Жекешелендiру туралы

Қазақстан Республикасының 1995 жылғы 23 желтоқсандағы N 2721 Заңы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасының 2011 жылғы 1 наурыздағы N 413-IV Заңымен.

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР 2011.03.01 N 413-IV (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

      МАЗМҰНЫ

      Ескерту. Қазақстан Республикасының 1999 жылғы 04 қарашадағы N 472 Заңымен енгізілген өзгерістер 2000 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгізіледі.
      Ескерту. Кіріспе алып тасталды - Қазақстан Республикасы 2002.05.21. N 323 , актiнiң нысаны және тақырыбы өзгерді, мәтiнде "Жарлықта", "Жарлықтан", "Жарлық", "Жарлықтың", "Жарлықты", "Жарлыққа" деген сөздер тиiсiнше "Заңда", "Заңнан", "Заң", "Заңның", "Заңды", "Заңға" ауыстырылды - 2004.12.20. N 13 (2005 жылғы 1 қаңтардан бастап күшіне енеді) Заңдарымен.

1 ТАРАУ. Жалпы ережелер

1-бап. Жекешелендiру ұғымы

      Жекешелендiру дегенiмiз - меншiк иесi ретiнде мемлекеттiң еркiмен осы Заңда белгiленген арнайы рәсiмдер шеңберiнде немесе ол анықтайтын тәртiппен жүргiзiлетiн, мемлекеттiк мүлiктi жеке тұлғалардың, мемлекеттiк емес заңды тұлғалардың және шетелдiк заңды тұлғалардың меншiгiне сату.

2-бап. Жекешелендiру субъектiлерi

      1. Жекешелендiру субъектiлерi сатушы және сатып алушы болып табылады.

      2. Сатушы жекешелендiрудi жүргiзуге уәкiлдiк берiлген мемлекеттiк орган.

      3. Сатып алушы - жекешелендiру барысында мүлiктi сатып алатын жеке тұлға, мемлекеттiк емес заңды тұлға немесе шетелдiк заңды тұлға.

      Сатып алушы жағынан бiрнеше тұлға қатысқан жағдайда олар бiрлесiп iс-қимыл жасайды.

      4. Жүзеге асырылуы жекешелендіру объектісін сату шарты болып табылатын қызмет түрлерімен айналысуға Қазақстан Республикасының заң актілеріне немесе құрылтай құжаттарына сәйкес құқығы жоқ заңды тұлғалар жекешелендіру кезінде сатып алушы бола алмайды.

      5. Акциялардың мемлекеттiк пакетi сатылған кезде акционерлiк қоғам сатып алушының акцияларын иеленетiн болса, сатып алушы - акционерлiк қоғам акцияларының 25 процентiнен астамын сатып ала алмайды.

      6. Сатып алушы жекешелендiру процесiн ұйымдастыру үшiн делдал тартуға хақылы.

      Ескерту. 2-бапқа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы 2002.05.21. N 323 Заңымен.

3-бап. Жекешелендiру туралы заңдар

      1. Қазақстан Республикасының жекешелендiру туралы заңдары осы Заңнан, Қазақстан Республикасы Президентiнiң өзге заң актiлерiнен , жарлықтары мен өкiмдерiнен, Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң қаулыларынан тұрады.

      2. Уәкiлдi органдар осы Заңда және өзге де заң актiлерiнде көзделген жағдайлар мен шектерде жекешелендiру жөнiндегi қатынастарды реттейтiн актiлер шығара алады.

      3. Мемлекеттiк ауыл шаруашылық кәсiпорындарын, сондай-ақ мемлекеттiк тұрғын үй қорының объектiлерiн жекешелендiрудiң ерекшелiктерi арнайы заңдармен реттеледi .

      4. Осы Заң Қазақстан Республикасының өзге де заң актiлерiмен реттелетiн мүлiктi иелену, пайдалану және оған билiк ету құқықтарын iске асыру жөнiндегi құқықтық қатынастарды реттемейдi. <*>

      5. Мемлекеттiк заттай гранттар Қазақстан Республикасының заңды тұлғаларына Қазақстан Республикасының инвестициялар туралы заңдарында көзделген тәртiппен және жағдайларда берiледi. <*>

      Ескерту. 3-бапқа өзгерту енгiзiлдi - Қазақстан Республикасының 1997.06.30. N 139 -1, 1999.08.02. N 466 -1, 2001.03.02. N 162 , 2003.01.08. N 375 Заңдарымен.

      4-бап. Жекешелендiрудi жүргiзудiң негiзгi принциптер i

      Жекешелендiрудi жүргiзген кезде негiзгi принциптер жариялылық, бәсекелестiк, құқықтық сабақтастық, лауазым иелерiнiң жекешелендiрудi жүргiзудiң заңдылығына жауапкершiлiгi және сатуға шығарылатын объектiлер туралы берiлген мағлұматтардың растығы болып табылады.

2 ТАРАУ. Жекешелендiру объектiлерi

5-бап. Жекешелендiру объектiсi

      1. Мемлекеттiк мүлiктiң мынадай түрлерi:

      1) мүлiктiк кешен ретiндегi мемлекеттiк кәсiпорын немесе мемлекеттiк мекеме (бұдан әрi - кәсiпорын);

      2) жекешелендiрілуі тұйық технологиялық тiзбекті бұзбайтын мүлiктiк кешен ретiндегi кәсiпорынның өндiрiстiк және өндiрiстiк емес бөлiмшелерi мен құрылымдық бiрлiктерi;

      3) кәсiпорынның мүлкi;

      4) акциялар;

      5) жауапкершiлiгi шектеулi серiктестiктердiң жарғылық капиталындағы үлестер;

      6) мемлекетке тиесiлi акцияларға құқықты куәландыратын туынды бағалы қағаздар;

      7) Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлеген тәртiппен мемлекеттiк мекемелерге бекiтіліп берілген өзге де мемлекеттiк мүлiк жекешелендiру объектілерi болып табылады.

      2. Қазақстан Республикасының заң актiлерiне сәйкес тек мемлекеттiк меншiкте ғана болуы мүмкін мемлекеттiк мүлiк, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Президентiнің және (немесе) Yкiметiнiң шешiмдерiне сәйкес жекешелендiруге жатпайтын мемлекеттiк мүлiк жекешелендiру объектiсi болуы мүмкін емес.

      3. Мемлекет мүлкiне иелiк етуге уәкiлдiк берiлген мемлекеттiк орган оны жекешелендiру туралы шешiм қабылдаған күннен бастап мемлекет мүлкi жекешелендiру объектiсiне айналады.

      Табиғи монополия субъектілері немесе тауар рыногында үстем (монополиялық) жағдайға ие болып отырған рынок субъектілері болып табылатын не Республика экономикасының жекелеген саласы (секторы) үшiн стратегиялық маңызы бар ұйымдардың мүлiктiк кешендерiн немесе акциялардың мемлекеттiк пакеттерiн жекешелендiру туралы шешiмдi Қазақстан Республикасының Yкiметi қабылдайды және онда жекешелендiрудiң түрiне арналған нұсқау болуға тиiс. Экономиканың стратегиялық маңызы бар салалары (секторлары) объектiлерiнiң тiзбесiн Қазақстан Республикасының Үкiметi бекiтедi.

      Ескерту. 5-бапқа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасының 2002.05.21. N 323 , 2004.12.20. N 13 (2005 жылғы 1 қаңтардан бастап күшіне енеді) Заңымен.

6-бап. Кәсiпорын жекешелендiру объектiсi ретiнде

      1. Мүлiктiк кешен ретiнде жекешелендiруге жататын кәсiпорын құрамына оның қызметiне арналған мүлiктiң барлық түрлерi кiредi, бұған үйлер, ғимараттар, жабдықтар, мүкәммал, шикiзат, өнiм, жер учаскесiне құқық, талап ету құқығы, борыштар, сондай-ақ заңды тұлға ретiнде кәсiпорынға тиесiлi ерекше құқықтар қосылады.

      1-1. Мүлiктiк кешен ретiнде жекешелендiруге жататын кәсiпорын (құрамына оларда сақтаулы тұрған мемлекеттiк материалдық резервтiң материалдық құндылықтары кiрмейдi. Z000106

      2. Мүлiктiк кешен ретiнде кәсiпорын құрамына әлеуметтiк-мәдени және коммуналдық-тұрмыс объектiлерi кiргiзiлуi мүмкiн.

