Құқық бұзушылық профилактикасы туралы

Қазақстан Республикасының 2010 жылғы 29 сәуірдегі № 271-IV Заңы.

      Қолданушылар назарына!
      Қолданушыларға ыңғайлы болуы үшін РҚАО мазмұнды жасады.

      МАЗМҰНЫ

      РҚАО-ның ескертпесі!
      ҚР Заңының қолданысқа енгізілу тәртібін 31-баптан қараңыз.

      Осы Заң Қазақстан Республикасы мемлекеттік органдарының, жергілікті өзін-өзі басқару органдарының, ұйымдарының және азаматтарының құқық бұзушылық профилактикасы жөніндегі қызметінің құқықтық, экономикалық, әлеуметтік және ұйымдастырушылық негіздерін айқындайды.

1-тарау. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1-бап. Осы Заңда пайдаланылатын негізгі ұғымдар

      Осы Заңда мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:

      1) әлеуметтік бейімдеу - қоғамдағы мінез-құлықтың нормалары мен қағидаларын қабылдауға және сақтауға қабілетті жеке адамды қалыптастыруға бағытталған, құқық бұзушылық профилактикасының субъектілері жүзеге асыратын шаралар кешені;

      2) әлеуметтік оңалту - құқыққа қарсы мінез-құлқы бар адамға құқықтық, әлеуметтік, психологиялық, педагогтік көмек көрсетуге бағытталған, құқық бұзушылық профилактикасының субъектілері жүзеге асыратын шаралар кешені, сондай-ақ психологиялық және (немесе) моральдық зардаптарды еңсеру процесі;

      3) заңға мойынсынушылық мінез-құлық - адамның Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген мінез-құлық нормаларына сәйкес келетін, адамның және азаматтың құқықтарын, бостандықтарын, қоғам мен мемлекеттің мүдделерін бұзбайтын саналы мінез-құлқы;

      4) құқық бұзушылық профилактикасы - құқық бұзушылық жасауға итермелейтін себептер мен жағдайларды анықтау, зерделеу, жою арқылы құқықтық тәртіпті сақтауға және күшейтуге бағытталған, құқық бұзушылық профилактикасының субъектілері жүзеге асыратын құқықтық, экономикалық, әлеуметтік және ұйымдастырушылық шаралар кешені;

      5) құқық бұзушылық профилактикасының субъектілері - құқық бұзушылық профилактикасын жүзеге асыратын Қазақстан Республикасының мемлекеттік органдары, жергілікті өзін-өзі басқару органдары, ұйымдары мен азаматтары;

      6) құқықтық тәрбие - азаматтардың заңға мойынсынушылық мінез-құлқын, құқықтық санасын және құқықтық мәдениетін қалыптастыруға бағытталған білім беру, ақпараттық және ұйымдастырушылық сипаттағы шаралар кешені.

2-бап. Қазақстан Республикасының құқық бұзушылық профилактикасы туралы заңнамасы

      1. Қазақстан Республикасының құқық бұзушылық профилактикасы туралы заңнамасы Қазақстан Республикасының Конституциясына негізделеді, Қазақстан Республикасының осы Заңынан және өзге де нормативтік құқықтық актілерінен тұрады.

      2. Егер Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шартта осы Заңда қамтылғаннан өзгеше қағидалар белгіленсе, онда халықаралық шарттың қағидалары қолданылады.

3-бап. Осы Заңның мақсаты мен міндеттері

      1. Осы Заңның мақсаты құқық бұзушылық профилактикасы саласында бірыңғай мемлекеттік саясат белгілеу болып табылады.

      2. Осы Заңның міндеттері:

      1) адамның және азаматтың құқықтарын, бостандықтары мен заңды мүдделерін құқыққа қарсы қол сұғушылықтардан қорғауды қамтамасыз ету;

      2) құқық бұзушылық деңгейін төмендету;

      3) құқық бұзушылық профилактикасы жүйесін жетілдіру, сондай-ақ оларға итермелейтін себептер мен жағдайларды анықтау, зерделеу, жою;

      4) арнаулы әлеуметтік қызметтерге мұқтаж адамдарды әлеуметтік бейімдеу және әлеуметтік оңалту;

      5) құқық бұзушылық профилактикасы субъектілерінің қызметін үйлестіру;

      6) азаматтардың құқықтық мәдениетінің деңгейін арттыру;

      7) азаматтар мен ұйымдардың құқық бұзушылық профилактикасына қатысуларын қамтамасыз ету болып табылады.

      Ескерту. 3-бапқа өзгеріс енгізілді – ҚР 20.04.2023 № 226-VII (01.07.2023 бастап қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

4-бап. Құқық бұзушылық профилактикасының принциптері

      Құқық бұзушылық профилактикасы:

      1) адамның және азаматтың құқықтарын, бостандықтары мен заңды мүдделерін қорғау және сақтау;

      2) заңдылық;

      3) жариялылық;

      4) құқықтар мен міндеттердің бірлігі;

      5) ізгілік;

      6) ғылыми негізділік;

      7) жеке өмірге қол сұғылмаушылық;

      8) құқық бұзушылық профилактикасында алдын алу шараларының жазалау шараларынан басымдығы;

      9) кешенділік пен жүйелілік принциптеріне негізделеді.

2-тарау. ҚҰҚЫҚ БҰЗУШЫЛЫҚ ПРОФИЛАКТИКАСЫНЫҢ СУБЪЕКТІЛЕРІ

5-бап. Қазақстан Республикасы Үкіметінің құқық бұзушылық профилактикасы саласындағы құзыреті

      Қазақстан Республикасының Үкіметі:

      1) құқық бұзушылық профилактикасы саласындағы мемлекеттік саясаттың негізгі бағыттарын әзірлейді;

      2) алып тасталды - ҚР 03.07.2013 № 124-V Заңымен (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі);

      3) құқық бұзушылық профилактикасы жөніндегі республикалық ведомствоаралық комиссияны құрады және таратады;

      4) құқық бұзушылық профилактикасы субъектілерінің өзара іс-қимылын және олардың қызметін үйлестіруді қамтамасыз етеді;

      5) құқық бұзушылық санының өсуіне әкеп соғатын дағдарыстық демографиялық процестерге жол бермеу, жұмыссыздықтың күрт өсуін және халықтың өмір сүру деңгейінің құлдырауын тежеу жөнінде уақтылы шаралар қабылдауды қамтамасыз етеді;

      6) өзiне Конституциямен, заңдармен және Президент актiлерiмен жүктелген өзге де функцияларды орындайды.

      Ескерту. 5-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 03.07.2013 № 124-V Заңымен (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).

6-бап. Жергілікті өкілді және атқарушы органдардың құзыреті

      1. Жергілікті өкілді органдар:

      1) алып тасталды - ҚР 03.07.2013 № 124-V Заңымен (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі);

      2) әкімнің ұсынуы бойынша құқық бұзушылық профилактикасы жөніндегі жергілікті ведомствоаралық комиссиялардың дербес құрамын бекітеді;

      3) жергілікті бюджеттерді құқық бұзушылық профилактикасына арналған шығыстар бөлігінде бекітеді және олардың орындалуын бақылайды;

      4) азаматтар мен ұйымдардың осы Заңның нормаларын орындауына жәрдемдеседі;

      5) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      2. Жергілікті атқарушы органдар:

      1) алып тасталды - ҚР 03.07.2013 № 124-V Заңымен (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі);

      2) құқық бұзушылық профилактикасы субъектілерінің өзара іс-қимылын жергілікті деңгейде қамтамасыз етеді;

      3) құқық бұзушылықтар профилактикасына қатысатын азаматтардың және ұйымдардың есебін жүргізеді, азаматтарды және ұйымдарды қоғамдық тәртіпті сақтауға тарту жөнінде шаралар қолданады, оларды көтермелеудің түрлері мен тәртібін айқындайды;

      4) халықты жұмыспен қамтуға жәрдемдеседі;

      4-1) "Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес қылмыстық-атқару жүйесінің мекемелеріндегі сотталғандарды жұмыспен қамтуға жәрдемдеседі;

      5) тиісті жергілікті өкілді органдарға құқық бұзушылық профилактикасы жөніндегі ведомствоаралық комиссиялардың дербес құрамын бекіту үшін ұсынады және олардың жұмыс істеуін қамтамасыз етеді;

      6) құқық бұзушылық профилактикасы жүйесінің ұйымдарын құруды және олардың жұмыс істеуін қамтамасыз етеді;

      7) арнаулы әлеуметтік қызметтерге мұқтаж адамдарға арнаулы әлеуметтік қызметтердің ұсынылуын ұйымдастырады;

      8) құқық бұзушылық жасауға итермелейтін себептер мен жағдайларды жою жөнінде шаралар қолданады;

