiлдiк беретiн мемлекеттiк емес қарыздардың қаражаты есебiнен қаржыландыруға ұсынылатын инвестициялық жобалардың тiзбесiне инвестициялық жобаны қосу үшiн мiндеттi шарт болып табылады.
4. Инвестициялық жобалардың тiзбесiн
қалыптастыру, қарау және бекiту
21. Республикалық бюджет комиссиясы жоспарланғанның алдындағы жылдың 1 мамырына дейiнгi мерзiмде жоспарланған үш жылдық кезеңге арналған мемлекеттiк кепiлдiктер беру лимитiн анықтайды.
22. Экономикалық жоспарлау жөнiндегi уәкiлеттi орган тиiстi жылдың 20 шілдесiнен кешіктiрмейтiн мерзiмде экономикалық сараптама қорытындыларының негiзiнде инвестициялық жобаларды қалыптастырады және жобалар бойынша экономикалық сараптама қорытындыларын қоса бере отырып, мемлекет кепiлдiк беретiн мемлекеттiк емес қарыздардың қаражаты есебiнен қаржыландыруға ұсынылатын инвестициялық жобалар тiзбесiнiң жобасын республикалық бюджет комиссиясының қарауына енгiзедi.
23. Республикалық бюджет комиссиясы экономикалық жоспарлау жөнiндегi уәкiлеттi орган ұсынған инвестициялық жобалар тiзбесiнiң жобасын қараған кезде тиiстi жылға арналған мемлекеттiк кепiлдiктер беру лимитiне кiретiн бiр жылға арналған инвестициялық жобалардың тiзбесiн анықтайды.
24. Республикалық бюджеттiң жобасын қалыптастыру барысында экономикалық жоспарлау жөнiндегi уәкiлеттi орган бюджеттiң атқарылуы жөнiндегi уәкiлеттi органмен бiрлесiп, республикалық бюджет комиссиясының шешiмi бойынша инвестициялық жобалардың тiзбесiн пысықтайды және әрбiр инвестициялық жоба бойынша мемлекеттiк кепiлдiктердiң сомасын қайта қарайды.
25. Республикалық бюджет комиссиясының қарау нәтижелерi бойынша мемлекет кепiлдiк беретiн мемлекеттік емес қарыздардың қаражаты есебiнен қаржыландыруға ұсынылатын инвестициялық жобалардың тiзбесi Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң жекелеген шешiмiмен бекiтiледi және жариялануға тиiс.
5. Мемлекеттiк емес қарыздар бойынша
мемлекеттiк кепiлдiктер беру тәртiбi
26. Қазақстан Республикасының Үкiметi инвестициялық жобалар тiзбесiн бекiткеннен кейiн және бюджеттiң атқарылуы жөнiндегi уәкілеттi органмен келiсілген қарыз туралы шарттың (келiсiмнiң) жобасы болған кезде бюджеттiң атқарылуы жөнiндегi уәкiлеттi орган қарыз алушылармен және Қазақстанның Даму Банкiмен iшкi кредит келiсiмдерiн жасасады.
27. Мемлекеттік кепiлдiк қарыз туралы шарт (келiсiм), iшкi кредит келiсiмi жасалғаннан, сондай-ақ қарыз алушы мемлекеттiк кепілдiк бергенi үшiн алдын-ала бiр жолғы төлемақы (алым) төлегеннен кейiн кредит берушiге ұсынылады.
28. Мемлекеттік кепiлдiктi алуға үмiткер тұлғалар Қазақстан Республикасының заңнамасында анықталған талаптарға сәйкес келуi тиiс.
29. Мемлекеттiк кепілдiктер әрбiр инвестициялық жоба бойынша Қазақстан Республикасының Үкiметi қаулыларының негiзiнде беріледi.
30. Кепілдiк мiндеттемелер нысанында берілген мемлекеттiк кепілдiк бiр данада арнайы мемлекеттiк кепілдiк бланкілерiнде ресiмделеді.
Мемлекеттiк кепілдік бланкілерi қатаң есептілiк бланкілерi болып табылады.
31. Кепілдiк туралы шарт нысанындағы мемлекеттiк кепілдiк екi данада ресiмделедi.
32. Банк кепілдiгiн беру мерзiмдерi мен шарттарын мемлекет кепілдiк берген мемлекеттiк емес қарыз шарттарына байланысты бюджеттің атқарылуы жөнiндегi уәкiлеттi орган белгiлейдi.
33. Кепiлдiк беретiн Қазақстан Республикасының екiншi деңгейдегi банктi ақшалай нысанда атқаруды көздейтiн банктiк кепiлдiктердi беруге қолданыстағы лицензиясы бар екiншi деңгейдегi банктiң атауы бар қаржы рыногы мен қаржы ұйымдарын реттеу және қадағалау жөнiндегi уәкiлетті мемлекеттiк орган беретiн тiзбеден бюджеттiң атқарылуы жөнiндегi уәкiлеттi орган анықтайды.
34. Кепiлдiк беретiн шетел банкiнiң "Standard & Poor's" және "Fitch" халықаралық рейтингтiк агенттiктердiң жiктемесi бойынша "А" деңгейiнен төмен емес және "Moody's Investors Service" рейтингтiк агенттiгiнiң жiктемесi бойынша "А2" деңгейiнен төмен емес рейтингi болуы тиiс.
35. Банк кепілдiгiнiң нысанын және оның мазмұнын бюджеттiң атқарылуы жөнiндегi уәкiлеттi органмен келiсiм бойынша банк-кепiлгер анықтайды.
36. Бюджеттiң атқарылуы жөнiндегi уәкiлеттi орган кредит берушiмен келiсiм бойынша мемлекеттiк кепiлдiктiң мазмұнын және нысанын анықтайды.
37. Мемлекет кепiлдiк берген қарыздар бойынша жарғылық капиталына мемлекет қатысатын қарыз алушылардың мiндеттемелерiн қамтамасыз ету мәселелерi Қазақстан Республикасының бюджет заңнамасымен реттеледi.
38. Кредит берушiнiң талабы бойынша Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгi Қазақстан Республикасының кепiлдiгiмен жасалатын қарыз алу шарттарының (келiсiмдерiнiң) заңды қорытындысын (legal opinion) ұсынады.