      3. Егер осы Заңда және сатып алу-сату шартында өзгеше көзделмеген болса, сатып алушы жекешелендiрiлген кәсiпорынның азаматтық құқықтары мен мiндеттерiнiң құқықтық мұрагерi болады.

      Ескерту. 6-бап толықтырылды - Қазақстан Республикасы Президентінің 2000.12.15. N 124 Заңымен.

      7-бап. <*>

      8-бап. <*>

      9-бап. <*>

      Ескерту. 7, 8, 9-баптар алынып тасталды - Қазақстан Республикасы 2002.05.21. N 323 Заңымен.

10-бап. Мемлекетке тиесiлi акциялар және мемлекеттiң жауапкершiлiгi шектеулi серiктестiктердiң жарғылық капиталындағы үлестерi

      1. Мемлекетке тиесiлi акцияларды және мемлекеттiң жауапкершілiгi шектеулi серiктестiктердiң жарғылық капиталындағы үлестерiн сату Қазақстан Республикасының акционерлiк қоғамдар, жауапкершiлiгi шектеулi серiктестiктер және бағалы қағаздар рыногы туралы заңдарында белгiленген талаптар сақтала отырып жүргiзiлуге тиiс.

      2. Шығарылымы тиiстi тәртiппен тiркелмеген акцияларды сатуға жол берiлмейдi. <*>

      Ескерту. 10-бапқа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы 2002.05.21. N 323 , 2003.05.16. N 416 Заңдарымен .

11-бап. Жекешелендiру және жер пайдалану құқығы

      Жылжымайтын мүлiк жекешелендiрiлген кезде сатып алушыға жер заңдарына сәйкес жер учаскесiне меншiк құқығы көшедi. Жер учаскесiнiң құны жекешелендiру объектiсiнiң бағасына кiредi.

3 ТАРАУ. Жекешелендiрудiң түрлерi

12-бап. Жекешелендiрудiң түрлерi

      1. Жекешелендiру мынадай түрлерде:

      1) аукцион, тендер, қор биржасындағы сауда-саттық, екі кезеңді рәсiмдер жолымен өтетiн конкурс, туынды бағалы қағаздарды сату нысанындағы сауда-саттықта сату;

      2) тiкелей бәсiрелi сату түрлерінде жүзеге асырылады.

      2. Мемлекеттiк мүлiктi сатуға тiкелей алып келмейтiн, бiрақ оның кейiннен сатылуын көздейтiн әрекеттер (мемлекеттiк мүлiктi мүлiктiк жалдауға (жалға) беру не оны тиiсiнше жалдаушының (жалгердің) не сенiм бiлдiрiлген басқарушының кейiннен сатып алу құқығымен сенiм бiлдiрiлген басқаруға беру) жекешелендiрудiң түрлерi ретiнде емес, оның алдын ала жүргізілетін сатылары ретiнде қарастырылады. <*>

      Ескерту. 12-бап жаңа редакцияда - Қазақстан Республикасы 2002.05.21. N 323 , 2003.05.16. N 416 Заңдарымен .

13-бап. Сауда-саттық өткізудің талаптары

      1. Аукционда ең жоғары баға ұсынған тұлға сауда-саттықта жеңген болып танылады. Сатушы күнi бұрын тағайындаған конкурстық комиссияның қорытындысы бойынша ең жақсы шарттар ұсынған тұлға тендердi жеңiп алған болып танылады.

      Аукциондарда ұсыныстар ашық жария етiледi; тендерлерде сатушының қалауы бойынша ұсыныстар ашық немесе жабық конвертте жазбаша берiледi.

      2. Сауда-саттық ашық болуға тиіс, оны өткізу тәртібі осы Заңның 14-14-3-баптарымен" белгіленеді.

      Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлейтiн Қазақстан Республикасының мемлекеттiк қауiпсiздiгiне, айналадағы табиғи ортаны қорғауға, сыртқы экономикалық ахуалына байланысты ерекше жағдайларда тендер жабық болуы мүмкiн. Оны өткiзу тәртiбiн Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлейдi .

      Сауда-саттыққа осы Заңның 2-бабының талаптарына жауап беретiн тұлға қатыса алады.

      3. Жекешелендiру объектiсi оны сатып алғысы келген жалғыз қатысушыға сатылуы мүмкiн үшiншi және одан кейiнгi сауда-саттықтарды қоспағанда, тек бiр ғана қатысушы қатысқан аукциондар мен тендерлер өткiзiлмеген болып танылады.

      4. Сауда-саттық өткiзiлгенге дейiн сатып алушы өзi сатып алатын объектiнiң экологиялық жай-күйiне тексеру жүргiзуге хақылы.

      5. Акциялардың мемлекеттiк пакетiн сату жөнiндегi сауда-саттық әдетте қор биржасында өткiзiледi.

      Ескерту. 13-бапқа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы 2002.05.21. N 323 Заңымен.

14-бап. Ашық сауда-саттық өткiзу тәртiбi

      1. Сауда-саттық өткiзу туралы сатушы кем дегенде он бес күн бұрын, ал мемлекетке тиесiлi акциялар және мемлекеттің жауапкершiлiгi шектеулi серiктестiктердiң жарғылық капиталындағы үлестерi сатылған кезде кемiнде отыз күн бұрын хабарлауға тиiс. Хабар ресми басылымдарда мемлекеттiк тілде және орыс тілінде жариялануға тиiс. Хабарда сауда-саттықтың уақыты, орны мен түрi, сату объектiсi және өткiзiлу тәртiбi, соның iшiнде сауда-саттыққа қатысуды ресiмдеу, онда жеңiп шыққан тұлғаны анықтаудың шарттары туралы мәлiметтер, сондай-ақ бастапқы баға мен кепiлдi жарнаның мөлшерi туралы мәлiметтер болуға тиiс.

      2. Сатушы тендердiң шарттарын өзгерткен жағдайда ол барлық өзгертулер жайында осы баптың 1-тармағында белгiленген тәртiппен және мерзiмде хабарлама жасауға тиiс.

      Тендердiң шарттарын өзгерту туралы хабарлама жарияланғанға дейiн оған қатысуға өтiнiм берген және осымен байланысты оған қатысудан бас тартқан тұлғалар кепiлдiк жарнасын және шыққан шығыстарының өтелуiн талап етуге хақылы.

      3. Сатушы сауда-саттық өткiзiлуден кемiнде үш күн бұрын еңсерiлмейтiн күш жағдаяттарына қатысты реттердi немесе сатушыға байланысты емес өзге себептердi қоспағанда, сауда-саттыққа қатысуға өтiнiм берген тұлғалар шеккен нақты залалды өтей отырып, одан бас тартуға хақылы.

      4. Сауда-саттыққа қатысушылар сауда-саттық өткiзу туралы хабарламада көрсетiлген мөлшерде, мерзiмде және тәртiппен кепiлдiк жарнасын төлейдi. Егер сауда-саттық болмай қалса, кепiлдiк жарна қайтарылуға тиiс. Кепiлдiк жарна сауда-саттыққа қатысқан, бiрақ оны жеңбеген адамдарға да қайтарылып берiледi. Сауда-саттық өткiзiлерден кемiнде үш күн бұрын оған қатысудан жазбаша түрде бас тартқан тұлғаларға кепiлдiк жарна қайтарылады.

      Сауда-саттықта жеңiп шыққан тұлғамен сатып алу-сату шартын жасасқан кезде ол енгiзген кепiлдiк жарнаның сомасы жасалған шарт жөнiндегi мiндеттемелердi орындау есебiне жатқызылады.

      5. Сауда-саттықта жеңiп шыққан тұлға мен сатушы аукцион немесе тендер өткiзiлген күнi сауданың нәтижелерi туралы хаттамаға қол қояды.

      6. Сатып алу-сату шартына тараптар сауда-саттық аяқталғаннан кейiн 10 күннен кешiктiрмей қол қоюға тиiс.

      Сауда-саттықта жеңiп шыққан тұлға сауда-саттықтың нәтижелерi туралы хаттамаға немесе сатып алу-сату шартына қол қоюдан жалтарған жағдайда өзi төлеген кепiлдiк жарнасынан айырылады және кепiлдiк жарнамен өтелмеген бөлiгiнде сатушының нақты зиянын өтеуге мiндеттi.