      9) азаматтардың құқықтық тәрбиесін ұйымдастыруды қамтамасыз етеді;

      10) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Ескерту. 6-бапқа өзгерістер енгізілді - ҚР 03.07.2013 № 124-V (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 02.11.2015 № 388-V (01.01.2016 бастап қолданысқа енгізіледі); 18.04.2017 № 58-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 20.04.2023 № 226-VII (01.07.2023 бастап қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

7-бап. Ішкі істер органдарының құзыреті

      Ішкі істер органдары:

      1) алып тасталды - ҚР 03.07.2013 № 124-V Заңымен (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі);

      1-1) алып тасталды - ҚР 13.06.2013 № 102-V (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

      2) алынып тасталды - ҚР 13.01.2014 N 159-V Заңымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі);

      3) азаматтарға құқықтық тәрбие беруге қатысады, құқық тәртібінің жай-күйі және ішкі істер органдарының құқық бұзушылық профилактикасы жөніндегі қызметінің тиімділігін арттыруы бойынша шаралар туралы қоғамдық пікірді зерделейді;

      4) құқық бұзушылық профилактикасы жөніндегі шараларды жүзеге асырады;

      5) профилактикалық есепке алуды жүргізеді және профилактикалық бақылауды жүзеге асырады;

      6) қоғамдық тәртіпті қорғауға және құқық бұзушылық профилактикасына қатысатын азаматтармен және ұйымдармен өзара іс-қимыл жасайды;

      7) күзет қызметі субъектілерімен өзара іс-қимыл жасауды жүзеге асырады;

      8) өздеріне белгілі болған, өзге де құқық қорғау органдарының құзыретіне жататын дайындалып жатқан немесе жасалған құқық бұзушылық фактілері туралы осы органдарға хабарлайды;

      9) қылмыстық қудалауды, пробациялық бақылауды, әкімшілік құқық бұзушылық туралы істер бойынша іс жүргізуді жүзеге асырады;

      10) ішкі істер органдарының қызметкерлері үшін құқық бұзушылық профилактикасы мәселелері бойынша арнаулы оқу курстарын ұйымдастыруды қамтамасыз етеді;

      11) алынып тасталды - ҚР 13.01.2014 N 159-V Заңымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі);

      11-1) қылмыстық-атқару жүйесінің мекемелерінде ұсталатын және пробация қызметінің есебінде тұрған сотталғандардың, сондай-ақ қылмыстық-атқару жүйесінің тергеу изоляторларында ұсталатын адамдардың құқық бұзушылықтар жасауының алдын алу мақсатында профилактикалық және жедел-іздестіру іс-шараларын өткізуді қамтамасыз етеді;

      11-2) Қазақстан Республикасының Қылмыстық-атқару кодексіне сәйкес сотталғандарға тәрбиелік ықпал етуді жүзеге асырады;

      12) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Ескерту. 7-бапқа өзгерістер енгізілді - ҚР 2010.12.29 № 372-IV (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтiзбелiк он күн өткен соң қолданысқа енгiзiледi), 2012.01.18 № 547-IV (алғашқы ресми жарияланғанынан кейiн күнтiзбелiк он күн өткен соң қолданысқа енгiзiледi), 13.06.2013 № 102-V (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 03.07.2013 № 124-V (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 13.01.2014 N 159-V (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 18.04.2017 № 58-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

8-бап. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі уәкілетті органның құзыреті

      Ескерту. 8-баптың тақырыбы жаңа редакцияда – ҚР 06.10.2020 № 365-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

      Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі уәкілетті орган:

      1) сыбайлас жемқорлықтың қауіп-қатері туралы халықтың хабардарлығын арттырады;

      2) сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл және сыбайлас жемқорлық деңгейін төмендету мақсатында азаматтық қоғам институттарымен және мемлекеттік органдармен өзара іс-қимыл жасайды;

      3) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Ескерту. 8-бап жаңа редакцияда - ҚР 07.11.2014 № 248-V (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейiн күнтiзбелiк он күн өткен соң қолданысқа енгiзiледi); өзгеріс енгізілді – ҚР 06.10.2020 № 365-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

9-бап. Әділет органдарының құзыреті

      Әділет органдары:

      1) мемлекеттік органдардың құқықтық насихат жөніндегі қызметін үйлестіреді;

      2) құқық бұзушылық жасауға итермелейтін нормалар қабылдануының алдын алу мақсатында нормативтік құқықтық актілердің жобаларына заңдық сараптама жүргізеді;

      3) алып тасталды - ҚР 2012.01.18 № 547-IV (алғашқы ресми жарияланғанынан кейiн күнтiзбелiк он күн өткен соң қолданысқа енгiзiледi) Заңымен;

      4) алып тасталды - ҚР 2012.01.18 № 547-IV (алғашқы ресми жарияланғанынан кейiн күнтiзбелiк он күн өткен соң қолданысқа енгiзiледi) Заңымен;

      5) алып тасталды - ҚР 2012.01.18 № 547-IV (алғашқы ресми жарияланғанынан кейiн күнтiзбелiк он күн өткен соң қолданысқа енгiзiледi) Заңымен;

      6) өздеріне белгілі болған, құқық қорғау органдарының құзыретіне жататын дайындалып жатқан немесе жасалған құқық бұзушылық фактілері туралы осы органдарға хабарлайды;

      7) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Ескерту. 9-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 2012.01.18 № 547-IV (алғашқы ресми жарияланғанынан кейiн күнтiзбелiк он күн өткен соң қолданысқа енгiзiледi) Заңымен.

9-1-бап. Әскери полиция органдарының құзыреті

      Әскери полиция органдары:

      1) алып тасталды - ҚР 03.07.2013 № 124-V Заңымен (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі);

      2) әскери қызметшілерге құқықтық тәрбие беруге қатысады;

      3) құқық бұзушылықтар профилактикасы жөніндегі шараларды жүзеге асырады;

      4) профилактикалық есепке алуды жүргізеді және профилактикалық бақылауды жүзеге асырады;

      5) әскери бөлімдердің (мекемелердің) қолбасшылығымен, азаматтармен және ұйымдармен құқық бұзушылық профилактикасы мәселелері бойынша өзара іс-қимыл жасайды;

      6) өзге де құқық қорғау органдарына өздеріне белгілі болған, сол органдардың құзыретіне жататын дайындалып жатқан немесе жасалған құқық бұзушылық фактілері туралы хабарлайды;

      7) әкімшілік құқық бұзушылықтар туралы істер бойынша қылмыстық қудалауды, іс жүргізуді жүзеге асырады;

      8) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Ескерту. Заң 9-1-баппен толықтырылды - ҚР 2012.02.16 № 562-IV (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен; өзгеріс енгізілді - ҚР 03.07.2013 № 124-V (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 14.03.2023 № 206-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

9-2-бап. Əскери басқару органдарының құзыреті

      Əскери басқару органдары:

      1) əскерлерде тəрбие, əлеуметтік-құқықтық жəне насихат жұмысын ұйымдастыруды жүзеге асырады;

      2) құқық бұзушылық профилактикасы мəселелері бойынша азаматтармен жəне ұйымдармен өзара іс-қимыл жасайды, оларды көтермелеу түрлері мен тəртібін айқындайды;

      3) құқық бұзушылық профилактикасы бойынша əскери басқару органдарында ведомствоаралық комиссияларды құрады;

      4) құқық бұзушылық профилактикасы бойынша қызметті үйлестіруді жүзеге асырады;

      5) жеке құрамның моральдық-психологиялық жай-күйін жəне əскери тəртіпті нығайту жөніндегі жұмысты ұйымдастырады;

      5-1) әскери қызметшілерге қатысты құқық бұзушылық профилактикасының жалпы шараларын қабылдайды;

      5-2) профилактикалық әңгімелесу түріндегі құқық бұзушылықтың жеке профилактикасы шарасын жүзеге асырады;

      6) əскери полиция органдарына өздеріне белгілі болған дайындалып жатқан немесе жасалған құқық бұзушылықтар фактілері туралы хабарлайды;

      7) құқық бұзушылықтар жасауға ықпал ететін себептер мен жағдайларды жою жөніндегі шараларды қолданады;

      8) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Ескерту. 2-тарау 9-2-баппен толықтырылды - ҚР 13.06.2017 № 69-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); өзгеріс енгізілді – ҚР 14.03.2023 № 206-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

10-бап. Прокуратура органдарының құзыреті

      Прокуратура органдары:

      1) құқық бұзушылық профилактикасы саласындағы заңдылықтың сақталуына жоғары қадағалауды жүзеге асырады;

      2) қылмысқа қарсы күресте құқық қорғау органдарының қызметін үйлестіруді қамтамасыз етеді;

      3) мемлекеттік құқықтық статистиканы қалыптастырады және арнаулы есепке алуды жүргізеді;

      4) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Ескерту. 10-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 11.07.2017 № 91-VI Заңымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).

11-бап. Білім беру саласындағы уәкілетті органның құзыреті

      Білім беру саласындағы уәкілетті орган:

      1) білім беру ұйымдарының білім алушылары мен тәрбиеленушілеріне құқықтық тәрбие беру мәселелері бойынша мемлекеттік органдармен және ұйымдармен өзара іс-қимыл жасайды;

      2) білім беру ұйымдарының білім алушылары мен тәрбиеленушілерінде заңға мойынсынушылық мінез-құлықты қалыптастыруға бағытталған бағдарламалар мен әдістемелерді әзірлейді және оларды білім беру ұйымдарының жұмыс практикасына енгізеді;

      3) өзге де мемлекеттік органдармен бірлесіп білім беру ұйымдарының білім алушылары мен тәрбиеленушілері арасында құқық бұзушылық профилактикасы жөніндегі іс-шараларды өткізеді;

      4) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

12-бап. Денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органның құзыреті

      Денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті орган:

      1) салауатты өмір салтын насихаттау жөніндегі іс-шаралар өткізуді ұйымдастырады;

      2) психикаға белсенді әсер ететін заттарды жүйелі түрде медициналық емес мақсатта тұтынуды ерте анықтау және олардың профилактикасы әдістемелерін әзірлейді;

      3) алып тасталды - ҚР 03.07.2013 № 124-V Заңымен (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі);

      4) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Ескерту. 12-бапқа өзгерістер енгізілді - ҚР 03.07.2013 № 124-V (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 03.07.2014 № 227-V (01.01.2015 бастап қолданысқа енгізіледі); 07.07.2020 № 361-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

13-бап. Денсаулық сақтау ұйымдарының құзыреті

      Денсаулық сақтау ұйымдары:

      1) салауатты өмір салтын насихаттауды жүргізеді;

      2) наркологиялық, психологиялық, психиатриялық, емдеу-профилактикалық көмек көрсетеді және оны қажет ететін адамдарға медициналық оңалтуды жүргізеді;

      3) психикалық, мінез-құлықтық, оның ішінде психикаға белсенді әсер ететін заттарды тұтынуға байланысты бұзылушылықтары (аурулары) бар адамдарды анықтауды, есепке алуды және байқауды жүзеге асырады;

      4) алып тасталды - ҚР 03.07.2013 № 124-V Заңымен (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі);

      5) құқық бұзушылықтан зардап шеккен адамдардың жәрдем сұрауы және оларға медициналық көмек көрсету фактілері туралы ішкі істер органдарына хабарлайды;

      6) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Ескерту. 13-бапқа өзгерістер енгізілді - ҚР 03.07.2013 № 124-V (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 07.07.2020 № 361-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

14-бап. Халықты әлеуметтік қорғау саласындағы уәкілетті органның құзыреті

      Халықты әлеуметтік қорғау саласындағы уәкілетті орган:

      1) халықты жұмыспен қамтуға жәрдемдесуге және кедейлікті азайтуға бағытталған мемлекеттік саясатты қалыптастыруға қатысады;

      2) алып тасталды - ҚР 2010.12.29 № 372-IV (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтiзбелiк он күн өткен соң қолданысқа енгiзiледi) Заңымен;

      3) халықтың жұмыспен қамтылуына жәрдемдесудің белсенді нысандарын қолдану жөніндегі әдістемелік ұсынымдарды әзірлейді;

      4) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Ескерту. 14-бапқа өзгерту енгізілді - ҚР 2010.12.29 № 372-IV (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтiзбелiк он күн өткен соң қолданысқа енгiзiледi) Заңымен.

15-бап. Дене шынықтыру және спорт саласындағы уәкілетті органның құзыреті

      Дене шынықтыру және спорт саласындағы уәкілетті орган:

      1) алып тасталды - ҚР 03.07.2013 № 124-V Заңымен (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі);

      2) өзге де мемлекеттік органдармен бірлесіп құқық бұзушылық жасауға бейім адамдарды дене шынықтыру және спорт сабақтарына тартуға жәрдемдеседі;

      3) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

      Ескерту. 15-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 03.07.2013 № 124-V Заңымен (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).

16-бап. Бұқаралық ақпарат құралдары саласындағы уәкілетті органның құзыреті

      Бұқаралық ақпарат құралдары саласындағы уәкілетті орган:

      1) бұқаралық ақпарат құралдарында құқықтық насихат жүргізуді қамтамасыз етеді;

      2) бұқаралық ақпарат құралдарында құқық бұзушылық профилактикасы субъектілерінің қызметін жазып-көрсетуге ықпал етеді;

      3) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.

17-бап. Азаматтар мен ұйымдардың құқық бұзушылық профилактикасына қатысуы

      1. Азаматтар мен ұйымдардың құқық бұзушылық профилактикасына қатысуы Қазақстан Республикасының осы Заңына және өзге де заңдарына сәйкес құқық бұзушылық профилактикасының басқа субъектілеріне ерікті түрде жәрдем көрсету жолымен жүзеге асырылады.

      2. Құқық бұзушылық профилактикасына қатысушы азаматтар мен ұйымдар өздерінің қызметін заңдылық, адамның және азаматтың құқықтары мен бостандықтарын құрметтеу және сақтау принциптері негізінде жүзеге асырады.

      3. Құқық бұзушылық профилактикасына қатысушы азаматтар мен ұйымдар өздерінің қызметін:

      1) құқықтық насихатты ұйымдастыруға қатысу;

      2) консультативтік-кеңесші және сараптама органдарының жұмысына қатысу;

      3) құқық бұзушылық профилактикасының басқа субъектілеріне жәрдемдесу арқылы жүзеге асырады.

18-бап. Құқық бұзушылық профилактикасы субъектілерінің қызметін үйлестіру

      1. Құқық бұзушылық профилактикасы субъектілерінің қызметін үйлестіру құқық бұзушылықтың уақтылы алдын алу, анықтау және жолын кесу, оларды жасауға итермелейтін себептер мен жағдайларды жою жөніндегі келісілген іс-әрекеттерді әзірлеу және оларды өздері жүзеге асыру арқылы профилактикалық жұмыстың тиімділігін арттыру мақсатында жүзеге асырылады.

      2. Қазақстан Республикасындағы құқық бұзушылық профилактикасы субъектілерінің қызметін үйлестіруді құқық бұзушылық профилактикасы жөніндегі ведомствоаралық комиссиялар жүзеге асырады.

      Құқық бұзушылық профилактикасы жөніндегі ведомствоаралық комиссиялар Қазақстан Республикасының Үкіметі жанынан, сондай-ақ облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың, астананың және аудандардың, облыстық маңызы бар қалалардың жергілікті атқарушы органдары жанынан құрылады.

      3. Құқық бұзушылық профилактикасы жөніндегі ведомствоаралық комиссия консультативтік-кеңесші орган болып табылады.

      Ведомствоаралық комиссиялар қызметінің негізгі міндеттері:

      1) құқық бұзушылық профилактикасы субъектілерінің қызметін үйлестіру;

      2) құқық бұзушылық профилактикасы субъектілері қызметінің тиімділігін бағалау;

      3) Қазақстан Республикасының құқық бұзушылық профилактикасы туралы заңнамасын жетілдіру бойынша ұсыныстар әзірлеу;

      4) Қазақстан Республикасы Мемлекеттік жоспарлау жүйесінің құқық бұзушылық профилактикасы саласындағы құжаттарының іске асырылу барысын қарау;

      5) Қазақстан Республикасы Үкіметінің, облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың, астананың және аудандардың, облыстық маңызы бар қалалардың жергілікті атқарушы органдарының қарауына құқық бұзушылық профилактикасы шараларын жетілдіру жөнінде ұсыныстар енгізу;

      6) адамның және азаматтың құқықтары мен заңды мүдделерін қорғау және қалпына келтіру, құқық бұзушылық жасауға итермелейтін себептер мен жағдайларды анықтау және жою жөнінде шаралар қолдану;

      7) құқық бұзушылық профилактикасы мәселелері бойынша ақпараттық материалдарды дайындау және оларды Қазақстан Республикасының Үкіметіне, тиісті жергілікті өкілді және атқарушы органдарға жіберу;

      8) құқық бұзушылық профилактикасы субъектілері басшыларының және лауазымды адамдарының жүргізген жұмыстары туралы есептерін тыңдау және олардың қызметін жетілдіру бойынша ұсыныстар әзірлеу;

      9) мемлекеттік органдарға және ұйымдарға лауазымды адамдарды құқық бұзушылық профилактикасы жөнінде шаралар қолданбағаны үшін тәртіптік және өзге де жауаптылыққа тарту туралы ұсыныстар енгізу болып табылады.