      Сауда-саттықта жеңiп шыққан тұлға осы Заңның 2-бабының талаптарына жауап бермейтiн жағдайларда болмаса, сатушының сауда-саттық нәтижелерi туралы хаттамаға және сауда-саттықта жеңiп шыққан тұлғамен сатып алу-сату шартына қол қоюдан жалтаруға хақы жоқ.

      Сатып алу-сату шартының талаптары сауда-саттық талаптарына қайшы келмеуге тиiс.

      6-1. Сатып алу-сату шарты Қазақстан Республикасының заң актілерінде белгіленген, коммерциялық және заңмен қорғалатын өзге де құпиясы бар мәліметтерді жария етуге қойылатын талаптарды сақтай отырып, мүдделі адамдарға танысу үшін берілуге тиіс.

      7. Заңда белгiленген ережелер бұзылып өткiзiлген сауда-саттықты сот мүдделi тұлғаның қуынымы бойынша жарамсыз деп тануы мүмкiн.

      Саудаға түскен объект бойынша сауда-саттықтың жарамсыз болып танылуы сатып алу-сату шартының жарамсыз болуына әкелiп соғады.

      8. <*>

      9. Егер осы Заңда өзгеше көзделмесе, сауда-саттық өткiзу кезiнде осы бапта белгiленген ережелер қолданылады.

      Ескерту. 14-бапқа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы 2002.05.21. N 323 Заңымен.

14-1-бап. Қор биржасындағы сауда-саттық

      1. Мемлекетке тиесiлi бағалы қағаздарды қор биржасында сату Қазақстан Республикасының бағалы қағаздар рыногы туралы заңдарына және биржалық сауда ережелеріне сәйкес жүзеге асырылады.

      Мемлекетке тиесілі бағалы қағаздарды шет мемлекеттердің қор биржаларында сатуға жол беріледі.

      2. Сату туралы хабарлама қор биржасында сауда-саттық өткізу басталғанға дейін кем дегенде он бес күн бұрын ресми басылымдарда мемлекеттік тілде және орыс тілінде жариялануға және онда сауда-саттық басталатын күн, сауда-саттық өткізілетін орын, сату объектісі мен оның мөлшері туралы мәліметтер болуға тиіс.

      Сатушы хабарламада мемлекетке тиесілі бағалы қағаздарды сатуға қатысты өзге де мәліметтерді көрсетуге құқылы.

      3. Сатушының бағалы қағаздар рыногының кәсiпқой қатысушысымен жасалатын шартында мемлекетке тиесiлi бағалы қағаздарды сатушы белгiлеген ең төменгі бағадан төмен болмайтын бағамен сатуға мiндеттеме болуға тиiс.

      Ескерту. 14-1-баппен толықтырылды - Қазақстан Республикасы 2002.05.21. N 323 Заңымен.

14-2-бап. Екi кезеңдi рәсiмдер жолымен өткізілетін конкурс

      1. Екi кезеңдi рәсiмдер жолымен өткізілетін конкурс (бұдан әрi - конкурс) Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң жекешелендiрудің баға басымдығын және (немесе) өзге талаптарын айқындайтын шешiмi бойынша қаржы кеңесшiсiнiң қатысуымен өткiзiледi.

      2. Конкурс мынадай iс-шаралар жоспарын:

      1) Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген тәртiппен қаржы кеңесшiсiн тартуды;

      2) жекешелендiру объектiсiн жан-жақты талдауды, оның құнын бағалауды және әлеуетті сатып алушылар (инвесторлар) үшiн сату объектiсi туралы деректердің ақпараттық базасын қалыптастыруды;

      3) сатушының жекешелендiру объектiсiн сату туралы хабарламаны ресми басылымдарда мемлекеттiк тілде және орыс тiлiнде жариялануын, сондай-ақ қаржы кеңесшiсiнiң әлеуетті сатып алушыларға (инвесторларға) сату туралы ұсынысты жіберуін;

      4) қаржы кеңесшiсiнiң әлеуетті сатып алушылардың (инвесторлардың) ұсыныстар бар өтiнiмдерiнің тiзбесiн қалыптастыруын;

      5) келiссөздер барысында ең жақсы ұсыныстар берген (конкурстың бірінші кезеңі) кемiнде екi әлеуетті сатып алушыны (инвесторды) анықтау мақсатында қаржы кеңесшiсiнiң қатысуымен сатушының әлеуетті сатып алушылармен (инвесторлармен) өтiнiмдердiң тiзбесi бойынша келiссөздер өткiзуiн;

      6) қаржы кеңесшiсiнiң қатысуымен сатушының бұрын ұсынылған талаптарды жақсарту тұрғысында конкурстың бiрiншi кезеңiнiң жеңiмпаздарымен келiссөздер өткiзуiн (конкурстың екiншi кезеңi) қамтиды.

      3. Сатушы, қаржы кеңесшiсi және конкурстың барлық қатысушылары өткiзген келiссөздердiң әрбiр кезеңiнiң қорытындылары бойынша оның нәтижелерi туралы хаттамаға қол қойылады.

      4. Конкурстың екінші кезеңінің барысында ең жақсы талаптар ұсынған әлеуетті сатып алушы (инвестор) конкурста жеңіп шыққан болып танылады.

      5. Конкурстың жеңiмпазы сатушы белгiлеген мерзiмде сатып алу-сату шартына қол қоюдан бас тартқан немесе жалтарған жағдайда, ұсынысы конкурс жеңімпазынан кейінгі ең жақсы ұсыныс болып танылған әлеуетті сатып алушы (инвестор) сатып алу-сату шартына қол қояды.

      Ескерту. 14-2-баппен толықтырылды - Қазақстан Республикасы 2002.05.21. N 323 Заңымен.

14-3-бап. Мемлекетке тиесiлi акцияларға құқықты куәландыратын туынды бағалы қағаздарды сату

      1. Мемлекетке тиесілі акцияларға құқықты куәландыратын туынды бағалы қағаздарды (бұдан әрi - туынды бағалы қағаздар) сату Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң немесе тиiстi жергiлiктi өкiлдi органның шешiмi бойынша жүзеге асырылады.

      2. Туынды бағалы қағаздарды сатудың негізгi талаптарын сатушы Қазақстан Республикасының Үкiметіне бекiтуге немесе әкiмдiк тиiстi мәслихатқа бекiтуге табыс етеді.

      3. Туынды бағалы қағаздарды сату туралы шешiмде туынды бағалы қағаздар шығарылған мемлекетке тиесiлi акциялардың саны, сатылатын туынды бағалы қағаздардың үлгісі, аумағында туынды бағалы қағаздарды сату жүзеге асырылады деп көзделіп отырған шет мемлекет (шет мемлекеттер), мәмiленi аяқтаудың ең ұзақ мерзiмдерi, туынды бағалы қағаздардың меншiк иелерiнiң құқықтарын іске асырудың талаптары мен тәртiбi және қажет болған жағдайда, өзге де талаптар туралы мәлiметтер болуға тиiс.

      Ескерту. 14-3-баппен толықтырылды - Қазақстан Республикасы 2002.05.21. N 323 , өзгерту енгiзiлдi - 2004.12.20. N 13 (2005 жылғы 1 қаңтардан бастап күшіне енеді) Заңдарымен.

15-бап. Тiкелей бәсiрелi сату

      1. Осы Заңның 16-бабында белгiленген тәртiппен, кейiннен сатып алу құқығымен мүлiктiк жалдауға (жалға) немесе сенiм бiлдiрiлген басқаруға тиiсiнше жалдаушыға (жалгерге) немесе сенiм бiлдiрiлген басқарушыға берiлген объектiлер тiкелей бәсiрелi сатуға жатады.

      Жекешелендіру объектілерін жалдаушыға (жалгерге) және сенім білдірілген басқарушыға сатуға олар тиісті шартты ойдағыдай орындаған жағдайда ғана жол беріледі.

      2. Жекешелендiру объектiсiн сатып алу шарттары, егер олар мүлiктiк жалдау (жал) шартында немесе сенiм бiлдiрiлген басқаруға беру туралы шартта көзделмеген болса, тараптардың келiсiмiмен белгiленедi.

      3. <*>

      Ескерту. 15-бапқа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы 2002.05.21. N 323 Заңымен.