      4. Ведомствоаралық комиссиялардың құрамы, өкілеттіктері және қызмет тәртібі Қазақстан Республикасының Үкіметі, облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың, астананың және аудандардың, облыстық маңызы бар қалалардың жергілікті атқарушы органдары бекітетін ережелермен айқындалады.

      Ескерту. 18-бапқа өзгеріс енгізілді - ҚР 03.07.2013 № 124-V Заңымен (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).

19-бап. Үйлестіру қызметінің нысандары

      1. Құқық бұзушылық профилактикасы субъектілерінің қызметін үйлестіруді құқық бұзушылық профилактикасы жөніндегі ведомствоаралық комиссиялар мынадай негізгі:

      1) құқық бұзушылық профилактикасы субъектілерінің қызметін жетілдіру жөніндегі ұсыныстар мен ұсынымдарды әзірлеу;

      2) ақпаратпен алмасу;

      3) оң тәжірибені зерделеу және тарату;

      4) бірлескен жедел-профилактикалық іс-шараларды өткізу;

      5) отырыстар мен кеңестер өткізу;

      6) бюллетеньдер (жинақтар) және басқа да ақпараттық басылымдар шығару нысандарында жүзеге асырады.

      2. Құқық бұзушылық профилактикасы субъектілері өздеріне белгілі болған, мемлекеттік органдардың құзыретіне жататын, дайындалып жатқан немесе жасалған құқық бұзушылық фактілері туралы осы органдарға дереу хабарлауға міндетті.

3-тарау. ҚҰҚЫҚ БҰЗУШЫЛЫҚ ПРОФИЛАКТИКАСЫНЫҢ ШАРАЛАРЫ

20-бап. Құқық бұзушылық профилактикасы шараларының жүйесі

      Құқық бұзушылық профилактикасы жалпы, арнаулы және жеке шаралар арқылы жүзеге асырылады.

21-бап. Құқық бұзушылық профилактикасының жалпы шаралары

      Құқық бұзушылық профилактикасының жалпы шаралары:

      1) халықтың әлеуметтік жағынан әлсіз топтарын қорғау жөніндегі шараларды;

      2) экономиканы, әлеуметтік саланы, құқық қорғау қызметін басқарудағы қателіктер мен кемшіліктерді жоюға, сондай-ақ құқық бұзушылық профилактикасын нормативтік, ақпараттық, әдістемелік және ресурстық қамтамасыз етуді жетілдіруге бағытталған ұйымдастырушылық-басқарушылық шараларын;

      3) азаматтардың жалпы, тұрмыстық және құқықтық мәдениетін арттыратын, жалпы адамзаттық құндылықтарға, заңға мойынсынушылық мінез-құлыққа, құқыққа қарсы мінез-құлыққа төзбеушілікке бағдарланған адамгершілік қасиеттерін қалыптастыру арқылы криминогендік факторларды жоятын немесе шектейтін идеологиялық шараларды;

      4) құқық бұзушылық жасауға тосқауыл болатын ғылым мен техника жетістіктерін қолдану арқылы іске асырылады.

22-бап. Құқық бұзушылық профилактикасының арнаулы шаралары

      Ескерту. 22-бап алып тасталды - ҚР 03.07.2013 № 124-V Заңымен (алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).

23-бап. Құқық бұзушылықтың жеке профилактикасы шаралары

      1. Құқық бұзушылықтың жеке профилактикасы шаралары адам не адамдардың шектеулі тобы тарапынан құқық бұзушылық жасаудың алдын алу, сондай-ақ оны жасауға итермелейтін себептер мен жағдайларды жою мақсатында олардың құқықтық санасына және мінез-құлқына жүйелі түрде мақсатты ықпал ету үшін қолданылады.

      2. Құқық бұзушылықтың жеке профилактикасы шаралары:

      1) профилактикалық әңгімелесу;

      2) қорғау нұсқамасы;

      3) құқық бұзушылық жасауға итермелейтін себептер мен жағдайларды жою туралы ұсыныс;

      4) медициналық сипаттағы мәжбүрлеу шаралары;

      5) құқық бұзушының мінез-құлқына ерекше талаптар белгілеу;

      6) профилактикалық есепке алу және бақылау;

      7) әкімшілік жаза қолдану;

      8) ата-ана құқықтарынан айыру не оларды шектеу, бала (ұл, қыз) асырап алудың күшін жою, қамқоршыларды және қорғаншыларды өздерінің міндеттерін орындаудан босату және шеттету, баланы патронаттық тәрбиешінің тәрбиесіне беру туралы шартты мерзімінен бұрын бұзу;

      9) сот үкімі бойынша қабылданатын шаралар;

      10) әкімшілік қадағалау орнату;

      11) жүріп-тұру еркіндігін алдын ала шектеу болып табылады.

      3. Құқық бұзушылықтың жеке профилактикасы шаралары оған қатысты қолданылатын адамның жеке ерекшеліктері, оның жасаған құқық бұзушылығының қоғамға қауіптілігінің сипаты мен деңгейі ескеріле отырып айқындалады.

      4. Мүдделі адамдар құқық бұзушылықтың жеке профилактикасы шараларын қолдану туралы шешімге Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен шағым жасауы мүмкін.

      5. Кәмелетке толмағандарға қатысты құқық бұзушылықтың жеке профилактикасы шаралары Қазақстан Республикасының кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтың, қадағалаусыз және панасыз қалудың профилактикасы туралы заңнамасында белгіленген ерекшеліктер ескеріле отырып қолданылады.

      6. Тұрмыстық зорлық-зомбылық жасаған адамдарға қатысты құқық бұзушылықтың жеке профилактикасы шаралары Қазақстан Республикасының тұрмыстық зорлық-зомбылық профилактикасы туралы заңнамасында белгіленген ерекшеліктер ескеріле отырып қолданылады.

      7. Құқық бұзушылықтың жеке профилактикасы шараларын қолдану Қазақстан Республикасының осы Заңына және өзге де заңдарына сәйкес жүзеге асырылады.

      8. Құқық бұзушылықтың жеке профилактикасы шараларын есепке алу орталық атқарушы органдар айқындаған тәртіппен олардың құзыреті шегінде жүзеге асырылады.

23-1-бап. Əскери қызметшілерге қатысты қолданылатын құқық бұзушылық профилактикасы шаралары

      Ескерту. 23-1-бап алып тасталды – ҚР 14.03.2023 № 206-VII (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңымен.

24-бап. Құқық бұзушылықтың жеке профилактикасы шараларын қолдануға негіздер

      1. Құқық бұзушылықтың жеке профилактикасы шараларын қолдануға мына мән-жайлардың бірі:

      1) жеке және заңды тұлғалардың хабарламалары немесе өтініштерi, сондай-ақ бұқаралық ақпарат құралдарындағы хабарламалар;

      2) құқық бұзушылық жасау не жасауға әрекет ету фактісін уәкілетті лауазымды адамның тікелей анықтауы;

      3) мемлекеттік органдардан және жергілікті өзін-өзі басқару органдарынан түскен материалдар негіз болып табылады.

      2. Құқық бұзушылық жасау туралы немесе оны жасау қатері туралы өтініштер мен хабарламаларды мемлекеттік органдар Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен қарайды.

25-бап. Профилактикалық әңгімелесу

      1. Профилактикалық әңгімелесудің негізгі міндеттері құқыққа қарсы мінез-құлықтың себептері мен жағдайларын анықтау, құқық бұзушылықтың әлеуметтік және құқықтық салдарларын түсіндіру және заңға мойынсынушылық мінез-құлықтың қажеттігіне сендіру болып табылады.

      2. Профилактикалық әңгімелесуді құқық бұзушылықтың жеке профилактикасы шараларын қолдану құзыретіне жататын құқық бұзушылық субъектісі құқық бұзушылық жасаған немесе оған қатысты құқық бұзушылықтың жеке профилактикасы шараларын қолдануға негіз бар адаммен өткізеді.

      3. Профилактикалық әңгімелесу құқық бұзушылық профилактикасы субъектілерінің қызметтік үй-жайларында, сондай-ақ тұратын жері, оқу, жұмыс орны бойынша не тікелей құқық бұзушылық анықталған жерде өткізіледі және оның ұзақтығы бір сағаттан аспауға тиіс.

      4. Профилактикалық әңгімелесу өткізілетін адамға құқыққа қарсы іс-әрекеттерді тоқтату қажеттілігі туралы ескертіледі.

      5. Кәмелетке толмаған адаммен профилактикалық әңгімелесу оның ата-анасының, педагогтарының немесе басқа да заңды өкілдерінің қатысуымен өткізіледі.

26-бап. Құқық бұзушылық жасауға итермелейтін себептер мен жағдайларды жою туралы ұсыныс

      1. Құқық бұзушылық жасауға итермелейтін себептер мен жағдайлар анықталған жағдайда мемлекеттік органдар тиісті ұйымның басшысына немесе лауазымды адамына оларды жою туралы ұсыныс жібереді.

      2. Тиісті ұйымның басшысы немесе лауазымды адамы ұсынысты алған күннен бастап бір ай мерзім ішінде мемлекеттік органға ұсынысты қарау нәтижелері және қолданылған шаралар туралы жазбаша түрде ақпарат беруге міндетті.

27-бап. Құқық бұзушының мінез-құлқына ерекше талаптар белгілеу

      1. Сот құқық бұзушының мінез-құлқына оның жаңа құқық бұзушылық жасауының алдын алу мақсатында ерекше талаптар белгілеуі мүмкін.

      2. Құқық бұзушының мінез-құлқына ерекше талаптар белгілеу әкімшілік-құқықтық ықпал ету шарасы болып табылады және ол әкімшілік құқық бұзушылық жасаған адамға әкімшілік жаза қолданылумен қатар және әкімшілік құқық бұзушылық жасаған адамды әкімшілік жауаптылықтан босатқан кезде оның орнына да қолданылады.

      3. Құқық бұзушының мінез-құлқына ерекше талаптар белгілеу әкімшілік құқық бұзушылық жасаған адамның белгілі бір құқықтарын шектеуге және оған белгілі бір міндеттер жүктеуге әкеп соғады.

      4. Құқық бұзушының мінез-құлқына ерекше талаптар белгілеу тәртібі, оның қолданылу мерзімі, әкімшілік құқық бұзушылық туралы істер бойынша іс жүргізуге қатысушылардың құқықтары мен міндеттері Қазақстан Республикасының Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексімен айқындалады.

      5. Мінез-құлқына ерекше талаптар белгіленген адамды ішкі істер органдары профилактикалық есепке қояды және оған профилактикалық бақылауды жүзеге асырады.

28-бап. Профилактикалық есепке алу және бақылау

      1. Профилактикалық есепке, оған қатысты:

      1) қорғау нұсқамасы шығарылған;

      2) оның мінез-құлқына ерекше талаптар белгіленген;

      3) бас бостандығынан айыру түріндегі жазасын өтеуден шартты түрде мерзімінен бұрын босату туралы шешім қабылданған;

      4) әкімшілік қадағалау белгіленген;

      5) қоғамнан оқшаулаумен байланысты емес жаза немесе қылмыстық-құқықтық ықпал етудің өзге де шаралары қолданылған;

      6) ауыр және аса ауыр қылмыс жасағаны үшін жазасын өтегеннен кейін бас бостандығынан айыру орындарынан босату туралы шешім қабылданған немесе қасақана қылмыстары үшін екі және одан да көп рет бас бостандығынан айыруға сотталған;

      7) соттың қылмыстық жаза тағайындап және жазаны өтеуге кедергі келтіретін ауыр науқасына байланысты жазаны өтеуден босата отырып, ауыр немесе аса ауыр қылмыс жасауға кінәлі деп тану туралы айыптау үкімі шығарылған;

      8) ауыр және аса ауыр қылмыстар жасағаны үшін сотталған сотталғандарды ауыр науқасына байланысты бас бостандығынан айыру орындарынан босату туралы сот шешімі қабылданған адам қойылады.

      Адамдарды профилактикалық есепке қою үшін Қазақстан Республикасының заңдарында өзге де негіздер көзделуі мүмкін.

      2. Профилактикалық есепке алуды ішкі істер органдары жүргізеді.

      3. Профилактикалық бақылау профилактикалық есепте тұратын адамның белгіленген шектеулерді сақтауын және жүктелген міндеттерді орындауын жүйелі түрде байқау болып табылады. Бұл адамдардың құқықтары мен міндеттері, сондай-ақ оларға профилактикалық бақылауды жүзеге асыру тәртібі Қазақстан Республикасының заңдарымен айқындалады.

      4. Мүдделі адамдар профилактикалық есепке қоюға Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен шағым жасауы мүмкін.

      5. Ішкі істер органдары адамға қорғау нұсқамасы шығарылған күні не соттың шешімі заңды күшіне енген күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде профилактикалық есепке қойылғаны туралы жазбаша нысанда хабарлайды.

      6. Профилактикалық бақылау профилактикалық есепке алу қолданылатын мерзім ішінде жүзеге асырылады. Белгіленген шектеулердің қолданылу және жүктелген міндеттердің орындалу мерзімі біткеннен кейін адам профилактикалық есептен шығарылып, оған бұл туралы үш тәулік ішінде жазбаша нысанда хабарланады.

      7. Профилактикалық есептегі қамтылған мәліметтер құқық бұзушылық профилактикасы жөніндегі міндеттерді шешу шеңберінде ғана пайдаланылуы мүмкін.

      8. Профилактикалық есепке алуды жүргізу Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігі айқындаған тәртіппен жүзеге асырылады.

      Ескерту. 28-бапқа өзгерістер енгізілді - ҚР 2012.01.18 № 547-IV (алғашқы ресми жарияланғанынан кейiн күнтiзбелiк он күн өткен соң қолданысқа енгiзiледi); 18.02.2014 № 175-V (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 18.04.2017 № 58-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); 27.12.2019 № 292-VІ (қолданысқа енгізілу тәртібін 2-баптан қараңыз) Заңдарымен.

29-бап. Жүріп-тұру еркіндігін алдын-ала шектеу

      1. Жүріп-тұру еркіндігін алдын ала шектеу:

      белгілі бір тұрғылықты жері және (немесе) жеке басты куәландыратын құжаттары жоқ адамдардың әрекеттерінде қылмыстық және әкімшілік құқық бұзушылық белгілері болмаған кезде және мұндай адамдардың жеке басын өзге де тәсілдермен анықтау мүмкін болмаған кезде оларға;

      заңды күшіне енген сот үкімінің, шешімінің, қаулысының негізінде мәжбүрлеу тәртібімен шығарып жіберілуге жататын, сол сияқты шығарып жіберу туралы сот актісінде көрсетілген мерзімде Қазақстан Республикасының аумағынан кетпеген шетелдіктер мен азаматтығы жоқ адамдарға қатысты жеке профилактика шарасы болып табылады.

      2. Жүріп-тұру еркіндігін алдын ала шектеуді ішкі істер органдары соттың санкциясымен қолданады және ол осы баптың 1-тармағында аталған адамдарды ішкі істер органдарының арнаулы мекемесінде отыз тәулікке дейінгі мерзімге уақытша оқшаулауды білдіреді.

      3. Жүріп-тұру еркіндігін алдын ала шектеуді қолданудың тәртібі мен шарттары, сондай-ақ ішкі істер органдарының арнаулы мекемесінен босатудың негіздері Қазақстан Республикасының заңнамасымен айқындалады.

      Ескерту. 29-бапқа өзгерістер енгізілді - ҚР 03.07.2014 № 227-V (01.01.2015 бастап қолданысқа енгізіледі); 19.12.2020 № 385-VI (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Заңдарымен.

4-тарау. ҚОРЫТЫНДЫ ЕРЕЖЕЛЕР

30-бап. Қазақстан Республикасының құқық бұзушылық профилактикасы туралы заңнамасын бұзғаны үшін жауаптылық

      Қазақстан Республикасының құқық бұзушылық профилактикасы туралы заңнамасын бұзу Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген жауаптылыққа әкеп соғады.

31-бап. Осы Заңды қолданысқа енгізу тәртібі

      Осы Заң алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

Қазақстан Республикасының


Президенті

Н. Назарбаев


On prevention of infractions

The Law of the Republic of Kazakhstan dated 29 April, 2010 No. 271-IV.

      Unofficial translation

      This Law determines legal, economic, social and organizational activity bases of the state bodies, the bodies of local self-government, organizations and citizens of the Republic of Kazakhstan on the prevention of infractions.