16-бап. Жекешелендiрудiң алдын ала жүргiзiлетiн сатылары

      1. Мыналар: Қазақстан Республикасының заңдарында белгiленген тәртiппен мүлiктi мүлiктiк жалдауға (жалға) өткiзу не сенiм бiлдiрiлген басқарушыға кейiннен сатып алу құқығымен беру; <*>

      2. Сенiм бiлдiрiлген басқарушы немесе жалдаушы (жалгер) тендер негiзiнде осы Заңның 13 және 14-баптарына сәйкес таңдап алынады.

      3. Кәсiпорынды сенiм бiлдiрiлген басқаруға немесе мүлiктiк жалдауға (жалға) беру iсi Қазақстан Республикасының Үкiметi уәкiлдiк берген органның немесе тиiстi әкiмдiктiң сенiм бiлдiрiлген басқарушымен немесе жалдаушымен (жалгермен) жасасқан тиiстi шартымен ресiмделедi. Шарт кәсiпорынның қандай мерзiмде және қандай шарттар орындалған кезде сенiм бiлдiрiлген басқарушының немесе жалдаушының (жалгердің) меншiгiне көшетiнiн көздеуге тиiс.

      4. Осы Заңда көзделген сенiм бiлдiрiлген басқару мен мүліктік жалдау (жалдау) қатынастарына осы Заңда көзделген реттердi қоспағанда, осындай қатынастарды реттеп отыратын азаматтық заң нормалары қолданылады.

      5. Сенiм бiлдiрiлген басқаруға осы Заңның 13 және 14-баптарына сәйкес тендер негiзiнде акциялардың мемлекеттiк пакетi берiлуi мүмкiн.

      6. <*>

      Ескерту. 16-бапқа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы 2002.05.21. N 323 , 2003.05.16. N 416 , 2004.12.20. N 13 (2005 жылғы 1 қаңтардан бастап күшіне енеді) Заңдарымен.

4 ТАРАУ. Жекешелендiрудiң тәртiбi мен шарттары

17-бап. Объектiнi жекешелендiруге дайындау

      1. Объектiнi жекешелендiруге сатушы дайындайды.

      2. Объектiнi жекешелендiруге дайындау кезiнде сатушы:

      1) Қазақстан Республикасының Үкiметi бекiткен нормативтiк құқықтық актiге сәйкес жекешелендiру объектiсiнiң құнын бағалайды;

      2) сатып алушының талап етуi бойынша жекешелендiру объектiлерiнiң ауыртпалықтары туралы, сондай-ақ жекешелендiру объектiсi мүлiктiк кешен ретіндегі кәсiпорын болса, жекешелендірілетін кәсіпорынның жасалған келiсiм-шарттары мен шарттарындағы кредиторлық және дебиторлық берешектерiнің сомасы туралы ақпаратты әзiрлейдi және табыс етеді;

      3) жекешелендiру жүргiзудiң шарттарын, нысандары мен түрлерiн белгiлейдi, оны iске асыруға даярлықты жүзеге асырады;

      4) мүлiктiң сақталуын қамтамасыз етедi;

      5) жекешелендiрудi өткiзуге қажеттi басқа да iс-шаралар жүргiзедi.

      2-1) жекешелендiру объектiсiнде мемлекеттiк материалдық резервтiң материалдық құндылықтары болған жағдайда, мемлекеттiк материалдық резервтi басқару жөнiндегi уәкiлеттi органға объект жекешелендiрiлгенге дейiн осы материалдық құндылықтарды бұдан кейiнгi жерде орналастыру туралы шешiм қабылдауы үшiн алдағы жекешелендiру туралы алдын ала хабарлайды;

      3. Жарғылық капиталдарындағы мемлекеттiң акциялары мен қатысу үлесi сату объектiсi болатын мемлекеттiк заңды тұлғалардың, сондай-ақ мемлекеттiк емес заңды тұлғалардың лауазымды адамдары сатушының сауал салуы бойынша объектiнi сатуға дайындау үшiн қажеттi мәлiметтердi ол белгілейтін мерзімдерде табыс етуге міндетті.

      Табыс етілген мәлiметтердiң дұрыстығы үшiн жауапкершiлiк осы тармақта тізіп келтірілген заңды тұлғалардың лауазымды адамдарына жүктеледi.

      Ескерту. 17-бапқа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы Президентінің 2000.12.15. N 124 , 2002.05.21. N 323 , 2004.12.20. N 13 (2005 жылғы 1 қаңтардан бастап күшіне енеді) Заңдарымен.

      18-бап. <*>

      Ескерту. 18-бап алынып тасталды - Қазақстан Республикасы 2002.05.21. N 323 Заңымен.

19-бап. Есеп айырысу тәртiбi

      1. Жекешелендiру объектiлерiн сатып алу-сату шарты бойынша есеп айырысу сатушы мен сатып алушы арасында жүргiзiледi.

      2. Сатып алынған объектiге ақы төлеу сатып алу-сату шартына қол қойылған күннен бастап отыз күн iшiнде жүргiзiлуге тиiс.

      3. Ақының мерзiмi ұзартылып төленуiне ықтимал ұзартылып төлеу шарттары сауда-саттыққа қатысушыларға күнi бұрын хабарланған жағдайда ғана жол берiледi.

      4. Жекешелендiрiлетiн объектiнi ақы төлеу мерзiмi ұзартылып сату кезiнде бастапқы жарнаның мөлшерi сату бағасының он бес процентiнен кем болмайды, ал ақы төлеудi ұзарту уақыты үш жылдан аспауға тиiс.

      Қалған сомаларды төлеген кезде ақша мiндеттемесiн орындау ережесi қолданылады.

      Ақы төлеу мерзiмi ұзартылып сату кезiнде төленбеген сомаларға тараптардың келiсiмiмен белгiленген мөлшерде процент есептеледi.

      5. Егер сатып алу-сату шартында қамтамасыз етудiң өзге жолы көзделмеген болса, сатып алушының сатып алған мүлiкке сатушының кепiл алу құқығы төлемдердiң уақтылы өтелуiнiң қамтамасыз етiлуi болады.

20-бап. Жекешелендіруден алынған қаражат

      1. Жекешелендіру объектілерін сатудан түскен қаражат бюджетке жіберіледі.

      Мемлекеттiк материалдық резервтiң материалдық құндылықтарын сатудан алынған қаражатты пайдалану тәртiбi өзге заң актiлерiмен белгiленедi.

      2. Мемлекеттік меншік объектілерін жекешелендіру бойынша сауда-саттыққа дайындық және оны жүргізу Қазақстан Республикасының Үкіметі белгілеген тәртіппен бюджет есебінен жүзеге асырылады.

      Ескерту. 20-бап жаңа редакцияда - Қазақстан Республикасы Президентінің 1999.11.04. N 472 , өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасының 2000.12.15. N 124 , 2002.05.21. N 323 , 2004.12.20. N 13 (2005 жылғы 1 қаңтардан бастап күшіне енеді) Заңдарымен.

21-бап. Меншiк құқығының өзгеруiн ресiмдеу

      Жекешелендiрiлетiн объектiге меншiк құқығын өзгертудi ресiмдеу Қазақстан Республикасының заңдарында белгiленген тәртiппен жүргiзiледi.

22-бап. Сатып алу-сату шартының орындалуын бақылау

      1. Жекешелендiру объектiсiн сатып алу-сату шарты талаптарының тиiсiнше орындалуын соңынан сатушы бақылап отырады.

      2. Шарт талаптарының орындалуын бақылау сатып алушының мiндеттемелердi орындап біткен кезіне дейiн жүргiзiледi.

      Бақылауды жүзеге асыру үшiн сатушы сатып алу-сату шартын, оның iшiнде өзiнiң қолданысын тоқтатқан шартты орындауға байланысты құжаттармен танысуға хақылы.

      Ескерту. 22-бапқа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы 2002.05.21. N 323 Заңымен.

23-бап. Жекешелендiрiлген кәсiпорын иесiнiң айналадағы ортаға келтiрген нұқсан үшiн жауапкершiлiгi

      1. Жекешелендiрудiң алдындағы шаруашылық қызмет салдарынан айналадағы ортаға және халықтың денсаулығына келтiрiлген нұқсан үшiн жекешелендiру объектiсiнiң бұрынғы иесi - мемлекет жауап бередi.

      2. Айналадағы ортаға келтiрiлген нұқсанды бөлу, сондай-ақ экологиялық тәуекелдi жаңа меншiк иесiне аудару оның келiсiмiмен ғана болуы мүмкiн.

      2-1. Мемлекеттiк меншiк объектiлерiн жекешелендiру кезiнде қалдықтарға меншiк құқығы, сондай-ақ қалдықтармен қауiпсiз жұмыс iстеу және оларды жою, жердi рекультивациялау мен қалпына келтiру жөнiндегі мiндеттемелер жаңа меншiк иесiне өтедi.

      3. Айналадағы ортаға жаңа меншiк иесiнiң шаруашылық қызметi келтiрген нұқсан үшiн жауапкершiлiк Қазақстан Республикасының заңдарымен реттеледi.

      Ескерту. 23-бапқа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы 2007.01.09. N 213 Заңымен.

24-бап. Дауларды шешу тәртiбi

      Жекешелендiру барысында туындайтын даулар сотпен шешiледi.

25-бап. Сатып алу-сату шартын жарамсыз деп тану

      1. Жекешелендiру объектiсiн сатып алу-сату шартын соттың жарамсыз деп тануына мыналар негiз болады:

      1) объектiнi сатып алуға құқығы жоқ тұлғаға сату;

      2) сатып алушыға заңсыз жеңiлдiктер мен басымдықтар беру;

      3) сауда-саттық жүргiзу тәртiбiн елеулi түрде бұзу;

      4) Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген өзге де негiздер.

      2. Жекешелендiру объектiсiн сатып алушы сатып алу-сату шарты жарамсыз деп танылғанға дейiн оқшаулаған жағдайда оны сатып алушыдан талап ету Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексiнiң (жалпы бөлiм) 260 -262-баптарында көзделген ережелер бойынша мүмкiн болады.

      3. Егер шарттағы тарап қуыным жасаған болса, сатып алу-сату шартының жарамсыздығына байланысты даулар бойынша қуынымның ескiру мерзiмi, оған қол қойылған күннен бастап алты ай болады. Басқа мүдделi тұлғалар не прокурор қуыным жасаған жағдайда даулар бойынша қуынымның ескiру мерзiмi шартты жарамсыз деп тануға негiз болып табылатын жағдаяттар туралы қуыным жасаушы бiлген немесе бiлуге тиiстi болған күннен бастап алты ай болады, бiрақ бұл шартқа қол қойылған күннен бастап үш жылдан кешiктiрiлмеуге тиiс.

26-бап. Сатып алу-сату шартын бұзу

      1. Жекешелендiру объектiсiн сатып алу-сату шарты Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексiнде көзделген негiздер мен тәртiп бойынша бұзылуы мүмкiн.

      2. Егер сатып алу-сату шартының бұзылуына тараптардың біреуінің оны едәуір бұзуы негіз болса, тараптар мәміле бойынша өздерінің орындағанын қайтаруды және оларға келтірілген залалдың өтелуін талап етуге құқылы.

      Ескерту. 26-бапқа өзгерту енгізілді - Қазақстан Республикасы 2002.05.21. N 323 Заңымен.

5 ТАРАУ. Қорытынды және өтпелi ережелер

27-бап. Осы Заңның күшiне енуi және қолданылуы

      1. Осы Заң 1996 жылдың 1 қаңтарынан күшiне енедi.

      2. Осы Заң күшiне енгеннен кейiн, яғни 1996 жылдың 1 қаңтарынан бастап туындаған құқық қатынастарына қолданылады.

      3. Осы Заңда көзделген қуынымның ескiруiнiң жаңа мерзiмi 1996 жылдың 1 қаңтарынан кейiн туындаған жағдайлар негiз болған дауларға қолданылады.

      4. Осы Заң күшiне енгенге дейiн жалға берiлген объектiлердi олардың жалгерлерi жалға беру шартын кемiнде екi жыл бойы тиiсiнше орындаған жағдайда сатып алуы мүмкiн.

      5. Осы Заңның күшi осы баптың 4-тармағында көзделген жағдайларды қоспағанда, жалгердiң не сенiм бiлдiрiлген басқарушының кәсiпорынды кейiннен сатып алу құқығынсыз жалға беру немесе сенiм бiлдiрiлген басқару қатынастарына қолданылмайды.

      6. Осы Заң күшiне енген күннен бастап мыналардың күшi жойылған деп танылсын:

      1) "Мемлекет иелiгiнен алу және жекешелендiру туралы" 1991 жылғы 22 маусымдағы Қазақстан Республикасының Заңы (Қазақ ССР Жоғарғы Кеңесiнiң Жаршысы, 1991 ж., N 27, 349-құжат; Қазақстан Республикасы Жоғарғы Кеңесiнiң Жаршысы, 1992 ж., N 6, 113-құжат; 1993 ж., N 9, 218-құжат ; 1995 ж., N 1-2, 20-құжат);

      2) "Мемлекет иелiгiнен алу және жекешелендiру туралы" 1991 жылғы 22 маусымдағы Қазақ ССР Заңын күшiне енгiзу туралы" Қазақ ССР Жоғарғы Кеңесiнiң қаулысы (Қазақ ССР Жоғарғы Кеңесiнiң Жаршысы, 1991 ж., N 27, 350-құжат).

28-бап. Осы Заңды iске асыру жөнiндегi шаралар

      Қазақстан Республикасының Үкiметi:

      1. 1996 жылғы 1 наурызға дейiн:

      жеке жоба бойынша жекешелендiрiлетiн кәсiпорындардың Тiзбесiн;

      жабық тендерлер өткiзу Тәртiбiн;

      жекешелендiру объектiсiнiң құнын бағалауды реттейтiн нормативтiк құқықтық актiнi бекiтетiн болсын.

      2. Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң шешiмдерiн осы Заңға сәйкес келтiрсiн.

      3. Министрлiктердiң, ведомстволар мен мемлекеттiк комитеттердiң осы Заңға қайшы келетiн нормативтiк актiлерi мен нұсқаулықтарын қайта қарауын және күшiн жоюын қамтамасыз етсiн.

Қазақстан Республикасының


Президентi



О приватизации

Закон Республики Казахстан от 23 декабря 1995 года N 2721. Утратил силу Законом Республики Казахстан от 1 марта 2011 года № 413-IV.

      О приватизации

     

      Оглавление

      Сноска. Утратил силу Законом РК от 01.03.2011 № 413-IV (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).
      Сноска. Преамбула исключена - Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323;
      форма акта и заголовок изложены в новой редакции; в тексте слова "Указом", "Указа", "Указ", "Указу" заменены соответственно словами "Законом", "Закона", "Закон", "Закону" - Законом РК от 20 декабря 2004 г. N 13 (вводится в действие с 1 января 2005 г.).

Глава 1. Общие положения

Статья 1. Понятие приватизации

      Приватизация означает продажу государственного имущества в собственность физическим, негосударственным юридическим лицам и иностранным юридическим лицам, производимую по воле государства как собственника, в рамках специальных процедур, установленных настоящим Законом, или в порядке им определяемом .

Статья 2. Субъекты приватизации

      1. Субъектами приватизации являются продавец и покупатель.

      2. Продавец - государственный орган , уполномоченный на осуществление приватизации.

      3. Покупатель - физическое лицо, негосударственное юридическое лицо или иностранное юридическое лицо, приобретающее имущество в процессе приватизации.

      При участии на стороне покупателя нескольких лиц они выступают солидарно.

      4. Покупателями при приватизации не могут быть юридические лица, которые в соответствии с законодательными актами Республики Казахстан или учредительными документами не вправе заниматься теми видами деятельности, осуществление которых является условием продажи объекта приватизации.

      Сноска. Пункт 4 в редакции - Закона РК от 21 мая 2002 г. № 323.

      5. При продаже государственного пакета акций покупатель - акционерное общество не может приобрести более 25 процентов акций акционерного общества, если последнее владеет акциями покупателя.

      6. Продавец вправе привлекать посредника для организации процесса приватизации .

Статья 3. Законодательство о приватизации

      1. Законодательство Республики Казахстан о приватизации состоит из настоящего Закона, иных законодательных актов , указов и распоряжений Президента Республики Казахстан, постановлений Правительства Республики Казахстан.

      2. Уполномоченные органы могут издавать акты, регулирующие отношения по приватизации, в случаях и в пределах, предусмотренных настоящим Законом и иными законодательными актами .