Chapter 1. General provisions Article 1. Basic definitions used in this Law

      The following basic definitions are used in this Law:

      1) social adaptation – a complex of measures, carried out by subjects of the prevention of infractions, directed to formation of personality, able to accept and observe regulations and rules of conduct in the public;

      2) social rehabilitation – a complex of measures, carried out by subjects of the prevention of infractions, directed to rendering of legal, social, psychological, pedagogic assistance to the person with illegal behavior, as well as process of negotiation of psychological and (or) moral injury;

      3) law-abiding behavior - conscious behavior of person relevant to the code of conduct established by Laws of the Republic of Kazakhstan, keeping rights, freedom of a human and a citizen, interests of public and the state;

      4) prevention of infractions – a complex of legal, economic, social and organizational measures, carried out by the subjects of the prevention of infractions, directed to maintenance and consolidation of legal order by detecting, researching, eliminating reasons and conditions, supporting the commitment of the infractions;

      5) subjects of the prevention of infractions – the state bodies, the bodies of local self-government, organizations and citizens of the Republic of Kazakhstan carrying out the prevention of infractions;

      6) legal nurturing – a complex of measures of educational, informational and organizational nature, directed to the formation of law-abiding behavior, legal consciousness and legal culture of citizens.

Article 2. Legislation of the Republic of Kazakhstan on the prevention of infractions

      1. The legislation of the Republic of Kazakhstan on prevention of infractions sis based on the Constitution of the Republic of Kazakhstan consists of this Law and other regulatory legal acts of the Republic of Kazakhstan.

      2. If international treaty, ratified by the Republic of Kazakhstan establishes other rules, than those appeared in this Law, the rules of international treaty shall be applied.

Article 3. Purpose and objectives of this Law

      1. Purpose of this Law is the establishment of one state policy in scope of the prevention of infractions.

      2. Objectives of this Law are:

      1) provision of protection of rights, freedoms and legal interests of a human and a citizen from the illegal offences;

      2) level reduction of the infractions;

      3) perfection of system of the preventions of infractions, as well as detection, research, elimination reasons and conditions supporting them;

      4) social adaptation and social rehabilitation of persons in need of special social services;

      5) coordination of activity of the subjects of the prevention of infractions;

      6) level increase of legal culture of citizens;

      7) provision of participation of citizens and organizations in the prevention of infractions.

      Footnote. Article 3 as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 20.04.2023 No.226-VII (shall be enforced from 01.07.2023).

Article 4. Principles of prevention of infractions

      Prevention of the infractions shall be based on the principles of:

      1) protection and observance of rights, freedoms and legal interests of a human and a citizen;

      2) legality;

      3) publicity;

      4) unity of rights and obligations;

      5) humanity;

      6) scientific validation;

      7) privacy right;

      8) priority of the preventive measures of the prevention of infractions on repressives;

      9) complexity and systemacity.

Chapter 2. Subjects of the prevention of infractions Article 5. Competence of the Government of the Republic of Kazakhstan in scope of the prevention of infractions

      The Government of the Republic of Kazakhstan shall:

      1) elaborate main directions of the state policy in the scope of the prevention of infractions;

      2) Is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No. 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);

      3) create and abolish the republican interdepartmental commission on the prevention of infractions;

      4) provide cooperation of the subjects of the prevention of infractions and coordination of their activity;

      5) provide appliance of timely measures on non-admission of critical population processes, inhibition of the sharp rise in unemployment and the living standards drop, entailing rise of number of the infractions;

      6) perform other functions, incumbent to it by the Constitution of the Republic of Kazakhstan, the Laws and acts of the President.

      Footnote. Article 5 as amended by Law of the Republic of Kazakhstan dated 03.07.2013 No. 124-V (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication).

Article 6. Competence of the local representative and executive bodies

      1. The local representative bodies shall:

      1) is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No. 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);

      2) approve the personnel structure of the local interdepartmental commissions on the prevention of infractions at the instance of akim;

      3) establish and control the execution of local budgets in part of expenditures on the prevention of infractions;

      4) assist the execution of regulation of this Law by citizens and organizations;

      5) carry out other powers, provided by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      2. Local executive bodies shall:

      1) is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No. 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);

      2) provide the cooperation of subjects on the prevention of infractions on the local level;

      3) keep a record of citizens and organizations involved in prevention of offenses, take measures to involve citizens and organizations in protection of public order, determine types of and procedure for their rewarding;

      4) support the public employment;

      4-1) promote the employment of prisoners at correctional facilities in keeping with the Law of the Republic of Kazakhstan “On Local Government and Self-Government in the Republic of Kazakhstan”;

      5) represent for confirmation of the personnel structure of interdepartmental commission on the prevention of infractions in the relevant local representative bodies and provide their functioning;

      6) provide the creation and functioning of organizations of the system of the prevention of infractions;

      7) organize the provision of special social services to persons in need of special social services;

      8) accept measures of elimination of reasons and conditions, supporting the commitment of the infractions;

      9) provide the organization of legal nurturing of citizens;

      10) carry out the other powers provided by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 6 as amended by Law of the Republic of Kazakhstan No. 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication); № 388-V dated 02.11.2015 (shall be enforced from 01.01.2016); № 58-VI dated 18.04.2017(shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication); dated 20.04.2023 No.226-VII (shall be enforced from 01.07.2023).

Article 7. Competence of the bodies of internal affairs

      The bodies of internal affairs shall:

      1) is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No. 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);
      1-1) is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No. 102-V dated 13.06.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);
      2) is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No. 159-V dated 13.01.2014 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);

      3) participate in the legal nurturing of citizens, explore the public opinion on the legal order status and the measures on increase of effectiveness of activity of the bodies of internal affairs on the prevention of infractions;

      4) carry out measures on the prevention of infractions;

      5) keep a preventive record and carry out a preventive control;

      6) cooperate with citizens and organizations participating in the security of the public order and the prevention of infractions;

      7) carry out the cooperation with the subjects of security activity;

      8) inform other law enforcement bodies on facts of imminent or committed infractions became known to them, related to the competence of these bodies;

      9) carry out criminal prosecution, probation control, administrative proceedings;

      10) provide the organization of special educational courses on questions of the prevention of infractions for officers of the bodies of internal affairs;

      11) is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No. 159-V (dated 13.01.2014 shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);

      11-1) ensure implementation of preventive actions and operational-investigative activities with a view to prevent the commission of offenses by convicts held in penitentiary institutions and registered with probation services, and also by persons held in pretrial detention centers of the penal system;

      11-2) exercise educational influence on convicts in accordance with the Penal Code of the Republic of Kazakhstan;

      12) carry out the other powers provided by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 7 as amended by Law of the Republic of Kazakhstan No. 372-IV dated 29.12.2010 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication); No. 547-IV dated 18.01.2012 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication); No. 102-V dated 13.06.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication); No. 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication); No. 159-V dated 13.01.2014 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication); № 58-VI dated 18.04.2017 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day its first official publication).

Article 8. Competence of the authorized body for combating corruption

      Footnote. The heading of Article 8 is as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 06.10.2020 No. 365-VI (shall be enforced ten calendar days after the day of its first official publication).

      Authorized body for combating corruption:

      1) raises public awareness of the risks of corruption;

      2) interacts with civil society institutions and state bodies in order to combat corruption and reduce its level;

      3) exercise other powers provided by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 8 in the new wording of Law of the Republic of Kazakhstan № 248-V dated 07.11.2014 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication); as amended by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 06.10.2020 No. 365-VI (shall be enforced ten calendar days after the day of its first official publication).

Article 9. Competence of the judicial bodies

      Judicial bodies shall:

      1) coordinate activity of the state bodies on legal propaganda;

      2) perform juridical expertize of projects of the regulatory legal acts in purpose of prevention of appliance of regulations, supporting the commitment of infractions;

      3) is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No. 547-IV dated 18.01.2012 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);
      4) is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No. 547-IV dated 18.01.2012 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);
      5) is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No. 547-IV dated 18.01.2012 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);

      6) inform other law enforcement bodies on facts of imminent or committed infractions became known to them, related to the competence of these bodies;

      7) carry out other powers provided by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 9 as amended by Law of the Republic of Kazakhstan No. 547-IV dated 18.01.2012 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication).

Article 9-1. Competence of the bodies of military police

      Bodies of military police shall:

      1) is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No. 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);

      2) participate in the legal nurturing of military servants;

      3) carry out the measures on the prevention of infractions;

      4) maintain preventive records and carry out preventive control;

      5) interact with the command of military units (institutions), citizens and organizations on crime prevention issues;

      6) inform other law enforcement bodies on facts of imminent or committed infractions became known to them, related to the competence of these bodies;

      7) carry out the criminal prosecution, proceeding on the cases of administrative infractions;

      8) carry out other powers provided by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Chapter 2 is supplemented by Article 9-1 in accordance with Law of the Republic of Kazakhstan No. 562-IV dated 16.02.2012 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication); as amended by Law of the Republic of Kazakhstan No. 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication); dated 14.03.2023 No. 206-VII (shall be enforced ten calendar days after the date of its first official publication).