      3. Особенности приватизации государственных сельскохозяйственных предприятий, а также объекта государственного жилищного фонда регулируются специальным законодательством .

      4. Настоящий Закон не регулирует правоотношения по реализации прав владения, пользования и распоряжения имуществом, регулируемые иными законодательными актами Республики Казахстан.

      5. Государственные натурные гранты передаются юридическим лицам Республики Казахстан в порядке и на условиях, предусмотренных законодательством Республики Казахстан об инвестициях.

      Сноска. Статья 3 с изменениями и дополнениями - Законами Республики Казахстан от 30 июня 1997 года N 139 ; от 2 августа 1999 г. N 466 ; от 2 марта 2001 г. N 162 ; от 8 января 2003 года N 375 .

Статья 4. Основные принципы проведения приватизации

      Основными принципами при проведении приватизации являются гласность, конкурентность, правопреемственность, ответственность должностных лиц за законность проведения приватизации и достоверность предоставленных данных об объектах, выставляемых на продажу.

Глава 2.
Объекты приватизации

Статья 5. Объект приватизации

      1. Объектами приватизации являются следующие виды государственного имущества:

      1) государственное предприятие или государственное учреждение (далее - предприятие) как имущественный комплекс ;

      2) производственные и непроизводственные подразделения и структурные единицы предприятия как имущественного комплекса, приватизация которых не нарушает замкнутый технологический цикл;

      3) имущество предприятия;

      4) акции;

      5) доли в уставных капиталах товариществ с ограниченной ответственностью ;

      6) производные ценные бумаги , удостоверяющие права на акции, принадлежащие государству;

      7) иное государственное имущество, закрепленное за государственными учреждениями в порядке, установленном Правительством Республики Казахстан.

      2. Объектом приватизации не может быть государственное имущество, которое в соответствии с законодательными актами Республики Казахстан может находиться только в государственной собственности, а также государственное имущество, не подлежащее приватизации в соответствии с решениями Президента и (или) Правительства Республики Казахстан .

      3. Государственное имущество становится объектом приватизации со дня вынесения решения о его приватизации государственным органом , уполномоченным распоряжаться государственным имуществом.

      Решение о приватизации имущественных комплексов или государственных пакетов акций организаций, являющихся субъектами естественной монополии или субъектами рынка, занимающими доминирующее (монопольное) положение на товарном рынке либо имеющими стратегическое значение для отдельной отрасли (сектора) экономики Республики, принимается Правительством Республики Казахстан и должно содержать указание на вид приватизации. Перечень объектов отраслей (секторов) экономики, которые имеют стратегическое значение, утверждается Правительством Республики Казахстан.

      Сноска. Статья 5 - с изменениями и дополнениями, внесенными Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323; от 20 декабря 2004 г. N 13 (вводится в действие с 1 января 2005 г.).

Статья 6. Предприятие как объект приватизации

      1. В состав предприятия как имущественного комплекса, подлежащего приватизации, входят все виды имущества, предназначенные для его деятельности, включая здания, сооружения, оборудование, инвентарь, сырье, продукцию, право на земельный участок, права требования, долги, а также исключительные права, принадлежащие предприятию как юридическому лицу.

      1-1. В состав предприятия как имущественного комплекса, подлежащего приватизации, не включаются хранимые на них материальные ценности государственного материального резерва .

      2. В состав предприятия как имущественного комплекса могут быть включены объекты социально-культурного и коммунально-бытового назначения.

      3. Покупатель становится правопреемником гражданских прав и обязанностей приватизированного предприятия, если иное не предусмотрено настоящим Законом и договором купли-продажи.

      Сноска. Статья 6 - с дополнениями, внесенными Законом РК от 15 декабря 2000 года N 124.

Статья 7. (Статья 7 исключена - Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323)

Статья 8. (Статья 8 исключена - Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323)

Статья 9. (Статья 9 исключена - Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323)

Статья 10. Акции, принадлежащие государству, и доли государства в уставных капиталах товариществ с ограниченной ответственностью

      1. Продажа акций, принадлежащих государству, и долей государства в уставных капиталах товариществ с ограниченной ответственностью должна производиться с соблюдением требований, установленных законодательством Республики Казахстан об акционерных обществах , товариществах с ограниченной ответственностью и рынке ценных бумаг .

      2. Не допускается продажа акций, выпуск которых не зарегистрирован в надлежащем порядке .

      Сноска. Статья 10 - с изменениями и дополнениями, внесенными Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323 ; от 16 мая 2003 г. N 416 .

Статья 11. Приватизация и право землепользования

      При приватизации недвижимого имущества к покупателю переходит право собственности на земельный участок в соответствии с земельным законодательством . Стоимость земельного участка включается в цену объекта приватизации.

Глава 3.
Виды приватизации

Статья 12. Виды приватизации

      1. Приватизация осуществляется в следующих видах:

      1) продажа на торгах в форме аукциона, тендера, торгов на фондовой бирже, конкурса путем двухэтапных процедур, продажи производных ценных бумаг;

      2) прямая адресная продажа.

      2. Действия, непосредственно не ведущие к продаже государственного имущества, но предусматривающие его последующую продажу (сдача в имущественный наем (аренду) государственного имущества либо передача его в доверительное управление с правом последующего выкупа соответственно нанимателем (арендатором) либо доверительным управляющим), рассматриваются не как виды приватизации, а как ее предварительные стадии.

      Сноска. Статья 12 в редакции - Закона РК от 21 мая 2002 г. № 323; от 16 мая 2003 г. N 416 .
     

Статья 13. Условия проведения торгов

      1. Выигравшим на аукционе признается лицо, предложившее наиболее высокую цену. Выигравшим тендер признается лицо, которое по заключению тендерной комиссии, заранее назначенной продавцом, предложило лучшие условия.

      На аукционах предложения заявляются публично; на тендерах по усмотрению продавца предложения заявляются публично или письменно в закрытом конверте.

      2. Торги должны быть открытыми, порядок их проведения устанавливается статьями 14 - 14-3 настоящего Закона.

      В исключительных случаях, затрагивающих государственную безопасность, охрану окружающей природной среды, внешнеэкономическое положение Республики Казахстан, определяемых Правительством Республики Казахстан , тендер может быть закрытым. Порядок его проведения устанавливается Правительством Республики Казахстан.

      В торгах может участвовать лицо, отвечающее требованиям статьи 2 настоящего Закона.

      3. Аукционы и тендеры, в которых участвовал только один участник признаются несостоявшимися, за исключением третьих и последующих торгов, на которых объект приватизации может быть продан единственному участнику, изъявившему желание приобрести его.

      4. До проведения торгов покупатель вправе провести проверку экологического состояния приобретаемого им объекта.

      5. Торги по продаже государственного пакета акций, как правило, проводятся на фондовой бирже . P071292 , P951154

      Сноска. Статья 13 - с изменениями и дополнениями, внесенными Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323.

Статья 14. Порядок проведения открытых торгов

      1. Извещение о проведении торгов должно быть сделано продавцом не менее чем за пятнадцать дней до их проведения, а при продаже акций, принадлежащих государству, и долей государства в уставных капиталах товариществ с ограниченной ответственностью - не менее чем за тридцать дней до проведения торгов. Извещение должно быть опубликовано в официальных изданиях на государственном и русском языках. Извещение должно содержать сведения о времени, месте и виде торгов, объекте продажи и порядке проведения, в том числе об оформлении участия в торгах, условиях, определения лица, выигравшего торги, а также сведения о начальной цене и размере гарантийного взноса.

      2. В случае изменения продавцом условий тендера извещение о всех изменениях должно быть сделано им в порядке и в сроки, установленные пунктом 1 настоящей статьи.

      Лица, подавшие заявку на участие в тендере до опубликования извещения об изменении его условий и отказавшиеся в связи с этим от участия вправе требовать возврата гарантийного взноса и понесенных ими расходов.

      3. Продавец вправе не позднее чем за три дня до проведения торгов отказаться от них с возмещением реального ущерба лицам, подавшим заявки на участие в торгах, за исключением случаев, относящихся к обстоятельствам непреодолимой силы, или по иным причинам, не зависящим от продавца.

      4. Участники торгов вносят гарантийный взнос в размере, сроки и порядке, указанных в извещении о проведении торгов. Если торги не состоялись, гарантийный взнос подлежит возврату. Гарантийный взнос возвращается также лицам, которые участвовали в торгах, но не выиграли их. Лицам, письменно отказавшимся от участия в торгах не позднее чем за три дня до их проведения, гарантийный взнос возвращается.

      При заключении договора купли-продажи с лицом, выигравшим торги, сумма внесенного им гарантийного взноса засчитывается в счет исполнения обязательств по заключенному договору.

      5. Лицо, выигравшее торги, и продавец подписывают в день проведения аукциона или тендера протокол о результатах торгов.

      6. Договор купли-продажи должен быть подписан сторонами не позднее 10 дней после завершения торгов.

      Лицо, выигравшее торги, при уклонении от подписания протокола о результатах торгов или договора купли-продажи утрачивает внесенный им гарантийный взнос и обязано возместить продавцу понесенные им реальные убытки в части, не покрытой гарантийным взносом.

      Продавец не вправе уклоняться от подписания протокола о результатах торгов и договора купли-продажи с лицом, выигравшим торги, кроме случаев, когда лицо, выигравшее торги, не отвечает требованиям статьи 2 настоящего Закона.

      Условия договора купли-продажи не должны противоречить условиям торгов.

      6-1. Договор купли-продажи должен быть представлен для ознакомления заинтересованным лицам с соблюдением установленных законодательными актами Республики Казахстан требований к разглашению сведений, составляющих коммерческую и иную охраняемую законом тайну.

      7. Торги, проведенные с нарушением правил, установленных законодательством , могут быть признаны судом недействительными по иску заинтересованного лица.

      Признание торгов по оспариваемому объекту приватизации недействительными влечет недействительность купли-продажи.

      8. (Пункт 8 исключен - Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323).

      9. Правила, установленные настоящей статьей, применяются при проведении торгов, если иное не предусмотрено настоящим Законом.

      Сноска. Статья 14 - с изменениями и дополнениями, внесенными Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323.

Статья 14-1. Торги на фондовой бирже

      1. Продажа ценных бумаг, принадлежащих государству, на фондовой бирже осуществляется в соответствии с законодательством Республики Казахстан о рынке ценных бумаг и правилами биржевой торговли .

      Допускается продажа ценных бумаг, принадлежащих государству, на фондовых биржах иностранных государств.

      2. Извещение о продаже должно быть опубликовано в официальных изданиях на государственном и русском языках не менее чем за пятнадцать дней до начала проведения торгов на фондовой бирже и содержать сведения о дате начала торгов, месте проведения торгов, объекте продажи и его размере.

      Продавец вправе указать в извещении иные сведения, касающиеся продажи ценных бумаг, принадлежащих государству.

      3. Договор продавца с профессиональным участником рынка ценных бумаг должен содержать обязательство продать ценные бумаги, принадлежащие государству, не ниже минимальной цены, установленной продавцом.

      Сноска. Закон дополнен Статьей 14-1 - Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323.

Статья 14-2. Конкурс путем двухэтапных процедур

      1. Конкурс путем двухэтапных процедур (далее - конкурс) проводится с участием финансового советника по решению Правительства Республики Казахстан, определяющего приоритет цены и (или) иных условий приватизации.

      2. Конкурс включает в себя следующий план мероприятий:

      1) привлечение финансового советника в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан;

      2) всесторонний анализ объекта приватизации, оценка его стоимости и формирование для потенциальных покупателей (инвесторов) информационной базы данных об объекте продажи;

      3) публикация продавцом извещения о продаже объекта приватизации в официальных изданиях на государственном и русском языках, а также рассылка финансовым советником предложения о продаже потенциальным покупателям (инвесторам);

      4) формирование финансовым советником перечня заявок, содержащего предложения потенциальных покупателей (инвесторов);

      5) проведение продавцом с участием финансового советника переговоров с потенциальными покупателями (инвесторами) по перечню заявок с целью выявления не менее двух потенциальных покупателей (инвесторов), представивших в ходе переговоров наилучшие предложения (первый этап конкурса);

      6) проведение продавцом с участием финансового советника переговоров с победителями первого этапа конкурса на предмет улучшения ранее предложенных условий (второй этап конкурса).

      3. По итогам проведения каждого этапа переговоров продавцом, финансовым советником и всеми участниками конкурса подписывается протокол о его результатах.

      4. Выигравшим конкурс признается потенциальный покупатель (инвестор), предложивший в ходе второго этапа конкурса наилучшие условия.

      5. В случае отказа или уклонения победителя конкурса от подписания договора купли-продажи в сроки, установленные продавцом, договор купли-продажи подписывается с потенциальным покупателем (инвестором), предложение которого признано наилучшим после предложения победителя конкурса.

      Сноска. Закон дополнен Статьей 14-2 - Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323.

Статья 14-3. Продажа производных ценных бумаг, удостоверяющих права на акции, принадлежащие государству

      1. Продажа производных ценных бумаг, удостоверяющих права на акции, принадлежащие государству (далее - производные ценные бумаги), осуществляется по решению Правительства Республики Казахстан или соответствующего местного представительного органа.

      2. Основные условия продажи производных ценных бумаг представляются продавцом на утверждение Правительству Республики Казахстан или акиматом на утверждение соответствующему маслихату.

      3. Решение о продаже производных ценных бумаг должно содержать сведения о количестве акций, принадлежащих государству, на которые выпущены производные ценные бумаги, типе продаваемых производных ценных бумаг, иностранном государстве (иностранных государствах), на территории которого предполагается осуществить продажу производных ценных бумаг, максимальных сроках завершения сделки, условия и порядок реализации прав собственников производных ценных бумаг и, при необходимости, иные условия.

      Сноска. Закон дополнен Статьей 14-3 - Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323. Внесены изменения - Законом РК от 20 декабря 2004 г. N 13 (вводится в действие с 1 января 2005 г.).

Статья 15. Прямая адресная продажа

      1. Прямой адресной продаже подлежат объекты, переданные в порядке, установленном статьей 16 настоящего Закона, с правом последующего выкупа в имущественный наем (аренду) или в доверительное управление соответственно нанимателю (арендатору) или доверительному управляющему.

      Продажа объекта приватизации нанимателям (арендаторам) и доверительным управляющим допускается лишь при условии надлежащего исполнения ими соответствующего договора.

      2. Условия выкупа объекта приватизации определяются соглашением сторон, если они не были предусмотрены договором имущественного найма (аренды) или договором о передаче в доверительное управление .

      3. (Пункт 3 исключен - Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323).
      Сноска. Статья 15 - с изменениями и дополнениями, внесенными Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323.

Статья 16. Предварительные стадии приватизации

      1. Предварительными стадиями приватизации признаются: сдача государственного имущества в имущественный наем (аренду) либо его передача в доверительное управление с правом последующего выкупа в порядке , установленном законодательством Республики Казахстан .

      2. Доверительный управляющий или наниматель (арендатор) выбирается на основании тендера в соответствии со статьями 13 и 14 настоящего Закона.

      3. Передача предприятия в доверительное управление или имущественный наем (аренду) оформляется соответствующим договором уполномоченного Правительством Республики Казахстан органа или соответствующего акимата с доверительным управляющим или нанимателем (арендатором). Договор должен предусматривать, в какие сроки и при выполнении каких условий предприятие перейдет в собственность доверительного управляющего или нанимателя (арендатора).

      4. На отношения доверительного управления и имущественного найма (аренды), предусмотренные настоящим Законом, распространяются нормы гражданского законодательства , регулирующие такие отношения, за исключением случаев, предусмотренных настоящим Законом.

      5. В доверительное управление может быть передан государственный пакет акций на основании тендера в соответствии со статьями 13 и 14 настоящего Закона.

      6. (исключен)
      Сноска. Статья 16 - с изменениями и дополнениями, внесенными Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323; от 16 мая 2003 г. N 416 ; от 20 декабря 2004 г. N 13 (вводится в действие с 1 января 2005 г.).

Глава 4.
Порядок и условия приватизации

Статья 17. Подготовка объекта к приватизации

      1. Подготовка объекта к приватизации осуществляется продавцом.