Article 9-2. Competence of bodies of military administration

      Bodies of military administration shall:

      1) organize educational, social and legal work and outreach activities in the troops;

      2) interact with citizens and organizations on prevention of offenses, determine types of and procedure for their rewarding;

      3) set up interdepartmental commissions for prevention of offenses within bodies of military administration;

      4) coordinate activities on prevention of offenses;

      5) organize work to strengthen the moral and psychological state of military personnel and discipline;

      5-1) take general measures to prevent offenses against military servicemen;

      5-2) carry out an individual crime prevention measure by way of a preventive conversation;

      6) inform military police bodies on facts, which have become known to them, of offenses that are being prepared or were committed;

      7) take measures to eliminate causes and conditions that facilitate the commission of offenses;

      8) exercise other powers provided for by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Chapter 2 is supplemented by Article 9-2 in accordance with the Law of the Republic of Kazakhstan dated 13.06.2017 № 69-VI (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day its first official publication); as amended by the Laws of the Republic of Kazakhstan dated 14.03.2023 No. 206-VII (shall be enforced ten calendar days after the date of its first official publication).

Article 10. Competence of the prosecution bodies

      Prosecution bodies shall:

      1) carry out supreme supervision of compliance with the law in the field of prevention of offenses;

      2) provide coordination of activity of the law enforcement bodies in the crime prevention;

      3) form the state legal statistic and keep special records;

      4) carry out other powers provided by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 10 as amended by Law of the Republic of Kazakhstan № 91-VI dated 11.07.2017 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication).

Article 11. Competence of the authorized body in the scope of education

      The authorized body in the scope of education shall:

      1) cooperate with the state bodies and organizations on the questions of legal nurturing of students and pupils of the educational organizations;

      2) elaborate and inculcate in practice works of educational organizations of programme and method formation, directed to the formation of law abiding behavior of students and pupils of educational organizations;

      3) perform events on the prevention of the infractions among students and pupils of educational organizations jointly with the other state bodies;

      4) carry out other powers provided by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

Article 12. Competence of the authorized body in the scope of health care

      The authorized body in the scope of health care shall:

      1) organize the performance of events on propaganda of the healthy lifestyle;

      2) develop methods for early detection and prevention of systematic non-medical use of psychoactive substances;

      3) is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No. 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);

      4) carry out other powers provided by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 12 as amended by Law of the Republic of Kazakhstan No. 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication); № 227-V dated 03.07.2014 (shall be enforced from 01.01.2015); dated 07.07.2020 No. 361-VI (shall be enforced ten calendar days after the day of its first official publication).

Article 13. Competence of the health care organizations

      Health care organizations shall:

      1 perform propaganda of the healthy lifestyle;

      2) render addictological, psychological, psychiatric, medical and preventive assistance and perform medical rehabilitation for persons being in need of it;

      3) identify, record and monitor persons with mental, behavioral disorders (diseases), including those associated with the use of psychoactive substances;

      4) is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No. 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);

      5) inform the bodies of internal affairs on facts of resorts of persons injured from infractions and rendering a medical assistance to them;

      6) carry out other powers provided by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 13 as amended by Law of the Republic of Kazakhstan No. 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication); dated 07.07.2020 No. 361-VI (shall be enforced ten calendar days after the day of its first official publication).

Article 14. Competence of the authorized body in the scope of social public protection

      The authorized body in the scope of social public protection shall:

      1) participate in the formation of the state policy, directed to supporting of public employment and poverty reduction;

      2) is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No. 372-IV dated 29.12.2010 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);

      3) elaborate methodical recommendations on appliance of active forms of supporting public employment;

      4) carry out other powers provided by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 14 as amended by Law of the Republic of Kazakhstan No. 372-IV dated 29.12.2010 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication).

Article 15. Competence of the authorized body in the scope of physical culture and sport

      The authorized body in the scope of physical culture and sport shall:

      1) is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No. 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);

      2) support involving persons, inclined to the commitment of the infractions to go in for physical culture and sport jointly with the state bodies;

      3) carry out other powers provided by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 15 as amended by Law of the Republic of Kazakhstan No. 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication).

Article 16. Competence of the authorized body in the scope of mass media

      The authorized body in the scope of mass media shall:

      1) provide the performance of legal propaganda in the mass media;

      2) support the presentation of activity of subjects on the prevention of infractions in the mass media;

      3) carry out other powers provided by the legislation of the Republic of Kazakhstan

Article 17. Participation of citizens and organizations in the prevention of infractions

      1. Participation of citizens and organizations in the prevention of infractions shall be carryied out by voluntary supporting the other subjects of the prevention of infractions in accordance with this Law and other Laws of the Republic of Kazakhstan.

      2. Citizens and organizations participating in the prevention of infractions shall carry out their activity on the grounds of principles of legality, respect and observance of rights and freedom of a human and a citizen.

      3. Persons and organizations, participating in the prevention of infraction shall carry out their activity by:

      1) participation in organizations of legal propaganda;

      2) participation in the work of advisory, consultative and expert bodies;

      3) support other subjects on the prevention of corruption.

Article 18. Coordination of activity of subjects on the prevention of corruption

      1. Coordination of activity of subjects on the prevention of corruption shall be carried out in purpose of increase of effectiveness of the preventive work by elaboration and carrying out the coordinated actions of on-time prevention, detection and suppression of the infraction by them, elimination of reasons and conditions, supporting their commitment.

      2. Coordination of the activity of subjects on the prevention of infractions in the Republic of Kazakhstan shall be carried out by interdepartmental commissions on the prevention of infractions.

      Interdepartmental commissions on the prevention of infractions are created upon the Government of the Republic of Kazakhstan as well as local executive bodies of oblasts, cities of republican significance, capital and districts, cities of oblast significance.

      3. Interdepartmental commission on the prevention of corruption is advisory and consultative body.

      Main objectives of activity of interdepartmental commissions are:

      1) coordination of activity of the subjects on the prevention of infractions;

      2) valuation of effectiveness of activity of subjects on the prevention of corruptions;

      3) elaborations of suggestions on perfection of the legislation of the Republic of Kazakhstan on the prevention of infractions;

      4) investigation of the progress for realization of documents of the System of state planning of the Republic of Kazakhstan in the scope of prevention of infractions;

      5) introduction of suggestions on perfection of measures of the prevention of infractions under advisement of the Government of the Republic of Kazakhstan, local executive bodies of oblasts, cities of republican significance, capital and districts, cities of oblast significance;

      6) appliance of measures on protection and restoration of rights and legal interests of human and citizen, detection and elimination of reasons and conditions supporting the commitment of infractions;

      7) preparation and direction of informational materials on questions of the prevention of infractions to the Government of the Republic of Kazakhstan as well as to the relevant local representative and executive bodies;

      8) hearing of reports of chiefs and civil servants on the subjects of the prevention of infractions on performing work by them and elaboration of suggestions on perfection of their activity;

      9) introduction of suggestions on involving the civil servants to the disciplinary and other responsibility for not appliance of measures of prevention of infractions to the state bodies and organizations.

      4. Structure, powers and order of the activity of interdepartmental commissions shall be determined by provisions established by the Government of the Republic of Kazakhstan, local executive bodies of oblasts, cities of republican significance, capital and districts, cities of oblast significance.

      Footnote. Article 18 as amended by Law of the Republic of Kazakhstan No. 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication).

Article 19. Forms of coordination activity

      1. The coordination of activity of subjects on the prevention of infractions shall be carried out by the interdepartmental commission on the prevention of infractions in following main forms:

      1) elaboration of suggestions and recommendations on perfection of activity of subjects on the prevention of infractions;

      2) information interchange;

      3) exploring and expansion of positive experience;

      4) performance of joint operating and preventive events;

      5) performance of sessions and conferences;

      6) printing the ballot papers (collections) and other informational publications.

      2. Subjects of the prevention of infractions shall immediately inform the state bodies on on facts of imminent or committed infractions became known to them, related to the competence of these bodies.

Chapter 3. Measures on the prevention of infractions Article 20. System of measures on the prevention of infractions

      The prevention of infractions is carried out by general, special and individual measures.

Article 21. General measures on the prevention of infractions

      The general measures of prevention of infractions shall be realized by use of:

      1) measures on protection of social and vulnerable demographic;

      2) organizational and administrative measures directed to the elimination of mistakes and omission in the administration of economic, social scope, law enforcement activity as well as perfection on regulatory, informational, methodical and resource provision of the prevention of infractions;

      3) ideological measures eliminating or limitative criminogenic factors by formation moral qualities of citizens oriented to the human values, law-abiding behavior, intolerance to the illegal behavior, increasing the general, domestic and legal culture;

      4) achievements of science and techniques preventing the commitment of infractions.