      2. В процессе подготовки объекта к приватизации продавец:

      1) производит оценку стоимости объекта приватизации в соответствии с нормативным правовым актом , утвержденным Правительством Республики Казахстан;

      2) подготавливает и представляет по требованию покупателя информацию об обременениях объектов приватизации, а также о сумме кредиторской и дебиторской задолженности, заключенных контрактах и договорах приватизируемого предприятия, если объектом приватизации является предприятие как имущественный комплекс;

      2-1) в случае наличия на объекте приватизации материальных ценностей государственного материального резерва заблаговременно извещает уполномоченный орган по управлению государственным материальным резервом о предстоящей приватизации для принятия им решения о дальнейшем размещении этих материальных ценностей до приватизации объекта;

      3) определяет условия, формы и виды проведения приватизации, осуществляет подготовку к ее реализации;

      4) обеспечивает сохранность имущества;

      5) проводит другие мероприятия, необходимые для проведения приватизации.

      3. Должностные лица государственных юридических лиц, а также негосударственных юридических лиц, акции и доли участия государства в уставных капиталах которых выступают объектом продажи, обязаны по запросу продавца в определяемые им сроки представлять сведения, необходимые для подготовки объекта к продаже.

      Ответственность за достоверность представляемых сведений возлагается на должностных лиц юридических лиц, перечисленных в настоящем пункте.

      Сноска. Статья 17 - с изменениями и дополнениями, внесенными Законами РК от 15 декабря 2000 года N 124 ; от 21 мая 2002 г. N 323 ; от 20 декабря 2004 г. N 13 (вводится в действие с 1 января 2005 г.).

Статья 18. (Статья 18 исключена - Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323)

Статья 19. Порядок расчетов

      1. Расчет по договору купли-продажи объектов приватизации производится между продавцом и покупателем.

      2. Оплата приобретаемого объекта должна быть произведена в течение тридцати дней со дня подписания договора купли-продажи.

      3. Оплата в рассрочку допускается лишь в случаях, когда условия возможной рассрочки были заблаговременно доведены до сведения участников торгов.

      4. Размер первоначального взноса при продаже в рассрочку приватизируемого объекта не может быть меньше пятнадцати процентов от цены продажи, а период рассрочки не должен превышать трех лет.

      При внесении последующих сумм применяются правила исполнения денежного обязательства.

      При продаже в рассрочку на еще не внесенные суммы начисляются проценты в размере, установленного соглашением сторон.

      5. Обеспечением своевременного погашения платежей служит право залога продавца на приобретенное покупателем имущество, если иной способ обеспечения не предусмотрен договором купли-продажи.

Статья 20. Средства, полученные от приватизации

      1. Средства, полученные от продажи объектов приватизации, направляются в бюджет.

      Порядок использования средств, полученных от продажи материальных ценностей государственного материального резерва, устанавливается иными законодательными актами .

      2. Подготовка и проведение торгов по приватизации объектов государственной собственности осуществляются за счет бюджета в порядке, определяемом Правительством Республики Казахстан.

      Сноска. Статья 20 - в редакции Закона РК от 4 ноября 1999 г. N 472; с дополнениями, внесенными Законом РК от 15 декабря 2000 года N 124; с изменениями, внесенными Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323; от 20 декабря 2004 г. N 13 (вводится в действие с 1 января 2005 г.).

Статья 21. Оформление изменения права собственности

      Оформление изменения права собственности на приватизируемый объект производится в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.

Статья 22. Контроль за исполнением договора купли-продажи

      1. Последующий контроль за надлежащим исполнением условий договора купли-продажи объекта приватизации осуществляется продавцом.

      2. Контроль за исполнением условий договора проводится до момента окончания исполнения обязательств покупателем.

      Для осуществления контроля продавец вправе знакомиться с документами, связанными с исполнением договора купли-продажи, в том числе прекратившего свое действие.

      Сноска. Статья 22 - с изменениями и дополнениями, внесенными Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323.

Статья 23. Ответственность собственника приватизированного предприятия за ущерб, причиненный окружающей среде

      1. Ответственность за ущерб, причиненный окружающей среде и здоровью населения в результате хозяйственной деятельности, предшествующей приватизации, несет прежний собственник объекта приватизации - государство.

      2. Распределение или переложение ущерба, причиненного окружающей среде, а также экологических рисков на нового собственника возможно лишь с его согласия.

      2-1. При приватизации объектов государственной собственности право собственности на отходы, а также обязательства по безопасному обращению с отходами и их удалению, рекультивации и восстановлению земель переходят к новому собственнику.

      3. Ответственность за ущерб, причиненный окружающей среде хозяйственной деятельностью нового собственника, регулируется законодательством Республики Казахстан .

      Сноска. Cтатья 23 c изменениями, внесенными Законом РК от 9 января 2007 г. N 213 (порядок введения в действие смотрите в ст. 2 ).

Статья 24. Порядок разрешения споров

      Споры, возникающие в ходе приватизации, разрешаются судом.

Статья 25. Признание недействительным договора купли-продажи

      1. Основаниями для признания судом договора купли-продажи объекта приватизации недействительным являются:

      1) продажа объекта лицу, не имеющему право на его приобретение;

      2) предоставление покупателю незаконных льгот и преимуществ;

      3) существенное нарушение порядка проведения торгов;

      4) иные основания, предусмотренные законодательством Республики Казахстан.

      2. В случае последующего отчуждения объекта приватизации покупателем до признания договора купли-продажи недействительным истребование его у приобретателя возможно по правилам, предусмотренным статьями 260 -262 Гражданского кодекса Республики Казахстан (общая часть).

      3. Исковая давность по спорам, связанным с недействительностью договора купли-продажи, составляет шесть месяцев со дня его подписания, если иск предъявляется стороной в договоре. В случае предъявления иска иными заинтересованными лицами либо прокурором исковая давность по спорам составляет шесть месяцев со дня, когда истец узнал или должен был узнать об обстоятельствах, являющихся основанием признания договора недействительным, но не позднее чем через три года со дня подписания договора.

Статья 26. Расторжение договора купли-продажи

      1. Договор купли-продажи объекта приватизации может быть расторгнут по основаниям и в порядке, предусмотренным Гражданским кодексом Республики Казахстан.

      2. Если основанием для расторжения договора купли-продажи послужило его существенное нарушение одной из сторон, стороны вправе требовать возврата исполненного ими по сделке и возмещения причиненных им убытков.

      Сноска. Статья 26 - с изменениями, внесенными Законом РК от 21 мая 2002 г. N 323.

Глава 5.
Заключительные и переходные положения

Статья 27. Вступление в силу и действие настоящего Закона

      1. Настоящий Закон вступает в силу с 1 января 1996 года.

      2. Настоящий Закон применяет к правоотношениям, возникшим после введения в действие настоящего Закона, то есть с 1 января 1996 года.

      3. Новые сроки исковой давности, предусмотренные настоящим Законом, применяются к спорам, основанием которых послужили обстоятельства, возникшие после 1 января 1996 года.

      4. Объекты, переданные в аренду до вступления в силу настоящего Закона, может быть выкуплены их арендаторами при условии надлежащего исполнения ими договора аренды в течение не менее двух лет.

      5. Действие настоящего Закона не распространяется на отношения аренды или доверительного управления без права арендатора либо доверительного управляющего на последующий выкуп предприятия, кроме случаев, предусмотренных пунктом 4 настоящей статьи.

      6. С даты вступления в силу настоящего Закона признать утратившими силу:

      1) Закон Республики Казахстан "О разгосударствлении и приватизации" от 22 июня 1991 года (Ведомости Верховного Совета Казахской ССР, 1991 г., N 27, ст. 349; Ведомости Верховного Совета Республики Казахстан, 1992 г., N 6, ст. 113; 1993 г., N 9, ст. 218; 1995 г., N 1-2, ст. 20);

      2) Постановление Верховного Совета Казахской ССР "О введении в действие Закона Казахской ССР "О разгосударствлении и приватизации" от 22 июня 1991 года (Ведомости Верховного Совета Казахской ССР, 1991 г., N 27, ст. 350).

Статья 28. Меры по реализации настоящего Закона

      Правительству Республики Казахстан:

      1. Утвердить до 1 марта 1996 года:

      перечень предприятий, приватизируемых по индивидуальному проекту;

      порядок проведения закрытых тендеров ;

      нормативный правовой акт , регулирующий оценку стоимости объектов приватизации.

      2. Привести решения Правительства Республики Казахстан в соответствие с настоящим Законом.

      3. Обеспечить пересмотр и отмену министерствами, ведомствами и государственными комитетами их нормативных актов и инструкций, противоречащих настоящему Закону.

Президент


Республики Казахстан