Article 22. Special measures on the prevention of infractions

      Footnote. Article 22 is excluded by Law of the Republic of Kazakhstan No 124-V dated 03.07.2013 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication);

Article 23. Measures of individual prevention of infractions

      1. Measures on individual prevention of infractions shall be applied for systematic single-minded influence on the legal conscience and behavior of a person or limited audience in purpose of the prevention of commitment infractions from their part as well as eliminating reasons and conditions supporting their commitment.

      2. Measures of the individual prevention of infractions are:

      1) preventive talk;

      2) restraining order

      3) presentation on elimination of reasons and conditions supporting the commitment of infractions;

      4) compulsory measures on medical nature;

      5) establishments of special requirements to the law breaker’s behavior;

      6) preventive count and control;

      7) administrative sanction;

      8) deprivation or limitation of parental rights, cancellation of child adoption, liberation and deprivation of guardians and curators from performance of their obligations by them, early termination of treaty on delivery of child parenting on foster tutor;

      9) measures, applied by the court verdict;

      10) establishment of administrative intendance;

      11) preventive limitation of freedom of movement.

      3. Measures of individual prevention shall be determined in recognition of individual specialties of person, in respect of whom they are applied, nature and level of public danger of committed infractions by them.

      4. Decision on appliance of measures of the individual prevention of infraction may be appealed by interested persons in the manner established by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      5. Measures of individual prevention of infraction in respect of minors are applied in recognition of specialties established by the legislation of the Republic of Kazakhstan on the prevention of infractions, neglect and homelessness among the minors.

      6. Measures of the individual prevention of infractions in respect of persons, committed domestic violence shall be applied in recognition of specialties established by the legislation of the Republic of Kazakhstan on the prevention of domestic violence.

      7. Appliance of measures of the individual prevention of infractions shall be carried out in accordance with this Law and other Laws of the Republic of Kazakhstan.

      8. Record of measures of individual prevention of infraction shall be carried out in the manner determined by central executive bodies within their competence.

Article 23-1. Measures for prevention of offenses relating to servicemen

      Footnote. Chapter 3 is supplemented by Article 23-1 in accordance with Law of the Republic of Kazakhstan № 69-VI dated 13.06.2017 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication); excluded by the Law of the Republic of Kazakhstan dated 14.03.2023 No. 206-VII (shall be enforced ten calendar days after the date of its first official publication).

Article 24. Grounds for appliance of measures on the individual prevention of infractions

      1. Ground for appliance of measures on the individual prevention of infractions is one of the following cases:

      1) reports or applications of individuals and legal entities as well as reports in the mass media;

      2) immediate detection of fact of commitment or attempt of commitment of the infraction by the authorized civil servant;

      3) materials, entered from the state bodies and bodies of local self-government.

      2. Applications and reports on commitment of the infraction or on threat of its commitment shall be considered by the state bodies in the manner, established by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

Article 25. Preventive talk

      1. Main objectives of the preventive talk are detection of reasons and conditions of illegal behavior, explanation of social and legal consequences of infraction and persuasion in necessity of law-abiding behavior.

      2. The preventive talk shall be conducted by the subject of the prevention of infractions to the competence of which the appliance of measures of individual prevention of infractions is related with the person committed the infraction or in respect of whom there is a ground for appliance of measures of individual prevention of infractions.

      3. Preventive talk shall be conducted in the office premises of subjects of the prevention of infractions as well as at the place of residence, study, work or immediately at the place of detection of infraction and may not be continued more than one hour.

      4. Person with whom the preventive talk is performed shall be notified on necessity of determination of illegal actions.

      5. Preventive talk with minor shall be performed in the presence of his (her) parents, teachers or other legal representatives.

Article 26. Presentation on elimination of reasons and conditions supporting the commitment of infractions

      1. In case of detection of reasons and conditions supporting the commitment of infractions, the state bodies shall direct the presentation on their elimination to the chief or the civil servant of relevant organization.

      2. The chief or a civil servant of relevant organization shall provide the information in written form on results of investigation of presentation and applied measures in the state body in the month term of the day of receipt.

Article 27. Establishment of special requirements to the law breaker’s behavior

      1. Special requirements to the law breaker’s behavior may be established by the court in purpose of the prevention of commitment of new infractions by this person.

      2. Establishment of the special requirements to the law breaker’s behavior is the measure of administrative-legal influence and shall be applied together with recovery of administrative penalty and also upon the liberation of person committed the administrative infraction from the administrative responsibility, instead of it.

      3. Establishment of special requirements to the law breaker’s behavior shall entail the limitation of special rights and impositions of special obligations on the person, committed the administrative infraction.

      4. The order of establishment of special requirements to the law breaker’s behavior, validity, rights and obligations of participants of proceedings on the cases on administrative infractions shall be determined by the Code of the Republic of Kazakhstan on administrative infarctions.

      5. Person in respect of whom the special requirements to the behavior are established, shall be registered on the preventive record and the preventive control, carried out for him (her) by the bodies of internal affairs.

Article 28. Preventive record and control

      1. Person shall be registered on the preventive record in relation of whom:

      1) the restraining order is rendered;

      2) special requirements to the behavior are established;

      3) a decision was taken on release on parole from serving a custodial sentence;

      4) administrative intendance is established;

      5) a non-custodial penalty was imposed or other measures of criminal and legal pressure were taken;

      6) a decision has been made on release from places of deprivation of liberty after serving a sentence for committing a grave and especially grave crime or convicted two or more times to imprisonment for intentional crimes;

      7) a guilty verdict has been issued by the court on recognition as guilty of committing a grave or especially grave crime with the imposition of a criminal sentence and release from serving it due to a serious illness that prevents serving the sentence;

      8) a court decision has been made to release convicts from places of deprivation of liberty due to serious illness, who were convicted for committing grave and especially grave crimes.

      Other grounds for registering persons on the preventive charge may be provided by the Laws of the Republic of Kazakhstan.

      2. Preventive record shall be carried out by the bodies of internal affairs.

      3. Preventive control shall consist of systematic intendance for observance of established limitations and performing imposed obligations by person being on the preventive record. Rights and obligation of these persons as well as order of carrying out the preventive control for them shall be determined by the Laws of the Republic of Kazakhstan.

      4. Registration on the preventive record may be appealed by the interested persons in the manner established by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      5. Person shall be informed in written form on registration on the preventive record by the bodies of internal affairs in the date of pronouncement of restraining order or during ten calendar days from the date of enforcement on the legal force of the court decision.

      6. Preventive control shall be carried out during validity of the preventive record. Upon expiry of validity of established limitations and performance of imposed obligations, a person shall be removed from the preventive record that is informed in written form within three days.

      7. Details, contained in the preventive record may be used exclusively within the solving of problems on the prevention of infractions.

      8. Keeping the preventive record shall be carried out in the manner determined by the Ministry of Internal Affairs of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 28 as amended by Law of the Republic of Kazakhstan No. 547-IV dated 18.01.2012 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication); No. 175-V dated 18.02.2014 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after its first official publication); № 58-VI dated 18.04.2017 (shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day its first official publication); No. 292-VІ dated December 27, 2019 (see Article 2 for the order of entry into force).

Article 29. Preventive limitation of freedom of movement

      1. Preventive restriction of freedom of movement is a measure of individual prevention in relation to:

      persons who do not have a fixed place of residence and (or) identity documents, in the absence of signs of criminal and administrative offenses in their actions and if it is impossible to identify such persons by other means;

      foreigners and stateless persons subject to forcible expulsion on the basis of a verdict, decision, court order that has entered into legal force, as well as those who have not left the territory of the Republic of Kazakhstan within the period specified in the judicial act on expulsion.

      2. Preventive restriction of freedom of movement is applied by the internal affairs bodies with the sanction of the court and consists in the temporary isolation of the persons specified in paragraph 1 of this article in a special institution of the internal affairs bodies for a period of up to thirty days.

      3. Order and conditions of appliance of preventive limitation of freedom of movement as well as grounds of liberation from special institution of the bodies of internal affairs shall be determined by the legislation of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Article 29 as amended by Law of the Republic of Kazakhstan № 227-V dated 03.07.2014 (shall be enforced from 01.01.2015); No. 385-VI dated December 19, 2020 (shall be enforced ten calendar days after the day of its first official publication).

Chapter 4. Final provisions Article 30. Responsibility for infraction of the legislation of the Republic of Kazakhstan on prevention of infractions

      Infraction of the legislation of the Republic of Kazakhstan on prevention of infractions entails responsibility established by the Laws of the Republic of Kazakhstan.

Article 31. Order of enforcement of this Law

      This Law enters into force upon expiry of ten calendar days after its first official publication.

      President
of the Republic of Kazakhstan
N. Nazarbayev